Tip til Tokyo?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af PeterA, 8/8/15.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Så må vi se hvem der kommer først til Shibuya og kan give anmeldelse til øltråden;)
     
    jefi99, Sophus og Kristian "Synes godt om dette"
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg skal et par dage til Tokyo i oktober.
    Hvordan er det med mobiltelefoner og data i Japan?
    Jeg har en iPhone 6 og er mest interesseret i at kunne bruge data på den. Hvad er løsningen...tips, tricks og gode råd modtages meget gerne :)
     
    PeterA og Sophus "Synes godt om" dette.
  3. Physioman88

    Physioman88 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Jeg har længe haft Tokyo som et "must see".
    Hvordan er det med engelsk i Tokyo? Kan man begå sig med dette?
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    På hoteller er det ikke noget problem, og i turistvendte industrier (restauranter, butikker) går det også nogenlunde.
     
    Nicki Lolk Sørensen og Physioman88 "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    I lufthavnen (både Narita og Haneda) kan man hos Softbank leje et simkort eller en MiFi router. Jeg lejede et simkort og det kostede ca 65 kr per dag for 4G/LTE. Minimum leje er for 3 dage. Du finder Softbank i ankomstområdet. Når man signer up bliver der samtidig blokeret et depositum på 40.000 JPY på ens kreditkort (Diners modtages). Når du afleverer simkortet igen bliver der efter nogle uger afregnet for leje samt forbrug. Jeg har lige fået min afregning og den kom ca 12 dage efter returnering af simkort.

    Det mobile internet virkede super snappy og det var i øvrigt rigtig lækkert at kunne bruge telefonen til at finde vej samt oversætte. Leje er noget pebret ifht danske priser, men i og med, at der ikke er samme valgmuligheder ifht kompatible netværk, så er konkurrencen nok begrænset.

    Check mere her:
    http://www.softbank-rental.jp/e/rental-plan-ib07.php

    Du kan naturligvis også leje en MiFi router hos hvilken som helst af de andre operatører, da det ikke kræver, at din iPhone er kompatibel med deres netværk. Jeg foretrak dog sim-kortet så jeg slap for at skulle slæbe rundt på et ekstra device samt sørge for, at den også skulle lades.
     
    Senest redigeret: 26/9/15
    Sophus og THammer "Synes godt om" dette.
  6. mka83

    mka83 Dansk/norsk mile runner

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Er der nogen der kender en must see bar i Tokyo? Alt har interesse lige fra klassisk pub til SPACY/flippet japansk øl sted. Park Hyatt bar skal selvfølgelig besøges :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hej alle - prøver lige at genstarte denne gode tråd: Skal til Tokyo for første gang med min søde kone i slutningen af marts 2018:

    - Hvad kan anbefales af hoteller? Ikke så vigtigt med luksus og lækkerhed - men må gerne ligge et sted, som er nogenlunde centralt (hvis det begreb overhovedet giver mening om Tokyo) og inden for en overkommelig prisklasse. Er der fx et IHG-hotel, der kan bruges (så jeg også optjener point :) )
    - Vi kommer til at have 4 dage i Tokyo. Hvad er must see for os?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg har været vældig godt tilfreds med Akasaka Granbell Hotel (der ligger også et i Shibuya).

    Akasaka er et super hyggeligt område med masser af restauranter, og det er meget nemt at komme til alle hotelspots fra Akasaka-Mitsuke station. I øvrigt går der en busservice til Narita lige ved siden af stationen ved hotellet Akasaka Excel Hotel Tokyo, hvis man ikke gider at bøvle med tog og bagage.

    En af mine venner boede istedet Super Hotel Lohas Akasaka og var også vældig godt tilfreds.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Rejser går til Tokyo med fruen i januar og vi er nu i gang med at kigge på hotel. Nogle anbefalinger udover ovenstående? Maks 2k per nat
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Så åbnes der for tråden igen :)

    Jeg befinder mig akkurat nu på Royal Park hotel, sådan lidt udenfor storbyens larm og støj. Ningyocho metrostation ligger ca 600 meter herfra, og her er der forbindelse med metroen til Ueno, hvorfra Skyliner toget kører til/fra Narita. Ellers er nærmeste nabo Tokyo City Air Terminal,som har busforbindelser til HND (20 min) og NRT (55 min).
    Tæt herpå ligger også metrostation Suitengamae, som har direkte metro til både Omote-sandõ og Shibuya, det er ca 20 minutters kørsel til Shibuya, hvor de fleste af metrolinjens tog, har endestation. Man kan også tage toget i modsat retning til Tokyo Skytree
    IMG_20190913_181842_787.jpg

    En del af de ting, som I har foreslået, har jeg dog ikke besøgt, men ikke fordi jeres råd er dårligeo_O
    Jeg har besøgt Ueno Zoo, men skippede delen med pandaerne, da ventetiden var en halv time, for at glo på et par bambusgnaskere, som jeg kan se i KBH. Anyways. Prisen var kun 600 JPY, svarede til svimlende 38 kroner, med dagens valutakurs, og zoo'en har en rimelig størrelse. En hyggelig zoo lige midt i den store Ueno Park. Herfra er der kun et par kilometer til Asakusa, som er nævnt her i tråden.
    20190914_140254.jpg
    Her til aften, var jeg ude og spise burger på restaurant "Wagyu for worldwide". Den ligger langt fra de primære turistmål, i området Kachidoki, og der var god, høflig og betjening på engelsk.
    20190914_190352.jpg
    Jeg opgraderede brugeren, så jeg fik et stykke Matsusaka kød i burgeren. Samlet pris ca 3200 JPY, svarende til ca 200 kroner - inklusive en cola.

    Vil man gerne have dessert, kan en tur til Harajuku anbefales. De sælger alkens former for pandekage og andre typer af desserter, men.. der er mange turister, da Shibuya og Omote Sandõ ligger relativt tæt derpå.

    I morgen har jeg min sidste dag i Tokyo, på mandag tager jeg Nozomi Shinkansen til Nagoya.

    Jeg så , at I efterspurgte en anmeldelse på Mikeller bar. Desværre drikker jeg ikke øl, så en anden globetrotter må få den ære :)


    Jeg håber at nogle af disse råd kan bruges til andre, på fremtidige rejser til Tokyo.
     
    Senest redigeret: 14/9/19
    isolCBflyer, klausbm, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Når tråden nu åbnes mens man er i Tokyo, må der jo kommenteres!

    Jeg vil super meget anbefale Shimokitazawa området. Look’et er meget Tokyo, fyldt med spændende butikker og små restauranter.

    Til det med mad. Husk at spise noget Ramen! Derudover selvfølgelig Sushi. En vildt fed oplevelse er på “Ouobei” i Shibuya. Du sidder ved en computer og bestiller sushi, hvorefter det kommer med transportbånd til dig, lige steppet over running sushi! Prøv derudover okonomiyaki som de laver ved bordene, synes det smager super :)
     
    Peter F., Kermit og Henry "Synes godt om dette"
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Shimokitazawa
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  13. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Stedet med “conveyer belt” sushi. Man kan se computeren man bestiller på, transportbånden er bag skærmen. Det er forresten super billigt derinde.
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    SophieHendriksen, Kristian, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side