Status på EuroBonus - Hvad kom til og hvad forsvandt?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 30/12/16.

Tags:
  1. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Dét som SAS sagde vil komme for Guld og højere, var muligheden for at fastfryse sin status eller sætte status på pause ("Tier freezing"), dette har vi også til gode.
     
    PENSIONISTEN, Kristian, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    jeg er også spændt på hvordan det fungerer. Hvis man fastfryser, og herefter genkvalificerer til Guld.. så håber jeg at det tæller med mod Lifetime-Gold..
     
    PENSIONISTEN, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Det er da ærlig kommunikation fra SAS:
    Søgning: EuroBonus fordele
    Svar: No search results found
    eurobonus.png
     
    MortenS, Nj4220, AMJ og 14 andre "Synes godt om" dette.
  4. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Sjælden vare, genialt:D
     
    Baadsgaard, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God søndagshumor....
     
    Baadsgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det vil være rart, om SAS snart lancerer nyhederne i EB 3.0.

    - For mit eget vedkommende gælder det især eventuelle nyheder om EBD-point, der overstiger de berømte 90.000 basis.
    - Min optjeningsperiode udløber pr.01.aug17 og lige nu er jeg ved at tangere 100.000 point.
    - Jeg føler, at jeg smider en masse værdier over bord, hvis jeg fortsætter med at vælge SAS indtil 01.aug ....
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg er enig, jeg er også langt over 100K og min periode slutter 30.1... - men mon ikke jeg bare kører Staralliance igen... - der er sket for lidt, må vist alle erkende at vi har det lidt svært med SAs for tiden...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Nu optjener du jo point, som kan bruges. Der er jo da også lidt værd ;););)

    Men, når der nu ikke er overførsel af overskydende basispoint til næste optjeningsperiode, så kunne man da faktisk godt argumentere for, at Diamantmedlemmer ved årets udgang får en bonus (læs ekstra point) svarende til 50% af de optjente basispoint udover 90.000.

    Altså: Hvis man optjener 120.000 basispoint, så udløser det 05 * (120.000 minus 90.000) ekstrapoint = 15.000 point.

    • Guldmedlemmer, der ikke når op på diamant-niveau kunne tilsvarende få en bonus på 40% af de overskydende point basispoint
    • Sølvmedlemmer, der ikke opnår guldstatus kunne få en bonus på 20%
    • Basismedlemmer, der ikke opnår sølvstatus kunne måske få en bonus på 10%

    Så er alle tilgodeset - men jeg tvivler på, at SAS vil komme med et sådant tiltag.
     
    tbh, PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det er rigtig god ide, lige til forslagskassen, men du har ret, det er nok ikke i de baner SAS´s tanker går.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg tror vi alle må indse, at SAS er på retræte på alle områder, man har valgt, at gå "sparevejen", nedlægge ruter, nedlægge services for at beholde sine passager, vi må nok erkende, at det folk vil have er "cheap cheap" og der er ikke brug for Fast Tracks og Lounges, man kan stå i kø, komme i bedre tid, man kan gå på Joe & Juice...

    SAS er ikke klar i mælet, men synes alt hvad de har annonceret er ikke til det gode for deres frekventrejsende, selvfølgelig kom der Diamant i deres portefølje, men hvad giver det mere end Guld? Altså en Mikkeller øl eller en cola, kan jeg godt selv købe og da det er forretningsrejsende 90% for mit vedkommende kan jeg endda få det betalt, så det er ikke et gode som er verdensrevolutionerende... - Har fløjet 2x med SAS i ugen der gik, på ingen måde var der eecognition, de anede ikke, at der var en Diamant og spurgte bare om man var, jeg sagde ja..

    Som jeg har skrevet om før, SAS taber kampen om racet mod bunden, man ved ikke hvilket ben man vil stå på og det undrer mig dog, at man skærer ned på Plusrejsendes "goder", men udgifterne må have været større end indtægterne... - nå gider ikke brokke mig mere, må se hvad fremtiden bringer...
     
    clager, Ulrik, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har SAS en forslagskasse? har SAS en dialog med deres kunder? ikke mig bekendt?

    Synes i den grad, at jeg mangler dialog og sparring med mig som kunde.... Her mener jeg ikke et spørgeskema efter jeg har været i kontatk med deres kundetjeneste... - det er jo sådan, jeg er glad, hvis mit problem er løst og sur, hvis det ikke er, siger ingenting...

    Nej, et dialogmøde, hvor de inviterer deres kunder og hører hvad de mener, det er ikke Langeliniepavillion med snak og højtfloromvunde ord jeg mener, men en eftermiddag hvor de fortæller lidt om ideer og prøver den af på deres kunder...
     
    tbh, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    De sure gamle mænd bliver aldrig spurgt, det er bøvlet....;)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Jo, det har de da. Men i foråret 2016 fandt jeg ud af, at den ikke var blevet tømt i et halvt år. Så slettede jeg linket. Jeg gider ikke skrive til en hjemmesiden, som SAS ikke læser. Så hellere skrive til Julemanden. Han opfylder da mine ønsker ;););)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Oh, hvor du dog kan formulere netop det, som mange af vi andre går og tænker.
     
    Henry, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det er forståeligt at vi er sure på SAS.. men træerne gror ikke ind i himlen.
    Sidder selv og er ved at booke en billet til Wien. Ikke nok med at billetten nærmer sig 1.500 kr t/r.. herudover giver den 0 bonuspoints, INTET sædevalg og kan ikke engang få bagage med som Star Gold. De gode afgangstider koster endda endnu mere og giver stadig 0 EuroBonus-points... Tak for l**t Austrian og LH Group

    Derudover kan man kun betale i afrejsedestinationens valuta, skal betale kreditkortgebyr i stort set alle lande (dog ikke DK endnu), og ønsker man at anvende OTA så bliver det også lige 100 kr mere...

    Selvfølgelig giver det lidt værdi at jeg kan bruge FastTrack (i CPH) og lounge begge steder.. men det er altså ikke kun SAS der skærer ind til benet...
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der er fast track i VIE til *A Gold, men normalt er der aldrig kø så ikke noget der er værd at bekymre sig om. Tilgengæld tilbyder OS jo forudbestilt mad ombord som godt kan anbefales!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    "Som rejsende kan vi tilbyde dig hele 0 EB-points, men vi har Do&Co Schnitzler med ombord ;) ,,
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Enig. Jeg undrer mig også over optjeningen af EB-point hos andre *A selskaber. Men, det er vel det selskab, der flyver ruten, som bestemmer, om kunderne skal have point / miles på deres konto.

    Jeg er ikke imponeret over optjeningen hos Lufthansa - så jeg foretrækker at flyve med SAS. Det giver trods alt point og ofte flere point end hos LH.

    Sidste års røvtur var en billet med Brussels Airlines på business fra Billund via Bruxelles til Rom på business (og det var ikke en helt billig billet). Ingen fast track i Billund (for det vil de ikke betale for). Tørre croissanter, sure appelsiner og lunken kaffe til morgenmad fra Billund. Og så var det en billet, der ikke gav point på min EB-konto. Dem flyver jeg ikke med igen.
     
    alexanderln og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vil hellere kunne spise schnitzel end at få 250 symbolske points...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    der erklærer jeg mig delvist enig, men princippet i loyalitet forsvinder vel hvis jeg får 0 points for en billet til 1.500 kr.. så er det ligefrem man ser frem til optjening på revenue...
     
    Schwert, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"

Del denne side