SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. JackB

JackB Points chaser

Beskeder:
    129
    "Synes godt om" modtaget:
    330
    Point:
    63
    Eksempelvis skulle min løn gå ind.
    Der kom ikke den store forklaring.
    Efterfølgende mistænker jeg, at "problemet" var at jeg havde brugt Revolut kortet til optankning og da det er udenlandsk, har det måske lavet en "alarm".

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Skal det være SAS EuroBonus World Mastercard fremadrettet ?

Tilbage efter sommerferien har jeg gjort mig et par tanker.
    Indlæget skyder lidt i flere retninger, men tænkte at jeg hellere ville holde det i et indlæg.

Jeg har i mange år haft et "SAS EuroBonus World Mastercard Premium".
    Jeg har optjent eurobones point på indkøb m.m. men har haft svært ved at bruge pointene.
    Vi har stadig børn i skolealderen og vores rejser har været begrænset til skoleferierne, hvor bonusrejser har været svære at få.
    Derfor blev dette års sommerferiebilletter for 5 personer på SAS go til IAD betalt med ca 438k point + skat/afgift
    Ikke værdisat til mange øre/point :(
    Men med risiko for konkurs eller lignende hos SAS, har jeg overvejet om jeg fortsat skal bruge dette kort.
    Som Henry har konstateret, så er eurobonuspoint er ikke meget værd, hvis de bliver brugt på biografbilletter :eek:.

Vores hjemtur blev berørt af pilotstrejken og SAS ombookede os med UA til LHR, og med SAS hjem til CPH.
    Upåklagelig service, dog lidt træls layover på 11 timer på årets varmeste dag i London.
    Vi fik dog lov til at opleve et andet flyselskab på en langtur, hvor vi tidligere har holdt os til SAS. Boarding og kabine er sammenlignelig, dog var der et par forskelle:

Hos UA er der fri drikkevarer på økonomiklassen (sodavand, øl & vin).
    Turen AID - LHR + LHR - CPH gav 3700 + 1250 = 4950 point

Hos SAS er der én fri drikkevare på SAS go (ikke alkoholisk).
    Turen AID - CPH med SAS ville have givet 2500 point

Begge selskaber er i star alliance og giver samme fordele for guldkort (fasttrack, baggage, lounge)

UA har et lignende kreditkort som giver pointoptjening.
    Så vidt jeg kan se, kan man dog ikke få dette kort, med en adresse i Danmark.
    https://www.united.com/ual/en/dk/fly/products/chase.html

Lignende har Marriott et kort som hjælper med status- og pointoptjening.
    Men igen virker det som om, at man dog ikke få dette kort med en adresse i Danmark.
    https://creditcards.chase.com/marriott/apply

• Er der nogen er jer, som kender fly/hotel kreditkort, som også giver point/fordels optjening, som man kan få i Danmark ?

Henrik Olsen, asf, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Gode og spændende betragtninger. Så for at svare på det nemme spørgsmål:

Nej. Det findes desværre ikke. Eneste alternativ er Norwegian Visa, men det er er meget isoleret alternativ.

Henrik Olsen, Erwin Lansing, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,116
    Point:
    113
    Jeg er meget enige i dine betragtninger.

SAS EuroBonus Mastercard er jo kun eftertragtet, når EuroBonus er attraktivt. Og her er det vigtigt, at man kan få fat i bonusrejser til den "lave pris". De rejser, man kan betale med en kombination af point og penge giver en meget lav indløsnings-værdi.

På den anden side, så er det også svært at finde bonusrejser til 5 personer på samme afgang.

Jeg har valgt at forny mit SAS EuroBonus Mastercard her i juli (jo, der er lige trukket 1.495 kroner). Jeg kan ikke lige gennemskue, hvorfor jeg er kommet op over den magiske grænse på 200.000 optjente EuroBonus point på et år - men det betyder, at jeg kan få billetter på Business til Go priser. Så jeg tager nok en længere rejse (eller 2) i løbet af efteråret. Hvis jeg er fleksibel og kan rejse med meget kort varsel, så skulle jeg nok kunne finde en god billet.

Desuden har jeg svært ved at finde et godt alternativ til mit SAS EuroBonus Mastercard. Med mit rejsemønster, er det kun Star Alliance, der er attraktiv.

Men jeg må da tilstå, at jeg over de sidste to år har haft mega svært ved at finde gode muligheder for at indløse mine point. Det håber jeg, bliver lidt lettere i efteråret / vinteren.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,659
    Point:
    113
    Det samme spørgsmål jeg stiller mig selv hvert år. Først det nemme svar: Ja, der bliver også et SAS Eurobonus World Mastercard næste år. Ikke fordi kortet eller Eurobonus er så fantastiske, men fordi der simpelthen ikke er et alternativ i Danmark.
    Som Flying Blue medlem har jeg også et FB American Express, hvilket er langt mere attraktiv, men desværre også i Euro, så de få steder i Danmark, som overhovedet accepterer AMEX, ville der komme vekselgebyr på, så alle fordele allerede der er fordampet.

Så det lidt svære spørgsmål: Skal det igen være Premium næste år? Det ligner fra år til år mere og mere et nej. Jeg har et par måneder at tænke over det endnu, men alle overvejelserne er allerede nævnt ovenover. Regnestykket går mindre og mindre op for den merpris, Premium koster.

Henrik Olsen, Up in the skies, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,116
    Point:
    113
    Hvis jeg hurtigt skal sammenligne de 2 SAS EuroBonus mastercard, så er mit regnestykke for premium kortet:
    • 17.500 flere bonus point, fordi jeg får 5 point flere pr. 100 kr (jeg har et forbrug på kortet på omkring 350.000 kr pr år - også fordi jeg har en del udlæg for firmaet). Jeg ser bort for ekstra point, når der er week-ender med dobbelt op kampagner.
    • 15.000 flere point (det almindelige køb giver kun point på køb op til 200.000 kroner - så her får jeg point på de sidste 150.000 kroner). 15 point pr. 100 kroner er nok lidt højt sat.
    • 12.000 status point hvert år.
    • Billigere bonus rejser (fordi jeg har fly premium niveau)
    Min konklusion er, at disse fordele overstiget det ekstra gebyr på premium kortet (1.495 - 295 = 1.200 kroner). Men jeg er nok også en lidt atypisk bruger, idet jeg har brug for de ekstra 12.000 status point for at komme op på diamant status og har et stort forbrug for kortet.

Henrik Olsen, Up in the skies, CHIP og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. henrik.kristiansen

henrik.kristiansen EB GOLD

Beskeder:
    45
    107
    Point:
    33
    Halløj folkens,

Går I direkte til Eurobonus folkene, når/hvis I oplever de tilføjede point pr måned ikke stemmer? Tænker ikke Mastercard kan hjælpe hér?

Jeg kan ikke få juli måned opgørelsen til at stemme på nogen måde. Fik kun 1000 point for et forbrug på ca 17k. (En masse herligt ).

Henry "Synes godt om" dette.
  8. HenrikM

HenrikM VIP medlem

Beskeder:
    194
    753
    Point:
    93
    Opgørelse af point følger kalendermånederne og ikke den skæve faktureringsperiode, så kan det være årsag til differencen?

henrik.kristiansen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    131
    336
    Point:
    63
    Jeg har en kammerat som vil booke billetter direkte hos SAS og jeg har rådet ham til at melde sig ind som eurobonus medlem, hvilket han ikke umiddelbart føler det store behov for. I den forbindelse tænkte jeg på om der kan opstå nogen uforudsete problemer for kollegaen, hvis rejsen betales med mit SAS Eurobonus Mastercard Premium, da det jo giver rigtig fine point når man booker direkte hos SAS?

10. HenrikM

HenrikM VIP medlem

Beskeder:
    194
    753
    Point:
    93
    Nej... betaling og refusion af udlæg er noget for sig. Derimod er det noget fy, hvis dit Eurobonus nummer ryger ind på hans booking i håbet om, at du kan samle de point op, han ikke ønsker :)

Henry og Tomas "Synes godt om" dette.
  11. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    98
    307
    Point:
    53
    Men vel intet i vejen for, at kammeraten opretter en Eurobonus og melder sig ind i en gruppe med OP, så OP kan bruge pointene :)

Henry, Tomas og Peter F. "Synes godt om dette"
  12. henrik.kristiansen

henrik.kristiansen EB GOLD

Beskeder:
    45
    107
    Point:
    33
    Hej Henrik,
    Ja, det kunne du nok godt have ret i. Jeg må lige se hvad næste siger. Tak for input. :)

13. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,116
    Point:
    113
    Det eneste problem, jeg kan se, er hvis rejsen aflyses og han skal have penge tilbage. Så ryger de formentlig ind på dit kort.

Og så skal du være opmærksom på, at du har luft på kontoen, så du ikke rammer kreditmax.

Tomas "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,264
    4,183
    Point:
    113
    Hmmm
    Er du sikker på du har de rette venner?
    :)

isolCBflyer, Tomas og Henry "Synes godt om dette"
  15. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    131
    336
    Point:
    63
    Ja, bestemt, han har nemlig intet imod at lade mig bruge mit kort til at betale flybilletter for omkring kr. 20-25.000, hvilket giver mig 5.000-6.250 point :)

Jeg har forresten oplevet at Mastercard nu stiller spørgsmål ved mit forbrug, da mit forbrug overstiger min indkomst med et par hundredetusinde, hvilket de selvfølgelig ønsker en forklaring på, hvilket jeg har givet dem.

Andre der har oplevet lignende, hvor det gav nogen problemer?

Nicki Lolk Sørensen, MrJensen og Henry "Synes godt om dette"
  16. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Nu hvor denne tråd er oppe på 93 sider, begynder det at blive vanskeligt at finde tilbage til tidligere guldkorn - eller holde styr på, hvilke spørgsmål og diskussioner der stadig er liv i.

@Henrik Olsen, var det en ide at oprette en underkategori i forum, specifikt til SAS Eurobonus Mastercard, så man kan lave en ny tråd, hvis man har et nyt spørgsmål?

AMJ, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,116
    Point:
    113
    Det vil være en rigtig god ide - alternativt at lave en FAQ.

danielbirch "Synes godt om" dette.
  18. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Måske endda begge dele... hvis der er et separat underforum, kan vi lave en FAQ-tråd som "sticky" så den altid ligger øverst.

19. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,554
    13,116
    Point:
    113
    Så er der lige kommet e-mail om en dobbelt point kampagne:

WEEKEND MED DOBBELTPOINT
    Vi starter efteråret med en kampagne, som sætter ekstra fart på din pointoptjening.

Glæd dig til dobbeltpoint på alle dine køb fra 23. til 25. september 2022 med dit SAS EuroBonus Mastercard Premium.1 Du får op til 50 Ekstrapoint per 100 kr., normalt op til 25.2

Tilmeld dig senest 15. september, så får du en bekræftelse pr. mail i løbet af få timer.

Som det fremgår, er tilmelding nødvendig

asf, PENSIONISTEN og danielbirch "Synes godt om dette"
  20. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,659
    Point:
    113
    Grr, dem får jeg så ikke fordi SKIT igen ikke kan sende mails til mig. Fortæl mig igen, hvorfor betaler jeg egentlig for dette kort?

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side