SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    :oops::oops::oops: Haha, skulle selvfølgeligt have stået 2017. Det kort jeg har modtaget med den korteste tid til jeg skal have et nyt, men sådan er det jo når man mister sin status.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Desværre ;) Pt. statusløs, så kortet er udstedt som rent kreditkort uden hensyntagen til udløb af statusperiode.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Hvis man mister Guldstatus, skal SASMC så afbestilles aktivt for at undgå et nyt kort sendes til en med tilhørende årlig omkostning?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    JA! Jeg var lige nede at vende på sølv forrige år :mad::mad:, og jeg fik automatisk et nyt kort, og trukket årsgebyr...:confused::eek::confused::eek:
     
    Thomas og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Tak for svar.
    Da jeg efter alt at dømme ikke får genoptjent til guld igen i år, må jeg heller tage fat i SEB og annullere et nyt kort.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Meget groft sagt: Det afhænger vel af, hvor meget du har brug for kortet - og hvad du vil betale for ekstra point.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    [​IMG]
    FÅ 4.000 EKSTRAPOINT I VELKOMST
    Ansøg om et SAS EuroBonus World Mastercard senest fredag den 17. februar 2017 og få 4.000 Ekstrapoint på din EuroBonus-konto, hvis du foretager fem køb med kortet inden for 30 dage.* Med et SAS EuroBonus World Mastercard optjener du point på alle køb – overalt!

    Så er det vel bare med at slå til og få det bestilt? :)
     
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    [​IMG]

    TRE DAGE MED DOBBELTPOINT PÅ DIT MASTERCARD
    Fra 16. til 18. februar 2017 får du tre dage med dobbeltpoint på alle køb med dit SAS EuroBonus World Mastercard.* Du får 20 Ekstrapoint pr. 100 kr. mod normalt 10.**

    Tilmeld dig senest 12. februar.
     
    Henry, jtraveler, Schwert og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Så to kampagner:
    1) En for dem som ikke har kortet i forvejen
    2) En for dem som allerede har kortet :)

    Er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg bestiller kortet? Evt. om man kan gøre noget smart hvis fruen også skal have et eller om hun altid kan få det efterfølgende og så optjene "sammen" hvor pointene tilgår min EB konto?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tja - det er som man ser på det. Normalt regnes et point vist til ca. 7 øre, så værdien af de 4.000 ekstra point svaret til knap 300 kroner.
    Det skal så holdes op mod evt. kortgebyr, måske ufordelagtige vekseltillæg o.m.a.
    Så har du f.eks. via din bank mulighed for et MasterCard uden årsgebyr kan det såmænd godt tænkes af være mere fordelagtigt, set ud fra et totalbillede. Husk også at der er stor forskel på de forskellige korts forsikringsdækning.

    Nemt, ikke?o_O
     
    Henry og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  11. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hej Sebastian.
    Kan sagtens følge dig og helt enig. Men uden kortet så ingen mulighed for optjening af eurobonus point ved betalinger. Forsikringer mv. som følger med kortet er jeg "ligeglad" med - det har jeg styr på :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men hvis prisen for de bonuspoint er en ringere vekselkurs, kan det blive nogle dyre point...
    Og glem ikke, at ved brug af MasterCard i Danmark kommer der næsten altid gebyr på i størrelsesordenen 1-2%:confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg er enig. Jeg kommer kun til at bruge det i DK.
    Og jeg er meget OBS på om der kommer gebyr på, men det kan du jo se når du betaler.
    Jeg har selv et Bank Norwegian VISA kreditkort, og handler masser af steder uden at betale gebyr:
    Salling, Bauhaus, Føtex, Stabucks, Netto, F24, Mobilepay betalinger med kortet tilknyttet m.fl.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Er der evidens for at vekselkursen på SAS Mastercard er ringere end på f.eks Visa Dankort?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg har lige fået varsel om gebyrændringer fra Jyske Bank. Et af dem der sættes op er netop tillæg på vekselkurser, som sættes op til... samme som SAS MC.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Men @clager beskrev hvordan SAS MC viste sig at være billigere end VisaDK på trods af den højere FX fee, da den kurs de lægger gebyret til er så forskellige
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Apropos ovenstående fra @tbh

    her er min post fra sidste sommer - måske nogen vil være interesserede i at se den
    qq
    Jeg brugte i sidste uge i Norge forskellige kort samme dag for at checke kurserne der bruges.
    Nets kursen var 0,804958 dkk til 1 NOK den pågældende dag.
    Nordea visa dankort debitkort kontanthævning i Nordea ATM hvor intet hævegebyr på 30kr men 1% ovenpå på kursen som var 0,804875
    Bank Norwegian visa creditcard togbillet gebyr 1,75% ovenpå kursen som var 0,799656
    SEB EB MC creditcard togbillet gebyr 1,5% ovenpå kursen som var 0,793811
    Diners EB creditcard restaurant gebyr 1,5% ovenpå kursen som var 0,797062
    Konklusion : i dette tilfælde var SEB MC billigst mens Nordea var en smule billigere end Norwegian på kontanthævning men kun fordi jeg hævede i en gebyrfri ATM
    Så er Bank Norwegian testet på hjemmebanen.
    Alle kursangivelser er før kurstillæg
    qq

    Jeg bruger BN kortet til kontanthævninger i udlandet og undgår 1,5/2% eller min 30kr/50kr og får bonus til DY hvad de andre kort ikke giver på kontanthævning. Kurserne er OK ift til SAS MC og DC og VisaDK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvor der som oftest er et gebyr (dvs. pristillæg) på 1,75% :confused:
    Det er jo heller ikke et SAS MasterCard, som var det du spurgte om?:eek:

    Men der er basis for et forskningsprojekt: Anskaf et SAS MC kort; brug det et år, og gør så regnestykket op:
    Omkostninger (kortgebyr, procenttillæg m.v.) holdt op mod de optjente point. Så vil det vise sig om anskaffelsesprisen for point'ene overstiger deres brugsværdi.
    Jeg vil tro resultatet vil være meget interessant for mange her i forum'et - måske knap så interessant for SAS eller SEB Bank :p
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  19. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    En torsdag til lørdag denne gang. Hvad mon tanken er? Vinterferie for mange?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tror tanken er at det ikke skal tage for meget a den skummede fløde fra SEB, selvom det skal ligne at de gerne vil give lidt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side