SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det der er sket er, at på de polske fora har de fået øjnene op for, at lastminute.es sælger billetter €20 under listepris hvis man betaler med Diners/Discover, hvilket igen er for at komme til at fremstå billigst i meta-søgninger. Men polakkerne har så i hobetal ansøgt om Diners-kort, og booker deres meget billige indenrigsbilletter i Polen med Diners, hvorved de har fået billetterne nærmest gratis.
    Lastminute har forsøgt at blokere det på forskellig vis, bl.a. ved kun at lade udenlandske (ikke-spanske) kort kunne gennemføre en transaktion hver 90. dag.
    Jeg kan ikke forklare hvorfor du har haft problemer, men jeg gætter på at det har noget med ovennævnte at gøre.
     
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    I tilfælde at nogle her interesserer sig for den slags ting, så har jeg rettet henvendelse til Forbruger Europa og fået følgende svar:

    For det første skal du klage til selskabet vedrørende din manglende mulighed for at anvende diners som betalingskort. Såfremt du finder ud af, at du bliver afvist, fordi dit kort er dansk – så vil du have mulighed for at indgive en klage hos Forbruger Europa, da der kan være tale om diskrimination. Vi har dog ikke mulighed for at gennemtvinge overfor den erhvervsdrivende, at du skal have mulighed for at anvende kortet.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Den her dumpede ind i inbox'en hertil morgen. Man ville selvfølgeligt ønske man havde brugt for mere, men ekstra points er ekstra points...
    upload_2015-6-19_10-16-44.png
     
    Michael Wahl, danielbirch, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    yearh, en ok ratio vi har her på Bonusfeber, sidste gang var det @danielbirch der vandt den og nu denne gang dig @jakobv84 :):):cool::cool:o_Oo_O
     
    Michaelolesen "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja... ender med jeg får tjent nogle SAS points hjem i år trods alt -- selvom jeg ikke flyver *A :)
     
  6. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Undertegnede vandt også sidste år - og jeg vil da tillade mig at bidrage til en endnu forbedret ratio herinde :Do_Oo_O

    Edit: det blev til 41.923 gode points 1.maj-31.juli sidste år.
     
    Senest redigeret: 19/6/15
    tbh, asf og Kristian "Synes godt om dette"
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja sidste år kørte det i 3 mdr med 50 vindere, i år kørte det kun 1 mdr men med dobbelt så mange vindere
     
  8. SimonKF

    SimonKF Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Hej,

    Kan det virkelig passe, at der ikke er andre kreditkort at benytte sig af, når man bor i DK? Altså kreditkort, som giver point til et loyalitetsprogram?
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
  10. SimonKF

    SimonKF Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Fandt BA-kortet bagefter, så var lidt hurtigt ude der. Men gider ikke rigtigt eftersom man ikke får de 7.000 point efter 30.000 spent på tre måneder. Så hellere mine SAS-kort. Men faldt også lige over LH's. Den gælder i næsten hele Europa - undtagen DK (selvfølgelig)
     
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Danmark er desværre et uland når det gælder kreditkort. Nok mest fordi Dankortet er politisk beskyttet og butikkerne opkræver helt ublu gebyrer for at modtage andre kort end det.

    Det betyder også at de kreditkort som er tilgængelige i DK er langt dårligere end i de fleste andre lande, desværre.

    Så når det gælder pointoptjening til flyselskaber har du kun:

    SAS Mastercard
    SAS Diners Club
    British Airways Mastercard

    SAS American Express, som er langt bedre, er desværre kun tilgængelige i Norge og Sverige.

    Det kan vist være muligt at få et American Express via deres kontor i UK, som afregnes i USD eller EUR og optjener point i Amex eget loyalitetsprogram. Det kan dog være besværligt og kræve god økonomi. Desuden vil det være en rigtig dårlig forretning at bruge det i Danmark pga omregningskurserne. Man skal nok have et specielt behov for at ansøge om sådan et kort - og rejse noget mere end gennemsnittet...
     
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    BA kortet er absolut ikke interessant at signe op til nu, hvor de ikke kører nogen sign-up-bonus. Det gælder for såvidt alle kreditkort.

    Der kommer jævnligt kampagner, så vent til det sker...
     
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    En ting jeg har funderet over: Hvem betaler egentlig regningen for at svenske (og norske?) EuroBonus-medlemmer kan få 20.000 statuspoint ved at anskaffe et AmEx Elite kort, og derved få sølv-niveau i EB-programmet for ganske få penge (4000 SEK)? Er det AmEx eller SAS der betaler den regning? Det må være lidt halvdyrt for SAS i form af mulige mindre billetindtægter og flere mulige udgifter til de medlemmer der hurtigere flyver et Guld eller Diamant-kort hjem.

    Kan det iøvrigt passe at EU har haft kig på Dankortet og den særstilling som kortet har i Danmark? Håber at dets særstatus bliver ophævet en dag så vi kan få de samme vilkår som alle andre steder.
     
  14. Mikkel Steen Andersen

    Mikkel Steen Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Uden at vide det, vil jeg tror at det er Amex der betaler SAS for de point (til en favorabel pris selvfølgelig). Det er i øvrigt lige værd at huske, at man ikke kan bruge de 20.000 point, da de alene er "statuspoint". På Sas.se står der: "Poängen kan ej lösas in mot resor, varor eller tjänster inom EuroBonus-programmet."
     
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg er helt med på at pointene kun tæller i statusregnskabet, og ikke kan bruges til at flyve for. Men de gør det jo unægteligt væsentligt meget nemmere og billigere at nå Guld- eller Diamant-niveau. Et AmEx kort og en tur i business til f.eks. Hong Kong eller San Francisco så har man jo stort set nået Guld-niveau.

    Jeg kunne muligvis godt finde på at lægge de 2.000 kroner som må være den omtrentlige pris for de 20.000 statuspoint hvis det var at SAS tilbød sådan en pakke, for på den måde at nå Guld-niveau og således blandt andet have nemmere adgang til kundeservice, fast track, Gold lounge, højere prioritet m.m.
     
  16. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Hvis vi skal være lidt solidariske med de 'ikke-bonusfebrile', så må vi ikke glemme, at Dankortet er kendt for at være et af de billigste betalingssystemer i verdenen, og dermed for alle forbrugere. ;)
     
    Senest redigeret: 3/8/15
  17. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    Har SAS diners ikke nogen sign up bonus eller kommer der løbende kampagner så det er bedre at vente?
     
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det har det haft så det er nok at vente på sådan en hvis du ikke har noget akut behov. Fik selv et sidste år og sagde det op for nogle uger siden inden årsgebyret trådte i kraft.
     
    Thor Hartz "Synes godt om" dette.
  19. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    Okay vil vente os se om der ikke skulle komme en kampagne indenfor de næste par måneder - vil jo bestemt være at foretrække med lidt ekstra point som bonus :)
     
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik det for lige godt en månede siden og der var 1000 point hvilket der vist hele tiden er. Har siden brugt over 40.000 på kortet, så er glad for jeg ikke ventede :eek: i hvert fald ind til d. 5. hvor regningen skal betales...
     
    Thor Hartz, alexanderln og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"

Del denne side