SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

1. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    "Synes godt om" modtaget:
    639
    Point:
    93
    Jeg har heller ikke

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Michael Wahl

Michael Wahl VIP medlem

Beskeder:
    406
    730
    Point:
    93
    Jeg blev ringet op forleden nat af SEB ang misbrug på mit kort som de havde opdaget om natten fra USA.
    De havde fanget det ekstremt hurtigt...
    Det var en super effektiv håndtering de havde af hele situationen. Meget imponeret

Andre der har prøvet det`?

3. Jmeier

Jmeier Aktivt medlem

Beskeder:
    67
    106
    Point:
    33
    Jeg spurgte lige til det på chatten, da jeg ville være sikker på, jeg kunne få de 10000 point, da jeg ellers ikke gider "døjet". Jeg skrev, jeg havde set linket her på siden. De skrev følgende:

"Det er en mail der er sendt til udvalgte kunder. Man skal registrere via den mail. Hvis man ikke har modtaget mailen, er man ikke med i kampagnen."

Hvad tænker i om det? Får man mon pointene alligevel, hvis man følger linket her på IF?

4. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,824
    Point:
    113
    Rule number 1: "Don't call the airline"!

Koden er ikke personlig (meget lille URL), så kan roligt signe up.

@Michael Wahl Har prøvet at få et nyt kort pga. et leak på en hjemmeside hvor mine kortoplysninger var blevet "blottet". Fik et nyt kort et par dage efter - men fik aldrig at vide hvilken side der var tale om.

5. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Det er mit indtryk, at sådan noget kan være ret tilfældigt. Er aldrig blevet kontaktet omkring fraud på mit SAS Eurobonuskort. Men fik lukket mit Nordea MasterCard uden så meget som en henvendelse først. Ifølge Nets' kundeservice fordi kombinationen af "Prada", "New York" og "mange penge" havde udløst alle alarmer i deres systemer og fluks havde lukket kortet. Jeg var nu vitterligt i New York og havde været i Prada og købe et par sko, og det var så "mange penge" for Nets... efter lidt parlamenteren, hvor jeg mente det var dårlig service de ikke kontaktede mig først, fik jeg lidt ekstra info - Nordea vil ikke betale for sådan en service mens andre vil. Til gengæld var de så flinke at ringe et par mdr. efter, da de mente kortet var udsat for fraud igen, hvor jeg købte flybilletter på et amerikansk site. Men det var ikke normalen kunne jeg forstå, men fordi de gjorde en manuel undtagelse.
    SEB har til gengæld ikke syntes de ville lukke mit kort for et andet køb i Prada i New York ;-) så jeg funderer over, hvad der reelt udløser alarmer hos dem efterhånden??

Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  6. miri90

miri90 VIP medlem

Beskeder:
    410
    805
    Point:
    93
    Jeg har pt Nordea Mastercard Gold. Nogen der kan fortælle mig om forskelle på mit nuværende kort og et SAS mastercard? For hvis der ingen forskelle er, vil jeg selvfølgelig skifte i denne anledning. Tak på forhånd.

7. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,138
    8,220
    Point:
    113
    Kig her:
    http://www.nordea.dk/privat/daglig-oekonomi/betalings-kreditkort/nordea-gold.html#tab=Om-Nordea-Gold
    og her:
    http://www.saseurobonusmastercard.dk/om-kortet/

Du har helt sikkert nogle forsikringer i dit nordea kort som du ikke får i dit mastercard. Hvad du bruger og hvad der er af betingelser er lidt en jungle. Betaler du for dit kort i Nordea?
    Hvis du er EBG/EBD og dit nordeakort er gratis er der jo ingen grund til ikke at have begge dele. Hvis du ikke er EBG+ må du overveje om dit forbrug på MC er højt nok til at pointene du får ind er årsgebyret værd.

miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  8. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Skrev til både SAS og SEB/SAS MC i forbindelse. Med dobbelt point kampagnen.

Begge henviser til den anden part, flot!

9. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,138
    8,220
    Point:
    113
    haha, det forklarer at jeg lige fik at vide at "I" skal tage fat i SAS. Har du skrevet til Diamond mailen?

Henry og mdk "Synes godt om" dette.
  10. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Nej, jeg chattede med dem, af to omgange. Første gang fik jeg at vide at jeg skulle kontakte SEB. Efter SEB entydigt sagde det var SAS kampagne fik jeg at vide at det så ud til jeg ikke er tilmeldt nyhedsbrevet længere, og derfor vil IT afdelingen nu forsøge manuelt at gensende mailen. Dog ville de ikke garantere det kunne lade sig gøre...

11. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,138
    8,220
    Point:
    113
    Tak, jeg har smidt dem en mail!

Henry og mdk "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Jep, prøvede dt for et par måneder siden. Pludselig fik jeg 15-20 engangs koder pr. SMS, jeg ringede til SEB, og fik at vide at de netop var ved at ringe til mig, grundet "mærkelige indkøb" på mit SAS MC, de havde allerede sat beløbsgrænsen til 0,-

Mens vi talte sagde hun: "nu prøver de igen - øjeblik - jeg har spærret dit kort, du får et nyt en af dagene" Hun kunne se at der ikke umiddelbart var nogen transaktioner gået igennem, men reserveret et par småbeløb. Jeg blev bedt om at tjekke mit kommende kontoudtog. Hun ville gøre alle de 3000,- der var åbne rente og rykkerfri (på trods af at jeg vidste at de nok var mine egne)

I enden var der uretmæssigt hævet 53$, jeg udfyldte den obligatoriske "fraud form" med henvisning til dagens samtale, 3 dage senere stod pengene retur på min konto.

Superfed oplevelse med SEB kundeservice - ægte kundeservice - men knap så fedt at blive "$ pulet" af en flok hacker tyve. Ikke ligefrem hverdag, selvom det MEGET tydligt var hverdag for hende....

"Tommel Op" til SEB

/Schwert

13. Simon Hermansen

Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

Beskeder:
    80
    175
    Point:
    33
    Jeg fik en mail for nyligt om at jeg skulle ringe til dem ang. mistænksomme transaktioner på mit SAS MC. Der var bestilt tøj fra England for 5.000 kr. som hun fik stoppet for efter vores samtale og derefter fik jeg et nyt kort med samme pinkode (dejligt!). Aner ikke hvordan misbruget fandt sted eller hvordan SEB bank regnede ud at det ikke var mit eget køb. Min opfattelse var dog også at det var hverdag for dem - det lød på hende som den mest trivielle og knapt så action packed opgave.

14. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Har lige fået svar med besked om jeg Desværre ikke kan få tilsendt Maiken, og dermed ikke tilmelde mig kampagnen

15. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,138
    8,220
    Point:
    113
    Tak for opdateringen...
    Det er jo også fantastisk service at deres IT problemer betyder at vi skal lide! Eller i hvert fald gå glip af et væsentligt antal point.

16. miri90

miri90 VIP medlem

Beskeder:
    410
    805
    Point:
    93
    Jeg er EBG og mit kort fra Nordea er gratis. Så du har jo fuldstændig ret - det er jo nærmest 10000 gratis point hvis jeg signer op nu (såfremt det også gælder dem, som ikke har fået mail).

17. Sawkes

Sawkes Nyt medlem

Beskeder:
    8
    9
    Point:
    3
    Vil der være noget i vejen for at bestille dette kort, få de 10000 points, og så blot få kortet lukket ned herefter? 148kr for 10000 points er jo ikke af vejen :)

Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  18. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,824
    Point:
    113
    Hvorfor ikke bruge det i et år hvis du alligevel allerede har betalt årsgebyret?! Og mener man skal beholde kortet i min. 6 mnd

19. Simon Hermansen

Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

Beskeder:
    80
    175
    Point:
    33
    For at få de 10.000 points skal kortet bruges 5 gange inden for 30 dage efter modtagelsen.

20. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Forsøgte at hive fat i SAS igen, blev dog spist af med klassikeren om at det "kun er udvalgte kunder der har fået tilbudet"

Jeg tænker det er BS fordi kundeservice ikke har adgang til systemer, og så er det en let måde at slippe af med mig på?

tbh og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side