Tip til Hong Kong.?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jannik, 9/8/15.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Ja, mange penge - særligt i betragtning af, at jeg kan bo på et mindre hotel for ca. 600 HKD, som er ganske fint midt i Wan Chai (dog uden morgenmad).

    Går dog ud fra, at jeg med Diamond-status får adgang til lounge (og dermed morgenmad - vel også på ankomstdagen).

    Måske kan @Henrik Olsen fortælle lidt? - du har vel boet der?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Nu er det ved at være nogle år siden, jeg sidst var i HKG - så ved ikke, om det fortsat er en mulighed - men går turen til Buddha statuen på Lantau, er det en oplevelse i sig selv at tage bussen derop (og så evt. gondolen ned for udsigtens skyld). Som jeg tror, jeg har afsløret i LAX-tråden, har jeg hang til syge rutsjebaner. Turen herop, der foregår i en nedslidt bus på snørklede og snævre bjergveje med 80 km/t, møder ethvert behov for at se døden i øjnene! Stanley er i øvrigt også et besøg værd, hvis man har brug for et pusterum fra Central og TST.
     
    Henry, Henrik Olsen og Kenneth K "Synes godt om dette"
  3. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Har boed på Sheraton og Shangri-La i Hong Kong. Begge hoteller ligger sentralt på Kowloon og kan anbefales.

    På Sheraton booked jeg et almindelig gæsteværelse gennom hotels.com og blev oppgradert til en meget fin suite (uden status i SPG). Shangri-La er pænt og de var meget mere service minded enn Sheraton.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Vi var i Hong Kong i weekenden og hverken jeg eller min kollega har status på nogle hoteller i Hong Kong. Vi er begge Concierge på Club Carlson. Da SAS flyet landede kl 7 om morgenen valgte vi at prioritere et hotel med bekræftelse på at vi kunne få væreslet med det samme. Vi var trods alt kun 24 timer i Hong Kong inden vi skulle hjem igen.

    Min kollega fandt følgende hotel: http://www.mongkok.dorsetthotels.com/en/home/

    Vi betalte ca. 800 HKD for et værelse med bekræftet check-in tidligt om morgenen, derfra havde vi værelset i 24 timer hvilket var perfekt i forhold til turen hjem igen.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Conrad er et dejligt hotel, men for en nat og det til pris på tæt på 2000,- kroner, så ville jeg ikke bo der.

    Grundene er at jeg for den pris ville have tid til at nyde det - både selve hotellet til morgenmad og tiden i loungen, når du nu er Diamond.

    Jeg boede her i weekenden på Garden Inn Mong Kok og dette fik jeg til det halve af Conrad. Det ligger tæt på Mong Kok metro stationen og dermed centralt til at se noget i Hong Kong. Så vil du gerne have point på kontoen og et stay ekstra er det en mulighed - måske også med Cash+Points, da det er en lavere kategori og selv 15000 point sænker prisen med en 3-400,- kroner per nat.

    Med så kort tid i byen er hotellet kun at at sove, bade og opbevare sin trolley. Så kan der godt spares lidt på den post tænker jeg.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Håber der er en tastefejl! 400 kr besparelse for 15000 point?!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Og jeg valgte så på weekendturen med Frank, Paul og Henrik at være på tværs og boede på Grand Hyatt på øen, så var jeg trods alt lidt på afstand af dem :D.
    Det var så ikke en billig fornøjelse, ca 2000 HK$ men jeg var der så også i adskillige flere timer end Paul og Frank ;)
     
    PENSIONISTEN, frankbrix, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Næ - jeg sagde ikke det var billigt - jeg sagde blot at det ville sænke prisen :)
     
    PENSIONISTEN, frankbrix og Henry "Synes godt om dette"
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg forstod bare 'selv 15.000 point' som om at det var lidt for den billigere pris... Jeg valuerer mine Hilton point højere end det, men det kan selvfølgelig godt være det kræver planlægning
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    2 timer fra 10.00-12.00 og 2 timer fra 05.00-07.00 - det var alt den tid vi brugte på hotellet :)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    United er udmærket, masser af lys og ligger tættest på den gate SAS normalt bruger.

    Singapore har nok en smule bedre mad, men ligger længere væk og har ikke noget dagslys såvidt jeg husker.
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  13. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg er ret sikker vi allerede har diskuteret det en del i anden tråd.
    UA og TG er det to *A Lounges der ligger tættest på SK normale afgangs område. Af de 2 loungens er UAs helt sikkert at foretrække. De 2 lounges ligger på 1st etage og har masse af udsigt. Udvalget i UAs er noget større end i TGs. UA Loungen er også en del større end TG Loungen.
    Personligt foretrækker jeg dog SQ. Ja det er korrekt at den ligger en rask gå tur fra SKs normale afgangs område. Der er ingen vinduer eller udsigt fra SQ loungen. SQs lougen ligger i stue etage i forhold til afgang gates.
     
    asf, SophieHendriksen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side