SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Niksenbiksen:

    Lov om betalingstjenester og elektroniske penge
    §80 Stk. 5. Opkræver betalingsmodtager gebyr hos betaler for anvendelse af et betalingsinstrument, må gebyrets størrelse ikke overstige betalingsmodtagers gebyr for betalingstransaktionen til betalingsmodtagers udbyder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    MP online er dog anderledes da de bare behandler transaktionen. Dvs. giver kortoplysningerne videre til butikken uden at du skal hive pungen frem. Samtidig slipper du for SMS verificering og alt det der. Dog er prissætningen noglegange lidt skæv. Bruger det ofte til TakeAway hvor der er 1.74 kr gebyr på Dankort, men også 1.74 kr gebyr via MobilePay, men så kan jeg betale gratis med MC ;)
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Lyder lidt som om at den butik ikke følger det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Ikke nødvendigvis, der er tit forskel på om betaling foregår i en fysisk butik eller online, og jeg ved ikke om MP har en anden gebyr online (det går jeg faktisk stærkt ud fra når det, netop som @alexanderln, skriver er en hel anden måde det foregår på bagved skærmen.

    Det korte og det lange er, at kreditkortgebyrene er det rene vilde vesten lige nu. Butikkerne skal ifølge loven også tydligt informere om gebyrene inden betalingen udføres, som både fysiske butikker (taxaer!) og online butikker fejler stort på, selvom det er blevet bedre det sidste år. Heldigvis er der også nogle der tager et meget lavere gebyr end de kunne, så vi kan slippe billigere eller gratis ved at betale med MP+MC :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Der er tre forskellige MP produkter

    1) Online, som du brugte, hvor prisen er fastsat af den service provider netbutikken benytter.

    2) MP POS, som er det de store kæder benytter, med.insividuelt fastsatte priser

    3) MP Business som er det SMV's benytter, hvor prisen den 1/4 sænkes fra 1% pr. Transaktion til fast gebyr på 0,75kr. Og ned til 0,3 Kr. Alt efter transaktionsvolumen.

    Desværre betyder det også farvel til point for dem der benytter Nykredit MC til overførsler, ved ikke om SEB er med i det nye samarbejde så overførslerne med SAS MC også bliver konto til konto.
    - Bemærk EB points på MP online består.
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  6. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Hej alle.

    Jeg er ved at overveje om jeg skal tilmelde mig SAS Mastercard og vil gerne høre hvad jeres holdninger er til det.

    Jeg handler mest ind i Føtex og Lidl, hvordan er det med gebyrer på MC holdt op mod Dankort? Kan det svare sig? Og hvordan forholder det sig med mobilepay?

    Kan regningen betales over betalingsservice?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Føtex tager gebyr for betaling med MC hvorimod Lidl vist ikke gør. Indtilvidere kan du stadig bruge dit MC i mobile pay, uden nogen former for gebyr men nu må vi se hvor længe det holder... De bliver jo ved med at snakke om at trække pengene direkte fra kontoen.
    Regningen kan betales over BS.
    IMHO, såfremt du er EBG/EBD/EBP og kan få det uden årsgebyr, så er det en nobrainer og du burde have det. Du kunne evt. vente til de har en god kampagne med en større sign up bonus før du tilmelder dig.
    I modsat fald, og hvis du skal betale gebyr så kommer det an på hvor meget forbrug du kan lægge på kortet, steder hvor der ikke er gebyrer. Nogle vil måske argumentere for at det lige kan betale sig at bruge MC hvis gebyret er 0,75% eller sådan noget. Det er bedre end at købe point, men det kommer tæt på den reelle værdi pointene har (for mig i hvert fald).
    300kr om året(150 det første), så skal du mindst tjene 3-4.000 point om året, dvs. 30-40.000 i forbrug, steder uden gebyr bare for at det går lige op. For at pointene for den værdi skal du også have en plan for at bruge dem nogenlunde fornuftigt, f.eks. last minute indenrigsbilletter, men hvis du tænker at de skal bruges på en rejse til et sted i europa som er planlagt længe før, så har de meget mindre værdi.

    Det blev lidt langt, men med mindre du får kortet gratis, så ville jeg ikke gøre mig besværet hvis du ikke kommer til at bruge minimum 50.000 kr på kortet om året, og selv der ville jeg være sikker.
     
    Henry, asf, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Tak for svaret. Jeg er silver medlem så vil skulle betale 295årligt. Jeg tror umiddelbart nemt jeg vil bruge 100.000 på kortet årligt og derfor bør det give mening. Ved I hvor tit SAS har kampagner på ekstra point ved tilmelding? I øjeblikket er det kun 1000.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Desværre bor du i Danmark, og vi er ikke just forkælede med gode kreditkort tilbud, heller ikke fra andre end SAS.
    Dog kommer der jævnligt sign-up kampagner på 5000 point, mon ikke du kunne være heldig at en sådant skulle dukker op i forbindelse med EB 25 års jubilæum ultimo april... Jeg ville i hvert fald lige vente og se.

    /Schwert
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er også kun EBS og skal dermed betale årsgebyr. Nu har jeg af alle mulige andre årsager haft kortet i virkelig mange år (de var gavmilde og stak mig et dengang jeg var studerende :cool:).

    Er man systematisk går det egentlig rimelig godt med at få brændt en del penge af på det uden at betale gebyrer. Jeg bruger det konsekvent på restauranter, køb på nettet (tøj, hundemad mm. hvor jeg måske har været heldig ikke at løbe ind i gebyrer?) og særligt når vi er på ferie. Jeg booker også konsekvent hoteller og flybilletter på kortet, det bliver hurtigt til nogle store chunks og gode point. Altså en hel masse ting, som jeg ville købe uanset hvad.

    IMHO er det dårlig værdi at bruge dem på noget i Europa medmindre der er et ektraordinært tilbud, da billetterne ofte er billige i forvejen. Men de har været virkelig gode at bruge som opgradering til USA, hvor prisforskellen kan være ret stor.
     
    jtraveler, Henry og Schwert "Synes godt om dette"
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nu hvor det lader til, at dobbelt- og trippelt-point-kampagnerne er tilbage et par gange om året, er det for mig grund nok til at beholde kortet. Jeg har optjent 20.000 point bare de sidste 3 måneder på disse kampagner, og det opvejer så rigeligt årsgebyret på kortet!
     
    Kristian, MaleneChristensen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Jeg bemærkede at i Føtex, som ellers er stoppet med MobilePay, kan man bruge Mobile Pay ved deres selvbetjeningskasser.
     
    Henry og jtraveler "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Ikke i Føtex i Dragør da jeg var der sidst, det er måske en forglemmelse?

    Jeg faldt også over dette skilt i Bilka i Fields vareudlevering forleden. Læg mærke til at MP terminalen er fjernet.

    IMG_0488.jpg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    det er kikset at det bliver fjernet inden vi har set skyggen af Nets' sagnomspundne mobile Dankort..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Spøjst, man skulle tro at det var ens. Pro tip så: Shop i Føtex i Storcenter Nord, Århus :)
     
    Schwert, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  16. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Er der andre der endnu ikke har fået EB points for deres forbrug i sidste periode?
     
    tb86 og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Jeg har ikke, var så småt begyndt at undre mig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Tak for tippet, jeg tror desværre at en returbillet med vandflyveren overstiger EB points :)
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Du har ret: Tidligere fik EB-medlemmer med guldstatus MC-kortet gratis. Men så gennemførte SAS en af deres mange forbedringer, så nu har SAS-guldkunder mulighed for at optjene endnu flere EB-point på deres SAS-MC kort, når de fremover får EB-point på betalingen af årsgebyret.;););)
     
    danielbirch, Grisefod, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side