SAS har diverted deres fly mellem ruten: Billund lufthavn

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Benjamin12345, 19/5/20.

Tags:
  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    SAS har nu rykket opstart på BLL-CPH til midt september - mon alle hjælpepakkekronerne til indenrigstrafik bliver brugt på konkurrence mellem Aalborg og CPH?
     
    Benjamin12345, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Hej er du sikker på det, jeg har bestilt på ruten med afrejse 22 august og den er ikke canceled eller noget og sas siger at enten har de lukket for bookinger eller er alt fuldt booket frem til midt september og at flyet nok skal flyve og at det bliver med Boeing 737-700 :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Der har været snak om, at når flyvning står som blivende foretaget med en Boeing 737-700, så er det en placeholder, da den sandsynligvis bliver aflyst. Derudover har alle SAS' 737'ere base i Norge, så vidt jeg husker, og flyver derfor ikke danske indenrigsruter. Desværre tror jeg altså ikke, at du skal have alt for høje forventninger.
     
    Benjamin12345, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Du kan evt. tjekke Billund Lufthavns hjemmeside. Jeg synes ikke, jeg kan finde SAS afgange / ankomster fra København. Men det ser ud til, at de flyver til Oslo. Måske kan du være heldig, at din tur til Købehavn bliver via den norske hovedstad?

    Under alle omstændigheder: Hvis du har en ufleksibel billet, skal du vente på, at SAS skriver til dig, at turen er aflyst. Ellers får du kun skatter og afgifter retur. Måske kan du spørge SAS om at blive ombooket til turen via Oslo, når du skriver til dig om aflysningen af BLL-CPH
     
    Benjamin12345 "Synes godt om" dette.
  5. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Skal et flyselskab tilbyde alternative flyvninger, foruden tilbud om fuld refusion, ved aflysning af en afgang, eller kan de nøjes med blot at tilbyde fuld refusion? For hvis de skal tilbyde et alternativ, og de vil forventeligt vil holde sig indenfor *A, kan det jo pt. kun foregå som BLL-FRA-CPH eller BLL-OSL-CPH. Hvis der bliver åbnet for BLL-ARN inden medio august, kunne det også være en mulighed - ellers i værste fald BLL-RIX-CPH.
    Jeg synes at kunne huske noget om en regel om at tilbuddet om alternative flyvninger afhænger af hvorvidt aflysningen sker mindre end 14(?) dage før afgang, eller er jeg helt forkert på den?
     
    Beaglen, Benjamin12345 og Henry "Synes godt om dette"
  6. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Hej jeg har fået informationen fra billund lufthavn om flyvningerne mellem bll og cph starter fra 16 august
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Det var øv at høre men jeg håber rigtig meget på at de bare kommer i luften om jeg så skal med atr72 direkte frygter mest at de går konkurs lige nu det skulle efter sigende gå meget dårlig for sas stadig væk hvilket er meget øv.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Indtil videre tror jeg godt vi kan regne med, at der ikke kommer liv i noget mellem Billund og CPH før september. Ting kan dog ændre sig og det er jo at håbe at det sker
     
    Benjamin12345, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  9. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Nu har SAS lige sendt mail ud med at der starter flere ruter op, så tænkte at jeg lige ville søge på BLL-CPH. Kan ikke lige se at det er muligt at booke noget før fra d 28 marts 2021. :( Så den hjælpe pakke til indenrigs ruterne på ca 125 millioner selskaberne kan søge, bliver åbenbart brugt andre steder....
     
    Benjamin12345, Ulrik, Baadsgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Ja, det er altså ikke godt det her - ender jo med at man skal til at pendle via Oslo hen over vinteren, for trafikken på tværs af landet er jo blevet endnu mere dybt godnat. På en slags plusside er hotellerne i København billige, hvis man ikke har noget, man skal hjem efter....
     
    Benjamin12345, isolCBflyer, Kasper og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Det er lidt spøjst, at der er flere afgange til Frankfurt, Amsterdam og Paris, end til Danmarks hovedstad. Mon SAS foretrækker fokus på Aarhus?
     
    Benjamin12345 og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    I sidste ende er det vel et spørgsmål om der er økonomi i ruten. Uden at vide det, ville jeg tro at en stor del af kundestrømmen på BLL-CPH, eller for den sags skyld de tre andre destinationer du nævner er transfertrafik og ikke point to point.

    Når destinationerne ud af CPH og passagertallet er faldet så meget som tilfældet er, er der måske ikke grundlag for den feederrute. SAS er presset, hvis de kunne tjene penge på BLL-CPH ville de åbne i morgen?
     
    Benjamin12345 og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har haft kontakt til SAS i går og der er nogle udfordringer, som de pt ikke kan løse - så pt ser det ikke ud til at der er nogen rute til CPH før til foråret.
     
    Benjamin12345, Erwin Lansing, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Enig i dine betragtninger. Jeg har også prøvet at flyve med små fly (16 - 20 sæder til passagerer). Såvidt jeg husker det Ungarske selskab Malev mellem ??? og Budapest. Jeg ved ikke, om der måske kunne være basis for en sådan rute.
     
    Benjamin12345 "Synes godt om" dette.
  15. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det lyder da lidt ejendommeligt. Som om der er administrative hindringer - Kan det være noget omkring luftfartsstøtten til indenrigs (fra før corona), som ikke kan opfyldes? Krav om minimum frekvens eller lignende? Kunne være interessant at få afdækket, hvis nogen har viden.
     
    Benjamin12345, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er nok krav fra underleverandøren som kræver minimums antal flyvninger og pris for at ville sætte i gang. Dette har SAS nok ikke ville lave en aftale på.

    Mon DAT eller andet flyselskab vil forsøge sig - de får jo 6 måneder gratis lige nu.
     
    Benjamin12345, Peter F., Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Uden en interline aftale med en stor operatør ud af Kastrup, tror jeg ikke på at der er "penge i lortet"
     
    Benjamin12345 og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Enig. Men det under mig, at SAS ikke laver en aftale med eks. DAT om at betjene ruten med et lille fly.
     
    Benjamin12345 og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    DAT har interlineaftaler med SAS (!), Finnair og Emirates. Hvor stor en del af rejsens pris DAT så får for at flyve passageren fra Billund til Kastrup, ved jeg ikke. De skriver dog på deres hjemmeside, at det er hhv SK, AY og EK der fastsætter DAT-flyvningens pris i den samlede billetpris, så nok mindre end de ville have fået på en billet bestilt direkte ved dem selv.
     
    Benjamin12345, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Kan se, der står noget om problemerne her: https://check-in.dk/aliens-er-landet-det-er-totalt-uacceptabelt/
    Artiklen er bag betalingsmur og jeg har ikke adgang.
    Det er noget med, at EU vil have støtten fra indenrigstilskudspakken fra sidst i juni tildelt efter hvor meget man har fløjet i perioden marts til juni, hvor ingen har fløjet, fordi Mette lukkede landet - som jeg forstår ting. Har blot ikke været opmærksom på det her setup - der har ikke været ret meget skrevet om det de steder, jeg læser. Det er noget med, at Transportministeriet har dialog med EU kommisionen om det, men at det pt ikke ser for lyst ud, hvis man gerne vil have fly i luften.
    Jeg tror - og det er blot min logik - derfor ikke rigtigt, at der er udbetalt nogle midler fra indenrigspakken endnu.
     
    Benjamin12345, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side