Opdatering på kompensation: Vi har alle 6 fået for hjemturen (=6 x EUR 250)- og pengene er tikket ind - 8 dage efter at jeg rejste kravet. Sådan SAS Udturen er vi ikke enige om. Der faldt dom ved EU domstolen om at wild cat strejker giver ret til kompensation. I anden omgang sendte jeg dommen til SAS. De vendte tilbage med beskeden om at dommen udtaler sig specifikt i de tilfælde hvor der umiddelbart før har været annonceret organisatoriske omlægninger (hvilket er korrekt). De mener ikke det gør sig gældende her. Hvilket formentlig også er korrekt. Dog vil jeg mene at det sagsforløb der har været afdækket dagspressen de seneste dage, med alt tydelighed viser at SAS har kendt til situationen - og derfor er indenfor selskabets kontrol. Jeg lader sagen gå videre til en flyforsinkelsesvirksomhederne, hellere 70% af noget end 100% af ingenting.
Jeg er også netop blevet opgraderet, men jeg kan ikke vælg gratis sæde, og jeg har heller ingen anelse om, hvordan man bruger sine upgrade vouchers. Men jeg har fået et flot, nyt plastikkort og velkomstbrev i min postkasse, så mon ikke jeg trods alt kan komme i loungen.
Dine vouchers kan man kun benytte ved at ringe til PINS, kan ikke huske nummeret. Dit sæde, regner med at dit PINS nr står rigtigt registeret i reservationen? Mit eneste bud, ellers ring til Air Baltic og bed dem om det. Lounge i CPH viser du blot dit PINS kort (sammen boarding kort), det samme i TLL og RIX. Ved fasttrack i TLL kører man først sit PINS kort igennem en lille scanner som sidder påhæftet speedgaten, derefter boardingkortet, så vipper den op. Man kan så lange kortet videre over til sin rejsepartner og gøre det samme. Lidt funny løsning. Go tur på deres business, helt fin service i disse egne, i disse dage.