Del gerne jeres planer for sommerferien, hvor rejser I hen, hvem flyver i med og hvor bor I Her går den til Athen med SAS og vi tager 10 nætter på Grand Hyatt så der kommer lidt i bogen til status.
Vi har booket Ethiad Economy Deluxe til Seoul (og brænder en masse IHG point af i Seoul) og har planlagt 10 dage i Sydkorea og 10 i Japan på Fukoka. Men grundet private omstændigheder er det muligt vi aflyser og bruger 2 uger i nordeuropa. Vi får se.
3 dage i Big Apple. Flyver business fra ARN som var laaaaaangt billigere end CPH . Skal bo på Gild Hall som tilhører Hyatt. Så videre til et område en time udenfor Philadelphia for at spille golf et par dage. Til sidst 10 dage kongres i Philadelphia. Skal bo på Bellevue hotel som også tilhører Hyatt. Jeg bookede med point inden den gik fra kategori 4 til 5 og lagde 2 suite upgrade Awards på toppen for at få en suite for hele opholdet. Det bliver forhåbentlig godt! Så er jeg ret sikker på at jeg kommer i mål med Globalist status til næste år igen. Hyatt status er snart den eneste status tilbage som er værd at gøre en indsats for.
Helt enig, bookede under sidste SAS F&F tur til SFO fra Stockholm på biz til 12K og betalte med vouchers så den reelle pris endte på 9.6K tør ikke tænke hvad den havde kostet fra CPH. Jagter også bibeholdelse af status hos Hyatt af samme grunde.
Det afhænger vel af rejsemønster og mulige hoteller. Men så vidt jeg kan forstå på flere internet sider, så kan man i en del hotelprogrammer få høj status alene ved at have et kreditkort. Dog kun i USA. Så er status jo ikke noget værd på den side af Atlanten (i hvert fald ikke, hvis man satser på opgradering). Jeg har haft fornøjelsen af Marriott Bonvoy i Tyrkiet og Aserbasjan. Dér kunne jeg reservere det billigste værelse uden morgenmad (typisk omkring 250 - 350 kroner pr. nat) og blive opgraderet til en suite / premium værelse + få gratis morgenmad. Somme tider blev jeg endda godskrevet for 2 overnatninger, fordi der var kampagner. Så er det jo ikke så dyrt at blive titanium elite (som kræver 75 overnatninger). Men dér var heller ikke så mange gæster med status.
Sommeren byder igen i år på bilferie, så undtagen vandrutsjebanerne holder jeg mig på jorden. Jeg har også fået at vide, at den planlagte konference i efteråret, som jeg havde set frem tid, er blevet flyttet til Dublin. Nok ikke helt overraskende, når man tænker på, at den oprindelige destination var Oman. Som lille trøst, har jeg benyttet mig af vores gode samarbejde med vores tjekkiske kollegaer og blev inviteret til deres sommerfest om et par uger. Det bliver dejligt med en lille, våd, smuttur til Prag.
Begge steder er anbefalelsesværdige! Jeg har været på præcist disse ture det sidste år - 8 dage i Kyushu (hvor Fukuoka ligger) i oktober og 10 dage i Sydkorea sidste måned. Sushi Sakai i Fukuoka er klart pengene værd, hvis I kan få bord. For os går turen til Georgien - turen ud med KLM og Georgian Airways og hjem på Air France alle på business class - glæder mig særligt til at prøve Georgian Airways. Og så et par indenrigsflyvninger med Vanilla Sky på deres Let L-410 fly.
Spænende Vi rejste rundt på Kyushu 10 dage for et par år siden. Så det bliver et glædeligt gensyn - hvis vi tager afsted.
Her står den på 14 dage i Thailand med min hustru og søn på 2,5 år. Flyver AAL-CPH med SK og så en overnatning på Clarion i cph lufthavn købt for Strawberry point.. derefter CPH-IST-BKK og retur igen med TK/TG. Vi har tre nætter i suite på Conrad Bangkok og derefter 9 nætter i suite på Marriot Hua Hin Resort & Spa, for så til sidst at tage 2 nætter i Bangkok inden vi flyver hjem. Dejligt med separat soveværelse og stue når man har en lille med på tur der går tidligt i seng Har ikke booket de sidste 2 nætter i Bangkok. Vil gerne bo centralt, så vi kan få fyldt lidt i kufferterne, inden vi flyver retur. Har overvejet Grand Hyatt Erawan. De har 25% sale lige nu. Nogle andre bud på 5-stjerners hoteller der er OK i pris? (1500-2000 dkk pr nat)
Det synes jeg er en rigtig god ide. Har tidligere boet på Hilton i lufthavnen (så I kan godt regne ud, at det er længe siden), da jeg skulle til Moskva med min mor og niecen. Valgte det, fordi det minimerer transporttiden mellem hotel og lufthavn. Så det gav noget mere ro på rejsen.
Vi er meget glade for Park Hyatt i Bangkok, dog har vi altid 'bare' haft King Corner (fedt værelse med 180 grader udsigt). Booker normalt enten via asmallworld.com eller direkte - de er vidst også med i sale pt. God tur!
Jeg smutter 4 uger til Colombia. Primært til Medellín, hvor jeg har været en del gange efterhånden fordi jeg har venner dernede. Skal bo i den samme lejlighed som jeg plejer, da jeg nu kender udlejeren (der er fra Sverige) efter jeg bookede det på Airbnb første gang jeg var der. Regner også med at tage en kort tur til kysten nogen dage. Derudover var det planen med 3 dage på Færøerne for at se familie, men det blev ødelagt af tåget vejr. Så det blev i stedet til to gange 4.5 timers flyvning CPH-CPH - vel definitionen af spild af tid - men i det mindste på SAS Plus, så med fuld forplejning.
Ja, SAS har lovet fuld refundering - ligeså for returflyvningen som dog var på et andet booking nummer, så det krævede lidt ekstra arbejde af kundeservice (fik fat i en svensker, som gav fremragende service).
Så skulle du prøve det i en Hercules ;-) Var i 5 år udstationeret på Mørkedal og fløj regelmæssigt til DK, hvis man var heldig foregik det med grinden og den kaptajn de havde der havde de største nosser jeg har set i mit liv - han kunne s**me flyve OG lande på Vagar.
Alt for meget arbejde til mig, så der bliver ingen sommerferie - heller ikke i år. Men jeg skal ikke klage, for jeg hygger mig med at planlægge en tur til Alaska til december (stat nummer 50, når jeg fylder 50) samt en tur til Cambodia og Borneo (Malaysia) til maj
Har også fløjet derop mange gange som barn, med flere interessante (og dramatiske) oplevelser, herunder en takeoff direkte op i en storm så taskerne faldt ud af hattehylderne...! Og er flere gange landet uden at kunne se noget som helst ud af vinduerne indtil vi ramte landingsbanen. De piloter var dygtige! (men alligevel ofte man havnede i Bergen grundet for dårligt vejr)
Lidt off topic, men det var ikke mig som startede. Jeg fløj i en periode ofte til LUG (mens Swiss stadigvæk betjente ZRH-LUG). At lande der er også en oplevelse. Landingsbanen er relativ kort, og man skal flyve en sløjfe mellem nogle bjerge for at nå ned til den. Ikke særligt spændende når det er overskyet. Mine 2 væste landing har dog begge været i DK. Første gang i en snestorm i BLL engang i 90'erne. Jeg kunne ud af mit vindue se at vi var linet perfekt op, så stærk var sidevinden. Da vi var landet blev lufthavnen lukket for yderlige starter og landinger, så flyet kunne ikke gennemføre retur flyvningen og måtte overnattet i BLL. Anden gang var under en storm i CPH i Januar 2021 (såvidt jeg husker). Vi ramte en torden celle, og blev kastet rundt som jeg aldrig har prøvet før. Go around blev lavet i 1000 fods højde. Ved andet forsøg var torden cellen passeret, og vi kunne lande. De 2 fly efter os divertede til OSL i steddet for at lave et nyt forsøg. Alle 3 kom i øvrigt fra USA.