SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Nemlig. De 15 point pr 100 kroner, får du kun for at bruge Mastercard Premium.

    Men alle kort kan meldes til butikkerne, der har aftale med EuroBonus.
     
    PENSIONISTEN, SebastianBruun og THammer "Synes godt om dette"
  2. DelinquentDingo

    DelinquentDingo Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    18
    Jeg bookede optimistisk en tur til Miami med SAS søndag aften. Pris 16.832 kr. MEN jeg fik aldrig bekræftelsen og nu siger SAS at der ikke er registreret nogen booking på mit kreditkort, men at jeg da bare kan købe rejsen nu.

    Dermed får jeg jo så ikke 50 point per 100 kr som kampagnen ellers gav.

    Hjælp! Jeg vil gerne have min rejse og mine point.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    surt
    Der er nok desværre ikke noget at gøre. Det er SEB der står for de ekstra point - og de er sædvanligvis ret kolde. Min erfaring i alt fald.
     
    Henry og DelinquentDingo "Synes godt om" dette.
  4. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Iflg changelog på SAS EB MC app'en til Android har SEB åbnet for Samsung Pay i Sverige. Krydser fingre for det betyder at Google Pay er tættere på i DK. (jaja og apple hvis man har den tilbøjelighed :p Samsung Pay eksisterer i øvrigt slet ikke i DK)
     
    mifira og Henry "Synes godt om" dette.
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Den bemærkede jeg også godt. Håber det er et tegn på at flere følger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg har haft noget bøvl med at lave overførsel med Mobile Pay de seneste dage (Mobile pay er sat op til at trække beløbet på mit SAS EuroBonus MasterCard). Så min niece må vente lidt på hendes fødselsdagsgave.

    I går skrev jeg til medlemsservice i SEB. I dag ville jeg tjekke for svar. Men login siden havde denne besked:

    Opdatering
    Tjenesten er under opdatering. Vær venlig at forsøge igen senere.
    Vi beklager ulejligheden.
     
  7. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Havde også problem med SAS mastercard på MobilPay i går. Fjernede kort og lagde det ind igen, så var der hul igennem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Takker. Det vil jeg da også prøve.
     
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg kan heller ikke overføre på Mobilepay fra mit SAS MasterCard
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. MagnusAGF

    MagnusAGF Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej med jer.

    Jer er ny indenfor den her point verden ang bonusprogrammer og kreditkort. Jeg skal forhåbentlig i mit sabbatår rejse en del og vil derfor så vide om der er noget i vil anbefale jeg skal købe for at optjene bonusser er kæmpe flyfreak og ville elske en dag at kunne flyve i de højere rækker. Som sagt er jeg studerende så er der nogle bonusprogrammer som er gode til mine behov eller kan jeg bruge Sas kreditkortet vil det være en mulighed? Jeg har derudover også kigget på forskellige flyselskabers hjemmesider som fx Finnair om deres bonusprogrammer er det noget i vil anbefale?

    Håber i kan og vil hjælpe
    Vh Magnus
     
    Henry og Mathias "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Hej Magnus.
    Velkommen til. For at hjælpe dig bedst muligt så skal du fortælle os lidt om dit rejsemønster.

    Husk der er intet der er gratis - heller ikke bonuspoint. Du vil ofte kunne finde billigere billetter hos lavprisselskaberne og hos netværksselskaberne er de billigste billetter ofte til 0 eller meget få point. Kreditkortene kommer ofte med et gebyr og/eller % på vekselkursene.

    Dog vil jeg minde om SAS ungdomsbilletter som er en fed fidus.
     
    Henry, Jeblin og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. MagnusAGF

    MagnusAGF Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Tak for det :)
    Pt er mine planer faktisk at lægge en rimelig stor sum penge ind i forhold til mine rejser og mindre fokus på andet. Da jeg i høj grad ønsker at prøve business class bla. Det er en rejse nok for mig at kunne prøve det :)
    Mit rejsemønster pt er en længere rejse med familie kunne være Vietnam og ellers usa, hvori jeg så tænkte at jeg ville kunne tjene lidt ind og derudover også hoteller jeg kommer til at booke. Hvor jeg så kunne "spare" point som en bonus, når jeg alligevel er ude og rejse. Tænkte derfor i den anledning at jeg på den måde kunne spare bonuspoint ved at rejse i løbet af disse år inden jeg holder sabbatår. Mit rejsemønster i forhold til sabbatår er Asien og Australien og der bliver en del "long haul" ture, derfor ønsker jeg mere comfort på rejsen. Det bliver 2 år så om det ville give mening at få et mastercard ved jeg ikke, men skulle jeg tilmelde mig evt bonusprogrammer allerede nu fx miles and more hos Lufthansa eller andre flyselskaber, og er der nogle flyselvskaber der er bedre end andre i forhold til alliancer og hvor jeg kan udnytte mine point hos forskellige flyselskaber. Ville i den anledning hører hvad i tænker ville være bedst i forhold til mine vilkår. Mere comfort snakker premium economy og over, mere vægt på flyrejsen end selve rejsen. Rejser pt kunne man spare noget op. Jeg siger tak på forhånd og håber i har tid til at hjælpe mig.
    Vh Magnus
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Så vil jeg lægge ud:

    Flyselskaber:
    Du skal nok mere tænke på, hvilken alliance, du kommer til at bruge mest: Star Alliance, Sky Team eller One World. Derefter skal du vælge flyselskab i alliancen.

    Jeg vil anbefale et selskab, der har et rimeligt stort antal afgange fra Danmark - og det selskab, du vil bruge mest på rejser herfra. Mest fordi, det vil give dig de bedste fordele på din status - og dels fordi de forskellige medlemstilbud, bedst kan bruges her.

    Jeg har trofast holdt fast i EuroBonus - også i de perioder, jeg har været udstationeret. Men jeg har da måtte erfare, at det er svært at sidde i Beograd eller Ankara og se, at jeg ikke kunne benytte de mange tilbud. Men dels havde jeg allerede diamant status (så det ville være op ad bakke at starte forfra hos et andet selskab) og dels skulle jeg og også gerne bruge bonusprogrammet, når jeg kom tilbage til Danmark.

    Jeg er også med i Czech Airlines program OK Plus. Blev medlem for mange år siden, da det gav mening med fly mellem Danmark og Beograd. Men så blev ruten fra Prag til Beograd nedlagt - så jeg fik ikke tjent så mange point i starten af min medlemsperiode.

    Hotel
    Jeg er med i både Radisson Rewards og Marriott Bonvoy. Jeg har været heldig med at have mange overnatninger i byer, hvor begge kæder er repræsenteret. Tidligere syntes jeg bedst om Radisson - bl.a. fordi det var det bedste tilbud på mine rejsemål. Men dels har nogle af mine foretrukne hoteller forladt Radisson kæden - og dels har mit rejsemønster også ændret sig en smule.

    Jeg er lige nu mest glad for Marriott, hvor hotellerne passer bedst til mine rejser (pris og beliggenhed). Og så har Marriott mulighed for at give status på livstid. Jeg ved godt, at det tager mange år at optjene det - men det er nok noget, du vil værdsætte bagefter.

    Og så er jeg da også glad for opgradering og adgang til hotellets lounge. Her er Marriott også min favorit lige nu.

    Jeg ved, at andre herinde er glade for Hilton - men dem kender jeg ikke.

    Firmaets rejsepolitik
    Meget afhænger dog også af firmaets rejsepolitik. Altså: Er der begrænsninger på hvor mange penge du må bruge?

    Endelig er det svært for os at give den perfekte anbefaling. Det afhænger også af, hvad du foretrækker og værdsætter. Derfor må du i gang med selv at læse op på de forskellige programmer.
     
    MagnusAGF, asf, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hold øje med tilbudene for tiden, så er der faktisk business class at hente for færre penge end det vil "koste" på bonuspoint (og tror vi kommer til at se flere tilbud i år hos de selskaber der overlever). F.eks. lige nu fra Oslo hos flere selskaber pga NOK-kursen, men også fra andre "usual suspects" som Kyiv og Paris.

    Det kan sandsynligvis bedre svare sig end at begynde at spekulere alt for meget i point :) — selvfølgelig skal du *også* spekulere i point, men tror en kombination af de to er mest fordelagtigt!
     
    Kenneth K, MagnusAGF og Henry "Synes godt om dette"
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Du skriver det er vigtigt for dig at få point til business class - så optjening og indløsning er prioritet (og ikke så meget status m fast, track lounges m.m. - i givet fald kig på Aegans program)

    Enig med @Henry. Hos Star Alliance er det formentlig SAS EB der er bedste bud evt. kombineret med et SAS Mastercard Premium. Hos Sky Team er det formentlig Flying Blue og hos One World er det enten BA Executive Club eller Finnairs.

    Jeg vil anbefale dig at lave et par dummy bookinger på de forskellige flyselskaber og så sammenholde pris og point. Blot så du får en idé om hvad der kræves for at få point til en business class billet. Og om det er et game du vil spille

    Eksempel: De billigste billetter med SAS til Newark vil give dig 400 point (retur - uden status bonus). En Biz retur til samme by står i 100.000 point = 250 retur ture !!

    Genveje hos SAS:
    Et Mastercard Premium giver dig 15 point pr brugte 100kr i DK (20 i udlandet og 25 med SAS) med over 100.000 optjente point pr år kan du booke billetter på biz til 60.000 point. Sørg for at udnytte dobbelt point kampagner
    Lav dine indkøb i butikker der giver point
    Tilknyt dit Mastercard din MobilePay
    Udnyt kampagner på billeje

    Men igen - der er intet der er gratis. Vær opmærksom på der ofte er ganske gode deals på business class (eks TAP over Atlanten) og Qatar til Asien og down under. Ligesom Air China også kan have nogle ret usædvanlige priser (fik selv 4 retur til Tokyo med Air China biz for 35.000) - selv om de ikke er på niveau med eks Qatar.

    Held og Lykke
     
    MagnusAGF, Henry og asf "Synes godt om dette"
  16. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    På saseurobonusmastercard.dk står der lige nu:
    "Der er i øjeblikket tekniske problemer med MobilePay på kortet. Vi arbejder på højtryk for at løse det, og beklager ulejligheden."
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. MagnusAGF

    MagnusAGF Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Jeg siger tusind tak. Og det er bestemt noget jeg vil sidde og undersøge lidt. Lige et sidste opsamlende spørgsmål. Jeg er pt 17 år er der nogle programmer jeg kan knytte mig til nu og starte fra nu. Tænker fx mastercardet er det noget jeg har mulighed for. Har lige pt et ganske normalt mastercard debit, så om det er en mulighed. Og har fx kigget på finnairs plus program, det skal man vel bare gratis tilmelde sig og så ja udnytte forskellige tilbud og flyture til at spare point op?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. MagnusAGF

    MagnusAGF Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Mange tak Henry :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Du kan helt sikkert melde dig ind i SAS EuroBonus.

    Jeg kender ikke reglerne på kreditkort - men gætter på, at du nok skal være myndig.
     
    MagnusAGF "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Nu virker MobilePay igen. Jeg har lige fået overført fødselsdagsgaven til niecen.
     

Del denne side