Sommerferie i Asien, hvor? Bali?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 26/3/15.

  1. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Tjoo, men det bliver kun en courtesy rapport. så bagagen kommer frem til CPH , men du skal selv i lufthavnen og afhente den. Og risikoen er at de afviser så du skal ringe eller skrive til flyselskabet i AMS , og få lavet rapport.
     
    Sebastian011 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak for de gode svar!
    Det kan være vi bare må bide i det sure æble og så vente den tid i lufthavnen... Halvanden time bliver nok lidt for tight når vi skal hente bagage selv og stå ved check-in 45 minutter før.
     
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Så blev der bestilt 32 dage i Vietnam plus 2½ dags stop-over i Hong Kong med BA og Cathay til 5500 i sommerferien! Tak for idéen, efter at have set Top Gear afsnittet var vi hooked!
    Jeg håber ikke regntiden bliver for voldsom.

    Ang. ovenstående så fik vi 2:45t transfer i HKG på vej derned, men ringede til BA og de sagde at når det er på en booking og stadig antages som én tur er det deres svar at jeg ankommer til mit næste segment og min bagage ligeså
    Er overrasket over at jeg ikke kan vælge sæder før check-in, det plejer man da med BA?
     
    Henrik Olsen, tbh og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nej, ikke hvis du ikke er Silver/Gold. Bronze kan vælge sæder 7 dage før afgang. Resten kan først ved check-in.
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Husk at du kun får 15 dages visum on arrival, så enten skal du søge om visum, eller også skal du lige lave et hurtigt visa run til fx Laos, Cambodia eller Thailand.

    Jeg har i øvrigt lige været et par uger i Vietnam, så det kunne være at vi skulle lave en Vietnam-tråd til tips, idéer og spørgsmål?
     
    Sebastian011, THammer, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    @jefi99 Vi tænker at forsøge på 6 måneders opholdstilladelse så vi kan tage et motorcykel kørekort.
    Sådan en tråd ville da i hvert fald komme mig til gode, så må jeg jo bidrage på den anden side af sommeren :)

    Vi har iøvrigt 2½ dage i Hong Kong 11-13 August, men hvor er det fedt at bo?
    Vi er jo "fattige studenter" med Roskilde og dimissionsuge forud og Peru efterfølgende, så pungen holder nok ikke til 5*
    Jeg er lidt spændt, forventer en blanding af New York med lidt mere slum sidegader?
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har du IHG points? Intercontinental Hong Kong er sweeeeeeeeeeeeeeeet.
     
    Sebastian011 og jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Desværre ikke, jeg lever stadig budget livet og Hipster Hostel (iøvrigt det bedste hostel i Budapest) giver ikke særlig mange bonus point :p
     
  9. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    @Sebastian011
    Prøv at søge på Chungking Mansions. Ligger meget centralt i H.K.
    Det er stedet for alle backpackers og den billigste overnatningsmulighed - da hoteller generelt er dyre.
     
    mhsalv og Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  10. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det tjekker jeg ud, tak!
    Har lige et andet spørgsmål. På min United Booking til min tur til Lima er der pludselig dukket en First(A) class ticket op mellem Lima og Sao Paulo, men LAN har slet ikke first class (eller booking class A) så hvordan kan det fortolkes når min gamle economy(X) stadig står der?
     

    Attached Files:

  11. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Var i Hong Kong i marts med nogenlunde samme budgetforudsætninger, vi boede to nætter på Chungking Mansions ("Hotel Skylark", haha), hvilket faktisk var langt bedre end forventet/frygtet. Beliggenheden i sig selv er det hele værd, og hvis man skal bruge tiden ude i HK og ikke på hotellet er det udmærket.

    I kategorien "riktig hotel på studentbudget" boede vi også et par nætter på Best Western Hotel Harbor View (mest fordi vores bekendt i HK var i overkant paranoid over at vi skulle bo i Chungking). Det er fint til prisen, rimelig fyldt med mainland tourists og ligger i et knapt så spændende område. Stort plus for swimmingpool på taget, udsigten er cool uanset om poolen er åben eller ej.

    Jeg oplevede det lidt som en menneskelig myrtue i high-tech udgave - uden decideret slum med med masser af spændende sidegader! Skriv endelig hvis I vil have en kort melding med vores HK-højdepunkter/anbefalinger. Udover det var Cathay i eco (777-300ER) en meget positiv oplevelse!
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  12. Allan Holm Petersen

    Allan Holm Petersen Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Jeg har været på Bali de sidste to år i træk og som andre siger, så er der mange turister. De fleste er fra Australien og de kan tit sætte en fest igang!
    Ideer til turen i Indonesien kunne være:
    - Gili Islands/Lombok
    - Surabaya og videre til Mt. Bromo
    - Yogyakarta
    - Tidung Island som kan nåes fra Jakarta på en enkel overnatning
    - Borneo
    - Komodo Islands
    - Borobudur

    På Bali er der blandt andet disse muligheder (som jo er turistet):
    - Rafting
    - Monkey forrest i Ubud
    - Templer (blandt andet Uluwatu og Tanah Lot)
    - Strande som Pandawa Beach, Seminyak, Jimbaran Bay, Padang Padang Beach og Karma Kendara (Karma Beach)
    - Waterbom
    - Skygarden - et diskotek i flere etager med "All you can eat" - restaurant på toppen som koster ca 30 kr for alt hvad du kan æde i to timer!
    - Legian Street er der hvor det sker når det kommer til fest - altid gang i den!

    Hvis du vil gøre flyrejserne så billigt som muligt, så er flyselskaber som Air Asia, Citilink, Batik Air, Sriwijaya, Tiger Airways og Lionair nogle af de selskaber der er billige. Foretrækker du at samle point kan det være Garuda Indonesia som er medlem af Skyteam.

    Sig endelig til - har venner både på Bali, Jakarta og Bandung (hvor jeg klart kan anbefale Pascal Market - masser er lækkert mad!) og nok kan skaffe lidt hjælp hvis det er :p
     
    Beaglen, Kristian og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Ang Hong Kong - vi har været der relativt mange gange. Alt kan være billigt i Hong Kong - undtagen Hong Kong. Har i mine glade studiedage også boet - ikke i Chungking Mansions - men Mirador. Du får en seng - og det er vist det. Kig lige på YMCA - ligger nede ved havnen og har OK rimelige priser. Men hold jer helt klart på Kowloon siden. Og slum i Hong Kong er der ikke så meget af mere. God tur
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,814
    Point:
    113
    What are your priorities? With them in mind, it would be easier to give you some advice.
     

Del denne side