SAS - Nyt livery

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 19/9/19.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    SAS har deres eget design team som har drevet dette. Jeg fik en snak med lederen af teamet i går - Kristine Mayer, senior manager product design hos SAS - om designrejsen. Sidder og brygger på artiklen om det i dag. Men de har kigget på trends og LH er ikke den eneste med det hale design. Bare se fx Qantas eller Airbus selv. Men der er andre aspekter hun kom ind på. Blandt andet var bruttolisten på 100 designs og valget stod i januar 2019 mellem 2 designs.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    De kalder det netop innovation. De har blandt andet skiftet plastiktoppen ud med pap :)
    Men den ser lige nu ikke ud til at blive udskiftet - ej heller polarrullen....
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Første ATR i det nye livery, incl. bandit-masken:
    20191030_182715.png
    Ikke så ringe, synes jeg. Det store logo passer godt ind på flyets proportioner.

    (Beklager den knap så skarpe kvalitet. Og at foto er snuppet fra et norsk forum..).
     
    Schwert, danielstrandby, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Sjovt at det første fly i flåden skulle blive en w’et lease ATR72....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Spændende! Jeg kan simpelthen ikke greje hvad registreringen på den ATR72 er. Jeg synes landebogstaverne er EI-, altså Irland, men Cityjet har mig bekendt ikke længere ATR72 i flåden. Wetleaser SAS fra andre irske selskaber (SAS Ireland har vel heller ikke ATR), eller står der faktisk ES-etellerandet, og det er en Nordica-lease? Eller en helt anden registrering?
     
    Ulrik, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Nå, jeg fandt selv lidt info. Det er ex EI-GIX, som ejes af GECAS, og efter planen skal leases til Nordica - så jeg var ikke helt ved siden af med EI-registreringen og forbindelsen til Nordica...Pudsigt nok har maskinen stået i magasin i Sønderborg fra februar til oktober i år.
     
    Henry, Bekgaard, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Der har stået et hav af ATR maskiner i Sønderborg de sidste par år - nogle væsentlig mere flyveklare end andre. Husk også at Air Alsie (ikke Alise Express) er en relativ stor operatør af Falcon maskiner.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg synes den ser ret godt ud af en ATR, specielt BB masken giver “et eller andet” synes simpelthen den ser mere agil/slank ud!
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Så er ATR'en med ny bemaling blevet overleveret til SAS og står nu i Billund. Den skulle have været på arbejde i aftes, men kan se, den blev cancled. Tænker sådan set også, den skulle have været på job i aften, da vores maskine blev byttet ud med en CRJ.
    Den hedder nu ES-ATI og er malet i Tallinn, hvor den har stået i lidt tid. Tænker snart, jeg får fornøjelsen af at flyve med den - dog næppe i dagslys, så må vente på et godt billede af den og indtil da er det her det tætteste jeg har været på den.

    28D29247-D913-480C-9583-17B81214CA5B.jpeg
     
    Kenneth K, Erwin Lansing, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side