Thailand

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Nj4220, 22/5/18.

Tags:
  1. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    256
    Point:
    53
    Vi skal til Krabi henover jul. Vi skal flyve med Turkish Airlines til BKK og så indenrigs til KBV med Bangkok Airways den ene vej og Thai tilbage. Vi har 6 timer i BKK derned og over et døgn på vej tilbage. Hvis I har en ordentlig rejseforsikring kan i få rejsen erstattet hvis jeres første fly er forsenket der skal bare være afsat “rimelig tid”, hvilket man jo så selv må definere Hos Bangkok Airways kan man ikke tjekke bagage igennem men ved ikke med Thai
     
    miri90, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ikke et svar på dit spørgsmål, men vær opmærksom på forbindelserne i PEK... de kan være ret lange!
     
    miri90, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ingen børn, men tænker svigermekanikken kan være værre!

    Kan man tjekke baggage igennem hvis det ikke er en sammenhængende billet? Jeg tænker det ikke, men har aldrig spurgt eller prøvet det før.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Interessant det med rejseforsikringen. Jeg finder faktisk følgende i min rejseforsikring:

    "Forsinket fremmøde:

    Forsikringen dækker rimelige, nødvendige og dokumenterede udgifter til transport, hotelophold og fortæring, når sikrede* uforskyldt og uforudseeligt kommer for sent til det planlagte transportmiddel og derfor ikke kan gennemføre rejsen som planlagt."

    Samt:

    "Det er en betingelse at:

    Der er indlagt nødvendig tid til at skifte mellem to transportmidler. Ved flyskift er det den officielle minimumstransfertid, som luftfartsselskaberne skriver i deres tidstabeller, der betragtes som nødvendig tid"


    Hvad jeg kan finde ved en hurtig google-søgning er minimum connection time i Bangkok blot 5 kvarter. Så I princippet kan man booke separate billetter og faktisk være dækket ind hvis man bliver forsinket? Det lyder jo ikke dumt :)


    De billetter vi har kig på er med layover på 2-3 timer begge veje, hvilket må siges at være fornuftigt. Ved ikke hvordan PEK er at gøre transit i, da det ikke er forsøgt før.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men en ting er dækning fra forsikringen, det får dig jo ikke med maskinen! Så er vi tilbage til konsekvenserne: bliver svigerfamilien så trætte af situationen at det ødelægger den gode stemning og potentielt ferien, altså er det satset værd med en kort transfer?!
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Enig, besværet tror jeg ikke jeg vil risikere når jeg har i alt 5 personer på slæb. Havde det blot været den bedre halvdel og jeg, havde jeg købt uden at tøve.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Du skal nok også tjekke, hvem "sikrede" er. Jeg kunne da tvivle på, om dine svigerforældre er dækket af din forsikring.
     
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Enig, det er helt sikkert kun gældende min husstand.
     
    jakobv84 og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side