Sommerens forsvundne fordele ved EuroBonus

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 17/7/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Du rammer helt rigtigt, når du påpeger, at meget afhænger af rejsemønster og alternativer.

    Jeg er én af de mange trofaste SAS kunder, der godt vil bære lidt over med selskabet. Men det får naturligvis også en ende, når jeg kan se, at andre selskaber gennem længere tid godt kan finde ud af at åbne loungen og servere lidt på flyet.

    Personligt er jeg såmænd tilfreds med et glas vand og en kop kaffe. Mere behøver jeg ikke. Hverken i loungen og på flyet.
     
    Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg var nu netop meget glad for, at kunne komme ind i en lounge, da jeg skulle vente i Amsterdam i 8 timer :)

    Og der rammer vi måske også netop et andet punkt. Man kommer hurtig til at sammenligne selskaber, og KLM er stort set tilbage på det gamle niveau, med gratis mad/drikke ombord, åbne lounger, mv. Her glemmer man nok også hurtig, at sammenligning ikke helt er æbler og æbler. Der er langt flere rejsende i AMS end i CPH, så kan man helt forvente det samme niveau (set bort fra, at SAS heller ikke i det gode dage har gratis servering ombord)?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Forstå mig ret, jeg flyver allerhelst med SAS og har gjort det trofast i mange år.
    Men, det slider gevaldigt på loyalitetskontoen når man ser:

    Andre selskaber (Swiss & LH) tilbyder priser der matcher SAS sydpå(Athen) men hvor deres er på biz.

    Andre lufthavne har åbnet op for deres lounges hvor service er tilbage som normalt (med restriktioner).

    Som der blev nænt i andet forum, SAS har 1 afgang til Helsinki og nul fastrack og nul lounge, Finnair tilbyder 4 afgange, lounge og service.

    Priserne hos SAS er som før Coronakrisen brød ud, meget lidt service, ingen fordele for statuskunder.

    Hvis flyselskaberne vil have deres rejsende tilbage så er de nød til at være proaktive, det ser ikke ud til at SAS er kommet ud af den boble de levede i før krisen.
     
    T4L, Jeblin, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Ja, Swiss biz er ofte meget billig og så har man ovenikøbet den enorme fordel, at nabo seat ALTID er frit.

    - Jeg ved ikke hvor nyt det er, men på alle SAS Plus Smart europa pris-informationer står der : ** Kan ombookes + eventuel prisforskel ** og på SAS Plus oversøisk står der : ** Kan ombookes indenfor samme kategori **.

    Helt frem til næste sommer !!!! Jeg gjorde mig klar til at købe en masse billetter, for jeg kunne jo altid ombooke dem !!!

    Jeg startede med en billet til GVA dkr 2966,-.
    På den allersidste side i booking forløbet, dèr hvor betalings oplysningerne står i venstre kolonne og rejse infos i højre kolonne, var det nøje præciseret ** Kan ombookes + eventuel prisforskel ** - der stod også ** Refundering mod gebyr **.
    Optimist (naiv) som jeg er, laver jeg end of transaction. Jeg er dog også lidt mistænksom, ihvertfald gik jeg ind på min reservation under "ændre booking" og forsøgte at ombooke -- he,he lang næse. Der stod lige så flot og elegant : Ombooking gebyr kan forekommer - ombooking gebyr kan ikke refunderes.
    Jeg havnede oppe gennem taget, jeg blev simpelthen så vred.
    Sagen ligger nu i Diamanten.
     
    T4L, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Man kan tydeligt se forskellen i formuleringen under SAS pris oplysningerne om der skal betales gebyr eller ej :
    På GO priser står "Kan ombookes mod gebyr".
    På Plus priser står "Kan ombookes + eventuel prisforskel".
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  6. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Jeg har siden maj haft 20+ ture mellem AAL og CPH.
    Jeg har både af personlige grunde og ændringer fra SAS flyttet afgange mindst 10 gange.
    Det har ikke kostet noget.
    Det har været GO billetter.
     
    Senest redigeret: 10/8/20
    Henry, CHIP og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    På SAS' s information "Coronavirus - Important information" var der allerede fra april måned et afsnit, der hed BUY NEW TICKETS, billetter der kunne ombookes uden gebyr. - Dette afsnit er senere blevet ændret til kun at omfatte SAS Plus billetter.
    Således har du jo tidligere kunnet købe billetter, der var rebookable uden gebyr.
     
    JackB, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Netop vendt tilbage efter det nok mest sørgelige SAS har kunne præstere, nogensinde. Jeg havde en bonus plus billet (er level 4 hos Mastercard premium, så det er jo gratis). Som vi alle ved, så indeholder selve plus billetten et antal services:
    • fast track
    • lounge adgang
    • Cafe konceptet
    Ingen af ovennævnte services blev leveret - og det hele skyldes en SAS beslutning, dvs. det er ikke myndighedsbestemt, at det ikke kan leveres. Jeg ved godt det er en spareøvelse forklædt som "coronatiltag", men når de aktivt ombord direkte siger "It is a SAS decision to cease inflight service", er man på galt spor.

    Jeg har et dilemma. Jeg gider ikke være til grin for mine egne ressourcer (penge/point), hvorfor jeg godt kan argumentere for, at der er tale om en invol. downgrade, og jeg derfor skal have kompensation. Men, på den anden side, SAS ligger ned... (Samfundsind??) - det nye danske ord?

    Det her kommer jo så oveni, at der slet ikke er EBD fordele heller!

    Skal/skal ikke?
     
    Ulrik, JackB, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Havde præcis samme oplevelse for to uger siden. Den eneste fordel ved SAS Plus som EBG var, at jeg sad længere fremme i flyet. Ellers var der ingen fordele. I princippet er det jo en invol downgrade, men har ikke gjort noget ved det - tænker SAS er pressede nok i forvejen, så lader dem slippe denne gang. Men jeg ved heller ikke helt hvor en evt. klage skal placeres - måske ved nogen herinde? Altså når der er tale om en bonusbillet, der er opgraderet til Plus grundet SAS MC Premium rabat. Er det så hos SAS man bør bede om at få penge/point tilbage eller er det i virkeligheden hos SEB?
     
    Ulrik og niceguy1001 "Synes godt om" dette.
  10. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    @Jeblin - Problemet er, hvis man lader dem slippe, formoder de at det kan fortsætte. På facebook er det kun refunderinger der diskuteres...

    Uanset hvordan billetten er betalt, så har vi købt et produkt vi har ikke fået - men, jeg formoder SAS snildt kunne bruge argumentet, at jeg jo kun havde betalt GO point alligevel)
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Hvis man ikke vidste bedre, ville man tro, det var en smædekampagne med ondsindet sladder fra en konkurrent.

    Engang var det rettidig omhu at lukke loungen og undgå servering. Men den tid er forbi. Og jeg ved faktisk ikke, hvorfor SAS fortsætter med at halte bagefter alle andre. Og heller ikke tilbyde bare den mindste kompensation. Bare et par bonuspoint.
     
    Kenneth K, Ulrik, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er vel rent og skær et spørgsmål om omkostninger... Så ved at holde lukket i de 3 hovedstæder (glemmer de mindre lounger i f.eks. EWR), så sparer de en del svensker dollars. De tænker nok, som ofte, at de ikke bliver ramt at deres loyale kunder og firmakunderne. Men det kan risikere at give bagslag når f.eks. KLM tilbyder ting som fast track, mad, åbne lounger etc. Men desværre nok først når der er mere åbnet op og det er på længere flyvninger end lige en time mellem CPH-OSL.
    Mit gæt er at de åbner dem op i september eller oktober (alt efter om der sker et større udbrud. Der tænker jeg at USA åbner op for indrejser og ifm. valget i november. Det vil give flere USA afgange med mange folk ombord. Washington er jo næste rute de åbner op ultimo september.
     
    Kenneth K, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  13. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Langtfra en smædekampagne. Jeg flyver altid SAS forud for andre selskabet. Én gang har jeg måtte tage Norwegian og jeg følte mig næste utro!
    Jeg er loyal overfor SAS (Guld for livet, EBD siden begyndelsen) - men, det vi skal huske her er - at det er forretning. Der er ingen personlige relationer.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13

    Den kan jeg toppe. Jeg har også med SAS plus to gange og fik heller ikke fast track, lounge og mad i flyet. I begge tilfælde havde jeg baby med. Her er det en fordel på plus at der er toiletter foran - men de var lukkede, så jeg skulle helt ned bagerst bærende på en baby. Dernæst så er det en fordel at man stiger af først og kommer til paskontrol - men både hjem fra PMI og helsinki skulle vi transporteres med bus, så jeg endte bagerst i paskontrol med baby. For lige at gøre det helt morsomt, så var fly til og fra mallorca helt fyldt, jeg sad på en række med tre personer + en baby + en hund.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Fantastisk!
    Yep toiletter er til brug for personalet... Derimod har personalet fået et vådt ønske igennem, som deres fagforeningen har kæmpet for i årevis - eget toilet til personalet!!!
    Jeg har haft tre segmenter, og på alle tre samlede alle crew sig i det forreste galley, lukkede gardinet og begyndte at spise sammen.... (sad på 1. række så jeg kunne både se og høre)!
     
    Senest redigeret: 12/8/20
    Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    NU KAN MAN IGEN SE POINT-OPTJENING PÅ PRIS-INFORMATIONERNE.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Det er helt i orden. For man kan jo ikke smitte arbejdskolleger.:p:p:p
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Ulrik "Synes godt om dette"
  18. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Er der nogen der ved, om SAS lounge i CPH er åben nu - og evt med hvilke restriktioner?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    jespersm "Synes godt om" dette.
  20. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Jeg var der i sidste uge. Ingen personale ved indgangen, så du skal selv scanne dig ind. Masser (for en gangs skyld) til at rydde af og tørre borde af. En række forskellige sandwiches (pænt pakket ind i film), suppe, salat, småkager i et kaffeglas, juice, smoothies, kaffe og alkoholfrie øl. Der er maskepligt, med mindre man sidder og spiser og drikker. .....Faktisk en hel hæderlig oplevelse.
     
    Senest redigeret: 15/9/20
    Henrik Olsen, Kenneth K, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side