Hej alle, vi har en tur til DK over julen/nytår som oprindeligt skulle være dct. MIA - CPH den 20 Dec., men nu har vi fået nye billetter som er MIA - ARN - CPH (lidt øv når man nu har bestilt direkte rute!). Anyway, dette giver os ca 1.5 time i ARN, er dette nok til international transfer? Vi kunne måske "brokke" os, og insistere på en direkte rute, som f.eks. også afgår 19. Dec men da jeg bookede lejebil i CPH gav jeg under $300 for 14 dages leje, nu står de til lige under $700, hvis jeg skulle lave en ny billeje booking..
Orkja, det burde være rigeligt, da ARN ikke er så voldsom stor eller kompliceret. Og lykkes det ikke, ja så putter SAS jer bare på næste afgående fly. Rigtig god tur.
Hvis du ønsker den direkte afgang, dagen før, kan du jo også bare bibeholde din bilejere og returnere den dagen før. Det har jeg gjort flere gange, hvis planer ændrede sig og i de fleste - hvis ikke alle - tilfælde, har de faktisk fratrukket et døgns leje. Der er i hvert fald ikke nogen grund, til at booke en ny billede til en højere pris. Men ellers er jeg helt enig med @jespersm i, at halvanden time er mer end rigeligt i Stockholm.
Det er alt rigeligt. Du har to potentielle snubletråde. Paskontrollen og transfersikkerhedskontrol. Traditionelt ikke super effektivt i ARN. Skulle det glippe så er der et hav af afgange til CPH, så katastrofen er ikke stor.
SAS har givet jer en involuntary rerouting, dermed har SAS ansvaret for connection tiden. (Når jeg får en involuntary rerouting, som ikke er passende, undersøger jeg alternativer, kontakter selskabet og requeste en mere komfortabel ombooking).
Jeg har fået samme besked på min MIA-CPH tur i februar. Overvejer at flytte rejsen, da det passer mig bedre, men hvad er mulighederne når rejsen er bestilt på point der er udløbet? Nogen erfaringer?
Arlanda er der ingen problemer i at transfer i. Din estimerede transfertid er rigeligt. Men der kan være snubletråde som nogle nævner. Hvis du skulle miste din oprindelige forbindelsesflyvning, så er der et hav af afgange som SAS kan ombooke jer til og hvis ikke førstkommende er tilgængelig. Ja så er der en afgang max 2 timer senere.
Jeg ville måske nok være lidt nervøs for at kunne nå den næste forbindelse, for det tilfælde at flyet fra MIA skulle være forsinket. Så personligt ville jeg nok have ombooket til en senere afgang, idet jeg synes at der er en stor risiko for at skulle løbe videre ud til næste fly. Og det gør jeg altså ikke på noget tidspunkt. Jeg vil langt hellere gerne have lidt tid til fx at skulle igennem tolden, et toiletbesøg, lidt at spise og drikke m.v. inden næste flyafgang. Og med en så kort transfer, opstår netop også risikoen for, at bagagen ikke når at komme med videre til slutdestinationen. På papiret kan en rejseplan med kort transfer se fin ud, men realiteten kan ofte vise sig at være noget ganske andet i praksis.
Flyet fra Miami står til at lande 7:25, og statistisk set er det sjældent forsinket. Flyet videre til CPH afgår 9:15 (og næste igen 9:55), så med små to timer behøver man på ingen måde at være nervøs.... og slet ikke når begge flyvninger er med samme selskab og med skift i egen hub.
Enig med de øvrige svar - det burde ikke være noget problem. Det er SAS' hjemmebane, og de har lige så meget bøvl ud af det, hvis du misser forbindelsen. Noget andet er så, om det er komfortabelt. Her må ønsket om at komme hurtigt hjem vejes op imod det potentielle stressniveau, hvis der er kø ved paskontrol el.lign. - og muligheden for en kop kaffe og en dyb indånding inden næste flyvning.