Sommerferien 2019

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 5/7/19.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Da vi lejede bil hos avis for et år siden, var en e-klasse-gruppe ikke omfattet.
     
    Henrik Olsen, Chris Petersen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Og hermed er vi tilbage til spørgsmålet om, hvilket E der er tale om...
    :confused::rolleyes::D
    (Mercedes E eller AVIS E?).
     
    Henrik Olsen, Henry, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. nicolajpaaske

    nicolajpaaske Aktivt medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Årets sommerferie består af en række ture...

    20/6 - 23/6 var jeg i Oslo, Norge (fly).
    11/7 - 14/7 var jeg i Berlin, Tyskland (fly).
    17/7 skal jeg på endagstur til IKEA-museet i Älmhult, Sverige (tog)
    2/8 - 5/8 skal jeg til Krakow, Polen (fly).
    21/8 - 25/8 skal Oslo, Norge og Amsterdam, Holland. Denne rejse bliver båd til Oslo, fly til Amsterdam og så toget hjem.

    easyJet er blevet fløjet med for første gang til og fra Berlin, og det var en virkelig god oplevelse (bortset fra Berlin Skodfeld Flughafen). Noget lidt andet end Ryanair.

    God sommer til jer alle.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Haha touche. Mente BMW 5 e.lign. så :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Har været en uge i New York med SAS på en biz award billet, som jeg lykkedes at finde. Når det endelig lykkes er det jo næsten som at vinde i lotteriet.

    Har også været en weekend i Jylland med Norwegian som transportør, og det gik ikke helt efter planen på hjemturen. Kom først hjem over midnat mandag fordi de hellere ville flyve en maskine til Berlin, i stedet for at flyve den tidlige aften afgang fra Aalborg.
     
  6. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    12/5 - 18/5 New York
    25/5 - 1/6 Sommerhus i sønderjylland
    14/6 - 16/6 Le Mans(egentlig ikke planlagt, men vandt en tur på arbejdet)
    28/8 - 4/9 Beijing
    7/9 - 8/9 Bruxelles(årets event med Belgian beer weekend på grand place. :) )
     
    Henrik Olsen, oermen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Vi er også gået hen til normaltvis kun at holde 2 ugers sommerferie, for at bedre fordele ugerne hen over året. Det fungerer super godt for os :)

    Da vi venter det første barn (termin midt august), har jeg valgt kun at tage 1 uges sommerferie i uge 30 hvor vi tager i sommerhus og nyder den danske sommer.
    Forventligt kommer der 14 dages fædreorlov i august + har et implementeringsprojekt kørende på jobbet som skal være klart Q3 2019.

    OG vi synes godt vi er godt med på hjemmefronten til den lille kommer :)
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Snup en lang tur når projektet er færdigt og babyen er nogle måneder :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Det er faktisk også planen, umiddelbart var planen det først skulle være marts/april næste år.

    Så, hvis I har nogle gode forslag/ideer må i gerne fyre løs. (Tidspunkt ift. barnets alder, destination mv.)
    Husk nu bare at tænke vaccination mv. ind i det med en lille + moderen som ammer.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Jeg har lovet at komme med nogle billeder fra kælder-toilettet på Lufthansa's A340-600, og så her vil jeg kombinere det lidt med at fortælle om mine fly-relaterede oplevelser i sommerferien:

    Jeg skulle knap fire uger til Vancouver og havde booket CPH-FRA-YVR-MUC-CPH (i economy selvfølgelig, jeg er studerende) med Lufthansa og Air Canada. Flyturen til YVR med AC på en af deres dreamlinere, og det var en utroligt behagelig flyvetur. Vinduerne på Dreamlineren er bare fantastiske, og ACs IFE var rigtig god. Det bedste var dog cateringen, for det var med længder det bedste mad jeg har fået ombord på et fly. Frokosten var kylling med kartoffelmos og pesto, og det var imponerende velsmagende. Det blev serveret sammen med et lille bæger med vaniljeis, som havde den helt rigtige temperatur. Jeg har desværre ikke nogle billeder af det, men jeg skal love for at det var lækkert.:D

    Vancouver er kendt for sine mange vandfly og jeg blev bestemt ikke skuffet. Vancouver ligger i en bugt, og mange af de omkringliggende byer er dermed flere timer væk med bil og/eller båd, mens vandflyene kan gøre det på 20-30 minutter. Utroligt nok kan jeg ikke finde et eneste af de billeder jeg tog af vandflyene:oops:

    Det flymæssige højdepunkt var dog den A340-600, som vi fløj med fra Vancouver til München. Det er en uddøende race, og jeg er derfor rigtig glad for at have nået at flyve på en af disse meget lange og meget tynde fly. I hele economy- og PE-kabinen er der ikke et eneste toilet "på dækket", men det skyldes, at der cirka midt i kabinen er en lille trappe. (fra nu af kommer der billeder, jeg undskylder for kvaliteten af dem allesammen:confused:)
    IMG_3058 copy.jpg
    Nedenunder er der en gang med 5-6 toiletter.
    IMG_3051 copy.jpg IMG_3055 copy.jpg
    Der er god plads i gangen, hvor man har mulighed for at gå lidt uforstyrret rundt og strække sine ben, hvis man har brug for det. Da lyset blev slukket i kabinen blev der i øvrigt sat en snackkurv op i gangen med en stor bunke KitKats, som jeg håber folk har taget med på vej ud af toilettet og ikke på vej ind:confused:

    Efter der havde været aftenservering og der var blevet ryddet blev der skabt en kæmpe kø til toiletterne. Godt nok går det rimelig stærkt når der er så mange toiletter, men køen gik hele vejen op af trappen og blev så splittet i fire ud i kabinen. Det var lidt spøjst, og jeg var glad for jeg ikke sad lige op ad trappen.

    Ellers var flyveturen ganske udmærket bortset fra jeg næsten ikke fik sovet. 2-4-2-konfigurationen var jeg glad for, da jeg kun rejste sammen med én anden, og vi dermed kunne sidde alene.

    Derudover havde jeg en sjov oplevelse i forgårs, da jeg blev hyret af min svigerfar til at køre ham til Roskilde Lufthavn. Han havde booket sig ombord Copenhagen Air Taxi's rute fra Roskilde til Læsø via Anholt på denne Britten-Norman Islander.
    IMG_3083 copy.jpg
    Jeg har ikke tidligere været i RKE og det er altså en lille, hyggelig lufthavn.
    IMG_3081 copy.jpg
    Min svigerfar var i øvrigt en af kun to passagerer på denne flyvning. Piloten ankom, bød passagererne velkommen ved navn og trillede så væk i sin flyver om på den anden side af bygningen for lige at tanke. Jeg har en ambition om selv at tage turen til Læsø en gang.

    Afslutningsvis har jeg et spørgsmål. På begge Lufthansa-flyvninger fra og til København var jeg automatisk blevet booket ved nødudgangen, hvilket er særdeles kærkomment, da jeg er 195 centimeter høj. Er det blot en tilfældighed eller kan det være de har registreret mig som en høj gut, der har godt af den ekstra benplads? Jeg er checket ind online 24 timer før afgang begge gange, så det er ikke sket i gaten.
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, SophieHendriksen og 12 andre "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Det er næsten 100% sikkert 100% tilfældigt :)
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kan kun sige at min erfaring som EBG er at LH er gode til at give mig nødudgangssæde automatisk -- og jeg er gennemsnitshøj.
     
    THammer, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Så startede vores sommerferie endelig, igår :)

    Første overnatning på WA Berlin. Virkelig uovertruffen service fra alle - også selvom vi har en 2,5 årig bandit med, som elsker at tale i telefon.. også på toilettet, hvor stikket ikke kan hives ud :oops:

    Anyhow - kæmpe værelse, med lækre bløde tæpper, og så vælger banditten at det hårde, kolde gulv på badeværelset er den oplagte legeplads til alt logoet :D:rolleyes:
    73BB6AF1-99BB-4CC2-A98C-DB139790E7BA.jpeg 3A69A2A0-954D-4EBD-9298-3CCF7E1B61E1.jpeg

    Efter morgenmaden og en tur til Berlin aquarium, går turen til Hilton Berlin.. vi skal jo op på de otte Hilton stays :)
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  14. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Rigtig god beskrivelse. Kan lige supplere med, at bag det store spejl nede ved toiletterne, er der crew rest: Et lille rum med fine køjesenge.
     
    Henrik Olsen, Peter F., danielstrandby og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Mine børn går i privat skole og skolen tilbyder så ikke noget sommer sfo så jeg startede min sommerferie med 3 uger alene med børnene (11 år,6 år, 4år). Den tid gik med svømmehal, diverse parker og hvad man ellers kan lave i nærheden af KBH, 21-07 til 31-07 to vi til Alicante med SAS (købte da de havde børn flyver gratis kampagne) Da jeg kom hjem sagde konen: du har været sammen med børnene i over 1 måned. Tror du har brug for lidt alene tid med dine venner. Så gør hvad du vil i weekenden. (det skulle hun ikke sige 2 gange) Dagen efter jeg kom hjem fra Alicante kørte jeg til berlin med en ven. Og var der i 3 dage.
    Har ellers ikke noget på programmet de næste pr uger da det er mit mest travle periode på året, på arbejdet. Har en 4 dages Liverpool tur mellem jul og nytår (fodbold tur) og skal nok også til grækenland i nogle dage i december og Singapore tur på first men det er først til næste august og nok også kun 4 dage. Ud over det er der ingen ferie til mig....
     
    Ulrik, klausbm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side