SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Ved kontanthævning i pengeautomater (i udlandet), er grænserne for løbende 24 timer og løbende 30 dage. Jeg gætter på, de regner på samme måde ved Mobile Pay.

    Så hvis jeg hæver max beløbet kl. 8 om aftenen, kan jeg først hæve igen næste dags aften. Med Visa Dankort, skal vi blot passere midnat. Så kan jeg hæve igen.
     
    jtraveler, NicklasAnthony, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Tak for svar. Vil den give en advarsel hvis du kommer over 15.500 pr 30 dage, eller vil det ikke kunne lade sig gøre? eller modtager du bare lige lidt gebyr oven på? Som nævnt før jeg har aldrig været god til at fatte alle de gebyr regler :p
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ingen advarsler, men heller ingen gebyrer. Transaktionerne bliver bare afvist.
     
    NicklasAnthony, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Det var da altid noget så skal man ikke holde øje :p

    Jeg er begyndt at bruge BS APP for at betale nogle regninger herhjemme, men den er også connectet til min Mobile Pay, så kan godt blive til lidt "kontakt hævninger" om måneden :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    En lille opdatering:
    Som trofaste læsere ved så havde vi for nogle uger siden en ganske interessant diskussion om gebyrer i finanssektoren. Jeg lovede at give en opdatering på min ansøgning om forhøjet kreditgrænse uden at betale gebyr. Efter nogle uger rykkede jeg for svar - og fik svar tilbage at de havde afvist ansøgningen idet jeg havde angivet som forudsætning, at jeg ikke ville betale gebyret. SEB insisterer altså på gebyret. Ikke overraskende (og nogle herinde vil sikkert mene fuldt fortjent). Men at SEB vælger ikke at sende en besked til mig om afvisningen af ansøgningen, synes jeg blot bekræfter min tese om hvilken tidsalder finanssektoren lever i.
    God Påske
     
    HenrikM, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er måske en kende voldsomt at lade en enkelt, svensk banks misforståede forsøg på at mindske overinformation betegne en hel sektors ageren..;)
     
    Kristian, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Thomas BL

    Thomas BL Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Jeg har forsøgt mig med bookning af billetter til 2 voksne af typen "point og penge". Jeg synes ikke, at jeg kan rette mit eget navn på passager 1 til en anden passager. Jeg skal ikke selv deltage på rejsen. Mon det kan løses?
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Prøvede lige. Jeg får samme problem.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Hej Alle

    Min kæreste og jeg har lige bestilt ny bil, og vil selvfølgelig gerne betale den med vores SAS mastercard premium for at høste så mange point som muligt.

    Nu er det sådan at bilens pris ligger over dobbelt vores kreditmaksimum på kortet, men nogen der ved om vi kan overføre pengene til mastercardet på forhånd, og så betale beløbet hos forhandleren, uden at transaktionen afvises?

    Vh
    Rasmus
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du bør nok starte med at finde ud af, om forhandleren vil acceptere betaling med kreditkort, når det er et bilindkøb og ikke bare et sæt viskere.

    Da forhandlerens afgift til MasterCard ligger et sted omkring 2-5% er det ikke givet, at han synes det er sjovt..
     
    MatthiasWagner, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jep, den har været oppe at vende her før.
     
    Henrik Olsen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  12. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Det synes de er helt fint - sælgeren syntes bare det var fedt hvis vi kunne få point. Vi prøvede endda at betale idag, men blev afvist af terminalen.

    Men det kan selvfølgelig være de finder ud af det før vi skal prøve igen o_O

    Kan da lige tilføje at det er hos Volkswagen. Måske der er nogle som har erfaringer?
     
    Henrik Olsen, danielbirch, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Somme tider afvise store atypiske betalinger. Ring til SEB og får det afklaret.
     
    Henrik Olsen, Ulrik og RABen "Synes godt om dette"
  14. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Meget spændende - jeg ville også have troet, at det var en ide uden hold i virkeligheden, netop pga. forhandlerens omkostning til at modtage kort.

    Det gør det jo noget nemmere fx at nå grænserne i FlyPremium, hvis man kan booste sit forbrug med en ny bil en gang i mellem!
     
    Nielspg, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  15. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Du kan sagtens overføre et "for stort" beløb og gå "i minus" på kreditten, intet problem i det :) Men ville nok følge Henrys råd lige og ringe til SEB først og høre, eller cleare, at de ikke blokker for en stor betaling.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Jeg har oplevet, at en stor regning på en restaurant ikke kunne betales, selv om jeg havde penge på kontoen (ok - den var også i størrelsesordenen 50K). Så måtte ringe til SEB kort. De fortalte, at man somme tider afviste store betalinger. Mit klare råd er derfor: Ring og få det på plads, før du skal taste pinkoden.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Håber da, at du blev mæt :cool:
     
    Nielspg og danielstrandby "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Jo da. Men det var lidt pinligt. Familie og venner var inviteret til middag i forbindelse med mit 25-års jubilæum i firmaet. Og så gik betalingen ikke igennem, da jeg skulle betale.

    Da jeg er gift med jobbet, var det jo en slags "sølvbryllup". Så den regning var naturligvis helt privat.
     
    NicklasAnthony, PENSIONISTEN og jtraveler "Synes godt om dette"
  19. RABen

    RABen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Så fik jeg snakket med SEB, og det viser sig at det hverken er Volkswagen eller SEB, der kommer til at spænde ben for projektet, men reglerne for hvidvask. Så kvinden jeg snakkede med foreslog at jeg blot overførte et ‘mindre’ beløb med kortet, og så må resten (størstedelen) blive en bankoverførsel.

    Nå.. men vo intet vover intet vinder :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Uddybede de hvad det betød? Er der kommet en generel øvre grænse pr. transaktion?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side