Troels' rejselog - 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af tbh, 4/1/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 7 i 2016
    Fly nr:
    UA678 (rebooket fra UA5634)
    Route: SFO-RNO
    STD: 10.40 ATD: 10.52
    STA: 11.45 ATA: 11.28
    Sæde: 10A?
    Load: 99-100%
    Fly: N38424 (737-900)
    Point: 600
    Kommentarer:

    Det her kunne have været en kort rejsebeskrivelse for en gang skyld, men først lidt om min connection:
    SK935 var forsinket, jeg fik i flyet at vide at de normalt ikke kom lige efter andre fly, så det burde gå hurtigt og jeg burde ikke have problemer med at nå min connection. Jeg tænkte på at det her så ikke var normalt ankomsttidspunkt men lod vær med at kommentere på det, eftersom jeg nok burde kunne nå det hvis jeg ville ende med 1:40 til at nå det.
    Det tog lang tid før døren gik op, og så var vi lige ankomet bag LX og TK mener jeg det var, så der var godt fyldt i immigration. Køen bevægede sig også utroligt langsomt, det tog det meste af en time. Det passede nok meget godt med at boarding skulle begynde da jeg var igennem, men der stod en ved baggagebåndet og spurgte om der var nogle med forbindelse fra SAS. Jeg henvendte mig og sagde Reno og han reagerede med et fantastisk koreansk 'ooo' og viste mig min kuffert han havde taget af båndet og sagde jeg skulle løbe. Jeg spurgte om hvordan jeg kom i kontakt med ham hvis jeg ikke nåede flyet og fik et amerikansk telefonnummer. Jeg havde tidligere checket of af en eller anden grund havde KVSTool ikke vist mig at der var en senere afgang fra SFO til RNO, så jeg troede jeg skulle overnatte hvis jeg misconnectede, og så ville det jo være rart med en voucher og ikke skulle til at ringe fra mit danske sim kort. Han sagde så at united kunne hjælpe mig med at ringe og ellers var der courtesey phones. Så i et pænt trav hen til customs køen, der gik et par minutter med den også. fik smidt kufferten ved det nye bånd med 23 minutter til afgang, de sagde den var 'hot' og at jeg skulle fortsætte med at løbe.
    Videre til security og igen lang kø. Jeg var lidt opgivende, men prøvede. De havde så 'overflow' så jeg slap for body scanneren og kom igennem metal detektoren i stedet i security, det sparede lidt tid.
    Da jeg kom til gaten var flyet selvfølgelig væk, men der var stadig united personale som uden problemer rebookede mig til afgangen 22.40. Jeg spurgte om at ringe til SAS for noget mad og fik lov at låne en telefon. Intet svar. Det var heller ikke så kritisk, men fantastisk at de ikke er til at få fat på, havde da været lidt trist hvis jeg skulle til at lægge ud for et hotel, selvom det så måske havde givet point! Men hvis united så havde været ubehjælpelige med at rebooke fordi næste fly var fuldt eller something something...
    Nå, men jeg gik i united club, var efterhånden lidt træt efter løbetur, så fik et glas vand. De havde en lille smule mad, noget suppe, ost, grøntsager, men ikke noget spændende så måtte ud og købe noget jeg nu regner med at SAS betaler :)
    Boarding som united gør det, 5 grupper, jeg var i 2. Der var en enkelt GS der kom ind inden alle andre. Ved rebooking havde jeg forresten fået et sæde i Y+, men lige bag toilettet så det var jeg lidt bange for. Det var dog virkelig Y+, med fin plads så intet problem!
    Der stod i gaten at der ville være gratis ikke alkoholiske drikkevarer til alle, men de kom aldrig rundt og lavede service på denne flyvning, men den var også så kort at det var lige meget. Jeg faldt i søvn 5 gange eller noget i den stil, hver gang vågnede jeg med et sæt.. Måske traumatiseret efter morgenen? Eneste irritation var at der var vildt mange reklamer på de skærme hvor man kunne købe sig til IFE (live tv), med lyd helt ind til take off, og kan ikke huske om det også var lidt efter.
    Vi landede før tid, og jeg kunne løbe ned og hente min kuffert inde i baggage kontoret. Den havde nået flyvningen før mig. Løb ud til shuttle, som jeg nåede med ca. 45 sekunder igen. Det var den sidste hotel shuttle denne aften, så var glad for at spare taxi, da det jo nok ville være en udgift SAS ikke havde dækket.
     
    Ulrik, asf, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Godt at vide. Så vil jeg hellere selv gå over i Pantry og tage en Illy!
     
    PENSIONISTEN, tbh og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 8 i 2016
    Fly nr:
    UA676 (5/2-16)
    Route: RNO-SFO
    STD: 12.51 ATD: 12.56
    STA: 14.03 ATA: 13.45
    Sæde: 2A
    Load: 100% I F 50-70% i Y
    Fly: N68842 (739)
    Point: 0 (17.000 miles and more miles + 38 DKK for denne & næste flyvning)
    Kommentarer:

    En af de flyvninger jeg har været på længe med den flotteste udsigt. Sierra Nevada bjergene med sne og Lake Tahoe ser bare fantastisk ud fra luften. Udover det var det fint at komme væk fra Reno efter 3 dage. Hvis du gerne vil gamble, på ski eller snescooter er det nok et godt sted, men byen er ikke så spændende ellers.

    Der var en GS med på flyvningen som boardede før alle andre og så de 5 grupper. Jeg sagde bag GS’en og det var sjovt at høre hvordan han blev tiltalt med navn hele tiden og nærmest hvert 5. minut måtte se op af avisen for at bekræfte at alt var OK og han ikke ville have flere snacks eller drikkevarer.

    Der var pre departure drinks i plastic glas, stweardessen måtte kæmpe med at komme frem og tilbage mens economy boardede. De fik nogle dræberblikke når de gik i vejen, men ellers vare hun virkelig glad og smilende når hun serverede.

    Da vi kom i luften fortsatte drinksne, nu i rigtige glas, og så blev der serveret snacks (chrips, pretzel e.l.) fra en kurv. Mine chips var faktisk ok, jeg var imponeret over at de gjorde så meget på 49 minutter i luften. Jeg havde valgt en ’Moscow Mule’ (vodka, ginger beer, lime & cane sugar som de har i en 200mL flaske), som stewardessen fyldte op med i mit glas hver gang der var plads.

    Ved ankomst til gaten kørte jetbroen først lidt frem og så tilbage, og så annoncerede kaptajnen at vi var kommet for langt frem og skulle skubbes en halv tomme tilbage. Det var ikke en særlig fleksibel jetbro, men det lykkedes.


    Billeder kommer senere :)
    Edit: troede jeg havde flere billeder, åbenbart ikke, men here goes:
    IMG_20160205_115054.jpg IMG_20160205_123243.jpg IMG_20160205_130121.jpg IMG_20160205_135000.jpg
     
    Senest redigeret: 8/2/16
    mhsalv, Beaglen, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 9 i 2016
    Fly nr:
    UA517 (5/2-16)
    Route: SFO-IAD
    STD: 16.45 ATD: 16.54
    STA: 00.45 ATA: 00.31
    Sæde: 2A
    Load: 100% I F 40-60% i Y, tror jeg.
    Fly: N77431 (739)
    Point: 0 (17.000 miles and more miles + 38 DKK for denne & forrige flyvning)
    Kommentarer:

    Jeg var ret glad for udsigten i loungen i SFO, så det var næsten trist at skulle ud til flyveren. Nå men jeg nåede forbi den anden united club også og fik en pose popcorn som jeg spiste i group 1 boarding køen… Jeg fik lidt nogle blikke som om jeg ikke hørte til der.

    På RNO-SFO havde flyet ikke haft IFE, men det var der her så der var over 100 kanaler til live TV samt et par film som kørte i rundter som SAS economy i den gamble kabine. Jeg fik set The Intern og lidt tv… godt nok mange reklamer på amerikansk tv…

    Stewardessen kom rundt og tog imod ønsker til aftensmad, og bagefter tror jeg hun gik ud i galleyen og prioriterede så nogle blev nødt til at vælge om. Jeg valgte noget kylling i noget thai sovs med noget ris. De IMG_20160205_171631.jpg IMG_20160205_173348.jpg IMG_20160205_173918.jpg IMG_20160205_175312.jpg IMG_20160205_182907.jpg IMG_20160205_200007.jpg t var ret kedeligt. Der var en salat til forret, som heller ikke lige ramte mine smagsløg. Jeg var lidt skuffet da bakken blev tager væk og der ikke var nogen desert, men så kom stewardessen alligevel rundt med is. Fint presenteret men hverken Häagen Dazs eller Valrhona is. Det røg ned alligevel.

    Ikke lige så opmærksom/påtrængende service på denne flyvning som sidste men alligevel noget bedre end det normale SAS Plus niveau. Landede lidt før tid og endte med taxi til Sheraton Dulles.

    Edit: Billeder
     
    Senest redigeret: 8/2/16
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bare som en sidekommentar så er der i USA på Domestic jo altid 100% load i F pga complimentary elite upgrades uanset load i Y
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja jeg ved egentligt ikke hvorfor jeg delte det op. Jeg grinte også indvendigt da en GS spurgte om flyet var fuldt og stewardessen sagde ja det er de altid i F... Det tror jeg han var klar over. :)
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 10 i 2016
    Fly nr:
    NH103 (8/2-16)
    Route: JFK-NRT
    STD: 16.55 ATD: 17.08
    STA: 21.05+1 ATA: 20.33+1
    Sæde: 1K (1G som seng)
    Load: Argh, jeg havde fyldt alt ind til nu ud og kopieret availability ind fra KVS, men det er gone. Lad os bare sige der var god plads! 1/8 i F, jeg mængede mig ikke med resten...
    Fly: JA780A (777-300ER)
    Point: 0, kostede 105.000 Miles and more miles samt 1435 DKK inkl. de 2 næste flyvninger.
    Kommentarer:

    Dagen forinden var jeg kommet til NY med bus fra Arlington, (lige ved D.C., kostede $27.5), ville have været ud på hotellet og smidt baggagen og tilbage ind til byen for at se noget. Det endte med at tage 3½ time at komme til HIX JFK Area pga. construction i subwayen, dårlige anvisninger, shuttle en gang i timen etc etc, så det kom jeg ikke. Hotellet var heller ikke så spændende at jeg gad at blive der længere, så da jeg alligevel var vågen, besluttede jeg mig at tage shuttlen kl 10 så jeg lige kunne nå at checke ind, inden de lukkede for check in til afgangen 11.15.

    Loungen var ret stille med ca. 10-15 japsere (nok AMC (ANA Mileage Club) Diamonds + påhæng). Der blev kaldt til boarding og de forsvandt. Så var jeg ellers alene i loungen i de næste mange timer, men det betød også at alt maden var pakket væk. Det var OK, jeg var alligevel mest til the, fik en enkelt med rom og honning og 4 mere kun med honning. Efterhånden som vi nærmede os begyndte der også at være BA afgang øst på, samt jeg tror Qantas til Australien? (ud fra accenter). Det endte med at loungen der havde virket så stor til blot mig egntlig var ret lille og der var virkelig meget larm. Overhovedet ikke hvad jeg havde forventet af en first class, selvom jeg nok var lidt forberedt.

    Jeg gik lidt tidligt fra loungen, forbi en kiosk og købe noget medicin på vejen til gaten. Boarding begyndte lige til tiden, først for folk der havde brug for hjælp og muligvis små børn? Men der kom ikke nogen. Så mumlede de noget over højtaleren og jeg tror de sagde first, så jeg gik forsigtigt op og fik nogle meget underlige blikke fra det ikke japanske personale. "A-N-A?" "First Class?", jeg kunne nikke og da hun så boardingkortet ændrede blikket sig helt og det blev til "Have a veeery nice trip, Sir". Ikke fordi jeg ikke normalt er glad, men tror sjællendt min smil har været så stort som hele vejen i den meget lange jet bro! Endelig mig tur til at prøve First!

    Chief purseren og First Class something flight attendant stod klar inde i flyveren og lige så snart de så stubben fra mit boarding pass var det "Welcome Mr. tbh", og jeg blev ledt over til mit sæde. Der fik jeg forklaret hvad de forskellige små rum var til, at det var meget japansk design, at jeg måtte beholde amenity kit og pyjamas samt at de virkelig var kede af at der var en ridse i bordet, de havde prøvet at skjule den med blæk. Jeg grinte lidt indvendigt og sagde at det var fint men fik at vide "Yes, but this is First Class!".

    FA'en forsvandt for at komme tilbage med juice og champagne så jeg kunne vælge. Jeg tog selvfølgelig champagnen, som jeg formoder var Nicolas Feuillet versionen. Krug måtte vente til der ikke var moms på.

    Da vi kom i luften i luften var det purseren der kom og spurgte om hvad jeg kunne tænke mig og drikke. Det var jo ikke så svært at vælge. Heller ikke da hun spurgte hvilken champagne... Så blev champagne glasset fra pre departure drinken ellers erstattet af et vinglas. Jeg tænkte om det var en hentydning til at hun havde samme plan som mig? Bare fordi jeg var den eneste passager i F skulle der da ikke gå en halv flaske Krug til spilde.

    Kort efter kom amouse bouchen, og det var startskuden på maden. Jeg endte med "western menu", da jeg var lidt for bange for mange af de japanske ting. Jeg spurgte mig til råds om jeg skulle vælge fisk eller bøf, til hvilket kun anbefalde bøf da det jo var "prime beef". Det synes jeg også jeg har hørt engang i en MCD reklame, men hvorfor ikke. Man kunne godt fornemme det ikke var første gang at hun dækkede sådan en bord, alt lå perfekt.

    Jeg havde først prøvet at tage billeder i skjul, men det gik ikke så godt. Jeg skiftede Krug ud med en rødvin til bøffen og der foreslog hun selv at jeg kunne tage et billede. Hver gang jeg legede med min telefon stillede hun sig diskret bag ved sædet så hun ikke stod i vejen. Det føltes lidt som om man blev overvåget selvom hun vist prøvede på at gøre det så det ikke gjorde.

    Efter maden skiftede jeg til pyjamas. Den berømte fodskammel på toillettet blev slået ned for mig og jeg fik forevist at der var tandbørste, face and body refreshener ting derude. Imens blev der ret seng op til mig, sat en flaske vand og lagt noget "sleeping aid". Jeg skulle jo være færdig med den Krug, så tænkte jeg nok hellere måtte lade være med at tage det, så jeg ikke kom til at sove hele flyvningen væk. Jeg havde fået drukket godt med vand hvilket ledte til et par toilet besøg undervejs. Hver gang jeg havde været derude var sengen redt op igen så det så pænt ud og vandet skiftet ud hvis den var meget under halv fyldt. Og så blev toilet papiret selvfølgelig også lige foldet op igen når jeg havde brugt noget.

    Da jeg havde vilet og sovet lidt satte jeg mig over og så min film færdig. Jeg fik lidt appelsinjuice og besluttede mig så for at det vist var tid til en whisky at sove lidt mere på. Jeg fik en meget generøs skænkning af Suntory Hibiki 21. Det er helt sikkert den dyreste whisky jeg nogensinde har smagt, og den var rigtig god. Den bedste japanske jeg har fået. Den blev serveret med et glas vand og nogle snacks der var lidt chips agtige, noget af det med tang på.. Dem kunne jeg godt have klaret mig uden! Der kom også en lille påtår inden jeg var klar til en lur mere.

    Da jeg vågnede igen var der kun ca. 4 timer igen. Jeg følte mig egentligt ikke sulten men jeg var jo nødt til at få prøvet noget mere mad. Der var kun det ene "faste" måltid, og så var der ellers frit valg i mellem "snacks" on demand til resten. Jeg valgte en gang kylling i karry med frugt til dessert. Kylling i karry var lækkert, risende var virkelig imponerede for luftmad synes jeg, men frugten var vist ikke helt i sæson.

    Jeg nåede igennem 4 kopper kaffe på flyvningen, som er Illy, altså samme som SAS serverer (eller rettere som man selv kan tage) i Business.

    Da vi kom over Japan kom purseren hele tiden og fortalte mig hvilke byer det var vi fløj over hvilket var meget sjovt. Men det bringer mig dog til min eneste klage ved sæddet. Jeg er svært glad for udsigt i fly, men det er svært med denne kabine. Man skal læne sig utrolig langt frem for at kunne se noget, så det er lidt trist. Ellers er sædet meget komfortabelt når man får det ud i "relax" position. Og sengen er jo fantastisk. Hård, men kæmpe stor. Under indflyvning skulle purseren lige have forklaringen på min flyrute med stop både i Tokyo og Shanghai, men hun blev meget glad for at høre at jeg jo gerne ville prøve ANA's 787 og derfor måtte vi Shanghai for også at komme til at flyve med Asiana.

    Gardinnet fra business blev lukket da vi landede og det blev ikke åbnet før jeg var ude af flyet, så jeg havde langt forespring. Ingen kø til immigration, så lige forbi et toilet og så var baggagen ellers på vej. Der var ca. 15 stykker baggage med First tags, så igen må der have været nogle AMC Diamonds, men baggagen var helt sikkert protieret som den skulle og den kom hurtigt!

    IMG_20160208_163729.jpg IMG_20160208_163733.jpg IMG_20160208_173105.jpg IMG_20160208_173325.jpg IMG_20160208_175152.jpg IMG_20160208_175522.jpg IMG_20160208_180428.jpg IMG_20160208_181702.jpg IMG_20160208_181737.jpg IMG_20160208_182321.jpg
     
    bertil storr, Nielspg, THammer og 13 andre "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    IMG_20160208_183220.jpg IMG_20160208_184503.jpg IMG_20160208_184853.jpg IMG_20160208_184857.jpg IMG_20160208_222418.jpg IMG_20160209_034627.jpg IMG_20160209_040032.jpg
     
    THammer, CHA211, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Fantastisk læsning! :)
    Bare det var mig! Var amenty kittet et Rimowa el en Samsonite "kopi"?
     
    PENSIONISTEN, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja sådan en tur kan helt sikkert anbefales. Dog næste gang uden at være halvsyg så jeg kan klare lidt mere pagne og også kunne have kommet igennem noget sake...

    Der var desværre 2 skuffelser. Amenity kittet var hvidt og det var samsonite udgaven :( Jeg prøvede ikke at fokusere på det, har ikke engang åbnet det endnu!
     
    PENSIONISTEN og alexanderln "Synes godt om" dette.
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,249
    "Synes godt om" modtaget:
    6,505
    Point:
    113
    Ikke dårligt. Men sig mig, hvor mange liter væske fik du drukket???
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    ehm... Godt 4. ~3L vand, 0,7L Champagne (sjatten blev ikke hældt op, men flasken var så godt som tom ved sidste skænkning), 1½ glas rødvin, whisky, ekstra vand.
    Jeg ved godt for meget vand heller ikke er godt, men man bliver dehydreret af at flyve, at drikke og at være syg. Selvom jeg kunne forestille mig mængden af væske ikke havde været meget anderledes om jeg ikke havde halvsyg, dog nok fordelt lidt anderledes.
     
  13. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    @tbh aka Krug-Killer! ;) Fantastisk skrevet, skøn historie at vågne op til, tak for det! :)
     
    PENSIONISTEN, tbh, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @tbh - hvor ser det fedt ud, som andre også siger, det kunne være cool, at prøve.. - vi vil have flere beretninger... - sig ikke, det er vand du har købt på M&M der giver den her tur...
     
    PENSIONISTEN, asf, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Meget fint beretning fra de "riges rækker" - og så billederne fx af tiramisu kagen -det må prøves engang - forhåbentligt:)
     
    PENSIONISTEN, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 11 i 2016
    Fly nr:
    NH921 (10/2-16)
    Route: NRT-PVG
    STD: 18.50 ATD: 10.14
    STA: X21.30ATA: 21.19
    Sæde: 2A
    Load: ca. 10 i C, så godt proppet ud med kinesere bag i
    Fly: JA829A (787-800!!)
    Point: award med foregående
    Kommentarer:
    Efter en nat på ANA Crowne Plaza Narita tog jeg til lufthavnen med shuttle og fik checket bagagen ind. Ved skranken kunne de ikke finde min reservation og jeg prøvede at forklare jeg skulle først med flyet 18.50, men det forstod hun vist ikke helt og spurgte om min reservation som jeg selvfølgelig kun havde gemt langt væk i en email. Da hun så det var hun undskyldende som kun japanere kan være og jeg fik jo helt dårlig samvittighed over at jeg ikke kunne foreklare det bedre. Hun forklarede at jeg hun ville stille baggagen her (med labels på) så de ikke blev væk i systemet i den lange periode. Jeg håbede lidt på at skulle shoppe hvis det ikke kom med, men det skete selvfølgelig ikke.

    Derefter tog jeg metro til Narita og gik gennem byen til "Naritasan Shinshō-ji Temple". Jeg ville til "AEON Mall" som jeg havde hørt skulle være godt, men der var kun shuttle buser hver 2. time, så derfor min detour. Det var også en fin og spændende gåtur, og jeg gik også fra templet til centret, selvom jeg i lufthavnen havde fået at vide det ville være en lang gåtur.
    Narita var en fin lille by, ud fra skiltningen fornemmede jeg at der kommer mange turister i transit dertil, men jeg var der så tidligt at der var ret dødt men hyggeligt. I shopping centret var jeg først igennem et kæmpe supermarked hvor jeg havde lyst til at købe... alt. Derefter fik jeg lidt lækker mad, men så døde spændingen over det center også, men jeg havde heller ikke lyst til at købe en masse lort når jeg ikke er lige ved at være på vej hjem. Jeg tog en shuttle 10 min efter i stedet for at vente 2 timer længere. Så var der 6 timer i ANA Suite Lounge i stedet for 4.

    Da jeg havde tjekket ind tidligt kendte de ikke til gaten, så jeg gik bare til en tilfældig af de 2 lounges. Der blev bukket og velkommet, og de fik mit boarding pass og scannede det. Så blev der sagt "Thank you for waiting" de fortalte mig at jeg skulle fra gate 52 (det viste de 6 timer før afgang alligevel), og om jeg ville gå over til den anden lounge der var tættere på eller jeg ville bruge denne. Jeg sagde at jeg havde tid nok så jeg havde det fint med at starte her. Så prøvede de at foreklare mig at min lounge i dag var på 2. etage som var nedenunder, men jeg måtte forklare at jeg connectede fra first, og de kiggede på slippen fra mit gamle boardingpass og tastede lidt på computeren. Igen "Thank you for waiting" og så var jeg inde!
    Der kom en "lounge attendant" og gav et hot towel og tog imod ønske til en drink. Hendes engelsk var ikke fantastisk så det tog et par forsøg at få orange juice. Der var en del personale så det føltes næsten ubehageligt at gå op til buffeten og se om der var noget spændende. Jeg var ikke så sulten, tog lidt små nips. Det eneste rigtige spændende var deres noodle bar, med mulighed for "beef burger" eller forskellige japanske nuddel retter som man kunne bestille.
    Efter 4 timer hvor jeg bl.a. fik skrevet forrige rejselog (men ikke havde billeder klar) besluttede jeg at gå igennem duty free og gå over til den anden lounge. Det eneste jeg fik ud af dutry free var at se whiskyen fra dagen før kostede 50.000 Yen... Shit..

    Den anden lounge var meget det samme. Jeg gjorde dog fra start opmærksom på at jeg connectede så de ikke skulle have problemer igen. "Thank you for waiting. So you're traveling in first class so you can go to this side today". De er så fantastisk søde derovre... Denne gang gik jeg til noodle bar, efter mit hot towel, og bestilte curry udon, og fik et nummer. Kokken snakkede dog kun japansk så jeg var lidt nervøs for hvordan det skulle gå og spurgte en af lounge attendant som sagde hun ville tage sig af det. Et par minutter efter blev det serveret med et "thank you for waiting".

    Jeg fik tidligt til gate, hvor kinesere for en gangs skyld stilte sig pænt i kø! Jeg viste slet ikke der kunne være så mange mennesker in 788, men det var jo også min første tur i sådan en!!! Boarding blev 15 minutter forsinket, men det virkede alligevel som om vi ville komme afsted til tiden. Det gjorde vi i sidste ende ikke alligevel pga. trafik i Narita. Om bord kan jeg ikke huske om jeg blev vist til sædet, men da de kom for tage jakken var det igen "Welcome aboard Mr. tbh, I'm XXX I'll take care of you on this flight". Imponerende selv i business, ikke at det gør en kæmpe forskel, men meget sjovt. Jeg så dog at stewardessen i den anden side måtte finde notesblokken frem på vejen, det havde min stewardesse styr på ude fra galleyen :p Purseren delte menukort rundt og introducerede sig, og der blev taget bestillinger allerede på jorden. Jeg valgte at være modig denne gang og tage den japanske menu.

    I luften kom der drinks, jeg tog bare vand denne gang (stadig småsyg) og en pakke "rice crackers". Tror egentligt det var det samme jeg fik i First til whiskyen, bare i plastik denne gang. Derefter maden og jeg var både imponeret og skræmt. Det så da flot ud, men ud fra synes og lugten var jeg klar over at det nok ikke var til min smag det meste af det. Jeg prøvede at smage det meste, selv nogle af de små fisk med øjne, men udover det der kød der var super lækkert så fik jeg ikke meget aftensmad! Jeg kom i tanke om at jeg havde sprunget sake over i F og det jo var min sidste chance. Jeg fik en flaske og smagte et par tåre. Det var ok, men ikke noget jeg ville have købt en anden gang... Måske til en Sake bomb?

    Resten af flyvningen fik jeg sovet. Det var ANA's regional 787, altså med 2-2-2 i C. Jeg havde frygtet recliners i stil med Domestic F i USA, men det var langt bedre. man kunne komme ret lang tilbage og med en god benstøtte. Godt sæde til aflsapning og ok til en lur. Dog stadig langt fra lie flat og endda angle flat.

    Ankomst til Kina var fint, det var en del kø til immigration men en dame spurgte om jeg skulle have 24 eller 72/144 timers visa. Jeg var egentligt lidt i tvivl, viste ikke hvad forskellen var, bare at jeg var "entitled" til 72/144 timers... Hun var ved at sende mig i den lange kø til normale turister, men forbarmede sig og sendte mig over til den anden ende hvor der slet ikke var kø for dette specielle visum. De skulle så bruge min flybillet. Ups. Jeg havde jo håbet på at de ville checke min baggage igennem og jeg ville have et boardingpass videre, men nej. Og min flybillet var gemt lang væk i en webmail... Panik, jeg havde prøvet at få WiFi til at virke i lufthavnen allerede, uden success. Prøvede igen på telefonen, og måtte hive computeren frem. Var ved at tænke jeg måtte betale for boingo, men kiggede så alle min ~40 chrome tabs igennem, hvor til mit held var lige præcis den email åben.... Var glad for at jeg var kommet til den skranke uden kø, det gjorde presset lidt mindre.

    Kom ud og baggagen kom nogenlunde pænt efter priority. Jeg havde 14 timer i Shanghai, men havde endt med ikke at bestille hotel af frygt for at blive forsinket så maglev ikke ville køre og fordi alt virkede enten for dyrt eller for besværligt at komme til. Overvejede om jeg skulle lede efter en hotelskranke eller om jeg bare skulle sove i lufthavnen, men blev så antastet af en der "arbejde i lufthavnen" sagde han og pejede på sit meget officielle navneskilte. Gik med ham alligevel til en skranke og fik tilbudt et til 660 Yuan, jeg takkede nej og han foreslog et til 460. Jeg havde lidt kineser penge tilbage fra da jeg var i Hong Kong/Zhu Hai/ Shenzhen, men der var kun 409 og jeg ville ikke betale før jeg havde set værrelset og så kunne det kun være kontant på hotellet. Special price for me, og så endte det med at koste 400. med køretur begge veje. Sikkert stadig "white price", men jeg havde brug for søvn så det var fint i sidste ende, på trods af alle mine foredomme om folk der antaster en på den måde, specielt i asien!
    IMG_20160210_193710.jpg IMG_20160210_194356.jpg IMG_20160210_194420.jpg IMG_20160210_194555.jpg IMG_20160210_194600.jpg IMG_20160210_195922.jpg
     
    DanielBahn, Nielspg, THammer og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tak til alle for kommentarer! Når jeg har skrevet hvad der åbenbart fylder 2½ sider i word om en flyvetur tænker jeg om der nogensinde er nogen der kommer til at læse det, eller om det bare er min version af en dagbog... Men vi er jo alle sammen tossede herinde, så det er fantastisk!

    Det er virkelig en helt anden oplevelse, og at gå fra at have prøvet at SAS gammelt C sæde og service til NH F er virkelig noget andet. Helt sikkert en oplevelse der er værd at prøve, selvom man bagefter nok aldrig kommer til at være ligeså glad for business igen?
    Desværre har mit vand kun givet mig 15/17 af min domestic F RNO-SFO-IAD.

    Tak, ja det var lækkert. Og med din rejseaktivitet i øjeblikket skal pointene jo nok komme somehow!
     
    THammer, CHA211, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Lækker beretning, det lyder som en fed oplevelse! Bare man havde købt mere M&M vand ;):p - men det kommer og skal prøves engang, sådan noget her giver jo bare mere blod på tanden.
     
    PENSIONISTEN, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg læser alle trip reporter med stor glæde; som du siger, vi er jo alle lidt tossede.
     
    asf, PENSIONISTEN, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Fantastiske fortællinger - jeg tror, at vi er mange, der lever os fuldstændig ind i dine oplevelser.
     
    tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side