Skal det være SAS EuroBonus World Mastercard fremadrettet ?
Tilbage efter sommerferien har jeg gjort mig et par tanker.
Indlæget skyder lidt i flere retninger, men tænkte at jeg hellere ville holde det i et indlæg.
Jeg har i mange år haft et "SAS EuroBonus World Mastercard Premium".
Jeg har optjent eurobones point på indkøb m.m. men har haft svært ved at bruge pointene.
Vi har stadig børn i skolealderen og vores rejser har været begrænset til skoleferierne, hvor bonusrejser har været svære at få.
Derfor blev dette års sommerferiebilletter for 5 personer på SAS go til IAD betalt med ca 438k point + skat/afgift
Ikke værdisat til mange øre/point
Men med risiko for konkurs eller lignende hos SAS, har jeg overvejet om jeg fortsat skal bruge dette kort.
Som Henry har konstateret, så er eurobonuspoint er ikke meget værd, hvis de bliver brugt på biografbilletter
.
Vores hjemtur blev berørt af pilotstrejken og SAS ombookede os med UA til LHR, og med SAS hjem til CPH.
Upåklagelig service, dog lidt træls layover på 11 timer på årets varmeste dag i London.
Vi fik dog lov til at opleve et andet flyselskab på en langtur, hvor vi tidligere har holdt os til SAS. Boarding og kabine er sammenlignelig, dog var der et par forskelle:
Hos UA er der fri drikkevarer på økonomiklassen (sodavand, øl & vin).
Turen AID - LHR + LHR - CPH gav 3700 + 1250 = 4950 point
Hos SAS er der én fri drikkevare på SAS go (ikke alkoholisk).
Turen AID - CPH med SAS ville have givet 2500 point
Begge selskaber er i star alliance og giver samme fordele for guldkort (fasttrack, baggage, lounge)
UA har et lignende kreditkort som giver pointoptjening.
Så vidt jeg kan se, kan man dog ikke få dette kort, med en adresse i Danmark.
https://www.united.com/ual/en/dk/fly/products/chase.html
Lignende har Marriott et kort som hjælper med status- og pointoptjening.
Men igen virker det som om, at man dog ikke få dette kort med en adresse i Danmark.
https://creditcards.chase.com/marriott/apply
- Er der nogen er jer, som kender fly/hotel kreditkort, som også giver point/fordels optjening, som man kan få i Danmark ?
Click to expand...