SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. MagnusAGF

    MagnusAGF Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej Forum

    Jeg er pt 17 år og ønsker gerne at starte min miles karriere nu, så jeg har lidt indtjent til mit sabbatår forhåbentlig, men derudover også til fremtiden. Har pt tilmeldt mig hos Lufthansas miles and more som jo er Star Alliance, så ville høre om det egentlig bare ville være smartere at tilslutte sig Sas euro bonus og i så fald synes i så jeg skal erhverve mig et eurobonus mastercard.
    Mit rejsemønster er nogle små storbyture i europa og en lang tur til asien for det meste pr år. Hvad er jeres erfaringer. Skal jeg bare holde fast i miles and more og tjene lidt miles derfra eller hvad synes i jeg skal.
    Håber i vil give jer tid til at hjælpe mig.

    Bedste Hilsner
    Magnus
     
    PENSIONISTEN, MatthiasWagner og Henry "Synes godt om dette"
  2. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Hej Magnus. Jeg synes klart du skal melde dig ind i Eurobonus. Din alder og rejsemønster taget i betragtning, tænker jeg den bedste måde for dig til at optjene point, er gennem "ikke-flyvning", altså butikker og online. Her er SAS EB langt bedre når du bor i Danmark.

    Tag et kig her:

    Fysiske butikker: https://eurobonus.shopping/da/shops/categories Foreslå en EB restaurant næste gang du/familie skal ud og spise!

    Online: https://onlineshopping.flysas.com/dk (Der er også mange "gratis", eks. Saxo uden binding med 1.000 point)

    Vær derudover kreativ, og tjek https://www.sas.dk/eurobonus/optjen-point/
    Spørg eks. dine forældre om de ikke skal skifte strøm, SEAS-NVE giver 5.000 point i velkomst. Det er hurtigt flere point end et par ture i EU, ved mindre du flyver nogle meget dyre klasser ;)

    Ift. Mastercard'et. Hvis du kan få det, så gør det helt sikkert! Der er mange point at hente, eks. 18.000-27.000 årlige gratis point bare på Mobilepay. Sæt dog ikke næsen for højt, har mange venner der er studerende som ikke fik kortet godkendt. Jeg tror selv jeg var heldig at jeg søgte i en måned med en meget større lønseddel fra studiejobbet end normalt.

    Håber det kan hjælpe dig lidt i gang :)
     
  3. MagnusAGF

    MagnusAGF Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Tak for det Matthias det vil jeg helt klart melde mig til så Tak!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Er der noget nyt om ens premium periode bliver forlænget i 12 måneder ligesom statusperioden nu bliver forlænget grundet corona?

    Premium er jo ikke meget værd i disse dage
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg har talt til SEB og fået et "ikke-svar". Jeg kan kun opfordre alle til at skrive direkte til SEB, så de - ligesom SAS - får øjnene op for problemet!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. RejsendeKim

    RejsendeKim Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Hej Ma
     
  7. RejsendeKim

    RejsendeKim Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Hej Matthias,
    Spændende svar. Har selv overvejet mc premium. Kan du uddybe, hvordan det fungerer med mobile pay og få 18.000-27.000 point gratis?
    På forhånd tak
    Kim
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Har ligeledes skrevet til både SAS og SEB vedr. forlængelse af FlyPremium status.
    Håber også flere vil tilslutte sig og gøre det samme.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Kan i poste email til kontakt, så folk hurtigt og let kan få sendt noget afsted..
     
    MortenS, MrJensen og Henry "Synes godt om dette"
  10. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    I skal logge ind på Jeres konto - og derfra sende sikker mail.
     
    MortenS, MrJensen og Henry "Synes godt om dette"
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Den er sendt afsted
     
    MortenS, MrJensen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Hej Kim. Når du anvender Mobilepay er det jo reelt en korttransaktion hver gang et beløb hæves (en grund til af Swipp var designet bedre). Det betyder at du får point med SAS MC når du sender penge, men det koster ikke noget gebyr at sende. Grænsen er 15.500 om måneden. Find en "betroet", kæreste eller måske en rigtig god ven. Send 15.500 om måneden, som din ven så kan overføre gratis tilbage med en almindelig bankoverførsel. Det giver dig 15.500*12 (måneder) * 0,1-0,15 (afhængig af almindelig eller Premium kort) = 18.600-27.900 point om året der ikke koster dig noget. Læg derudover et par tusind ekstra point oven i hvis du formår at anvende kampagneperioder :)
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  13. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hej Matthias

    Kiggede lige på mobilePay hjemmesiden og fandt dette, for brugere med Nem-id validering:
    • Du kan maksimalt sende og modtage op til 150.000 kr. om året til og fra andre privatpersoner. Der er ingen årlig grænse for, hvor meget du kan betale i butikker.

    Det kan findes her: https://mobilepay.dk/hjaelp/mobilepay-til-private/fakta/hvor-meget-kan-jeg-overfoere-med-mobilepay
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Dette har dog flere ulemper. Derfor skal du nøje overveje, om dette er noget, du vil gøre brug af:
    • Misbrug fører til, at SEB Bank kan lukke dit mastercard
    • Den øvre grænse gælder for alle kontanthævninger på dit MasterCard. Så hvis du laver "fiktive" overførsler til en god bekendt, så reducerer du muligheden for andre kontanthævninger
    Og så glemmer jeg alt om moral. Det hører nok mere hjemme i "Mads og Monopolet"
     
    Nielspg, MortenS, MatthiasWagner og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Hvis du scroller lidt længere ned, så kan man hæve til 300.000 med billedlegitimation :)
     
    Nj4220, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  16. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Skal siges at jeg har været i kontakt med SEB, da de ikke helt forstod hvordan jeg kunne have et forbrug på over det dobbelte af min indkomst. Da de var overbeviste om at der ikke var fiktive køb (manufactured spending), var der ingen problemer :)

    Ja, du kan ikke hæve penge med dit MC, hvis du anvender denne metode, men med 50 kr i gebyr pr. hævning håber jeg ikke der er mange der er gør det;)

    Moral? Med de afsløringer der har været i banksektoren de seneste år, må jeg sige jeg absolut har intet problem med de betaler transaktionsgebyrer der finansierer mine point. Det lader til at Mobilepay stadig er en god forretning...
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Men du kan eksempelvis overføre til din revolut konto og hæve derfra.
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  18. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Eller til konen, som har linket at modtagende penge fra MobilePay skal gå ind på en konto, hvor der er knyttet Dankort.
    Mulighederne er mange.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    du ville ellers gøre det aldeles fremragende på P4 lørdag formiddag med Mads :)
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Jeg har idag fået svar fra Mastercard ang. premium og der er ingen udsigt til at forlænge status for premium. Til gengæld foreslog hun er jeg kunne optjene dem ved forbrug i stedet.
    Jamen så spenderer jeg da lige en halv million ekstra for at indhente de 50.000 point jeg normalt flyver ind o_O
     

    Attached Files:

    Nielspg, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side