Min pointe var egentligt mest at optjeningen til tider er så ringe at den reelt er lig nul... at få 250 eller 500 points på en billet til 1500 -- som ganske rigtigt er minimumprisen for at flyve til Wien med OS -- er så lidt at det praktisk taget er irrelevant om det er 0 eller ej.
Samme issue hos ST, hvor f.eks. de billigste OK billetter giver 25% point hos deres eget OK plus, men nada hos FB. Selvom 250 point er tæt på intet, er det stadig en EQS. 0 point = 0 EQS, hvilket var tæt på at koste mig en nedgradering.
Er der noget nyt om familie-pooling? Baggrund: Et par familiemedlemmer og jeg skal rejse med Lufthansa i Oktober - og jeg forventer, at hver deltager kan tjene 7 - 8.000 eurobonus point. Kun jeg er med i et Frequent Flyer Program. Kun jeg kan bruge pointene. Derfor vil jeg gerne have fingrene i dem. Men ikke for enhver pris. Med familie-pooling kunne jeg komme gratis til dem - og det er jo fint at, der bare triller 15.000 gratis EB-point ind. Jeg kan naturligvis bede familien om at give mig disse point (det koster 750 kroner at flytte dem til min konto. Det er derfor ikke helt oplagt at bruge denne metode). Har nogen af jer haft samme overvejelser? Og hvad har I besluttet / ville I beslutte? PS: Min PC-er er ikke kommet tilbage fra service - derfor sidder jeg med et udenlandsk tastatur uden de danske special-bogstaver. Det giver noget hjerne-gymnastik at formulere et opslag uden disse bogstaver.
Alternativt til at undgå æøå kunne ae oe og aa jo bruges, men det er selvfølgeligt mindre sjovt! Det virker som om de stadig har så mange IT problemer, så jeg ville bestemt ikke regne med at det var tilbage inden for de næste måneder når vi ikke har hørt noget. Det hjælper ikke på eventuel udløb, og er lidt besværligt - men der var nogle der snakkede om at have brugt point fra forskellige konti på samme bestilling ved at ringe til SAS. Måske du kunne benytte samme mulighed?
Jo, jeg kan da bruge ae, oe og aa - men det er ogsaa forfaerdeligt traels at laese. Derfor vil jeg helst ikke forsoege mig at skrive paa denne maade Takker for forslaget om at betale for en billet med point fra forskellige konti.
I vores verden er pointindtjeningen sekundær i forhold til det at flyve når vi har brug for det (nu får jeg nok på puklen ) Vi flyver når vi skal et sted hen - giver det point er det fint, hvis ikke, så er det jo sådan det er. Selv med vores begrænsede (og noget svingende) rejsemønster har det dog givet et par gratis ture til København - og i november to personer AAL-TLL-AAL i Plus for 734 kr.
Enig. Min prioritering er altid: Rejsetidspunkt Pris (hvis den foretrukne billet er for dyr) Point / alliance Eventuelt en kalkuleret kombination (en lidt dyrere billet, hvis der tjenes point) Men da jeg ofte flyver mellem "mindre lufthavne" i udkants-europa, ender det oftest med Star Alliance eller Sky Team. Lavprisselskaber flyver ikke dertil, hvor jeg skal hen.
Ellers kan de danske bogstaver trylles frem ved at holde ALT-tasten nede og taste følgende på det numeriske keyboard: 145 - æ 146 - Æ 155 - ø 157 - Ø 134 - å 143 - Å
Jeg brokkede mig til sas om hvorfor jeg ikke bare kunne flytte mine datters point over til mig uden at det kostede mig en bondegård. Og det var jo ligesom mig som betalte for billtten da hun kun er 9 år. Så sagde damen; Jamen når du skal booke en billet på point så bare ring til os. Så tar vi hendes point. Er der ikke nok point kan vi suplere med dine eller en af dine andre børns kontier. Og det koster ikke ekstra.
Den melding har jeg også fået. Mere bøvlet men mere spiseligt end ikke at kunne benytte pointene. Vi har også upgraded ved check ind med point fra forskellige konti.
Min kommende tur til Athen blev bestilt via min EB-konto. Jeg har lagt bud ind på upgrade for point, og dette kunne sagtens gøres med point fra min kones konto. Så der er åbenbart stadig muligheder, også ref. de forrige indlæg, for at udnytte point på tværs.
Chefens tanker vedr det nye selvstændige Eurobonus selskab: "vi skal være som alibaba" http://e24.no/boers-og-finans/sas/a...-droemmen-er-aa-bli-litt-som-alibaba/24134357 For mig lyder det som en mr business der vil skrue på alle knapper for at malke koen mest muligt og en naturlig konsekvens heraf er yderligere udvanding af konceptet. Eller er jeg bare sortseer?
I min verden er der ikke tvivl om at der sættes fokus på at tjene flere penge på mange andre til og dermed bliver der fokuseret på andet end "core business". Så spørgsmålet er om hvad det så betyder for de forskellige segmenter af EuroBonus. For er det så flere muligheder for at tjene point der åbnes op før - hvilket er godt for IF brugerne eller bliver det designet så det er godt for gennemsnitsbrugerne?
I løbet af efteråret/vinteren ifølge Eivind Roald i dette interview. Han siger dog ikke 2017. https://www.dagbladet.no/tema/sas-d...rre-problemer-enn-vi-hadde-forutsett/68720579
Finalcall har to ganske fine interviews med hr Eivind Roald vedr fremtiden https://finalcall.travel/da/nye-for...rnaar-kommer-family-pooling-og-lifetime-gold/ https://finalcall.travel/da/sas-vi-forventer-at-introducere-go-light-paa-langruterne/ Go light på langruterne synes sandsynligt
Men tænk på al den dejlige fleksibilitet vi får på Go Light på langruterne... I det mindste siger han at der bliver skruet op for EB-kampagnerne, dem savner jeg da som ikke-så-frekvent-igen-rejsende. Men så igen, det afhænger af SKIT så hvem ved hvornår det kommer til at ske, måske før 2025...