SAS slagter indtjeningen på EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 27/11/14.

  1. MRDane

    MRDane Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    jeg har intet svar fået endnu.
    til gengæld har jeg fået denne her sendt central fra - det er næsten komisk, som om de gør os en tjeneste

    Vi i SAS vil gerne gøre livet lettere for dig, der flyver ofte. Derfor lancerede vi i vores EuroBonus-program nye fordele og et helt nyt medlemsniveau i foråret. Som Diamant-medlem får du nu bl.a. 30% rabat på bonusrejser med ”bedste tilgængelighed”, et Guld-kort, du kan forære til et familiemedlem, forlænget point-gyldighed, en velkomstgave fra vores ”Goodie Bag” og indbydelser til forskellige events. Vi har også gjort det muligt for hele familien at samle fælles point på en familiekonto, og du kan optjene og bruge point hos flere samarbejdspartnere end før.
    Til næste år venter flere forandringer. For at harmonisere pointoptjeningen med prisniveauerne på vores flybilletter sænker vi pointoptjeningen for de billigste billetter i SAS Go og i SAS Plus fra og med 1. januar 2015. Til gengæld giver vi dig flere point end før, når du flyver til/fra USA og Asien i SAS Business, vi gør det lettere at blive Guld-/Diamantmedlem – og præcis som før kan du kvalificere dig til et højere medlemsniveau via et antal rejser med SAS og/eller på udvalgte destinationer med Widerøe på et år, uanset flybillettens bookingklasse eller pris.
    Hilsner fra SAS EuroBonus
     
  2. MRDane

    MRDane Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3

    har lige set den samme..surrealistisk
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ^har også fået mailen... men altså helt ærligt.
    Der bandes og svovles på forummet over mailen, men hvordan havde I forventet at mailen skulle være... det er jo aldrig en god måde at sige sådan en dårlig nyhed, og synes faktisk at de gør det på en fin måde, særligt ved også at informere om muligheden for at "claime" den gamle points på allerede bestilte rejser :)
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @alexanderln - uenig...

    jeg mener ikke, at man starter et sådan budskab med: "...Vi i SAS vil gerne gøre livet lettere for dig, der flyver ofte. Derfor la..."

    Nu er jeg jo ikke tekstforfatter eller andet, men man kunne da starte på en anden måde! Men lad os da bare for skægs skyld fabulere..

    "Dear Valuable SAS customer, we appreciate your business over the past year and at SAS we were not where we are today without you. So thank you. Having this in mind,
    we do regret to have some changes for you on the earnings as of january 1st.... - ændringer skitseres - It is volatile times for all carriers and at SAS we are determined to stay focus on being the most punctual, being the most innovative blah blah carrier going forward, so the changes are not easy for us to impose to our customers, however, it is necessary once in a while to make changes that does have an impact on our customers in a negative way.

    We are all sorry for this and as a company that are listening to our customers we do want your feedback and input on how we can make things better for the future, please email [email protected]/no/se"

    Så havde man taget tyren ved hornene og forklaret det stod dårligt til og man var ked af det.. - det skete ikke og heller ikke i deres første direct mail for et par timer siden...
     
    Senest redigeret: 4/12/14
    Simon Toft, jefi99, Schwert og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Havde ikke forudset at de ville opfølge dette med en prisstigning på over 10%, men i hvert fald deres billigste billetter til flere europæiske destinationer er steget i pris. I august steg prisen med 30kr for en retur tur efter de afskaffede bookinggebyret og lagde det oven på hver vej, og nu er der så kommer ydereligere 50 kr per vej. Jeg ved ikke om det er det hele der er sket denne weekend, men for BRU er prisen steget over 25% siden sommeren.... Begge ting inden for 1 uge (siden annonceringen anyway)...
    Har efterhånden 183.000 point... 7.000 igen for en tur til asien i F, de kan vist samles på andre måder end flyvninger, så nu ryger lysten endnu mere til at til at flyve med SAS. Var ellers blevet vandt til tanken om 500 i stedet for 1.000 point, og så 1.500 når optiontown var billigt & lykkedes, men sku ikke når prisen skal stige samme uge. o_O:(
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  6. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er jo vanvittigt. Har lige fløjet med SAS på en købt enkeltbillet for 4000 kr til AMS (forretningsrejse).

    Det var så solgt i klasse J hvilket kun giver 1875 points inkl. EBG bonus. Eeeeeeeeh? Det er jo vanvittigt. Ser ud til at det kun er de absolut dyreste SAS Plus Full-Flex billetter (som nemt kan koste 4-5000 kr. enkeltbillet) som giver max points (2500 inkl EBG bonus).

    Så det er ikke kun de "billigste" billetter der bliver slagtet som SAS påstod. Faktisk er det alt andet end de ALLER-DYRESTE billetter som bliver slagtet i optjeningen.
     
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,843
    Point:
    113
    Pjat, @Frequie - SAS siger jo selv, at det er de færreste, der oplever forringelser. ;)
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hva plejede CPH-AMS OW på SAS Plus da at give før statusbonus? 1875 skurer da ikke i mine ører for en tur på 400mi set i forhold til hvad man får hos andre selskaber...(?)
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    2000 point + evt. 25% EBG/D/P bonus. Så i dette tilfælde en reduktion på 25%.
     
  10. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Ja, det gav 2500 før.

    Det jeg er mest overrasket over er at SAS kommunikerer at det kun er de billige billetter der er blevet reduceret. Det ser ud til at det kun er Economy Full Flex og Plus Full Flex som giver de høje points. Og disse billetter er vanvittigt dyre. Det betyder at langt de fleste af os kan regne med at optjene den lavere point-del af både GO og PLUS.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fair nok men altså SAS er jo ikke gået revenue... Og gudskelov for det... Nå men 1500 er da stadigvæk næsten 4x miles. Rimeligt pænt ifht de fleste programmer er det ik?

    Jeg reagerede mest på at jeg synes slagtet er lidt en overdrivelse for det her eksempel men helt fair med kommentaren om SAS kommunikation
     
  12. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Ok der er steder (som Sydeuropa) der er blevet slagtet mere :)

    Løsningen efter 1. marts er at claime miles på dyrere billetter til United MilagePlus fremfor SAS.

    Eksempel retur CPH-Billund giver i dag 625 points retur (for EBG/EBD) på billigste Go billet og koster 1300 kr. (eller USD 217 hos United.com). Hvis man krediterer samme rejse til United så får man 1085 miles som almindelig medlem. Hvis man kommer højere oppe og er Premier Platinum medlem får man 1953 miles!
     
    Kristian og jakobv84 "Synes godt om" dette.

Del denne side