Ditto. Kan ikke lure mønstret... Tænkte en gang om det havde noget med personantallet at gøre, men det ser ikke sådan ud i det tilfælde her.
Som jeg forstår det, virker de fleste lavpriskalendre ved at trække data i intervaller, hvilket gør at de ikke altid viser den faktisk tilgængelig pris, da en søgning på så mange datoer ville tage lang tid. Jeg tænker at den øverste pris må være den lagrede fra lavpriskalenderen, mens den som vises ved afgangene er priser som findes ved en ny aktuel søgning. Jeg er dog ikke sikker på teorien, og uanset hvad er det træls…
Det tror jeg du har helt ret i. Specielt med lavpriskalenderen, hvor der vises priser for flere måneder. Vi har set det, når SAS har haft tilbud. Så skal der være lavet søgninger før de opdaterede priser vises. Det undrer mig dog, at SAS ikke bare sætter systemet til at lave disse søgninger - og dermed opdaterer de gemte priser.
Jeg har også oplevet det flere gange og forstår det ikke. Nu har jeg lige for sjov tjekket Expedia. De tilbyder en kombination, direkte ud og mellemlanding på JFK på vejen hjem, som slet ikke kan bookes på SAS siden og som er betydelig billigere! Det forstå jeg heller ikke.
Det er nu meget naturligt. SAS viser dig kun de afgange, som de selv flyver eller hvor de har codeshare. Expedia viser dig de afgange, som de kan booke, også selvom det er via forskellige systemer. Udover det er der sommetider nogle underlige begrænsninger på codeshare. F.eks. havde SAS i mange år en codeshare aftale med Austrian vedr. CPH-VIE, men den galdt kun for transfer. Du kunne ikke booke den hvis du kun skulle rejse CPH-VIE. Tilgengæld havde de samtidig en codeshare aftale med LH for CPH-MUC hvor enkelte afgange kun kunne bookes hvis du kun rejste CPH-MUC. De kunne ikke bookes i forbindelse med transfer.