SAS slagter indtjeningen på EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 27/11/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    SAS oplever noget af en "shit-storm" på Facebook lige nu. Vi kan da håbe at så mange kunder som muligt gør SAS opmærksomme på hvor håbløst det er det her, så de kan komme på bedre tanker....

    Kunden magt er stor, hvis bare nok råber op....
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    måske et match til TK, hvis man ikke opnår OZ*G inden SK*G udløber kunne være et godt alternativt som det er nu
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Lad mig også lige poste Rickard Gustafsson's email, som det ikke er så længe siden blev sendt ud....

    Ved ikke om det er ironisk, komisk eller begge dele.....




    Jag skriver de här raderna till dig därför att du har visat SAS stor lojalitet och förtjänat din höga medlemsstatus i EuroBonus.

    Det är ingen hemlighet att SAS
    haft några tuffa år. Det är vi långt ifrån ensamma om i flygbranschen,
    en hel del flygbolag har till och med försvunnit de senaste åren. Men
    genom hårt arbete, uppoffringar, nytänkande och framför allt en stor
    krets av lojala resenärer finns SAS kvar på marknaden. Fyllt av framtidstro.

    Det är faktiskt inte enbart av ondo att ta sig igenom ett sådant stålbad som SAS
    gjort de senaste åren. Det har tvingat oss att vända på alla stenar,
    fått oss att ifrågasätta varje gammal sanning och inspirerat oss att
    tänka om och tänka nytt.

    När vi skrapat oss ner till själva
    basen för vår verksamhet och sökt själen i vårt bolag så hittar vi några
    grundläggande fundament, som lusten och glädjen i att flyga och att vi
    ser människor som uppskattar när allt fungerar. Enkelt och självklart.
    Oavsett om det är vi som jobbar inom SAS eller om det är våra resenärer så förenas vi av detta.

    Det som skiljer dig och oss är att du kan välja vem du flyger med.
    Därför har vi bestämt oss för att en sak är viktigare än någonting annat
    för SAS. Varje resa du gör med oss ska resultera i att din dag blir lite bättre.

    Vi arbetar därför bland annat med att utveckla en av våra viktigaste
    tillgångar, vårt EuroBonus-program, till att belöna och berika dig på så
    många sätt som möjligt. Lojalitet handlar som du vet inte bara om
    ekonomisk belöning, även om möjligheten till resor och uppgraderingar
    alltid kommer att vara centralt inom EuroBonus
    .
    Lika viktigt är alla små
    serviceförbättringar och förmåner hos oss och våra samarbetspartners
    som du som en av våra mest trogna resenärer kommer att erbjudas.

    Så håll ögon och öron öppna. Vi kommer fortsätta att göra allt för att
    leva upp till dina förväntningar på varje enskild flygresa. Från januari
    uppgraderar vi dessutom inredningen i våra långdistansplan, vi öppnar
    nya linjer och förbättrar tidtabeller. Och från hösten 2015 börjar
    leveransen av helt nya plan.

    Tack för ditt tålamod med SAS
    under de senaste åren. Som sann resenär är du det värdefullaste vi har.
    Det ska vi göra allt för att bevisa härifrån och framåt.

    Med vänlig hälsning,

    Rickard Gustafson
    CEO SAS
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen - har SAS fået nyt marketingsbureau? - det her er sku da helt helt sort.. - det virker ikke som om at der er kontakt imellem kunder og SAS! Der er da ingen der vil betragte det her som forbedringer, ihvertfald meget få... - ja, vi har alle et valg og et fravalg af SAS må de da kunne forstå, men så bliver der da tyndet ud i SAS Guldloungen og Fast Track bliver endelig fast track.. - nej, jo ikke en gang sjovt!!

    Forresten kan ikke lige se noget på SAS Facebook om kommentarer?

    Som en side note, jeg har over 90.000 point nu, så per 1.1.2015 er jeg så Diamant eller gælder det ikke før per ny kvalificering år?
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Komiske Ali måske... men han ville da også være den eneste.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @obs - tror da nok, hvis du flyver business henover atlanten flere gange om året, så får du da noget ud det nye tiltag her..

    Man tænker jo sit, der er da mange der er hoppet på "Guld vognen" sidste år, hvor man med 2 rejser kunne få SAS Guld, det har da om nogen fået folk til at prøve at holde på kortet og lægge mere forretning hos SAS, men til hvilken nytte.. - hvis de ikke ændrer eller trækker i land, så mister man vist nogle nyvundne kunder... - har det lidt som, at dengang at man kunne fuske sig til Hilton guldkort, det var da super og jeg lagde da flere penge og var loyal overfor dem.. - nu er jeg det ikke mere, og er så lidt ligeglad..

    Tror SAS har sprunget side 1 over i markedsøkonomibogen, nemlig den side der hedder udbud og efterspørgsel.. - der er masser af udbud og altså konkurrence, hvis du ikke har noget der er lidt mere specielt end andre konkurrenter, ja så er du bare et valg bland andre... - og efterspørgslen, den bliver ikke ved med at stige for der er masser af udbud.
     
    jefi99, THammer og obs "Synes godt om dette"
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Tror også de har opdaget at det var uheldigt...

    Ordet "forbedringer" er nu forsvundet fra websiderne:

    Skærmbillede 2014-11-27 kl. 20.57.28.png
     
    Kristian, jefi99, Nicki Lolk Sørensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nok desværre for optimistisk at håbe på det er fordi de trækker det tilbage, men nu får jeg en fejlmeddelelse når jeg prøver at se det nye point chart.. Og eurobonus calculatoren viser stadig point som i år for rejser der bookes næste år, selvom de på facebook siger den nye tabel gælder.... SAS IT.... :confused::rolleyes:
     
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Som spurgt tidligere: Hvis man har 90.000 points ved årsskiftet, kan man så forvente at blive Diamond?

    og synes dette er en grotesk nyhed. Jeg er umiddelbart forstående over de oversøiske og indenrigs/norden indtjeningerne, da billetpriserne efterhånden er så lave at 100 % bonuspoints svarer til en stor procentdel af billetens værdi (særligt på en billig SAS Plus billet)
    Dog mener jeg at devalueringen af Europa-rejser er helt hovedløs! Særligt da dette er det marked som SAS har det hårdest!
    Håber de tænker sig om en ekstra gang inden årsskiftet...
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ved ikke om der har været en definitiv udmeldelse men man må gå udfra at når de nye optjeninger træder i kraft så bliver alle konti kørt igennem af IT som normalt for at tjekke om de har den korrekte status og korrigeret, så ja hvis du i dit optjeningsår når status kravet så bliver det reflekteret i status.
     
  11. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Champagnepropperne flyver rundt i Norwegians hovedkvarter! Kæmpe selvmål af SAS - der er absolut ingen grund til at jagte status hos SAS længere, det sørger Rickard Gustafsson og co. for. Mon man også introducerer muligheden for at blive spyttet i ansigtet af en SAS steward lige inden man træder ind i deres nedslidte fly på sigt? Det kunne de vel også finde på at kalde en forbedring...
     
    Ali Taran, THammer, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    For helvede da! Det er nu heller ikke så interessant at upgrade via Optiontown længere. Hvis det lykkedes at blive opgraderet, mon man så ikke bliver booket ind i den laveste bookingklasse i hhv Plus og Business? ...vel at mærke, hvis altså ikke bliver på sin oprindelige bookingklasse.

    Tyveri ved højlys dag!
     
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Haha.. ja, det er lige før det er noget som Bjørn Kjos har fundet på det her. Tror også Norwegian kommer til at profitere på det her. Og her kan man få bonus i form af at være 'kjosfast', hvis man er heldig :)
     
    Ekeren og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Synes vi alle skulle skrive på deres Facebook væg.. - jeg har ihvertfald startet... - så også @Henrik Olsen har skrevet en kommentar..

    Capture.JPG
     
    Henrik Olsen, Ekeren, Simon Hermansen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg har lige købt to par underbukser hos Zalando - det giver ca. de samme point som en tur til Tel Aviv med SAS-Go i 2015 :D.
     
    mhsalv, Nicki Lolk Sørensen, Simon Toft og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Noget andet er, som vi diskuterede den anden dag, AMEX Elite, hvor man fik 20.000 point om året i sit fee... - det er smart måde med de nye indtjeningskrav at komme op på en decent volume til at blive Guld.. - det er jo immervæk nogle ture på SAS Go i Europe :-(
    - men det forfordeler jo så også svenskerne i Eurobonus? - skal vi lige komme med en fordom, at SAS står for Sverige Altid Sverige? - nå, men det var bare en lille teori!
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  18. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg skal tilstå at jeg har været så heldig ikke flyve lang distance økonomi med SK siden 2001 (CPH-NRT). Jeg har haft nogle turer med dem på business. En enkelt tur til Seattle, lige før de stoppede den rute, men ellers mellem CPH-BKK. Så stoppede de også ruten til BKK!
    Deres økonomi produkt er, efter min mening, et af de ringeste på markedet. I Europa skal man købe alt (jaja te, kaffe og vand) og på deres langdistance kan man vælge mellem en ret og få en drikkevare. Deres IFE har langt overskredet sidste salgs dato. Hvorfor skulle jeg vælge SK frem for en af de andre StarAlliance partneren...fordi de i det mindste har et fornuftigt FPP. Eller måske var det de havde.
    Ja deres flåde er endelig i gang med at blive opgraderet, cirka en generation efter dem som de samarbejder og konkurrer med og mod.
    At Europa nu kun er en zone er da lige godt noget af et selvmål. Fuld på højde med deres forbedring af business og økonomi klasserne tidligere (ok champagnen er da kommet tilbage, men der er lang vej endnu).
    Jeg håber da der er nogen i SK der indser at det ikke ligefrem er et State of the art produkt de sidder med.
    Jeg har ikke noget i mod at rejse med SK, men noget for noget. Hvis jeg skal ligge mine surt optjente kroner i deres (slunkne) kasse, ja så vil jeg have noget retur.
    Lad os se hvordan det ender med at gå og tage tingene op til overvejelse. Det kan jo være græsset bliver grønnere i morgen....eller på den anden side af hegnet.
     
    Ekeren og Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
  20. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Må nok også hellere kigge efter et andet flyselskab nu.. Og mit eurobonus-mastercard bliver nok også lukket og klippet over.
     

Del denne side