Der er vel ikke den store tvivl om, at det sagtens kan lade sig gøre, at åbne lounges. Jeg ser det som en ren spareøvelse fra SAS's side. Især når der stadig ikke er gang i forretningsrejserne, og de gode kunder således ikke endnu skal serviceres.
Jeg fløj hjem fra Wien i søndags sammen med familien på Austrian Airlines. Overraskende nok så lufthavnen næsten normalt ud. Der var virkelig mange mennesker! Star Alliance loungen var stadigvæk lukket. Vi fik dog at vide ved check-in at vi havde lov at bruge lufthavnens Sky Lounge. Da vi kom derhen stod der ca. 10 mennesker i kø og ventede på at få adgang. Den fik man først en efter en, når der var andre passagerer der forlod loungen. Nej tak! Så var det sjovere at få en drink på Jamie Oliver restauranten.
På mit boardingpas til flyvning med SAS i morgen, står der "Fast track available at CPH security". Mon det er en fejl, eller skal jeg tolke det som, at jeg kan bruge fast track (evt den alm. fast track)? Er EBS
Jeps, fasttrack og lounge stadig lukket. Lige kommer hjem fra Athen, der er der til gengæld 2 lounger åbne og fasttrack for statuskunder. Bording hos SAS var så de fyldte flyet bagerst i grupper hvilket resulterede i total kaos, ingen kunne høre hvilke grupper der skulle borde på givent tidspunkt, og åbenbart har SKIT en filial i Athen, der var ej heller lavet noget så simpelt / smart som visning af grupper på de elektroniske tavler.
Du skriver : "at CPH security" Kan det tænkes, at SAS har fået en midlertidig Fast track aftale henne hos CPH ?
Måske, jeg fløj til Madrid i tirsdags, der var fast track og indenrigssporet lukket, men om det er åbnet i går kan jeg ikke sige.
Var i Københavns Lufthavn i går. Ingen lounges var åbne. Aspire loungen åbner ifølge skilt på døren 10. august. Ud fra et Covid synspunkt burde man åbne en lounge eller 2. Der er temmelig mange mennesker i siddeområderne hos Lagkagehuset, der af uransagelige årsager åbenbart har besluttet at de ikke rengører borde/gulve efter gæsterne har siddet ved deres borde.
Forsvundne fordele ved SAS EB : -------------------------------------------- - Er det virkelig ikke længere muligt at se hvor mange point man optjener på de enkelte strækninger eller hele rejser på pris-oversigten, som man kunne tidligere. - Jeg søger på SAS Plus Smart priser i juledagene : CPH-ARN-GVA v.v. OSL-ARN-GVA v.v. ARN-GVA v.v. ARN-CPH-GVA v.v. Tidligere kunne man se antal point på hele rejsen under informationer, nu er der nul og nix. Booking klasser vises, men besynderlig nok er der forskel på ovenstående legs, f.eks. er OSL-ARN-GVA P-klasse, men de øvrige er A-klasse. -Mon SAS pønser på ændringer i point-optjening ?
SAS skal passe gevaldigt på de loyale kunder de har, de får massiv kritik i øjeblikket pga. deres mangle på tilbagebetaling, bare tjek trustpilot. Der skal ikke meget til at man skifter alliance i øjeblikket og det er immervæk dyret at hive flygtede statusmedlemmer tilbage end at nurse eller fastholde dem.
Det er da rigtigt træls. Jeg har en del gange købt en dyrere billet for at få flere point. Men det er blevet rigtigt svært nu. Jeg ved ikke, om SAS pønser på at ændre i point-optjeningen, eller om man bare har indset at det latterligt lave antal point, selskabet giver på de billige billetter fornærmer så mange, at de går over til konkurrenterne. Måske er det bare SKIT, der ikke virker?
Lad os håbe, det bare er midlertidig, for det er ellers også blevet en dårlig vane fra andre selskaber. Jeg har tidligere klaget til Czech Airlines, som ikke oplyser bookingklasse før man har bestilt. Godt nok oplyser de optjening i deres eget bonusprogram, men uden bookingklasse kan man ikke vide, hvad man optjener i partnerprogrammer. Det er især kritisabel, når visse bookingklasser giver 0 points og dermed også 0 segmenter. Der kunne jeg da godt tænke at vide, hvad det evt. ville koste ekstra at købe en lidt højere bookingklasse. Set fra selskabets side, helt klart potentielle penge de lader ligge.
Ja det kan du godt synes, men sålænge der ikke bliver fløjet ret meget er det til mange destinationer begrænset hvad der er af alternativer. For mig er det i hvert fald ikke aktuelt at skulle flyve med mellemlanding et sted i Europa, hvis jeg kan flyve direkte med SAS uanset at de måske ikke tilbyder det helt store ud over flyrejsen for tiden. For mig er det alt afgørende at jeg kan komme på arbejde og det trumfer altså både loungeadgang, fast track og hvad der ellers mangler for tiden. At brokke sig over manglende fast track er jo også lidt håbløst når der overhovedet ikke er kø i Security i cph for tiden (har i hvert fald ikke oplevet det). Og lounge - tjah sidder i The Loft i BRU lige nu og det er altså ikke noget at juble over. Jo lokalerne er de samme men serveringen er MEGET begrænset. Kaffe hvis man rengører maskinen efter brug, muffins og stroopvafler pakket ind i plastik som på flyet, små yoghurt, banan og chips i små poser er udvalget samt div drikkevarer i små dåser. Det er efter min mening ikke værd at brokke sig over at gå glip af. Mht SAS og manglende tilbagebetaling så tror jeg at alle flyselskaber kæmper med dette. I forhold til fx Brussels Airlines synes jeg at SAS har været fantastiske. Ombookning kan man selv klare på hjemmesiden og vouchers fungerer upåklageligt. Hos Brussels Airlines skal alt som i ALT klares over telefonen gennem et massivt overbelastet Call center. Så jeg synes lige vi skal klappe hesten. Forhåbentlig kommer der styr på de regionale opblussen af virus rundt omkring i Europa og når ferien for alvor slutter kommer SAS og andre forhåbentlig lidt mere i gang og begynder at tilbyde et mere “normalt” produkt. Det er bare min mening