SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så er det i morgen der skal tankes rejsekort op etc :)
     
    Henry, clager og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Nogen der ved om et pendlerkort fra DSB vil blive opkrævet betaling med det samme, selvom det vil være med gyldighed fra marts måned?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Skulle lige flotte mig med at bestille blomster til mors fødselsdag. Og betalte naturligvis med mit SAS mastercard. Havde naturligvis sat næsen op efter de gode ekstrapoint i slutningen af denne uge. Blot for at få en lang næse.

    Interflora skriver på deres hjemmeside:

    Ved kortbetaling hæves beløbet først 4 kalenderdage efter leveringsdato.
     
    PENSIONISTEN og Jeblin "Synes godt om" dette.
  4. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Tror din mor vil have forståelse forat gaven kommer før hun har fødselsdag... du kan jo også være vild og gal og give to gange.:cool:
     
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Det vil sikkert gøre mor glad. Men, det hjælper jo stadig ikke, hvis pengene først hæves om 4 dage, d.v.s. mandag.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  6. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18
    Så er det vist slut med mobile pay i dansk supermarkeds butikker:(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    i som ved så meget, gælder det her dobbelt point på SAS MC også hvis man bruger mobile pay til at overfører til en anden person?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Ja det gør det :).
     
    Henry og Henriksj "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ærgerligt. Bruger det selv meget, særligt når jeg er ude at handle efter løbeturen hvor jeg kun har mobilen på mig.. nu må jeg sørge for at få BN kortet med næste gang.

    I øvrigt et lidt underlig beslutningsgrundlag, da det var fordi de ville gøre plads til Nets mobile dankort.. men det er (selvfølgelig) forsinket. Nets har for travlt med at opkræve ublu gebyrer for PBS aftaler
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Mon ikke der er tale om en belejlig undskyldning for at minimere deres omkostninger ved betalinger? MP tager jo 1% op til 5 Kr. Pr. Transaktion mod de 0,31% Mastercard typisk koster at modtage.
    De store kæder betaler givetvis mindre, men stadigt mere end en ren kreditkort transaktion. DS er jo begyndt at tage gebyr for MC transaktioner igen, så det kunne godt tyde på de vil nudge os over mod Visa/dk transaktioner, som er billigere for dem.

    Personligt dropper jeg formentligt mit SAS MC ved udgangen af min grace periode, før opkrævningen af årskort gebyr på mit SAS MC kort.
     
    Senest redigeret: 16/2/17
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    20% på Beoplay i Magasin... fik den sidste, resten må i få på nettet.. har i andre købt spændende med ekstrapoint i weekenden?

    IMG_2024.JPG
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Fik handlet hos rombo i går, det blev også til ~250 point og leveret i går, så der er klar til en god weekend :)
     
    Kristian, clager og Henry "Synes godt om dette"
  13. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Har blot fået bestilt flybilletter til Barcelona samt indgangsbilletten til Machu Picchu til næste uge (i alt 250 point). Bestilte flybillet til Indien i mandags da jeg ikke turde vente til SASMC kampagnen i frygt for stigende flypriser (hvilket også viste sig at være klogt...). På den anden side havde det jo så givet endnu flere point.....
     
    Peter Krogh Frausing, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  14. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Måske synes mobile pay at det er træls at få sparket flere steder, de er i hvert fald begyndt at sætte prisen ned. Måske er der håb om at de kommer ind i en supermarkedskæde igen (kombinationen af MC+MP har været ret god til SAS bonuspoint).
    "MobilePay vil gøre det markant billigere for butikker at bruge løsningen til at tage imod betalinger. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

    Tidligere har MobilePay krævet én procent af værdien af købet men maksimalt fem kroner. For større kæder har der været specialaftaler.

    Nu vil det koste faste priser per transaktion, faldende med antallet af transaktioner."

    - Med dette udspil bliver MobilePay yderst konkurrencedygtig på pris over for alle typer erhvervsdrivende i Danmark.
     
    CHA211 og Henry "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Men det betyder nok samtidig at det bliver direkte fra din bank at pengene kommer til at blive taget, i stedet for dit kreditkort. i hvert fald inden alt for længe...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    jeg så hellere at butikkerne begynder at lade være med at pålægge forbrugerne kreditkortgebyret.. Det har Lidl og Aldi forstået.
     
    CHA211, tb86, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Man kan vel ikke fortænke butikken i at mene, at en omkostning pålægges den kunde der fremkalder den.

    Hvis du ikke betaler det som gebyr, så betaler du det via højere priser. Who else?

    "Man sætter ølse for, man sætter ølse bag...":cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Jeg er for så vidt ikke i tvivl om at det at man kan bruge MC gebyrfrist med MP er en uhensigtsmæssighed som de helt sikkert retter på et tidspunkt. Men det må gerne kører så lang tid som muligt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Gælder det maks. kun i fysiske butikker eller også online? Jeg har lige været udsat for en online butik der tog 0,9% for MP (både DK og MC) hvilket i dette tilfælde var langt over 5 kr.

    Sjovt nok tog de 1,3% for MC direkte o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Det er hvad MP opkrævede fra butik, butikken kan jo godt vælge at takserer det højere..
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side