SAS starter den 28. januar 2020 med deres første Airbus A350

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 13/6/19.

Tags:
  1. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Det gør de nok. Slog mig bare det var underligt specielt Washington var ekskluderet fra CPH ruterne.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Bookede tilfældigvis award tickets til ORD 9/2 på biz i går aftes uden at vide det var A350, men jeg undrede mig lidt over seat map, men det giver ho så mening nu :)
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    I det tilfælde var jeg utrolig heldig (alt taget i betragtning, med alt det postyr, der var i forbindelse med strejken), at jeg blev ombooket til en fornuftig rute, på et fornuftigt tidspunkt, at sædet ved nødudgangen var ledigt... OG at sædet ved siden af mig endte med at være tomt ;)

    Hvad angår en potentiel med-passagers trang til at luske et ben rundt om hjørnet. Det tror jeg vil være svært, for mit sædes skærm kom ud fra mellemrummet mellem sæderne og bordet ligeledes fra armlænet (som derfor er stationært). Men jeg sad og tænkte tanken, at min naturlige hvileposition, ville have placeret min albue i siden på den, der kunne have siddet ved siden af :p

    Jeg huskede det som et mere snævert sæde, end SAS’ nuværende række 30, der har samme konfiguration med monitor og bord, der foldes op.

    upload_2019-6-13_23-45-37.jpeg
     
    PENSIONISTEN, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  4. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    SAS starter flyvninger CPH-PEK med A350 den 7. feb. 2020. Jeg har allerede plads på række 1 til PEK den 13. feb og skal nok vende tilbage med en anmeldelse til den tid.
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Lidt mere info re. @Perdan besked:
    Scandinavian Airlines last week announced initial plan for its Airbus A350-900XWB operation, scheduled to operate long-haul service in the first quarter of 2020. With the configuration of J40Y260, planned A350 operation includes the following.

    Copenhagen – Beijing eff 07FEB20 1 daily
    Copenhagen – Chicago O’Hare eff 28JAN20 1 daily (6 weekly A350 and 1 weekly A340 from 03FEB20)
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Lidt overraskende at PEK er den næste. Ville tro at SFO eller NRT (HND??) kunne bruge kapaciteten.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Noget kunne tyde på, at måske cargo kapacitet er vigtigere for dem end pax!?
    Den har en payload som er ca. 10 tons kineser dimser højere.:)
     
    PENSIONISTEN, jespersm, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    jeg har en tur til NRT den 10 feb. så der ville A350 dæmme være velkommen :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    En årsag til at SAS har valgt PEK, er nok den relativt korte flytid på 9 og 10 timer. Det betyder, at det samme fly kan returnere 21.05 til PEK efter at være ankommet til CPH 18.35.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Når de kun har to fly, så kan de ikke betjene destinationer fast med 350, hvis de ikke kan operere ruten inden for 24 timer.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Fair points I alle kommer med. Havde blot troet at man ville bruge dem andre steder end ORD og PEK i vintermånederne.
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Jeg kan ikke huske om det har været diskuteret før, men det er vel ikke rigtig klart endnu, hvad SAS gør med den ekstra kapacitet? Har de snakket om nye ruter, eller skal de bruges til flere direkte fly fra eks. Oslo og Stockholm?
     
    Henrik Olsen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Den ene skal vel erstatte den udskældte LN-RKP
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, den nye 330 (SE-REH) kommer til at erstattet RKP.

    Men SAS kommer vel nok til at sætte en del af de ældste 340'ere på jorden, når 350'ere begynder at blive leveret.
     
    Henry, RasmusH og Kenneth K "Synes godt om dette"
  15. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Enten det, eller åbne nye ruter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Er helst optimist, men tror ikke det kommer ret meget videre med nye langruter. Måske en enkelt eller to.

    Tror nok det bliver 321LR, som kan bruges på de kortere ruter og frigøre noget kapacitet, så 350'erne kan bruges andre steder.

    Tror desværre ikke 340'erne passer ind i den 'klimaprofil', som SAS forsøger at skabe i øjeblikket.
     
    Senest redigeret: 20/6/19
    Henry, clager og Peter F. "Synes godt om dette"
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Havde også håbet på en snarlig annoncering af et par nye ruter (og krydset fingre for ICN). Men tror @PeterA har ret. Det bliver nok 321LR der kommer til at drive dette. Mon ikke der bliver frigjort materiel på BOS ruten? Hvad med OSL-EWR er den 321 kandidat?

    SE-REH har lige haft sin 3. flyvning - så mon ikke snart den kommer til Skandinavien
     
    Henrik Olsen, Louigustaf, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Fik lige en nyhedsmail fra SAS, hvor de skriver:
    A350 får base på SAS-knudepunktet i Københavns Lufthavn og kommer det første år til at operere på syv ruter til Chicago, Beijing, New York, Tokyo, Shanghai, Hongkong og San Francisco.
    Så mangler vi bare nogle datoer for de fem sidste destinationer i 2020. Da SAS kun får 8 A350 må man forvente at nogle af afgangene på de sidste fem ruter vil blive fløjet med A340.
     
    Henrik Olsen, Henry og PeterA "Synes godt om dette"
  19. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Kunne man tænke det bliver i ovennævnte rækkefølge? Når en tredje 350 kommer til, passer det vel fint med EWR som den næste destination i rækken. Jeg ved EWR til dels flyves med 330, men SAS 330E har jo en rækkevidde, der gør, at den kan bruges på nogle af de ruter, som flyves med 340 i dag. Med 4 og 5 350'ere i flåden kan NRT og PVG lidt lettere dækkes.
     
    Henrik Olsen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  20. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    951
    Point:
    93
    Jeg forventer også, at rutenetværket vil blive udvidet ved at lade A321LR overtage nogle af de kortere USA/Asien-ruter, som derved frigiver widebodies til nye ruter.

    Så vidt jeg ved/kan se, så er der 8 A350'ere on order og der er på nuværende tidspunkt 8 A340'ere i flåden. Selvom de nok ikke ind- og udfases fuldkommen synkront, så tvivler jeg på at deres quadjets holder særlig længe, når "den maskerede bandit" bliver introduceret.
     
    Nielspg, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side