SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Talte med SEB. Hos kundeservice sagde de at SAS EB MC i løbet af et par måneder også får et valutatillæg på 2% for europæiske valutaer - pt er det 1,5%. For oversøiske valutaer kører man med 2% valutatillæg som hidtil på både SAS EB MC og DC. Siden man i november 15 forhøjede € tillægget på DC har jeg brugt SAS EB MC for at tjene point men det kan være det er for dyrt tjente point i fremtiden ?
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er allerede for dyrt i forhold til VISA/Dankort!
     
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Kommer an på hvad man betaler for VISA/MasterCard i ens egen bank, men det er i hvert fald tæt på at det er for dyrt.

    1%-point ekstra i tillæg (hvis man har 1% tillæg i sin bank) betyder at man betaler 1kr. for at få hhv. 10 eller 15 point (MC/Diners). Så hvis man værdiansætter sine point til over hhv. 10 og 6,7 øre per point, så kan det betale sig. Men det er så tæt på tommelfinger-værdien på ml. 5 og 10 øre pr point ved indløsning, at det nok giver mere mening at have dem i cash i stedet.
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    synes dog heller ikke helt at man kan sammenligne VISA/DK til et MC Credit, dog er SAS MC også dyrere end eks. Danske Banks MC kreditkort. Tror jeg vil til at bruge det igen fremover, jeg kan alligevel godt lide den købsforsikring som mit MC giver og så synes jeg nok man er bedre stillet ved et evt. misbrug end man er med et Dankort...

    Dog ærgeligt de hæver gebyret :/
    men så længe de ikke sænker pointindtjeningen (den kan næsten ikke blive lavere!) og så længe man fortsat kan bruge det til MobilePay så er jeg glad. MobilePay bliver i hvertfald brugt i stort set alle butikker jeg anvender :) Nu også i MENU.
     
    Michael Wahl og asf "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sløv månede på mit MC (hvilket jeg jo nok egentligt er ret glad for) når pengene bliver trukket, men havde noget i stil med 300 point fra sidste månede og optjente ca. 150, men fik til min overraskelse overført ~450 point. Er det noget nyt de er begyndt på?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nej, de har altid overført "klumpvis" - hvis der ikke er nok en måned, ruller de til næste måned. Jeg troede egentlig, de overførte i bundter á 500 point, men det er så åbenbart ændret.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Fik 1.259 p dateret d. 1. April. Må være et nyt system...?
     
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det var det jeg mente, det undrede mig at det ikke var á 500 point, specielt at de gjorde det med mindre!

    Men ja det må være nyt så :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg har også fået det "præcise" antal point denne gang.
     
  12. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Her blev det til en "god" måned for kreditkortpoint - 8550 point optjent på Diners og 5831 på Mastercard (Det eksakte pointantal overført denne gang). Derudover blev det til 19173 SQ miles som Elite Gold for en Economy tur MNL-SIN-CPH-SIN-MNL, og 1000 Eurobonus point for 3 dages billeje hos Avis.

    Forbruget blev godt hjulpet på vej af købet af et dyrere ur hos Klarlund, hvor der ikke er gebyr på hverken Diners eller Mastercard - og efterfølgende momsrefusion som udlandsdansker.

    De skriver at der ikke er limit på Diners kortet, men jeg kunne kun bruge et begrænset beløb, og måtte have gang i både mit diners, mastercard og visa kort for at kunne gennemføre betalingen. Er der en grænse for hvad man maksimalt kan bruge pr dag eller hvad kan problemet være?
     
    Michael Wahl, asf, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Jeg har tjekket bestemmelserne for mit: "Der er som udgangspunkt ingen forbrugsbegrænsning på kortet". Lidt senere står: "Viser den løbende kreditvurdering, jf. pkt. 4.1, at din/virksomhedens kreditværdighed er væsentligt forringet i forhold til den kreditværdighed, du/virksomheden havde ved kontoforholdets oprettelse, er kortudsteder berettiget til at fastsætte begrænsninger i forbruget..."

    Men hvordan laver de lige en sådan løbende kreditvurdering på et privatkort? Så den forklaring tror jeg simpelthen ikke på.

    Jeg synes, du en anden gang skal ringe til Diners for at høre - det har jeg da måtte gøre, da jeg skulle købe chokolade for godt 100 kroner i Zagreb. Og kortet ikke gik igennem. Svaret fra kundeservice var, at ekspedienten skulle ringe til det lokale Dines kontor og få en kode dér. Efter det opkald, kunne jeg betale med kortet.
     
    kc1829 "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Den eneste limit, jeg kender fra kortene (Diners og MasterCard) er kontanthævning. Jeg skulle bruge en lidt større sum penge til at betale depositum og husleje i begyndelsen af min udstationering i Serbien. Dér lærte jeg også, at der er forskel på mit visa dankort og Diners/master. På visa dankort er hævemax per døgn, mens hævemax på de andre kort er løbende 24 timer. Så når jeg trækker alt, jeg kan, i automaten klokken 18.00, kan jeg efter midnat igen hæve på visadankort - mens jeg pænt må vente til efter kl. 18 den følgende dag, før jeg kan hæve på diners og master.
     
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Min erfaring er at grænsen er dynamisk.

    Kort efter jeg havde fået mit Diners fik jeg et "mindre" køb afvist. Efter nogle måneder med større og mindre køb gik det helt fint med flere markant større køb. Jeg går ud fra, at man uden problemer kan foretage enddog meget store køb, hvis man har positiv saldo - så har Diners heller ingen risiko.

    MasterCardet har jo som bekendt en fast grænse. Den kan dog "omgås" ved at have positiv saldo. Har gjort det nogle gange i forbindelse med ferierejser, og det har fungeret upåklageligt.

    Forøvrigt dejligt at Klarlund tager kreditkort uden gebyrer. Har set mig lidt lun på et par af deres ure :)
     
    kc1829 og clager "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ikke meget der overføres i denne måned på SAS EB...

    Udklip.PNG
     
    Frequie og tbh "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    lagde også mærke til de overførte igen.. selvom det er tidligere end de normalt plejer at føre over. Så kan være de vil begynde at gøre det efter kalendermåneden, og ikke efter saldo
     
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Så må du bruge kortet noget mere ;) 33 point = køb for 330 kroner
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ja, men der har været lidt tilbageførsler og hvad ved jeg, så ja, saldoen er 33 point, der blev overført
     
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    mere end 2,5 gange så meget som mig, jeg fik 12 point! Der er ikke det store forbrug på det kort når jeg ikke er i DK...
    Håber det bliver mere overskueligt fremover så det er nemmere at holde styr på i forhold til datoen det bliver dateret og datoen der bliver krediteret, både med MC & Diners.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side