Status på EuroBonus - Hvad kom til og hvad forsvandt?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 30/12/16.

Tags:
  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min pointe var egentligt mest at optjeningen til tider er så ringe at den reelt er lig nul... at få 250 eller 500 points på en billet til 1500 -- som ganske rigtigt er minimumprisen for at flyve til Wien med OS -- er så lidt at det praktisk taget er irrelevant om det er 0 eller ej.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Samme issue hos ST, hvor f.eks. de billigste OK billetter giver 25% point hos deres eget OK plus, men nada hos FB. Selvom 250 point er tæt på intet, er det stadig en EQS. 0 point = 0 EQS, hvilket var tæt på at koste mig en nedgradering.
     
    alexanderln og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Er der noget nyt om familie-pooling?

    Baggrund: Et par familiemedlemmer og jeg skal rejse med Lufthansa i Oktober - og jeg forventer, at hver deltager kan tjene 7 - 8.000 eurobonus point. Kun jeg er med i et Frequent Flyer Program. Kun jeg kan bruge pointene. Derfor vil jeg gerne have fingrene i dem. Men ikke for enhver pris.

    Med familie-pooling kunne jeg komme gratis til dem - og det er jo fint at, der bare triller 15.000 gratis EB-point ind. Jeg kan naturligvis bede familien om at give mig disse point (det koster 750 kroner at flytte dem til min konto. Det er derfor ikke helt oplagt at bruge denne metode).

    Har nogen af jer haft samme overvejelser? Og hvad har I besluttet / ville I beslutte?

    PS: Min PC-er er ikke kommet tilbage fra service - derfor sidder jeg med et udenlandsk tastatur uden de danske special-bogstaver. Det giver noget hjerne-gymnastik at formulere et opslag uden disse bogstaver.
     
    Ali Taran, mhsalv, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Alternativt til at undgå æøå kunne ae oe og aa jo bruges, men det er selvfølgeligt mindre sjovt!

    Det virker som om de stadig har så mange IT problemer, så jeg ville bestemt ikke regne med at det var tilbage inden for de næste måneder når vi ikke har hørt noget. Det hjælper ikke på eventuel udløb, og er lidt besværligt - men der var nogle der snakkede om at have brugt point fra forskellige konti på samme bestilling ved at ringe til SAS. Måske du kunne benytte samme mulighed?
     
    Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Jo, jeg kan da bruge ae, oe og aa - men det er ogsaa forfaerdeligt traels at laese. Derfor vil jeg helst ikke forsoege mig at skrive paa denne maade :)

    Takker for forslaget om at betale for en billet med point fra forskellige konti.
     
    Ali Taran, mhsalv, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    I vores verden er pointindtjeningen sekundær i forhold til det at flyve når vi har brug for det (nu får jeg nok på puklen :oops: :oops: )

    Vi flyver når vi skal et sted hen - giver det point er det fint, hvis ikke, så er det jo sådan det er.

    Selv med vores begrænsede (og noget svingende) rejsemønster har det dog givet et par gratis ture til København - og i november to personer AAL-TLL-AAL i Plus for 734 kr.:D :D
     
    jtraveler, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Enig. Min prioritering er altid:
    • Rejsetidspunkt
    • Pris (hvis den foretrukne billet er for dyr)
    • Point / alliance
    • Eventuelt en kalkuleret kombination (en lidt dyrere billet, hvis der tjenes point)
    Men da jeg ofte flyver mellem "mindre lufthavne" i udkants-europa, ender det oftest med Star Alliance eller Sky Team. Lavprisselskaber flyver ikke dertil, hvor jeg skal hen.
     
    Frequie, Offlyer, obs og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ellers kan de danske bogstaver trylles frem ved at holde ALT-tasten nede og taste følgende på det numeriske keyboard:

    145 - æ
    146 - Æ
    155 - ø
    157 - Ø
    134 - å
    143 - Å
     
    Ali Taran, klausbm, mhsalv og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Mange tak.
     
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Nerd-alert !! :D;)
     
    MortenS, Ali Taran og Henry "Synes godt om dette"
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    :) Har selv glæde af det når jeg til daglig sidder med et svensk keyboard mellem hænderne.
     
    Erwin Lansing, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  12. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg brokkede mig til sas om hvorfor jeg ikke bare kunne flytte mine datters point over til mig uden at det kostede mig en bondegård. Og det var jo ligesom mig som betalte for billtten da hun kun er 9 år. Så sagde damen; Jamen når du skal booke en billet på point så bare ring til os. Så tar vi hendes point. Er der ikke nok point kan vi suplere med dine eller en af dine andre børns kontier. Og det koster ikke ekstra.
     
    PENSIONISTEN, klausbm, Frequie og 9 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Den melding har jeg også fået. Mere bøvlet men mere spiseligt end ikke at kunne benytte pointene.

    Vi har også upgraded ved check ind med point fra forskellige konti.
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Min kommende tur til Athen blev bestilt via min EB-konto. Jeg har lagt bud ind på upgrade for point, og dette kunne sagtens gøres med point fra min kones konto. Så der er åbenbart stadig muligheder, også ref. de forrige indlæg, for at udnytte point på tværs. :)
     
    Henry, Ali Taran, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Henrik Olsen, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    I min verden er der ikke tvivl om at der sættes fokus på at tjene flere penge på mange andre til og dermed bliver der fokuseret på andet end "core business".
    Så spørgsmålet er om hvad det så betyder for de forskellige segmenter af EuroBonus. For er det så flere muligheder for at tjene point der åbnes op før - hvilket er godt for IF brugerne eller bliver det designet så det er godt for gennemsnitsbrugerne?
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Frequie, Henry, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    T4L, Frequie, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry, MortenS og Ulrik "Synes godt om dette"
  20. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Men tænk på al den dejlige fleksibilitet vi får på Go Light på langruterne... :rolleyes:

    I det mindste siger han at der bliver skruet op for EB-kampagnerne, dem savner jeg da som ikke-så-frekvent-igen-rejsende. Men så igen, det afhænger af SKIT så hvem ved hvornår det kommer til at ske, måske før 2025...
     
    MortenS, Henry og Frequie "Synes godt om dette"

Del denne side