SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Ah ok. Den havde jeg ikke lige forstået, men ok så har det stået på i et stykke tid.
    Jeg har hævet min grænse(meget nemt så et lille plus her :) ) Det er dog stadig meget irriterende at man skal i gennem et større detektiv arbejde for at finde ud af hvad man har tilbage før man når max.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Nu har jeg så kikket lidt på min brug af kortet. Og fundet årsagen til, jeg aldrig har haft det betalingsproblem, du havde ved tandlægen.

    Generelt, så bruger jeg på en normal måned et sted mellem 50 og 60% af kredit max.
    • halvdelen heraf er almindeligt forbrug (butikker, cafeer og restauranter), der er jævnt fordelt over hele måneden.
    • Den anden halvdel er en kombination af udlæg for firmaet (flybilletter og hoteller) samt privat billeje. Disse betalinger falder i klumper - normalt inden for en god uges tid.
    Det betyder med andre ord, at jeg skal have en meget usædvanlig fordeling af mit forbrug, for at nå at bruge hele kreditmax inden for 30 dage. Jeg kan dog ikke afvise, at jeg har været tæt på grænsen i december / januar, hvor julegaver og nytårs-arrangementer kom i en stor klump i de sidste uger af måneden.

    Mit råd må derfor være: Få hævet dit kreditmax.
     
    Erwin Lansing og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Dette er tilføjet på den nye MC Premium faktura:

    Fra 15/6 2022 vil du ikke længere optjene SAS EuroBonus Ekstrapoint ved pengeoverførsel mellem privatpersoner. Du vil stadig optjene point, når betaling sker til et registreret forretningssted, fx med et 5-cifret MobilePay nummer.​
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Det er lidt træls. Så må jeg jo til at finde ud af, hvordan jeg i fremtiden betaler nevøers og niecers fødselsdagsgaver. Det var jo rimelig nemt med Mobile Pay - og jeg kan jo stadig bruge Mobile Pay (dog uden at få point). Måske skal jeg tll at købe gavekort i butikker? Det kan jo da også lade sig gøre.

    Lige nu har jeg svært ved at beholde mit Fly Premium niveau. Og jo færre point, jeg tjener, jo værre er muligheden for at beholde status.
     
  5. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Det er helt sikkert blevet (mis-) brugt big time, så det er fair nok. Det var som at trække bonus point ud af den blå luft.
     
    SteenC, Henrik Olsen, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det lyder meget spændende.
    Gad godt vide, om det betyder at alle de betalingsaftaler man kan lave på mobilepay, ikke opfattes som kontanthævninger, men som betalinger.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Det kan jeg da kun være enig i.

    Det bliver spændende at se, hvordan vi fremtidig bliver belønnet for at bruge kortet til eksempelvis at overføre penge til Revolut. Det fik vi også tidligere point for.
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Indeed. Så skal vi bare også have alle de butikker, som (mis)bruger deres privat-mobilepay, over på en erhvervsaftale. Men selvfølgelig ok at vi ikke tjener points når de ikke betaler gebyret.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det tror jeg roligt, du kan regne med. De modtagere falder ind under betegnelsen "registreret forretningssted".

    Men "spændende" ligefrem? Det er da udelukkende en forringelse af vilkårene. Rimelig, måske, men stadig en forringelse.
     
  10. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det har jeg haft skrevet til SEB og spurgt til, men i følge dem var det ikke noget de kunne svare på, det skal man tale med den opkrævende part om.
    Eksempelvis kunne jeg betale min Top Danmark forsikringer via MobilePay og SAS MC, men mangler stadig at finde ud af, hvordan Top Danmark laver betalingen.
    Hvis det opfattes som en kontant-hævning er der ikke mange af mine forsikringer, som kan gå under den daglige kontakt grænse.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Har netop afbestilt 4 x business class billetter
    CPH-New York direkte 12 Juni
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det var da ganske flot at finde 4 pladser i C - Så er der skisme værdi at hente.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Synes egentlig jeg ret ofte finder billetter.
    Flyver også hjem fra Washington på business på tirsdag 3 pax..

    Men kan selvf godt forstå hvis folk har problemer, såfremt de søger SFO og LAX, de er sjældent tilgængelige.
    New York, Washington og Chicago derimod er ret lette at finde, hvis man er list fleksibel.
     
    JackB, Offlyer, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Det er jeg enig i - men det er meget sjældent jeg finder mere end to x biz
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Vi har 5xbiz for familien til MIA på fredag.
    Godt nok booket af 2 gange.
    Men er man lidt tålmodig og holder løbende øje med nye billetter, så er der en del biz billetter at finde.
     
    Nicki Lolk Sørensen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  16. SimonS

    SimonS Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Mit dilemma - skal vi stadigvæk satse på at kunne skaffe 4 billetter i Business Class næste år?

    Vi har i familien pt. 200.000 point, så vi mangler 100.000 for en bonusrejse i biz til 2 voksne og 2 børn (300.000 i alt) - med mindre der kommer nogle point bargains ;) Som jeg ser af denne tråd og på SAS-hjemmesiden findes business billetter sjældent mere end to stk. pr. afgang. Jeg kan dog se det er lykkedes nogen, bl.a. @JackB, hvor jeg tænker man booker 2 stk. og så venter for at se, om man er heldig og der udkommer flere tilgængelige billetter.

    Vores point begynder at udløbe næste år (30.000 den 31.07.2023), så det er usikkert om vi kan nå at optjene 100.000 point inden da og samtidig finde billetter.

    Eller skal vi bare bruge de point vi har til en Fly Premium SAS PLUS rejse for Go pris (180.000 point)?

    Jeg spørger også fordi jeg skal tage stilling til, om vi skal afmelde vores Premium kort denne måned (og Fly Premium niveau) og satse på, at vi kan optjene nok point og også skaffe 4 business billetter (som var den oprindelige ambition)! Eller om vi bare skal 'earn-to-burn' og brug pointene på det, vi ved vi kan få (SAS Plus)?

    ‍✈️
     
    Henry, PENSIONISTEN og JackB "Synes godt om dette"
  17. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Jeg ville booke på PLUS nu og se tiden an.
    Se hvad I får samlet af point og hvad der kommer af billetter senere.
    Måske kan I byde på en opgradering til BIZ i stedet.

    Jeg ville booke det som one-way rejser sådan, at I nemmere kan ombooke dele af rejsen, men det koster så +6000 point pr. voksen / +3000 point pr. barn ekstra.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113

    Har I mulighed for at kombinere: Business den ene vej og plus den anden? Så er det måske muligt at nå at optjene et tilstrækkeligt antal point. Alternativet: "købe" enkelt billetter på business og så betale med menneskepenge for billetterne den anden vej på go?
     
    PENSIONISTEN og JackB "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jeg har gjort mig det til en vane at købe point f.eks. 10.000 pr gang. Det hjælper ganske pænt på saldoen - de er "billige" for de afregnes til den lave skr kurs på MC opgørelsen.
    - Jeg vælger især at købe point, når MC har deres weekend kampagner med f.eks. dobbelt point optjening.
    - Køb af point giver flere fordele :
    a) Premium saldoen stiger.
    b) SAS saldoen stiger.
    c) Købet tæller desuden på ens totale MC køb.
     
    CHIP, Henry og JackB "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Hvor mange ekstra point får du på dit MC, når du køber point? Er det 25 pr. 100 kr? For så tæller det jo ganske godt med, når der er en kampagne med dobbelt point.
     
    CHIP og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side