SAS Now or Never

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 14/9/15.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Til gengæld må Jönsson betale omkring 30% mere end Jensen for sin rejsevaluta. 1 Euro står i næsten 10 SEK og 1 dollar i godt 9 SEK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så har tyskerne og alle de andre euro lande det fandeme godt med at de lige frem får ekstra penge når de rejser til USA med 0,94€ for 1 dollar? Når det kommer til stykket betaler vi jo lige mange dollars når vi er derovre.
    Jeg forstår godt at der er mange variable der spiller ind på hvad SAS tager af priser, men lige dette argument med at de betaler mere for dollars forstår jeg ikke meget af.
     
    Kenneth K, Henry, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Der er bestemt mange variable man kan drage ind, og jeg vil da heller ikke sige, at jeg føler mig overbevist om at SAS ikke i visse henseender forfordeler danske kunder.

    Men antager man, og jeg tror ikke at den antagelse er helt langt ude, at Jönsson og Jensen, når skat, afgifter, husleje, mad og andre fornødenheder og omkostninger er betalt, har cirka det samme antal kroner tilbage i hånden til at kunne rejse for, så er det nok ikke helt forkert at SAS tager det samme beløb for en rejse, uanset om det er svenske eller danske kroner.

    Nogen der rigtigt bliver forfordelt, hvis vi skal se sådan på det i den sammenhæng, er Skåninge som vil rejse fra CPH. Selvom de bor i Sverige må de betale danske priser hvis de vil benytte den nærmeste store lufthavn som udgangspunkt for deres rejse. Ellers må de tage turen fra Sturup via Arlanda og videre ud i verden hvis de vil have billetten til svenske priser.

    Derudover er der f.eks. forskel i kronebeløbene i Plusgrade systemet, og det er heller ikke alle billetter der koster det samme beløb i svenske og danske kroner. Billetter mellem f.eks. ARN og CPH koster flere svenske end danske kroner, svarende til kursforskellen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    http://finans.dk/live/okonomi/ECE80...r-du-også-mere-end-andre-danskere/?ctxref=ext

    Det er nok svært at finde præcise tal og den helt korrekte regnemetode der viser om det er fair eller ej. Uanset så ændrer det desværre nok ingenting, uanset hvor meget nogle af os piver her :)
    Og ofte meget korrekt med skåningene, men hold da op nogle gode priser der nogle gange kan findes derfra. Glæder mig selv til MMX-ARN-CPH-BOS R/T for lige knapt 2.000, hvoraf 250€ var i vouchers :)
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, obs og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Man kan vel også argumentere for, at produktet fra København er mere attraktivt end fra Stockholm (direkte vs med skift), og derfor kan prisfastsættes højere, alt andet lige. Dette argument skulle samtidig betyde, at det er billigere at flyve CPH-LAX end ARN-LAX, hvilket jeg ikke har undersøgt. Men jeg skulle selv til SFO for noget tid siden, og der var jeg træt af, at det var væsentligt billigere fra ARN end CPH - hvilket jeg antog var pga. den direkte rute. På daværende tidspunkt var der ikke ligeså stor forskel i valutakurserne.

    Alt dette er selvfølgelig under den antagelse, at alle ønsker lavest mulig rejsetid med færrest mulige stop på vejen - hvilket måske ikke altid flugter med præferencerne herinde :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Kan bekræfte, at jeg har set flyselskaber sætter priserne efter dette princip. Rejste fra CPH til Ankara via Wien. Fulgtes med nogle østrigske kolleger det sidste stykke. Jeg gav mindre for billetten, end de gjorde (vi bestilte på samme tid - og kriteriet var: Billigst muligt).
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Oj, hvilket godt tilbud. God tur :)

    Men oveni alt det andet, så skal man også huske at SAS bl.a. må betale en højere startafgift på CPH end på både ARN og OSL. Så koster billetten f.eks. 2499 kroner fra alle tre hubs, så er en større andel altså bl.a. betaling af startafgift når det gælder afgange fra CPH..
     
    tbh, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Nogle der købte billetter i går på aftens Now or Never?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    købte oslo til Shanghai for 2 voksne 2 børn i vinterferien til 9500 nok. Det var nu mest fordi det var så billigt jeg ikke kunne dy mig, tror ikke jeg får fruen overbevist om at det er en god ide. Så ender nok op med at annulere dem igen.
    Men der skal gøres et forsøg i aften med en buket blomster og hundeøjne :):)
     
    Henry, Ekeren, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Igen var Sturup spændende med en MMX-ARN-CPH-ORD og retur til 2000 DKK, så fristet var jeg da! Jeg skrev sammen med en amerikansk ven og han begyndte på en historie om Chicago i januar. Det var noget med en kort gå-tur fra hotel til indkøbscenter i -25 grader, der blev konverteret til en tur i en taxa og akut indkøb af lange underbukser!

    Selvom jeg stadig har Chicago (udover O'Hare) til gode, så blev det ikke denne gang :)
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    håber de har samme tilbud samme periode næste år. Vi er en gruppe der planlægger en skiferie i Japan i 2018 - og så er direkte til Tokyo for 2999 en ok pris. :)
     
    Henry, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg er næsten lige kommet hjem. Har planer om at ta til filippinerne i påske ferien med hele familien (2 voksne 3 børni 14 dage) Samt er lige kommet hjem fra Miami hvor jeg ikke har helt overblik over hvor meget vi har brugt. Så hverken min bankrådgiver eller kone ville være særlig begejstret hvis jeg købte billetter. Så lige så snart jeg så priserne blev jeg så fristet at jeg slukkede for computer samt internet forbindelse til min tlf og lod som om det var onsdag :oops::rolleyes::D:p
     
    T4L, Henry, Ekeren og 7 andre "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Kan anbefales...

    Vi er jo et par stykker der er på NoN i disse dage:

    IMG_0530.JPG

    Dog -ski ;);)

    /Den fornøjede gamle mand
     
    Henrik Olsen, Henry, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har i alle glemt den? hvad sker der? det er torsdag og nu er dne over 18??
     
    AMJ, Henry og Nicoschon "Synes godt om dette"
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Nok på grund af den nye website........Der er NoN i Norge og Sverige....
     
    AMJ, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ja, selvfølgelig er der i Norge og Sverige... SKIT
     
    AMJ og Henry "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg har skrevet lidt med deres Facebookteam og de siger: "De ligger inte i någon annonse på sas.dk, utan de finns direkt i Lavpriskalendern. //Marina"

    Derfor må det her være Now or Never:
    Udklip.PNG
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fik at vide fra SAS at den nye hjemmeside gjorde at NoN ikke blev til noget i denne uge. Det skulle komme igen i næste uge som vanligt.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side