Sommeren 2020

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af RasmusH, 1/7/20.

  1. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Vi har lige byttet Harzen i September ud med St. Cyprien.
    Så 'sommer ferien' hedder nu 4 dage Bornholm efterfulgt af 13 dage i st .Cyprien i september. (vi holder normalt ikke sommerferie i hovedferien hvis det kan undgås)
    Det der gør det endnu bedre er:
    Jeg havde kigget på Montpellier og derfra med tog eller leje af bil, men så i dag da jeg skulle til at bestille så kom der en strø tanke, hvad med Toulouse?
    Og så var der jackpot. :)
    2 voksne + 1 barn (2år)
    Montpellier: 3600KR
    Toulouse: 118KR
    Transitiden på udturen forlænges lige med 3 timer men for denne besparelse tager vi gerne det. :)
    Så nu har billeje + benzin betalt sig selv og vi tager en overnatning i Toulouse på hjemvejen og den kan også klares inden for den besparelse vi har lavet. :)
    Da jeg samtidig har penge udestående for 5 forskellige rejser med 3 forskellige flyselskaber for sommeren er det jo altid rart med lidt økonomisk hjælp/held.
    Tilbudsjægeren og krejleren inde i mig er meget glad. :)
    Billetnummre er udstedt.
    upload_2020-7-9_11-56-14.png
    upload_2020-7-9_11-46-50.png
     
    Beaglen, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Muhaha det var en kort glæde. Fik denne i går eftermiddags. Håbede ellers lige at den ville gå. :)
    Så har istedet booket til Montpellier.
    upload_2020-7-10_14-15-19.png
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Men det var vel også klart, at denne pris var en fejl.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Ærgerligt at denne Error Fare ikke gik igennem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Der har ellers været nogle rigtig gode tilbud henover sommeren - som nok ikke kommer igen. Nordic Choice med deres 10 nætter / ubegrænset overnatninger, Villa Copenhagen, Radisson med meget lave priser i hele Skandinavien, Hurtigruten (op langs den norske vestkyst) med yderst fornuftige priser.... Spændende at se hvordan priserne på både fly og hoteller udvikler sig.
     
    Senest redigeret: 28/7/20
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Er pt. i Athen og bor på Grand Hyatt (billeder kommer op i anden tråd senere).
    Alt er åbent hernede, masker bæres overalt og er nu et krav i offentlig transport, taxier og butikker. Masser af plads da der næsten ingen turister er.

    Skal med SAS hjem og fik så hvad jeg troede var en service sms fra SAS der gerne ville vide om man havde planlagt at flyve hjem igen med dem, problemet var bare at man ikke kunne svare tilbage på den SMS og ringede man på nummeret den kom fra så fik jeg at vide at nummeret ikke eksisterede. De teleløsninger der brede sig som en pest rundt i de store firmaer er altså ikke lige min kop te! IMG_4665.png
     
    PENSIONISTEN, Henry, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Interessant - jeg fik en SMS fra SAS igår om de nye indrejsekrav til Grækenland. Overskriften var IMPORTANT INFORMATION ABOUT YOUR SAS FLIGHT, med link til upload af API
    Det er altsammen fint, hvis jeg da bare havde en booking til Grækenland... :)
     
    Kenneth K, SophieHendriksen, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. Fruth

    Fruth Aktivt medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    33
    Jeg har - sammen med familien - været på Kreta i år. Som tidligere nævnt, så er der næsten ingen turister. Nogle lokale mente at Kreta var nede med 90% turister i 2020... Av!
    Men jeg må sige, de går mere op i rengøring, hygiejne og afstand end vi gør i Danmark. Alt andet lige signalerer al personale der har med turister at gøre, at de har styr på situationen og at vi bare kan komme.
    Jeg ville tage afsted igen i morgen, hvis jeg fik mulighed ;)
     
    SophieHendriksen, Nielspg, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Er det lykkes at få kontakt til SAS?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg tager snarligt afsted til Kalamata i den sidste uge af ferien.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Jeps, ringede til dem og sagde at vi selvfølgelig skulle med.
    Mailede også til Diamondmailen og informerede dem om det, og nævnte at det ikke var smart at sende sådan en ud man ikke kunne respondere på.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg er så glad for at vi har diamond (og guld)-mailen. Det giver en god mulighed for også at få ting på skrift (hjælper en gang imellem).
    Derudover er jeg ligeledes glad for at prioritetssystemet virker i telefonen. Selv under hele corona har jeg ikke været mere end nr. 2. i køen!
    Jeg kan dog godt forstå andres frustration over ikke at kunne komme i kontakt med SAS og kun få standard svar på facebook...

    Det er en uskreven fordel (hov - måske skulle den over i den anden tråd om forsvundne fordele) :)
     
    Steen_C, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Enig! Efter min mening er det den eneste reelle fordel ved Diamond. Altid superlynhurtig hjælp at hente hos Vibeke.
     
    GertrudSand, Kenneth K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    1) Ja, prioritets systemet er en kæmpe fordel, når man hver gang ikke står højere end nr. 2 i køen.

    2) Ja lynhurtige Diamond mail betyder utroligt meget.
    Jeg havde en 1 år gammel billet med en rejse den 20aug til GVA - 1 år dvs billetten ville snart udløbe. Både min ud- og hjemrejse blev pludselig annulleret. Jeg ønskede en voucher, men her var deadline 17august ! Hvem fikser lynhurtigt en voucher til gamle mig, naturligvis Diamond mailen, således har jeg nu en voucher med et års gyldighed oveni den oprindelige 1 årige gyldighed.

    3) At få ting på skrift er uhyre vigtigt. Jeg har netop forespurgt om et tvivls spørgsmål vedr SAS´s corona informationer under afsnittet "køb af en ny SAS Plus smart billet", ombooking UDEN gebyr. Der er nævnt ordet booking, mener man at reservationen skal foretages i tidsrummet 01juli2020 - 31august2020 med rejsedatoer ud i fremtiden, eller mener man at rejsen skal foretagers i tidsrummet 01juli202 - 31august2020. Sådan en information er vigtig at have på skrift.
     
    SophieHendriksen, asf, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Lynhurtigt svar fra Vibeke (desværre ikke et svar som jeg havde håbet) :

    Quote
    "Det betyder at din rejse skal ligge før 31august 2020 og være bestilt før 30juni, så er det gratis at ombooke"
    Unquote
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  16. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Nu ved jeg så hvorfor jeg fik denne besked. I dag fik jeg en ny SMS om at jeg kunne checke ind for min flyvning til ATH i morgen. Denne gang med booking ref samt link til check-in. Linket gav mig direkte adgang til vedkommendes booking, hvor jeg kan se at hun havde tastet mit mobil nr. ind (...nok ved en fejl).

    Da hun jo ikke har fået den oprindelige SMS om upload af API før indrejse til Grækenland, gjorde jeg dagens tjeneste og ringede til SAS og nævnte problemstillingen. SAS sagde at jeg bare skulle slå det hen, da der var tale om en fejl, hvorefter jeg nævnte, at vedkommende ikke kunne komme ind i Grækenland uden upload af data. Så kunne de godt se fornuften i at tage fat i personen...

    Nu håber jeg da bare for hende, at SAS gjorde som de sagde. Der stod nemlig et second mobilnr i bookingen.

    Var jeg flink, eller var jeg flink?
     
    jespersm, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Super flink :)
    Men reelt er der jo heller ikke leget sikkerhed i bookingerne. Et nummer og et efternavn og der er adgang. At du så også får alle detaljerne på sms er nok lidt for lemfældigt syntes jeg. Der er nok for lidt snyd til at brugernemheden ændres med to-faktor valideringer etc.
     
    Erwin Lansing, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,476
    Point:
    113
    Jeg kan anbefale et par år gammelt foredrag om denne "sikkerhed", når f.eks. både efternavn og bookingkode er printet på alt fra boardingkort til bagagelabel, med mange "gode" forslag til, hvad man kan bruge det til:


    Det er altså et velkendt problem, men nok et sted mellem for lidt snyd og for mange systemer på kryds og tværs, som skal ændres, at der ikke er sket noget ved det.
     
    PENSIONISTEN, jespersm, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side