Interessant med SQ. Den fløj til DXB i FL270 gjorde stop i ca 3 timer og fløj videre til BKK hvor den nu er landet. Sidste strækning var også i FL270. Interessant teknisk problem, der åbenbart kun blev fikset nok i CPH til at få midlertidig godkendelse til at flyve tilbage. TAP fløj som ferry flight til LIS hertil morgen.
Så tog den også det sidste stræk i FL270 ml SIN-BKK. Tænk en B777-300ER der skal have to stop for at flyve CPH-SIN. Næsten ligesom i gamle dage...
Hvis det var fuel-related (hvad det vist var) kunne det jo være noget med reduceret beholdning, hvor den så skal have tanket undervejs.
Troede at Air Berlin var helt død, men da jeg taxiede ud til start i CDG, så jeg et fly i Air Berlin bemaling. Er der nogen, som har en ide om hvem der bruger flyet. Er det LH eller partnere?
Kunne det have været den her? Eurowings til Hamborg her https://www.flightradar24.com/data/flights/ew7407#1d9906ca
Eurowings har overtaget 77 fly: http://www.breakingtravelnews.com/n...tter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter
Sad lige og ryddede op i lidt billeder. Faldt over den her multi-sproget kvittering jeg fik på et hotel i København.
Så denne maskine (den til højre) i Billund vistnok tirsdag aften - nogen, der ved hvad det er for en fætter? Vingerne peger nedad og motorerne sidder nærmest oven på vingerne tæt på kroppen. Er det en Antonov AN-72?
Er ret sikker på det er en AN-72. Det er sgu en spøjs maskine, hvor motorerne er placeret på "skulderne" for at få udstødningen til øge flyets lift (den såkaldte Coandă-effekt, ifølge wiki)
https://stiften.dk/aarhus/Amerikans...-kom-saa-op-at-slaas-paa-Train/artikel/536695 Så kan man jo tænke sit....