Tilladte håndbagage størrelser

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Michael Wahl, 16/5/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg har ikke selv fundet på udtrykket, og ret skal være ret: Det er et fejlhusket citat:oops:; skulle have været 'selv en blind kanin'.

    Og bonusspørgsmålet er så, hvor stammer det frao_O? Der er tale om en af 1900 tallets største litterære bedrifter.:cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nej aldrig. Var ellers lidt nervøs for det sidste gang, Flyttefirma Hendriksen var presset til det yderste, så det var på grammet. Men de var ligeglade - vi var sågar de sidste der boardede. Men der var nu heller ikke mere end 4 andre på biz end os og der så også halvtomt ud nede bagved.

    Har nu heller aldrig observeret andre blive taget til kontrol-vej-måling nogensinde.
     
    Michael Wahl, clager, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Mindes heller aldrig at få tjekket vægten uanset selskab (skal dog siges at jeg ikke flyver med lavprisselskaberne), det plejer at være størrelsen det kommer an på. Et guldkort dinglende på kufferten plejer at få det værste sure tanter til at gå videre til næste offer. Det virkede enda med et FB guldkort på en SAS flyvning :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har heller aldrig fået vejet min bagage men har set en fået gjort det hos SleasyJet.

    Var selv tæt på ikke, at få min håndbagage med hos BA for en måneds tid siden da flyet til London var PROPPET og de boardede tidligt og uden announcement på skærmen i loungen.
    Blev derfor lettere uhøftligt af gatepersonalet bedt om at tjekke min håndbagage ind trods BA silver badge dinglende fra tasken. Da jeg så nævnte den (trolley) var fyldt med elektronik bad hun mig blot om at tømme tasken for det. Dette foregik LIGE foran døren ind til flyet helt ude på landsgangsbroen.
    Efter (møg irriteret) at have hevet diverse pc'ere, ipad, kindle, flere headsets, go-pro og meget andet op - kom en stewardesse til sidst og gav modordre og sagde vi nok skulle finde plads til den.

    Forstår godt at de ikke vil have en milliard tasker med tøj ombord hvis der er proppet. Men når den nu er fyldt med elektronik havde jeg forventet liiiidt større forståelse. For det vil de trods alt ikke tage ansvar ifht. indtjekket bagage.
    #MøgIrriteretPåBA
     
    asf, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er ikke kun BA, desværre. Jeg har oplevet den samme mangel på forståelse for elektronik hos andre selskaber. Svaret er at de tydelig skilter med at det kan ske at håndbagagen skal i bagagerummet og hvis der er mindre ting som man bare skal have op i kabinen, så skal man på forhånd pakke det i en mindre taske som man nemt kan tage ud. Jeg har dog mest oplevet det på mindre fly, ATR og.lign., og når jeg ved jeg skal flyve med sådan en, så er det netop det jeg går hjemmefra.

    KLM er i øvrigt begyndt med at sætte to forskellige labels på allerede ved check ind. Et til "lille nok at det *skal* være under stolen foran" (og dermed garanteret at det kommer med i kabinen, og et til "stor nok at de ikke kan love der er plads ombord", men man får lov at tage det med til gaten. Folk plejer nok ikke at læse den slags, så det er et godt spørgsmål om det virker, men et interessant forsøg.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    har lige ved at prøve det i LHR, men da de så at EBD-tagget på kufferten, sagde de at det var ligemeget ;)
     
    Michael Wahl, Henry, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Fedt at de er begyndt på det, jeg læste ellers et par gange på flyertalk om at de havde været ligeglad med status når de havde vejet i LHR.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Var med SK fra LHR i vinter, og alle blev vejet ved gaten (jeg var på hele 12(!) kg så måtte skilles fra min trolley, men ikke den store ulykke). De var fuldstændig ligeglade med alle de EBG'er og EBD'er der også var over 8kg, alt blev checket ind.

    Det klæder dem hvis de har ændret det ja.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg bliver altid kontrolvejet ved LH, endda en gang da jeg fløj Biz fra Sao Paulo til Frankfurt
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du må se suspekt ud, @Peter Krogh Frausing :D
     
    Peter Krogh Frausing, Peter F., Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Og så er der nogen der klager over at få deres håndbagage vejet... hvis der var nogen der ville veje mig før jeg kom ombord, ville der blive ballade. :cool::rolleyes::D
     
    Peter Krogh Frausing, THammer, RasmusH og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side