Nå så sparer jeg da 1500kr, det skulle i så fald have været det der fik mig vippet over til MC Premium Tak for opklaringen!
Har snakket med SAS nu - der er noget opsætning, der hænger lidt - vist nok noget fra SEB, så der kan gå lidt tid inden jeg kan booke. Men man kan blot skrive til dem (eller ringe), hvis man vil have booket noget, så klarer de det. Det er fair nok
Jeg fik mit (norske) kort i går og her stod at det gamle kort var aktivt i 20 dage eller indtil jeg tog det nye i brug. Så går ud fra at svarene vil være: Nej Nej Nej Hmmm... Det har jeg vist hørt før...
Er det korrekt forstået, at du har et EB MasterCard i både Danmark og Norge? I givet fald - hvordan har du båret dig ad med det? Flere gange har jeg skrevet sammen med SAS i Sverige, da SEB ikke vil lade mig få et MC i både Danmark og Sverige. De henviste til SAS, der rigtig nok bekræfter, at "deres IT system tillader ikke kort i to lande, da en ansøgning i systemet vil svare tilbage, at jeg allerede har et kort". Om det er et valg ovenfra, eller en utilsigtet teknisk begrænsning, der ikke vil blive fikset kan jeg selvfølgelig ikke få noget svar på.
Det er helt korrekt. Har haft et dansk MC kort. Har haft det i laaang tid. Da vi flyttede til Norge sidste år har jeg også søgt og fået samme kort i Norge. Har selv sagt både dansk og norsk person nummer. Af åbenlyse grunde er det blevet det norske kort der er opgraderet. Største problem har været at de har oprettet en ny EB konto på det nye norske kort. SAS har klaret deres del. Nu skal SEB bare lige have rettet mit EB nummer også. Kan godt være det ikke kan lade sig gøre at have to kort. Det er der bare ingen der har fortalt mig.
Du og I andre har da i det mindste jeres point på plads på jeres SK-hjemmeside, sådan at I kan se de sidste 12 måneders optjening ..... Jeg er nulstillet efter EB ændringen ... har skrevet til diamant mailen 06.juni, intet svar (den ene er på ferie, derfor meget travlt. Så ringede jeg, en meget venlig herre talte og talte mine point, over 200.000 i den nye 3. kategori, "premium kategorien". Jeg vil ikke bestille et kort før jeg har set tallene på min eb-konto. ÆV,æv.
Jeg er også i Premium 3 gruppen... ved ikke om et er fordi de ikke har styr over det og alle der har over et vist antal point kommer derind...
Så er der kommet et svar fra SAS DK angående basispoint fra kreditkort vs. livsvarigt guld: "Det er kun reelt optjente point fra flyvninger, ikke fra modtagne kort eller købte point. " Med evindelige "enhancements" er det meget spekulativt for mig, at tænke på et potentielt livsvarigt guldmedlemskab. Men jeg er lunken ved tanken om at udelukke mig selv fra den mulighed i fremtiden, på grund af basis point fra et kreditkort. Så velkomstbonus eller ej, indtil videre bliver det et nej tak fra mig til Premium kortet.
Er nyt medlem her i dette forum- og det er ikke fordi jeg har intelligente indlæg til de mange Eurobons debatter. MEN - har været medlem siden dag 1 og er livsvarig GoldMember så lidt viden har jeg da. SAS udviklerler mange nye consepter som skal interessere / fastholde medlemmerne. Vi har nu nået et niveau hvor der er tidskrævende at følge med og som er langt fra den oprindelige ide med SAS Eurobonus. Må jeg foreslå at SAS Eurobonus kommer tilbage til "core business" - dvs. alt som vedrører dette at rejse - og intet andet. Dvs Fly + hotel+ bil. Glem "all the crap" incl. lysestager, Georg Jensen og avancerede miles-earnings KISS - ja tak mvh / FarEast
Det samme hos mig - jeg har skrevet til diamant mailen, men de har meget travlt (en af dem er på ferie !)