SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    "Synes godt om" modtaget:
    6,659
    Point:
    113
    Også her. Sammen Med pointearner kortet DKK 560,- mere om året. Der gik ikke mange minutter før jeg fik sendt en opsigelse. Det er helt ude af trit med den værdi, Premium kortet har for mig.

Nielspg, Kenneth K, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    931
    2,748
    Point:
    93
    Same.
    Jeg må tage en beslutning til maj, når kampagneperioden udløber. Som det ser ud med mit forbrug kommer jeg formentlig til at få nogle tusinde færre statuspoint om året (men flere i de tre måneders kampagne med 50%), så for mit vedkommende kræver det lige en mere detaljeret beregning om det skal opsiges efter maj måned...

T4L, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  3. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,596
    6,838
    Point:
    113
    - Ja, jeg beholder også Premium indtil maj og ser derefter hvorledes det hele har udviklet sig.
    - I kampagne perioden vil jeg stadig løbende købe en ordentlig sjat xtra point på sas's hjemmeside.
    - Mit nuværende EBD udløber 31juli 2023 og min status saldo rammer 90.000 point i løbet af foråret, dvs EBD er sikret frem til 31juli 2024 og derefter er jeg vist blevet for gammel til flere flyvninger.

Kenneth K, Erwin Lansing, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,264
    4,183
    Point:
    113
    Det ender formentlig også med en opsigelse her. Skal lige regne efter.
    Har meget svært ved at forstår en prisstigning på godt to år fra 700kr til 1.800kr - det er en hel vild stigning, hvor ingen gang prisen på smør og danske afgifter kan være med i vognen.

Som LTG har jeg meget begrænset nytte af de statuspoint der måtte følge - også selv om jeg formentlig vil få flere statuspoint ud af den nye ordning.

Har en række Biz Premium bonus ture booket i 2023 - men kan ikke se nogen steder det er en betingelse at man stadig har kortet.

PENSIONISTEN, Erwin Lansing, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. sorhol

sorhol Medlem

Beskeder:
    12
    64
    Point:
    13
    Jeg vil vente og se
    Statuspoints er ligegyldige for mig (LTG + jeg ikke rigtig gider forretningsrejser mere efter corona)
    Mine 4 pointearner kort bliver dog helt sikkert opsagt
    Hvad der er meget vigtigere for mig er det manglende udbud af bonusrejser i business class

Nielspg, Kenneth K, Offlyer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. niceguy1001

niceguy1001 VIP medlem

Beskeder:
    218
    643
    Point:
    93
    Det er helt klart muligheden for at flyve business til 60.000 point, der er salgspunktet for mig. Jeg ved godt at udbudet er begrænset, men jeg har nu været heldig at få de business pladser jeg ønsker på bonus. Her taler vi omkring to-tre returrejser om året (På ren bonus for flere personer). Det kræver fleksibilitet og konstant tjekke availability. Sen
    este fik jeg vinterferien på C til 84000 point for to (30% rabat kampagnen)...

Nielspg, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Er der nogen som overvejer at stoppe med at bruge kortet eller vil stoppe?

Jeg har selv skrevet til SEB at jeg ikke vil have de automatisk fornyr mit kort her til marts 2023. Har delt argumenter om at det er blevet ringere siden de fjernede 50% rabatten for EBD'er for et par år siden og nu hæver gebyret plus gør det sværere at optjene Statuspoint, da de nu kræver et vist forbrug. Dertil det faktum at SAS ikke gør det nemt at bruge EB point til rejser.

Min tanke er primært at gøre opmærksom på at jeg som kunde er utrilfreds og ikke bare siger tak for endnu en forringelse.

Beaglen, Nielspg, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,115
    Point:
    113
    Det er klart, at en højere pris for kortet naturligvis er en forringelse. Det er lidt sværere at vurdere, om ændringen i optjeningen af statuspoint er en forbedring eller en forringelse: Det afhænger af hvordan og hvor meget du bruger kortet.

Under alle omstændigheder, må man jo vurdere om kortet er pengene værd med de nye vilkår. Herunder også finde ud af, hvad alternativet er.

For mit eget vedkommende:
    • Prisen (årsgebyret) bliver nu så dyrt, at alternative kort bliver billigere
    • Den ændrede optjening af statuspoint bliver en fordel for mig - Ifølge appen, har jeg optjent over 60.000 ekstra point på kortet i 2022. Og der er stadig 2 måneder tilbage. Men med de nye regler, bliver det sværere at planlægge optjeningen, især hvis jeg ligger på grænsen til et højere status niveau.
    Det helt afgørende for mange bliver sikkert, om de kan udnytte muligheden for at få bonusbilletter på Business og Plus til prisen for en bonus billet på økonomiklasse. Hvis SAS ikke sælger de ønskede bonusbilletter, kan man jo ikke udnytte denne fordel - og værdien af kortet bliver væsentlig ringere.

9. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,099
    Point:
    93
    Super at du skriver til dem og gør opmærksom på utilfredshed med kombinationen af prisstigning og optjeningsforringelser.
    Jeg går også med samme overvejelser, men jeg skal lige have regnet efter.

Henrik Olsen, Erwin Lansing og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  10. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,099
    Point:
    93
    Jeg synes generelt, at det er uhyre vanskeligt at finde bonusbilletter for tiden - end ikke på europæiske flyvninger, hvor de ellers bare kan flytte "gardinet". Øv!

Henrik Olsen, Beaglen, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,659
    Point:
    113
    Jeg har som nævnt bedt om at konvertere mit Premium kort til et almindeligt kort.

Jeg er ikke loyal-nok SAS kunde, at den nye pris svarer til den værdi, jeg får ud af premium. Jeg vil nok få flere statuspoints, men ikke nok til at nå guldet (hvis nu de havde rollover som Flying Blue til gengæld...). Tilgængeligthed af bonusbilletter er også nævnt her i tråden, sammen med at points udløber hvert år (igen i modsætning til FB, hvor mindst en flyvning om året forlænger levetiden af ens points), gør EB bare ikke særlig værdifuld for mig.

Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,115
    Point:
    113
    Som jeg husker det, udløber point først efter 5 år. Med mindre du er diamant. Så er der ingen forældelse.

Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,659
    Point:
    113
    Lad mig omformulere, der er hvert år points, der udløber. Det tyder jo klart på, at jeg ikke bruger mine points nok, som igen siger noget om den værdi, de points har for mig.

Det er, som altid, en individuel vurdering af værdien af de points, og min vurdering, men netop mit rejsemønster mv, er, at Premium ikke har den merværdi for mig over det almindeligt EB MC.

Henrik Olsen, jespersm, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    931
    2,748
    Point:
    93
    God ide at skrive til dem og kommentere ændringerne. Jeg har netop gjort det samme, og bedt dem om ikke at forny mit når det udløber til juli 2023. Jeg har netop gjort dem opmærksom på det mere end fordoblede årsgebyr og generelt ringe muligheder for at udnytte FlyPremium - derudover at optjening af point bliver lidt lavere, men endnu vigtigere for mig, at det bliver meget uforudsigeligt.

Regner selvfølgelig ikke med at det betyder noget for dem...

jespersm, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,264
    4,183
    Point:
    113
    Ydermere, så har SEB SAS MC et valutagebyr på 2% i hele verden. Mit DDB MC har intet valutagebyr i EU/EØS og 1.5% i resten af verden.

Tror simpelthen det bliver for dyrt - med begrænsede fordele for mit vedkommende.
    Men skal lige regne efter.

Henrik Olsen, Nielspg, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. BenNorr

BenNorr Medlem

Beskeder:
    21
    44
    Point:
    13
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    931
    2,748
    Point:
    93
    God pointe, som jeg burde have nævnt i min besked til seb. Jeg bruger stort set aldrig mit sas kort i udlandet af samme årsag, men har i stedet koblet det op til mit curve kort, som foretager vekslingen for mig.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  18. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    741
    1,311
    Point:
    93
    Jeg opdagede fornyligt, at Mobilepay betalinger gennem Weshare fortsat giver point. Det kan jo være at man "lægger meget ud" derhjemme, fx 15.000 kr. om måneden :rolleyes:

Thorbjoern, Henrik Olsen, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,115
    Point:
    113
    Du skal bare være opmærksom på, at SEB kan komme tilbage med opfølgende spørgsmål. De gjorde de til mig, da de syntes mine betalinger var for store til en af disse "betalings services". Og så skal de åbenbart følge op for at undgå finansiering af terror og hvidvask.

Beaglen, Henrik Olsen, Oniard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    931
    2,748
    Point:
    93
    Kontanthævninger foretaget med Curve, som trækkes fra sas kortet giver også point.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side