SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tilbage til visa i EU for mig...
     
    clager og alexanderln "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Kedeligt nyt. I forhold til Visa/MC med 1% valutatillæg betaler man så 1%-point yderligere for at få point. Dvs. 1 kr pr 15 point eller 6,67 øre pr point? Det er jo uhyggeligt tæt på den reelle værdi...
     
    clager "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  4. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    I artiklen er det lidt uklart om det gælder internationale debet- og kreditkorttransaktioner eller alle debet- og kreditkorttransaktioner.

    Helt overordnet ved jeg ikke om jeg synes det er godt eller skidt (jo det ved jeg godt, men det er EU-regulering helt generelt...). Alt andet lige bliver kreditkortselskabernes marginer mindre, og de har således færre penge at dele ud af i form af point, og andet fryns hvis aktionærerne fortsat skal være glade...
     
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det kommer jo meget an på ens anskuelse; som @*flyer nævner er det dårligt nyt for dem af os som spekulerer i at fremtvinge points generelt men Dankortets særstus herhjemme gør det til et mere uklart billede. Men hvis vi bliver standardiseret ligesom resten af EU kommer der en eksplosion af kreditkort udbydere herhjemme så lidt ville vi nok få ud af det for os points samlere.

    Samfundsmæssigt set synes jeg nu personligt EU er på rette vej: Man kan påpege at kreditkort fordelene (lounge adgang, forsikringer og købsbeskyttelse) er i forbrugernes interesse og derfor nogle herinde benytter kreditkort, men der bliver jo skimmet profit hele vejen rundt i systemet. Jeg kunne sagtens se det fungerer så udemærket uden kreditkorts gebyrer ved betaling (for hverken den forretningsdrivende eller kunden) og hvor det hele er væltet over i et årsgebyr samt renter for dem som gerne vil have fordelene ved kortet / rent faktisk bruger kreditten.
     
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Fik en email i går fra SEB bank. Der var mistænkelig aktivitet på mit kort. På en eller anden måde har folk fået fat i mine oplysninger og der blev trukket en del penge i Nordstrom i USA... Jeg havde ellers fået nyt kort for 3 uger siden.

    Andre der har været ramt af det?

    upload_2015-12-15_22-9-9.png
     
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    To af mine Australske Mastercard har netop været ramt af Svindel via noget 'park by text' i Dublin til et par hundrede dollars, men mit SAS Mastercard er ikke blevet kompromiterrt, umiddelbart.
     
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Skærmbillede 2016-01-06 08.40.45.png
    Nu står der valutatillæg på 2 % på Diner's :/ så @tbh fik ret.
    Så det bliver VISADK el. SASMC næste gang i Europa.
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Skal leje bil i DUS i morgen og skal bruge EC/DC/SASMC for at have forsikring... Nu skal jeg rent faktisk til at overveje hvilket kort der skal bruges, specielt fordi mit SASMC har så lav kredit. Ellers bliver det til VisaDK i EU for mig :)
     
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der nogen steder man kan se, hvor mange gratis lounge-besøg man optjent for året på Diners Club-kortet?
     
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Det står i bunden af det fysiske kontoudtog. Jeg tror ikke, du kan se det online.
     
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Der står hvor mange gratis besøg på dit udskrift.
    Og så står der hvor meget du har brugt kortet for året.. Og det bliver så det der giver grundlag for gratis besøg næste år
     
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Velkommen til. Ca hvert halve år er min erfaring men jeg tror nu også der er lidt konsensus herinde om at bonusserne er så små at de ikke rigtigt er værd at vente på. Lige så godt komme igang og om du så får 1.000 eller 4.000 points til at starte med betyder ikke det helt store da du jo immervæk skal have tjent en del flere points før det sådan bliver rigtigt sjovt
     
    Paideia "Synes godt om" dette.
  15. Paideia

    Paideia Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Herligt! Det var lige præcis den information, jeg havde brug for.

    Jeg har ansøgt om både Diner's og MasterCard. Er det rigtigt forstået at første år er gebyrfrit, hvis man får begge?
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Normalt ja; forhåbentligt stod der på den side du søgte på hvad dine "terms & conditions" er på det punkt.
     
    Paideia "Synes godt om" dette.
  17. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Da jeg startede pointjagten for ca. 3 år siden (i øvrigt efter præcis samme inspiration herinde fra som du oplever pt) startede jeg med ét års gebyrfrit MasterCard, og da det år var gået, sagde jeg det op og bestilte Diners Club. Så to år gebyrfrit i stedet for ét... og nu her på 3. år er jeg skiftet tilbage til MC igen, for der er generelt flere steder man kan betale med MC end Diners.
     
    Kasper, asf og Paideia "Synes godt om dette"
  18. Paideia

    Paideia Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Første år med MC er ikke gebyrfrit, men koster vist 147,50.

    Har jeg været for ivrig ved at søge både DC og MC? Har allerede fået godkendt DC.
     
  19. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Det kommer helt an på hvordan du bruger kortene - for mig giver det mest mening med ét kort ad gangen, men det er jo helt individuelt mht. både forbrugsmønster og hvor/hvordan man vil bruge kreditkortene.
    DC giver 15 points pr. 100 kr. mod MC 10 points pr. 100 kr. og er på den måde mere attraktiv, men for mig opvejes det af at jeg kan bruge MC flere steder end DC. Så igen, det er individuelt hvad der passer én bedst.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  20. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Ring og tal med kundeservice - det kan sagtens være, at de er villige til at justere gebyret manuelt, når du har/bestiller begge kort.

    Går ikke ud fra, at du er EBG eller højere? For så er det gebyrfrit uanset.
     

Del denne side