SAS slagter indtjeningen på EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 27/11/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Iflg en tråd på flyertalk tæller alle rejser booket inden 1. dec med det gamle bookingsystem så man kan retroaktivt claime miles'ne. Også selvom der rejses næste år. Så hvis der er rejser der ikke er booket endnu then... there's no time like the present!
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Beskeden fra SAS er at man kan skrive til medlemsservice når man har fløjet turen og pointene er postet på din konto. Så vil de behandle hver sag individuelt. Det er dog et krav at den er booket inden de nye regler blev offentliggjort.

    Men en 100% klar udmelding fra SAS mangler vi stadig - og det får vi nok heller ikke, men jeg er ret sikker på at det er fordi de håber at mange overser denne mulighed - så det er nok nok mest taktik og damage control.

    Jeg er ret overbevist om at de kommer til at give de oprindelige point til alle der skriver og har booket inden 27. november....
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jakobv84 og @flmming

    De har givet op vedrørende optjeningsskema før og efter 1 januar, se deres svar på FB om samme subject og læg mærke til, at vedkommende vil bestille en billet idag...

    Capture.JPG
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det var da gode nyheder.... :)

    Det beviser bare at hvis kunderne står sammen og presser på så kan man komme langt ;)

    Nu mangler vi bare at de ændrer de andre ting de har rullet ud også....
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Man skal aldrig melde noget ud før end man har alle procedurer på plads internt og kan håndtere det nye i sine systemer. Det må koste en formue at skulle håndtere alle sådan nogle sager manuelt, selvom de jo selvfølgelig nok har håbet på at der ikke var nogen der ville lægge mærke til det...
     
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Sørger du lige for det? ;)

    Nej, men man kan da kun håbe at Nils Lindhé og de andre hos SAS vil høre lidt efter og måske foretage nogle ændringer (selvom jeg ikke vil holde vejret i forventning om det). SAS har jo stadig brug for et eller andet som kan adskille dem fra Norwegian m.fl.
     
  7. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Simon Hermansen, asf, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Hvordan er nu reglerne omkring kombination af flere medlemsskaber i fx Star Alliance? Altså, jeg har de seneste år brugt Lufthansa Miles&More fordi at LH's rutenet passer mig lang bedre, men da en kollega gav mig et SAS EuroBonus Guld kort lagde jeg planerne om og ville satse 100% på EB og jeg har tilmed fået både EB MasterCard og EB Diners. Men efter disse ændringer har jeg fået second-thoughts og vurderer at vende tilbage til Miles&More.

    Men da jeg har EB Guld og kun M&M Sølv vil jeg naturligvis gerne kunne bruge mine EB Guld privilegier som lounge adgang indtil at det udløber i 2015, men samtidig optjene miles hos LH. Kan jeg booke en rejse og tilknytte mit M&M kort og samtidig have adgang til lounges via EB Guld? Eller skal det hele foregår på samme kort? Altså er jeg nødt til at brug EB hvis jeg ønsker at have lounge adgang under min rejse?
     
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jeg har nogle gange lagt mit EB-nummer på bookingen og brugt Miles+Bonus (A3) Guld til at komme ind i lounges mv., det er intet problem. Nu hvor EB-indtjeningen bliver "forbedret" kommer jeg vist kun til at kreditere til A3, men det andet virker fint :)

    Dog skal du være opmærksom på at check-in kan finde på at skrive dit EB-kort ind på bookingen hvis du viser det for at få fordele, og dermed kreditere rejsen til EB i stedet for M&M, selv om du selv har registreret M&M på bookingen.
     
    Kolmorgen "Synes godt om" dette.
  10. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Jeg rejser stort set kun i privat regi, så jeg kommer uden tvivl til at genoverveje om jeg skal fortsætte med EB. Da jeg ikke rejser ofte er det virkelig vigtigt for mig, at jeg får mest værdi for pengene. Og som mange pointerer i rigtig mange tråde differentierer SAS sig ikke vildt meget ift. konkurrencen - god service og punktlighed.. det er vist det. Resten er efterhånden blot naiv loyalitet, eftersom man trods alt betaler en del ekstra på selv de billige billetter.
     
    mhsalv og THammer "Synes godt om" dette.
  11. silferlood

    silferlood VIP medlem

    Beskeder:
    258
    "Synes godt om" modtaget:
    649
    Point:
    93
    Senest redigeret: 1/12/14
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Eneste brugbare jeg kunne trække ud af det var at selvom du har booket biletter i weekenden giver de point efter den nye struktur. Det er smart at de som en service nu har fjernet milagecalculatoren eller hvad den hed....
    Jeg var ved at have vendet mig til tanken, men skuffelsen kommer frem igen med den måde de præsentere og laver så uinformative updates...
     
  13. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Det virker på mig som om at de fleste flyselskaber bliver dårligere og dårligere til det med point og kunder men hotellerne bliver bedre og bedre.

    Men skifter de fleste herinde til BA/OW eller en tredje partner?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Er ret overbevist om at SAS meget gerne ville have at AMEX tilbød deres produkter i Danmark også ;) Tror SAS taber lige så meget på det som danskerne...

    Mht. at Danmark er et kreditkort uland tror jeg vi skal rette kritiskken mod bankerne og det statsbeskyttede Dankort....
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    For s.... i h..... !!!

    Hvad sker der for SAS, man er "offline" i 8 dage, og hvad sker der så? FANDEN ER LØS I LAKSEGADE!!! Tænk at man formår at gøre et af verdens bedste FF programmer til "bare et andet FF program "over night".....

    SAS har med sin sølle fly flåde alligevel formået at distancere sig fra de andre, ene og alene på grund af Eurobonus, med det nye tiltag er dette definitivt historie, og ja bevares, i løbet af 2015 får det gamle LH materiel nye kabiner, men vi skal frem til 2018 før det for alvor rykker. Holder de gode kunder ved så længe? Nope jeg tror det helt ærligt ikke. Jeg kender ikke pt mit rejse mønster de næste par år, men een ting er sikkert, jeg går efter at få status et andet sted! Værdien af guld/diamant i EB er simpelthen ikke attraktivt længere, den gode point optjening med EB, hvor man kan strø lidt rejser ud over familien, er som jeg ser det definitivt ovre, sammenholdt med "booking klasse helvedet" vi kender fra LUfthansa gruppen...

    Jeg kan kun sige: Det er en ommer SAS, og ifald det ikke er - tja - så ses vi nok en enkelt gang i 2018, når den nye 350'er skal testes.......

    Nu er så bare det store ubesvarede spørgsmål, hva' f..... Skal man vælge????? Jeg hælder lidt mod OW, men må erkende at jeg er i SYV SIND!! (Lige før jeg vil overveje DY når turen går nord på, og DET er store ord i min mund!!!!!)

    RIP Eurobonus!!!

    :mad::mad::mad:

     
    Peter Krogh Frausing, Henrik Olsen, jefi99 og 10 andre "Synes godt om" dette.
  16. MRDane

    MRDane Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Jeg har her til aften sendt følgende til SAS
    Kære SAS,
    Jeg har faktisk altid ”holdt” af jer.
    Fra den første tur jeg kan huske som knægt en juleaftensdag i en Boing 747 til USA: 1998 da jeg fik mit EuroBonus kort, mine spæde unge år som studerende hvor netop EuroBonus var årsagen til at jeg stadig valgte at betale lidt ekstra for at flyve med SAS; i mit professionelle virke hvor jeg rejser med SAS når priserne er i orden, til min privatsfære hvor jeg faktisk tilvælger SAS som den loyal kunde jeg nu engang er ; fordi jeg føler mig loyalt tilknyttet via EuroBonus og er ”stolt” af være en del af SAS.
    Jeg bed negle samme med jer, i de timer hvor ingen vidste om I var købt eller gået på røven (beklager det direkte udtryk) Om de SAS aktier jeg havde investeret i, var blevet til luft i cyberspace, og om jeg overhovedet kom afsted næste morgen.
    Det kom jeg, og jeg husker stadig hårene rejste sig da passagererne spontant klappede af jeres medarbejdere da kaptajnen bød velkommen og en air hostess kneb en tåre.
    Jeg har fulgt jer, hvorvidt det hed ”Så godt som hjemme”, ”It´s Scandinavian” eller nu ”We are Travellers”.
    Endelig, med ”We are Travellers” var der endelig en skarp positionering og et brand promise til de mest loyale kunder; dem SAS reelt kan takke for at man stadig er flyvende i over 10.000 meters højde. EuroBonus blev igen og igen nævnt som en key strategic pillar, som skulle bringe SAS videre mod nye højder. Vi er mange der glædede os, og blev faktisk endnu mere loyale.
    Som et lyn fra en klar himmel, her sidst i November, sidder jeg tilbage med en såkaldt ”huh?? Oplevelse.
    Såfremt I har fulgt med på diverse sociale medier, blogs, sites etc, så er der mange meget trofaste og loyale rejsende der slet ikke kan se sammenhængen mellem ”We are Travellers” som vision, og den nedslagtning der nu foretages af Eurobonus. Jeg kunne forstå hvis man ikke havde valgt et loyalitetsprogram som en key strategic pillar, men netop fordi det hvad Eurobonus er, så kommer det virkelig som et gigantisk negativ overraskelse.

    Når man nærstuderer de ændringer der er i optjeningen af basispoint, er det lige før det næsten ikke kan betale sig. 250 point for at rejse i Scandinavien, og hele 500 point udenfor, i resten af Europa.
    Ja, det kan godt være at nogen ruter var meget fordelagtigt, men denne tilpasning er ikke en tilpasning. Det kan godt være I måske har fået for mange EBG kunder da I justerede sidst, men med denne ændring sørger I da for at der ikke vil så så mange tilbage.
    Desværre, med denne ”rejse” som SAS nu er på vej til, så har man fjernet grundlaget for mange til at rejse med SAS, faktisk gjort det direkte ikke-attraktivt og ”blot” blevet til en udgave af Norwegian – med ældre fly, ingen WIFI og bare højere priser.
    Det værste er, at ændringen nærmest er kommet i det skjulte, og det på hjemmesiden virker som om at det er en opgradering af Eurobonus. Det tangerer vist til vildledende markedsføring.

    Kunne jeg ikke bare være ligeglad; jo måske. Men SAS har altid haft en plads i mit rejsehjerte.
    Men det hjerte overvejer jeg faktisk at skifte ud og give det til en anden.

    Venlig hilsen,
    En meget skuffet EBD kunde
     
    Henrik Olsen, obs, jefi99 og 9 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg skifter til BA og har første flyvning på fredag til USA. Mit mål er at jeg på to ture i World Traveler Plus vil kunne få BA Silver og dermed fast track og loungeadgang.

    Da jeg er EBD og vil genkvalificere mig igen næste år, så vil jeg have 2 år endnu som minimum EBG (soft landing i år 2). Så sker der ikke noget der så vil jeg ikke poste penge ind i SAS, da deres program simpelthen er for dåligt i forhold til konkurrenterne.

    Jeg forventer også at konkurrenterne vil bevæge sig ind på markedet når nu EuroBonus bliver svagere og svagere.
     
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Henrik Olsen - du er en konsekvent mand? - hvad så med alle dine surt sammensparede point hos staralliance? - jeg har også EBD og afventer da at de kommer med noget... - ellers må jeg med over i OW båden...
     
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @MRDane - er spændt på at høre om de har et bare tilnærmelsesvis godt svar på din mail/brev.

    En ting er sikkert, hvis de rulle dette ud kommer det til at betyde faneflugt, ikke fra de fritidsrejsende som intet aner om FP optimering, men fra dem der virkelig skæpper i kassen, men hvis SAS' mål er kvantitet i stedet for kvalitet (med antal af medlemmer de ønsker at booste til 5 mill) så synes jeg det begynder at lugte mere og mere af en Irer ved navn O'Leary......
     
    Frequie, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det har været i tankerne i et stykke tid og med min SriLankan Airways hjem fra Singapore i Business Class som gav 180 Tier Points for et par måneder siden, så var det ligesom at vejen op til de 600 Tier Points for sølv var banet.

    Jeg er forsat EBD næste år og derfor har SAS over et år til at bevise for mig (og andre) at de er værd at samle på - rent og direkte skrevet. Så derfor er mit skift konkret til BA, men når det passet flyver jeg nok med SAS. Så mine 400K point skal jo bare skydes af inden for de næste 2 år på 2 pladser i F for fruen og jeg :)
     
    Nicki Lolk Sørensen og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side