SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Point købes i SEK, så det er 20 point pr. 100 DKK det ender med.
    Point for SEK 5000 = DKK 3608 = 721,6 point
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg formoder, at det et 25 point pr dkr 100,-. Hvis jeg så køber 20.000 point til skr 4.000,- omregnet efter en dagskurs på ca. 0,75 i en dobbelt kampagne weekend.
     
    Henry og CHIP "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Men det er jo køb hos SAS Giver det ikke 25 point pr. 100 DKK?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Hvis du mener denne måned fordi kortgebyret trækkes denne måned, så kan man godt opsige kortet løbende og få årsgebyr refunderet for de måneder man har tilbage. Sådan var det i hvert fald tidligere (da jeg netop spurgte om dette for nogle år siden).
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Med mindre noget er lavet om siden sidste år, er det 20 point / DKK 100 når du betaler i SEK.
    Chekkede og regnede efter da jeg købte point for omkring et år siden.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  6. SimonS

    SimonS Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Fedt, tak for de gode svar!

    Hvor meget tror I, betingelse 4.3 fra kortbestemmelserne bliver håndhævet - bliver kreditkortet tjekket ved afrejse?

    4.3 Med Premium kortet opnår kortindehaveren en række særlige fordele hos SAS. Fordelene er betinget af at kortet er aktivt såvel på tidspunktet for bestillingen af bonusrejserne som på tidspunktet for gennemførelsen af bonusrejserne. Ved opsigelse af Premium kortet inden gennemførelsen af bonusrejserne er SAS berettiget til at se bort fra den ydede pointrabat for at booke i SAS Plus Bonus eller SAS Business Bonus og alene lade rejsen ske i SAS Go Bonus

    @JackB m.fl.:
    Kan man byde oven i Fly Premium – og hvad kan det at koste i point at gå fra Plus til Biz? Det er måske en god mulighed, men også en satsning, da man kan risikere ikke at blive opgraderet. Måske er det grunden til at købe envejsbonusbilletter, så vi fx selv kan opgradere returrejsen.

    @Henry:
    God idé med Business bare den ene vej og Plus den anden. Dog har jeg erfaret at man bliver røvet ved højlys dag, hvis man køber en envejsbillet på langruterne på de store selskaber med menneskepenge (priser over 10.000 DKK) Med Norwegian kunne man faktisk købe billige envejsbilletter!

    @PENSIONISTEN: Super smart med tilkøb af point ved dobbeltpointkampagner, selvom det alligevel er lidt pebret.

    @Jeblin: Det er rigtig god information, hvis man kan betale kortgebyret på månedsbasis. Jeg havde tænkt at lukke mit kort før de tog årsgebyret i maj, og åben et nyt i min kones navn (så får vi velkomstbonus) men det afhænger om de har tænkt sig at håndhæve kortbestemmelsen overfor!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Undskyld min uklare formulering. Jeg tænkte på køb af bonusrejser, hvor du kombinerer business og plus. Jeg er med på, at enkelt billetter købt for penge kan være meget dyre - og det ofte er billigere at købe en returbillet og lade være med at bruge den sidste del af billetten.
     
    SimonS "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tillader mig at svare på denne. Du kan sagtens byde på en opgradering på en bonusbillet. Det bliver så de helt normal vilkår der gælder - og baseret på et auktionsprincip hvor udbud og efterspørgsel jo danner grundlaget for prissætningen. Du tjener en skvis ekstra EB point hvis du byde og betaler med kr - intet ekstra hvis du betaler med point.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Er du sikker på, at man får opgraderingspoint på en bonus billet?
     
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Rimelig. Efter de gamle regler kunne du ikke. Og lærte jeg af bitter erfaring.
    De nye siger intet om at du ikke optjenere på point på en opgraderet bonusbillet - men jo selvfølgelig kun den (ret begrænsede) præmie som også er en del af de nye betingelser.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Så er der pointfest hos jer der har MC fra SAS ;)
    26180F07-C5F5-493E-AA19-148896C68C2C.png
    Husk tilmelding til kampagnen :)
     
    PENSIONISTEN, Calle77, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Det er da dagens gode nyhed
     
    PENSIONISTEN, Calle77 og PilgrimofScandinavia "Synes godt om dette"
  13. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Til alle jer, der ligesom jeg har ventet i evigheder. SEB kort kan nu tilføjes Apple Pay inkl. co-brandede kort EB MC, Eurocard etc. :D
     
    kegnaes, frankbrix, isolCBflyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Øv, jeg kan nu konstatere, at Mobilepay og Revolut ikke længere giver point. Man kan stadig optjene point ved at overføre til Lunar Way, men de har et loft på 10.000 kr. om måneden, og hver optankning koster 4 kr.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Mobilepay har været en guldgrube. Og alle gruber løber vel tør på et tidspunkt...

    Men Lunar - 10.000 kr. bliver til 1500 point (med et premiumkort) - og det er vel hurtigt 4 kr. værd?
     
    Henrik Olsen, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Jo, hvis du betaler i forretninger, så får du stadig point. Men overførsel til privat personer giver ikke længere point
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jo bestemt. Jeg har brugt Lunar Way længe, og synes at 1000 point/md for 12 kr. er fint. Det er dog lidt besværligt, for Lunar Way har en månedlig optankningsgrænse på 10.000 kr. for betalingskort, og SAS Mastercard har en daglig grænse på 3500 kr. for "kontanthævninger" OG en månedlig grænse på 15.000 kr. Det bliver hurtigt svært at gennemskue hvilken grænse man har ramt, og hvornår den genstarter.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Så må du jo sætte det i system. Systemet afhænger naturligvis af, hvordan du bruger dine kort - men en løsning kunne jo være, at du hver dag de første 3 dage i måneden overfører 3.333 kroner med dit MasterCard til Lunar. Så er alle begrænsninger i hvert fald overholdt.

    Hvis du ønsker længst mulig kredit på dit MasterCard, kunne disse overførsler også foretages de først 3 dage efter du har modtaget dit kontoudtog (og hvis du vil have faste dage, kunne det jo være d. 23., 24. og 25. i hver måned).

    Men det kræver naturligvis, at du ikke foretager andre regelmæssige kontanthævninger på dit MasterCard. I givet fald, må disse også sættes ind i det samme system.
     
    Henrik Olsen og PilgrimofScandinavia "Synes godt om" dette.
  19. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Jeg brugte tidligere Lunar kun med optankning med kreditkort, men stoppede da de ringede mig op og forklarede mig, at der også skulle komme penge ind på kontoen på anden måde.
    Nogen der har oplevet lignende?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Fortalte de dig, hvordan de andre måder skulle være? Eksempelvis overførsel fra egen bankkonto? Skulle andre overføre penge til dig?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side