SAS har diverted deres fly mellem ruten: Billund lufthavn

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Benjamin12345, 19/5/20.

Tags:
  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Benjamin12345, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Benjamin12345

    Benjamin12345 Skribent

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    59
    Point:
    13
    Hej alle sammen jeg håber da at DAT vil åbne noget på ruten da jeg både fortrækker dem og fordi vi har været samarbejdes partner hvor jeg fik sponseret to flybilleter for at give dem reklame så det ville være super dejligt efter min mening med dem på ruten god aften hilsen Benjamin :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg tror os, der brugte ruten meget, håber på at SAS får gang i ruten igen - både af hensyn til SAS og for den videre adgang ud i verden.
    Sådan med mine og de regionale briller, var der bedre, at de fløj med lidt underskud på den rute, end at sætte penge til på at slås med 2 andre selskaber mellem Aalborg og København.
    Så havde vi da chancen for at prøve at få noget gang i den - evt blot med en morgen og aften rotation.

    Hvis nogle af mine skattekroner skal bruges på at baile dem ud, skal de også komme os til gode ;-)

    Det er helt godnat at det sker - og ruten mellem Billund og København er nu at betragte som lukket - desværre. Vi kan håbe, den kan startes op til næste år - men fraværet af den gør, at den nok bliver endnu sværere at slæbe igang hvis den skulle komme igang igen.
     
    Benjamin12345, Henry, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Over den lange tid der går frem mod april næste år er stort set lig med at alle der har behovet har fundet andre veje.
    Så vi kan håbe på opstart fra andet flyselskab som vil fylde et hul ud.
     
    Benjamin12345 og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Benjamin12345, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Gammel tråd, men (desværre) sandsynligvis relevant igen, jf. artikel her på siden. Vi har en tur/retur BLL-CPH-MIA her om tre måneders tid, og som der står i artiklen kan man slet ikke finde nogen flyvningen BLL-CPH v.v. de næste mange måneder. Jeg har endnu ikke hørt noget fra SAS vedrørende min booking, men jeg forventer at flyvningerne bliver officielt aflyst inden alt for længe. På min booking står morgenturen fra BLL stadig med en A320neo, og hjemturen fra CPH om formiddagen står stadig med en ATR72.

    Hvordan er det nu reglerne er; hvis jeg bliver varslet om en aflysning mere end 14 dage før afrejse, har jeg ikke krav på andet end fuld refusion, dvs. ikke mulighed for (eller krav på) ombooking til f.eks. Lufthansa via FRA, og ikke yderligere erstatning iht. EU261, er det korrekt? Med andre ord, så vi skal ud at købe helt nye billetter til dagspris?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Ikke korrekt, du har ret til valg mellem rerouting og reimbursement, blot ingen kompensation. Problemet kan være at få sin ret...
    https://europa.eu/youreurope/citize...air/index_en.htm#reimbursement-cancellation-1
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004R0261
     
    Beaglen, Henry og mikkelhk "Synes godt om dette"
  8. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Mange tak for linket - det kunne jeg jo egentlig lige have kigget på inden jeg skrev....

    Jeg kan se at man som udgangspunkt altid har valget mellem fuld refusion og ombooking ved aflysning mere end 14 dage før afgang. Der står så også at hvis flyselskabet automatisk giver fuld refusion uden tilbuddet om en anden flyvning, har man krav på at få erstattet sine merudgifter for nye billetter. Jeg tænker at det er her, du mener at man måske skal kæmpe lidt for sin sag?
    Og skal vi forvente at få tilbudt alternative afgange de samme dage med f.eks. LH, eller vil SAS -erfaringsmæssigt- kun ombooke til deres egne afgange via OSL/ARN, selvom det så ikke er de samme datoer? Vi kan ikke bruge flyvninger andre dage end de specifikke to dage via har booket. Her tænker jeg på punkt 2 på det første link: "The airline must offer you re-routing to your final destination at the earliest opportunity".
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Jeg tror ikke du bliver ombooket til f.eks. lufthansa så langt ude i fremtiden, uden at hive dem i retten. Hvis du kan komme til en anden lufthavn de flyver fra kunne de måske være fleksible, men jeg ved det ikke. Det bedste er nok at have nogle forslag og så forsøge at snakke med dem.
     
    mikkelhk og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,413
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Snakker vi så om Aarhus eller Hamborg?
     
    mikkelhk "Synes godt om" dette.
  11. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    666
    "Synes godt om" modtaget:
    1,991
    Point:
    93
    Du kan roligt regne med, at SAS -uanset EU-regler- ikke vil ombooke til andet selskab. Det er så frækt, at de lukrerer på, at man ikke orker at hive dem i retten.
     
    mikkelhk og Henry "Synes godt om" dette.
  12. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Personligt ville jeg foretrække Aarhus af de to.

    Ja, det var lige præcis det jeg frygtede. Nu må vi se hvad der sker, og jeg vender selvfølgelig tilbage her i tråden, nr der er nyt - medmindre der er en anden tråd der passer bedre til sådan et indlæg.
     
    jespersm, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  13. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,413
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Men det betyder vel, at dem, der skal rejse ud i verden vil bruge Lufthansa (via Frankfurt), KLM (via Amsterdam) eller BA (via London, hvis den flyver). Men hvis man skal til den danske hovedstad, så er der ikke noget reelt alternativt til tog / bil.
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing og Kasper "Synes godt om dette"
  15. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Og lige om lidt er der også LH via MUC. Fik SK, DX og DY ikke en pulje penge til at styrke og holde gang i indenrigs ruterne i Danmark, på et tidspunkt i corona nedlukningen? Men de blev måske mest brugt til at køre priskrig på CPH-AAL ruten? ;)
     
    Erwin Lansing, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  16. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Jeg tror altå ikke at du har ret til ombookning med fx Lufthansa uanset om du hiver SAS i retten eller ej. Som jeg læser det skal de tilbyde dig enten en "refund" eller en eller anden re-routing. Og der er jo som sådan ikke nogen definition af, hvordan den re-routing skal se ud. Jeg har ikke lige styr på, hvor SAS flyver hen fra BLL, men mon ikke de vil tilbyde en tur via OSL eller ARN og derfra til CPH og videre til MIA. Og det er vel indenfor skiven, når nu flyet fra BLL til CPH ikke flyver. Afhængig af hvor du bor vil de nok også være klar til at lade dig/jer flyve fra AAR. Men med så langt varsel er der absolut ingen chance for at komme med LH. Det tror jeg nærmest kun de gør ved aflysninger på dagen.
    Jeg ville helt klart ringe til dem og spørge/insistere på at høre hvad mulighederne er. Håber det lykkes!
     
    Erwin Lansing, asf og Henry "Synes godt om dette"
  17. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    SAS flyver både BLL-OSL og BLL-ARN, men man kan ikke nå videre til CPH før SK953 letter 9.35. Så dette er ikke en mulighed. I den sammenhæng er HAM heller ikke en mulighed, da tidligste afgang først letter fra HAM 9.45.

    Da BLL-CPH på min bestilling nu er ændret fra A320neo til den berygtede 737-700, svinder håbet for flyvningerne meget kraftigt.
    Jeg chattede med SAS i går eftermiddags og spurgte om de præventivt kunne ombooke os til at flyve fra AAR allerede nu, inden den officielle aflysning var sendt ud. Det kunne de ikke uden at jeg skulle betale prisdifferencen, så jeg må pænt vente til den officielle aflysning kommer, og så sidde i kø på telefonen sammen med de tusindvis andre, der også får besked om aflysningerne. Man kan ikke ombooke via chat, og jeg formoder heller ikke man kan via Manage Booking, når man direkte skal ændre en af lufthavnene.

    Ja, jeg ser heller ikke umiddelbart andre muligheder. BA starter vist deres rute til LHR op igen til april. Det er dog en aftenflyvning alle ugens dage bortset fra lørdag, så i forhold til videre forbindelser ud i verden har den desværre et ret lille potentiale.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Det var mig der lagde hintet om BAs genstart af Billund-LHR op på et andet forum. de andre flynyhedssider har blot taget historien fra den tråd jeg lagde op på et norsk flyforum og bragt deres egne artikler om dette...

    Omkring SAS med BLL-CPH, så findes ruten ikke i bookingsystemerne året ud og SAS har også meldt officielt ud at ruten er lukket.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Jeg har ikke set noget hint på noget forum om ruten - den er tilgængelig på deres hjemmeside og forskellige andre bookingsider. De ser ud til at genstarte ruten 27. marts ifm. sommerprogrammet. Ruten er interessant for mig i privat regi, så jeg har fulgt den temmelig nøje. De fløj ganske få ture i vist nok september 2021 (muligvis kun én enkelt dag), og lagde den så på hylden igen. Men mon ikke de rent faktisk holder fast i genstarten ifm. sommerprogrammet 2022, og nu hvor både UK og Danmark om få dage nærmest er komplet åbent i begge retninger, giver det rigtig god mening.

    Og netop derfor irriterer det mig at de ikke proaktivt vil ombooke mig - jeg skrev netop på chatten at det var meldt ud fra deres presseafdeling, og det virkede også som om chatagenten var udmærket klar over rutens skæbne. Men de har desværre deres interne regler der skal følges.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    [​IMG]

    Jeg kiggede i bookingsystemerne på daværende tidspunkt og fandt ruten, da jeg smed det ind på dette forum (Scandinavian_Airlines er mig) Så gik der 2 dage før et dansk branchesite de udgav en artikel om det. jeg ved godt hvilket site det drejer sig om men jeg referere ikke lige navnet heraf.
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side