SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det er farligt med ubegrænset kredit ;)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  2. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Hmmm, må da hellere huske at undersøge om bilforhandleren tager imod Diners , næste gang bil skal skiftes. Det kan da give en ordentlig røvfuld point. ;)
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  3. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Undersøg også om de tager gebyr for Diners, for det bliver også en ordentlig røvfuld penge af kaste efter...:confused:
     
    Kasper "Synes godt om" dette.
  4. Thor Hartz

    Thor Hartz Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    95
    Point:
    18
    @tbh haha ja det bliver da til en god sjat point.

    Jeg har også en del jeg skal have købt, hvor der ikke er gebyr, men det kan godt vente en måneds tid så venter lige og ser om man skulle være heldig at der kommer en kampagne inden.
     
  5. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    asf, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Damn, var lige offline lidt og så misser man kampagnen :( det var da også hurtigt den sluttede..
     
  7. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Det plejer også kun at køre i ganske få dage...
     
  8. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Vi har det vist med at glemme Finnairs MasterCard som også fås i Danmark. Nok fordi det ikke markedsføres så effektivt og fordi vi ikke har så megen fokus på Finnair Plus programmet. Udstedes af SEB kort ligesom SAS Eurobonus Mastercard. Gratis første år, 3.000 point ved første køb. Søg bare på "finnair plus MasterCard".

    Kunne måske være interessant for danskere, der benytter Finnair til Østen og navnlig for dem som har status som Finnair Gold eller Platinum hvor indtjeningen er rimelig hhv. 15 og 20 plus point per DKK 100. Og så på et MasterCard, der accepteres bredt.

    Men kender ikke selv det generelle syn på Finnair? Er det et brugbart alternativ og er der nogle sweet spots?
     
    Michael Wahl, PeterA, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er en god information. Takker for dette :)
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Link er http://www.finnair.com/dk/dk/finnair-plus-mastercard#logIn
     
  11. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Så er Finnairs MasterCard tilsyneladende blevet historie. Ifølge hjemmesiden kan der således ikke længere søges om kortet. Gad vide om det kun skyldes manglende udbredelse af det kort eller om vi kan se det som tegn på en generel negativ tendens i markedet?

    Jeg kan forstå, at der allerede er udmeldt lukninger af kreditkort med pointoptjening eller kraftig reduktion af pointoptjeningen i udlandet (så vidt jeg husker UK og Tyskland) som følge EU's fortsatte kamp mod intercharge gebyrerne.

    Er der nogen, der har synspunkter (eller bekymringer) omkring hvad der kommer ske på det danske kreditkortsmarked i det lys? Det vil jo være trist hvis det danske kreditkortmarkedet bliver endnu dårligere.

    Introduktionen af BA kreditkortet og SAS Travelcash for nyligt kan på anden side vel ses som udtryk for, at firmaerne godt tør satse på markedet trods fremtidig skærpet regulering af intercharge gebyrer.
     
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Kan ikke forestille mig at SAS MC stopper i DK da jeg tror SEB og SAS tjener gode penge på dette og indtjening er lav i forhold til Sverige og Norge... det kan ganske vel være fordi meget få har hørt om Finnair kortet?
     
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Læste lige på bunden af mit kontoudtog fra Diners: "Fra og med den 1. januar 2016 øger vi valutatillægget til 2% ved kortbetalinger eller kontanthævninger i udlandet. ..."

    Jeg havde lige vendet mig til at de 0,5% ekstra for 15 point per 100 kr var ok med den værdi jeg synes at jeg får for mine point i øjeblikket.. 1% ekstra i forhold til Visa Dankort inden for EU (& norge bla bla), så synes jeg måske lige det er i overkanten igen...
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @tbh Det står ikke på mit konto-udtog :S gælder det også for MC?
     
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    @tbh : Jeg ser heller ikke nogen besked om forhøjet valutatillæg på mit seneste kontoudtog.

    Men skal det forstås som at valutatillægget generelt forhøjes med 0,5%?
     
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    IMG_20151029_200455.jpg
    Det er en hævning på 0,5% inden for EU, Norge, Schweiz etc, men burde være det samme som før i "det store udland"
     
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg kan ikke finde noget på om at MasterCard skulle have samme prisstigning. Lyder mystisk at I ikke har hørt noget når jeg har...
    Jeg kan ligeledes ikke se det skrevet på hjemmesiden.
     
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Noget nyt i denne sag om DC/Sas EB MC større valutatillæg ? Bliver det dyrere at hive point hjem per 1.1.16
     
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hjemmesiden er stadig ikke opdateret med det, men jeg har ikke hørt mere... Underligt at andre ikke har fået samme besked, men som udgangspunkt går jeg ud fra at det bliver dyrere for mig med DC...
     
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Checkede med SEB kort service vedrørende valutatillæg på kort.
    SAS EB MC forbliver uændrede 1,5%/2% for Europa/Øvrige verden mens DC 1.1.16 stiger for Europa til 2% Øvrige verden uændret 2%
     
    tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side