SAS slagter indtjeningen på EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 27/11/14.

  1. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Synes SAS igen igen har lavet selvmål! Jeg er Guldkunde og havde luret at der nok ville ske lidt ændringer, men det er næsten en skandale at der er så kort frist til optjeningen falder... Der er en del (inkl mig selv) der udelukkende har valgt SAS/* på kommende rejser for at opretholde vires status og nu bliver vi "snydt" inden optjeningsåret slutter og mister statussen :-(

    Synes sgu det er øv for det var det eneste "våben" SAS havde for at holde på deres kunder... Det var ihvertfald ikke prisen, komforten og de ældgamle fly der har lokket... Norwegian må da have julelys i øjnene for tiden...
     
    Ali Taran, obs, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har også tænkt på kommunikationen fra SAS, det må da stadigvæk ikke være alle der ved at det her er sket, for det er ikke kommet i et af deres nyhedsbreve, som de nok så frejdigt sender ud i tide og utide. det er kommet i et "inferiørt" blad på side 27 (eller whatever), som en notits og på deres hjemmeside. Troede de, at de bare sådan lige kunne liste det ind ad bagdøren? - synes bestemt deres kommunikation med deres kunder kunne have været bedre...
     
    Clipper og jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    SAS har gjort meget forkert i denne her sag. Helt konkret skulle jeg booke fly til Oslo i januar - nu skal jeg flyve med Norwegian. Og jeg glæder mig faktisk.

    Et eksempel på min Oslo rejse.

    Pris med SAS: 1183 kr.
    Pris med Norwegian: 936 kr. (inklusive exit row plads, indchecket bagage og fast track både i CPH og OSL)

    Før havde jeg valgt SAS og fået 1250 points. Jeg får 625 points med ny indtjening, og jeg er allerede kvalificeret til EBD i denne periode. Givet at jeg ikke har brug for lounge på denne korte tur, er der så nogen der kan give mig en god grund til IKKE at vælge Norwegian og spare de 250 kr.?

    Det er netop i sådanne marginale tilfælde at jeg automatisk valgte SAS før. Men nu indtjeningen er så fesen, så begynder man at regne på tingene...
     
    Ali Taran, Clipper, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Husk du også får gratis WiFi ombord :)
    Sagde jeg lige noget positivt om norwegian... :confused:
     
    Schwert og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Absolut ikke. Jeg ville have truffet det samme valg, forudsat at afgangstiderne er sammenlignelige.
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis det virker... Har stadig tilgode at opleve en brugbar forbindelse ;)
     
    Schwert og tbh "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Lidt "out of topic" og så alligevel ikke.....

    Sidste nyt omkring SAS og økonomien her: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/12/03/171740.htm

    Det ser skidt ud og gør ondt med godt 800 mio DKKsom skal spares denne gang. Så der kommer nyt regionalt selskab - måske opkøb af Cimber, fritagelse af skat for medarbejderne og så mere outsourching.

    Så dette er en meget god forklaring på hvorfor EuroBonus er blevet så dramtisk degraderet - dette er en del af spareøvelsen som foretages således at denne del også tager en bid af besparelsen.

    Glæder mig til at følge dette frem mod regskabet den 18/12 og hvad SAS gør rent kommunikativt....
     
    tbh og Frequie "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja det bliver spændende at følge med i. Men hvis bare halvdelen af de der siger de skifter væk fra EB rent faktisk skifter, så er det jo en dårlig løsning utrolig hurtigt..
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nu kommer de dårlige resultater jo ikke ud af den blå luft, så denne stramning af EBB redder jo intet som helst, måske tværtimod... - så det er ikke "kun" det der er årsagen, som sagt før, det virker som om man har en ret dårlig føling med sine kernekunder.. - man satser mere på fritidsrejsende end på loyale forretningsfolk, medmindre det er over atlanten som stiger i Bonuspoint.

    Det er fine tiltag de gør nu, men det virker en kende for sent, måske man alligevel skulle være bange for sine bonuspoint.. - det står vist værre til end man måske tror...
     
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Så er de par tusind miles da reddet :)
     
  12. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Sommerdæk er gode om sommeren men noget værre skidt om vinteren.
    Vinterdæk er gode om sommeren men noget værre skidt om sommeren.
    Helårs dæk er bare noget skidt hele året.

    Jeg syntes SAS skal snart beslutte sig for hvad de er. Er de lavpris selskab eller er de seriøst selskab. Lige nu virker sas som helårs dæk. Fair nok de skal sparre men så må man vide hvor man skal spare ud fra hvad type selskab man er.
     
    mhsalv, Kristian, obs og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    I så fald håber jeg at nogen køber Eurobonus op så vores points ikke forsvinder i den blå luft. Hmm det kan være man snart skulle få brændt nogen af dem af
     
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nu flyver jeg jo ekstremt sjældent med rødnæserne, men de to gange (CPH-TXL og FCO-CPH), jeg har, der virkede det faktisk ok på mobilen. Prøvede ikke på computeren.
     
  15. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg har brugt det mange gange på CPH-NCE og der virker det altid fint, omend en smule langsomt til tider, men det er nok vilkårene i 10km's højde...
     
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Husk på, det er jo "gratis", så man kan jo ikke rigtig brokke sig.. - brugte dem også på en tur fra ARN-CPH, fungerede langsomt, men fungerede..
     
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    $$$ :eek::eek::eek: $$$ ;)
     
  18. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Og så kom der endelig en direkte henvendelse fra SAS til dem som det handler om - medlemmerne af Eurobonus. Har lige modtaget en e-mail fra SAS EB med besked om de forandringer som allerede har været kendt i en uges tid.

    Ja ja, bedre sent end aldrig...synes at det her kunne have været håndteret langt mere optimalt rent kommunikationsmæssigt. Men hva', det er jo ikke første gang.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ganske interessant står der i mailen følgende:

    Capture.JPG

    Som sagt ovenfor, den her kommunikation som SAS har med deres kunder/medlemmer eller hvad vi er, er helt til hest... - endvidere strammer de den:

    "Vi i SAS vil gerne gøre livet lettere for dig, der flyver ofte. Derfor lancerede vi i vores EuroBonus-program nye fordele og et helt nyt medlemsniveau i foråret. Som Guld-medlem får du nu bl.a. 20% rabat på bonusrejser med ”bedste tilgængelighed” samt et Sølv-kort, du kan forære til et familiemedlem. Vi har også gjort det muligt for hele familien at samle fælles point på en familiekonto, og du kan optjene og bruge point hos flere samarbejdspartnere end før.

    Til næste år venter flere forandringer. For at harmonisere pointoptjeningen med prisniveauerne på vores flybilletter sænker vi pointoptjeningen for de billigste billetter i SAS Go og i SAS Plus fra og med 1. januar 2015. Til gengæld giver vi dig flere point end før, når du flyver til/fra USA og Asien i SAS Business, vi gør det lettere at blive Guld-/Diamantmedlem – og præcis som før kan du kvalificere dig til et højere medlemsniveau via et antal rejser med SAS og/eller på udvalgte destinationer med Widerøe på et år, uanset flybillettens bookingklasse eller pris. "
     
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    ja i 1/3 af business booking klasserne er det jo decideret løgn at de giver flere point mener jeg? Og det er sikkert den der bliver solgt flest af.
    Også ret vildlende at sige det bliver lettere at blive guld/diamant medlem... Der er sikkert mange der pendler intra skandinavisk, men ellers bliver de fleste ikke guld/diamant ud fra point og ikke segmenter?
     

Del denne side