Troels' rejselog - 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af tbh, 4/1/16.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @tbh - same oplevelser som jeg havde med AI, det er fint nok det fly, men som du siger slidt ned og deres alenlange videoer er en pestilens, men det er det samme hos Emirates... - så du fik Indisk vin, hvordan var det? Og der var lurpak smør, så føler man sig da hjemme :)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    @tbh - Godt at se dig flyvende igen efter grounding perioden , koreansk er du vel også blevet lidt klogere på:)
    Flyet må da have været VT-ANB - den du nævner er en ANA maskine.
    Indisk vin - vidste ikke man producerede vin og så ikke så langt fra Mumbai.
    Hvad med en test i vintråden. Shoju og andet koreansk ildvand har du vist skrevet omo_O
     
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg var ret godt tilfreds med vinen. Uden at det skilte sig ud som noget helt specielt smagsmæssigt synes jeg bestemt at den var værd at drikke. Jeg havde forventet noget mere kraft, så det ville passe bedre til krydret mad, men så kraftig synes jeg ikke den var. Jeg var ligesom Clager også overrasket over at se den var indisk produceret!

    Jeg var også glad for at være tilbage i luften, selvom jeg allerede savner Seoul! Jeg er blevet en hel del klogere på koreansk og kan næsten have en kort samtale på semiformelt niveau, hvis folk snakker langsomt nok!
    Godt fanget med flyet, det blev til for meget copy paste :)
    Min smag indenfor vin er endnu ikke så nuanceret at jeg ville kunne give en meget mere meningsfuld beskrivelse, men det kunne da godt være jeg burde finde et par billeder frem og skrive et par anbefalinger om soju og makgeolli!
     
    Henrik Olsen, asf og clager "Synes godt om dette"
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 16 i 2016

    Fly nr: SK964 (20/6-16)

    Route: HKG-ARN

    STD: 9.05 ATD: 9.41

    STA: 14.35 ATA: 14.20

    Sæde: 4A (courtesy upgrade fra 21H)

    Load: 100% i C, nærmest tomt i Y, gætter på over 70% i M

    Fly: LN-RKS (Så mangler jeg kun 1 for at have været på alle de nye A330E

    Point: 7500

    Kommentarer:


    Efter en alt for kort nat i Hong Kong ringede telefonen kl 5. Jeg skulle ikke nyde noget af det samme som i München i februar, så bestilte wakeup call til at supplere mobilen. Hurtigt i bad og så afsted, google sagde jeg skulle gå fra hotellet kl 5.22 for at nå en natbus der tager 37 min imod næsten halvanden time med den efterfølgende A21. Rejser på business men for nærig til både taxi og express tog :O Tavlerne på busstoppestedet sagde dog at den sidste natbus gik 505 og A21 ville gå hvert 15. minut fra 5.30, øv bøv. Jeg var i god tid så ventede knapt 20 min hvor der så alligevel kom en natbus, så det gik stærkt :)

    Check-in var hurtigt overstået og blev informeret om hvor UA/TG lounges var, men check-in smilede også da jeg spurgte hvor SQ loungen var.

    Vi boardede til tiden men blev af en eller anden grund lidt forsinket til pushback, kaptajnen fortalte efter lidt kø til runwayen at vi nok kom afsted efter denne SQ flyver, men måtte så informere om at vi faktisk var nr 5 i køen, selvom vi holdte lige ved indkørslen til runwayen. For resten kom vi på vejen til runway forbi en flyver jeg synes der så lidt mindre bekendt ud, og søreme om det ikke var en CX A350. Billede til sidst.

    På den anden aisle overhørte jeg stewardessen lægge mærke til at en passager så på uret inden hun tog juice i stedet for champagne. Jeg tænkte at det kun er mandag en gang om ugen, så sådan skulle det ikke være her!

    Purseren sagde velkommen og højtaleren, en ’gammel’ mand der virkede utrolig tør. Han brillerede så med ’…on this trip to Copenhage-Stockholm…’. Senere med samme tørre stemmeføring informerede han om at det var tid til anden video og noget i stil med ’Remember, there is 50 ways to exit (something), but only 8 to exit this aircraft.’ Ikke sikker på hvad han sagde, jeg hørte det som ’a relationship’ men er langt fra sikker. Der kom lidt tør humor en gang i mellem men ellers synes jeg det virkede lidt tørt og uinspirerende.

    I stedet for varme nødder var første anretning i nat 2 stykker asparges med bacon rundt om og en hashbrown. Ikke dårligt! Som altid gik der lidt for længe inden maden blev serveret, men jeg var ret godt tilfreds.

    Jeg var positivt overrasket over at der blev uddelt både en rullemadras og slippers, fik ingen af delene på CPH-SFO i februar. Jeg må dog sige at de slippers var i så dårlig kvalitet at de gik i stykker første gang jeg kom til at træde på den ene fordi jeg måtte flytte mig for en stewardesse. Det var min første tur i ny business og hvor var sædet bare lækkert, både som seng og opret. ’Lounge’ positionen fandt jeg ikke vildt komfortabel men med fodskamlen var det intet problem at sidde afslappet næsten oprejst, men sengen var jo fantastisk. Denne nye kabine og 3 besøg forbi illy maskinen gjorde at jeg ikke lagde mærke så meget mærke til at jeg synes cabin crew forsvandt mellem serveringerne. Jeg ville have syntes meget godt om et par ekstra runder med drikkevarer uden at skulle rejse mig.
     

    Attached Files:

    DanielBahn, asf, Henrik Olsen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 17 i 2016
    Fly nr:
    SK1407
    Route: ARN-CPH
    STD: 15.15 ATD: 15.28
    STA: 16.25 ATA: 16.19
    Sæde: 2A
    Load: ~99% De havde frit midtersæde på rækken bag mig :(
    Fly: SE-RJF (A320)
    Point: 940
    Kommentarer:
    Kom rimelig hurtigt igenem transit security og gik i rask trav til gaten, hvor der var godt fyldt op, men tid til et toiletbesøg inden boarding startede. Flyet var blevet udsolgt og jeg havde drømt om at gentage successen fra min sidste HKG tur med at vente et par timer for nogle vouchers, men no dice!
    Vi kom lidt sent af sted og så var det ellers tilbage til virkeligheden med economy endda uden frit midtersæde. Jeg har vist fået for meget af det gode!
    Serveringen virkede lidt forvirret, der var vist både snackbites eller hvad de hedder og pollarbrød med kalkun, men der var ikke loaded nok af noget så spørgsmålet lød kun på om vi ville have mad. Jo tak, og et styks OK pollarbrød med kalkun. Bagefter kom purser med drikke vare og spurgte om vi ville have kaffe eller the. Jeg ville gerne have haft vand så svarede nej, og var åbenbart ikke hurtig nok til at følge op for så gik hun videre til næste række. Jeg prøvede at kalde efter hende, men ikke højt nok så jeg måtte vente. På vejen tilbage lykkedes det at få fat på hende, uden at hun dog stoppede men jeg fik en flaske vand, en smoothie og en chokoladebar.
    Jeg løb fra flyet og ind i loungen, hvor scannerne stadig ikke virker til automatisk at lukke dig ind ved ankomst. Der var ellers 2 kriterier opfyldt med ankomst på longhaul samt diamant... Men det ville også være for nemt hvis det bar virkede... Dragerne var flinke nok, men havde ikke så godt styr på dørene så det tog et par minutter inden de fik åbnet den rigtige og jeg kunne komme ind. Der var ledige bade så jeg skyndte mig at tage en skyller med forhåbning om at nå ned til bagagen ankom og da jeg afleverede nøglen blev det også bemærket at det var hurtigt!

    Skærmen sagde 9 minutter da jeg nåede baggagebåndet, øv. Efter ca. 15 gav jeg op og hen og tage et nummer, det tog sin tid på trods af at der ikke var vildt mange der var foran. Der var andre fra Hong Kong der heller ikke havde fået baggagen med, og medarbejderen i skranken var da heller ikke overrasket. Han var meget snaksagelig og spurgte om jeg kunne huske mit eurobonus nummer, hvilket jeg ikke var sikker på, så trak kortet op. Han bemærkede det var diamant fordi han kun kunne se guld ud fra boarding passet og så havde jeg jo ekstra prioritet. Der var mange lange historier om hvordan at de prøvede at gøre det bedre for os med status, og at de nok ville ringe til mig i aften og jeg kunne insistere på at få den leveret der, men at ellers ville den nok komme i morgen formiddag. Jeg fik helt ondt af alle dødelige uden status. Desuden havde jeg et par flasker alkohol i den ene kuffert (inden for grænsen), hvilket resulterede i at jeg måtte et smut forbi tolden og deklarere. Det har jeg ikke prøvet før!

    Det undrede mig ikke at have hørt noget dagen efter, først omkring kl 16 gav de lyd fra sig. Kufferten ville blive leveret mellem 18 og 24. De fik besked på at det skulle være inden 22, med jetlag og massere af planer var det ikke så interessant at skulle holdes vågen til midnat. Det var de ikke helt tilfredse med, men til sidst gik det i orden. Troede jeg. Kufferten ankom 23.40... Det er sku ikke i orden. Så meget snak for ingen ting og utrolig længe det tager at få baggagen med det næste fly fra Stockholm.
     
    asf, Henrik Olsen, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Mon ikke han har sagt "50 ways to leave your lover"?

    Det burde han, hvis han har sin kulturhistorie i orden.
    En sang, kendt med Paul Simon (måske med, måske uden Garfunkel) af os, der ikke er årsunger.. :)
     
    DanielBahn og tbh "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nå,nå årsunge og årsunge :eek:

    Jeg tænkte nok der var en reference jeg ikke fik fat i, nu giver det mening! Tak for det!

    Jeg kender godt Paul Simon, også sammen med Garfunkel. Der ligger vist et par LPer i reolen, men så nært er det ikke i hukommelsen og det er nok heller ikke hele samlingen jeg har været igennem. Mine søstre og jeg købte en gang for ~10 år siden en plade med Paul Simon til far som vi hørte en del i løbet af 4 ugers bilferie i USA :)
     
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Ser ud til at være med begge:

     
    Peter F. "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 18 i 2016
    Fly nr:
    SK1420
    Route: CPH-ARN
    STD:11.45 ATD: 12.05
    STA: 12.55 ATA: 13.07
    Sæde: 3A
    Load: 100%
    Fly: LN-RGF (738)
    Point: 940
    Kommentarer:
    Rimelig begivenhedsløs start på en lang og spændende tur. Sædvanlige irritationer med security, i dag var der en foran mig der lige fik hapset sin taske der var blevet taget til siden, tog sin ipad og gik over til x ray scanneren og spurgte om det var den de ville have igennem. Tragisk so inkompetente de virkede, der var ingen der havde styr på hvad der skete og hvis han havde taget sin taske og gået havde de sikkert ikke opdaget det.
    Laks laks laks. Ombord og denne gang polarbrød med ost. Det' smørret der gør'et. Og en Mikkeller. Tog lang tid inden serveringen kom igang, surprise!
    Nu i guldstue i ARN, det er pænt osv, men det er altså ikke det hele der er perfekt. De har nogle LED lamper over nogle borde ved vinduerne, og de giver så meget genskin i bordet at det er ubehageligt at side der. De "høje" borde, eller rettere ikke høje borde men halvhøje stole er alt for lave til stolene så det er ikke godt for ryggen at arbejde eller spise her. Mere laks, men hjemmelavet kartoffel og porre suppe. Det fungerer OK! Loungen har præsteret svingende men faktisk udemærket internet. Godt nok til at jeg skal se GoT på vej til HKG!
     
    asf, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Dejligt at høre man ikke er den eneste der er nærig med den slags :D

    Kan lige indskyde at hvis man ankommer med taxi til Kowloon Station (mindst HK$60 på kvitteringen) er der 50% rabat på Airport Express: http://www.mtr.com.hk/en/customer/tickets/ael_taxi.html (og der er også gode gruppe-rabatter)

    Ud over det er det nu svært at slå komforten med Airport Express, især kl. hat om morgenen på vej til SKs afgang...

    Edit: Okay ser så nu at det tilbud løber til på torsdag, ups :D - måske er man heldig og de forlænger det!
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Tak for tippet
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Har fået skaffet en oplader til computeren så er kommet lidt videre. Kan anbefale ikke at glemme lige den, det er noget billigere at købe en ny oplader til mobilen! Og også en del nemmere at finde!

    Flyvning nr: 19 i 2016
    Fly nr:
    SK963
    Route: ARN-HKG
    STD: 15:00 ATD: 15:48, fik SMS om 15:30 allerede i CPH
    STA: 07:20 ATA: 7:37
    Sæde: 4H
    Load: Fuldt i business, ret tæt på fuldt bagi, mener der endte med at være et par sædder i plus
    Fly: LN-RKS (mangler kun RKU af de 4 330E… 2 chancer til LAX om en månedes tid)
    Point: 11.250
    Kommentarer:

    Langt om længe har jeg en oplader til den bærbare så jeg kan komme videre med dette! Jeg gik halvtidligt til gate og fik den sidste siddeplads hvor jeg måtte bruge et kvarter inden boarding begyndte. Ikke helt samme spænding efter at have prøvet kabinen før, men det var jo super lækkert stadig. Jeg var egentligt generelt lidt skuffet, servicen virkede lidt mindre oplagt en på forrige tur, stadig smilende og OK, det manglede bare lidt alligevel.
    Champagne på jorden var kun et halvt glas i det jeg fik valgt og det var væk inden de sidste fik boardet og så fik de hele glas! Jeg kunne også godt have drukket lidt mere, måske skulle jeg have spurgt, men de kunne også have tilbudt!
    Så lagde jeg mærke til at der var en rullemadras i hullet til fødderne, hvilket jeg tænkte var anderledes en på anden tur hvor de delte det ud men fint. Da vi så kom i luften og fik en ny madras i plastik gik det op for mig at det nok var fra forrige tur… Godt der bliver gjort rent.
    På udturen havde vi fået ”nødder” inden der kom dug på bordet, men denne gang kom dugen først, hvilket var lidt irriterende da jeg havde regnet med at bruge min bærbare indtil maden. Ok ikke noget stort, men det holder bare fast i SAS konsistent inkonsistent image hos mig. Nødderne var så også lidt bløde som de havde fået mikroovn i stedet for normal eller bare havde fået for meget luft. De røg ned alligevel, men har fået bedre! Også hos SAS! Til nødderne prøvede jeg deres mixology for første gang tror jeg nok, i form af en ”airborn”. Det var ginger ale i den der tiltalte mig, men det faldte ikke i min smag, men det kan sagtens bare have været mig. Selleri som garniture er også alternativt! Min hukommelse svigter lidt, men noget laks til forret, det var meget godt men igen laks! Så kom jeg til at vælge kalv til hovedret og det skuffede virkelig. Både kød og tilbehør. Dessert var lækker med hindbær og hvid chokolade kage. Selvfølgelig også dessertvin til. Og midt i desserten tror jeg det var, eller måske lidt før, blev IFE genstartet hos alle, uden advarsel så der skulle spoles i filmen, irriterende!
    Det lykkedes mig nærmest ikke at sove på denne tur, jeg synes det var for varmt og måske var jeg ikke træt nok. Det har nok gjort mig endnu mere negativ overfor flyvningen, jeg havde håbet på en god nats søvn.
    Som noget positivt og virkelig overraskende var morgenmaden bestemt spiselig! Jeg var mæt og tilfreds bagefter. Noget af det varme blev hjulpet godt til med sennep som blev gevet i Heinz glas, men det var faktisk godt!
    Landing i HKG kun lidt forsinket. I modsætning til i ARN kom business passagerer af først, da de bruger 2 jetbroer. Hurtig tog tur og immigration og alligevel var det 3/3 gange at min bagage var der før mig (men kun lige denne gang, tror jeg) i HKG. Det er fantastisk. Lær noget, CPH, CDG, BRU, JNB, … alle lufthavne!
     
    PENSIONISTEN, clager, Nicki Lolk Sørensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 20 i 2016
    Fly nr:
    ET673
    Route: HKG-ADD
    STD: 02.30->01.35 ATD: 02.30
    STA: 07.30 ATA: 06.28
    Sæde: 12A
    Load: 5 ud af 24 I business, ~95% i economy
    Fly: 788
    Point: 2522 RDM/5043PQM til UA
    Kommentarer:

    Kl 1.45am d. 29/6 modtog jeg en mail om at jeg skulle huske og tjekke ind, og nå ja afgang 1.45, men forventet 1.35. Ehm, sidste mail jeg havde fra Ethiopian var da jeg købte billetten og der var den 2.30, men fair nok, jeg havde ikke lavet så sene planer. Fik på mit 3. besøg til Hong Kong set ’A Symphony Of Light’, ja ja så er det gjort, og efterfølgende tilbage til hotel og hente kuffert og afsted til lufthavnen med A21 til 33 HKD.

    Da jeg fandt skrankerne var der kun lys i economy skiltene, men der var 2 korte køer ved siden af hvor den ene var ved siden af noget oversized luggage, og det lignede med godt at det var det nogle skulle til, så jeg prøvede den anden. No dice, det var luggage drop og online check in var ikke godt nok.. what? jeg blev smidt i køen bag nogle madammer med en basse baggage, og det var en kø der slet ikke bevægede sig. Tror de havde mere med end de måtte + hvad de kunne købe sig til. Da baggage drop køen forsvandt fik en dame uden så meget bagage og jeg lov til at blive checket ind der alligevel, eller hun blev faktisk smidt væk, ved skranken, tror ikke hun havde status alligevel. Check-in damen var meget grundig i sin undersøgelse af min videre flybillet, og skulle have flynumre, afgangstider, PNR og alt muligt noteret. Hun sagde at det skulle tjekkes. Vildt, men OK så! Jeg havde 2% strøm på telefonen bagefter…

    Det hele var lige ved at være ok, men så spurgte jeg om der ikke skulle have været et priority label på min taske. Så sagde hun at min bonusnummer ikke var registeret, hvilket fik mig til at undre mig over at hun så ville tjekke mig ind i den kø. Men hun fik det, og så kom der priority tag, nye boarding pass og jeg kunne komme afsted.

    Lang kø i security men så til SQ lounge, bad, lidt mad og en cocktail. Videre til United da SQ lukkede, staralliance.com sagde døgnåbent, men nej jeg havde til midnat. Igen tjekkede jeg staralliance.com og de sagde plaza premium var conctract lounge for ET. Lang gåtur fra United Club til premium plaza ved gate 1 (også flyets boarding gate, derfor den), og så fik jeg at vide at ET brugte en anden lounge ved gate 13… Jeg var lige ved at gå men kom i tanke om Diners, hvilket de tog i mod for op til 2 timer. Fint, der var 50 minutter til boarding! Kedelig lounge der ikke var meget værd, fik en øl og en flaske vand til flyet.

    ET673 flyver NRT-HKG-ADD og var allerede fra NRT over 1 timer forsinket, men de rykkede aldrig på expected departure time, men flyet ankom 10 minutter før det skulle have været afgået igen. Jeg holdte øje med sædder på EF og til alt held var der frit midtersæde. Jeg lykkedes med at få skiftet FFP til UA for at få lidt point i stedet for ingen, og fik lov at beholde mit Premium Passenger boarding pass, så der stadig var priority baording. Jeg kom om bord og der var en underlig lugt, lidt af bræk men ikke helt. Da flere og flere kom om bord gik det op for mig at der ville komme basinets på rækken foran og så gav lugten mening. Det var lidt et mareridt at tænke på 10 timers flyvning, 2 børn bagved, 1 baby foran, på midtersæddende massere af børn også.

    Afsted kom vi og så snart vi var i over skyerne var bose QC20 i arbejde og det fungerede ret godt samtidig med at det var nogle enten velopdragne eller i hvert fald trætte børn. Jeg takkede nej til mad og alt ting og selvom jeg vågnede en del gange kort, så fik jeg rimelig god søvn. Afgangstidspunket var perfekt for at være træt nok til at sove.

    Lyset blev tændt, jeg følte mig egentligt nogenlunde frisk i forhold til en red-eye i economy (måske lidt tak til 787?), men så gik det op for mig at vi var næsten 3 timer fra ADD. Et stykke tid siden jeg har haft en red-eye i Y, men 3 timer før landing er lige tidligt nok at vække folk, men det var for sent at få sovet mere. Der gik også yderligere et kvarter før serveringen gik i gang, men så var der uspiselig (helt tør/hård) bolle, lidt yoghurt, frugt og en temmelig kedelig croissant. Jeg prøvede kaffen med forhåbning om at det var noget spændende etiopisk kaffe, men det smagte af Nescafé og et peak i galleyen bekræftede det. Ikke engang gold som på SAS! Nå, vi landede stadig før tid og det blev med bus til gate, med en buschauffør der havde travlt med at snakke med sine kolleger så vi først kørte da bussen var overfyldt og en masse mennesker var kommet ud af flyet og stod i regnvejr. Velkommen til ADD!

    Det blev til 0 billeder på flyet, da USB stikket i IFE i stedet for at lade min telefon spiste dens strøm. Øv! Men her et billede af flyet i HKG :)
     

    Attached Files:

    asf, PENSIONISTEN, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hmm, måske jeg skulle være glad for jeg ikke fik økonomi på fejlpris med ET.. Lyder som en lidt speciel tur.. Keep it coming @tbh - god og beskrivende rapport
     
    Senest redigeret: 2/7/16
    Ulrik, clager og tbh "Synes godt om dette"
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tjaa, det var da lidt en oplevelse! Jeg vil ikke afvise at jeg ville flyve med dem igen til den rette pris, men jeg ville nok være forberedt på mad, (være fyldt op fra lounges til første ben og havde madpakke til andet ben), lad være med at sidde helt fremme ved bulkhead etc. Jeg ville heller ikke gå ud af gateområdet for at komme i loungen en anden gang for bare et par timer.

    Og tak - jeg er egentlig begyndt at synes rigtig godt om at skrive en log for at reflektere over mine oplevelser. Det får mig til at indse hvor forvent jeg kan være og hvor små ting der irriterer mig. Også hvad jeg synes er godt! Har nogle venner der mener jeg er tosset og når jeg læser hvad jeg selv skriver kan jeg jo kun bekræfte.
     
    DanielBahn, asf, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 21 i 2016
    Fly nr:
    ET809
    Route: ADD-JNB
    STD: 8.30 ATD: 8.53
    STA: 13.05 ATA: 13.16
    Sæde: 14L
    Load: 85%ish
    Fly: ET-ASL(77W)
    Point: 1258 RDM / 2506 PQM til UA
    Kommentarer:

    Jeg mener også jefi99 en gang skrev noget ikke så komplimenterende om ET’s *G lounge i ADD, og jeg kan kun bekræfte det ikke var noget værd. Det eneste positive var at jeg kunne få lidt WiFi der var OK hastighed på. Strøm kunne jeg kun få ved at stå bag kaffemaskinen (som var i stykker så selv dem der arbejdede der knapt nok kunne finde ud af at bruge den). Strømmen var der ikke så meget kræft i, min telefon meldte 8 timer til fuldt opladt mod normalt lige godt en time, så jeg gav op da jeg havde tjekket det vigtigste på WiFi (troede jeg).

    Der er *G/Business security i ADD, men køen er lang, da jeg gik ud (eneste udgang er gennem security, hvis man vil i lounge), var køen i fast track længere end i de andre køer. Det tog lang tid at komme igennem, sko skulle af, der måtte kun bruges bakke til løse sager, ikke til tasker, bla bla de var lidt besværlige og dejligt med massere af folk der går på bare tæer på deres beskidte gulv. Security opsætningen lignede lidt en joke, se billede:

    IMG_20160630_075059.jpg

    Lidt mere strøm på telefonen ved gate (i nærmest det eneste stik der var), men stadig ikke nok. Ville have checket i gaten at mit bonus nummer var blevet opdateret til united for dette ben også, og havde en mail fra united preloaded i browseren, men da jeg åbnede den blev den reloaded til siden kan ikke vises og så var der ikke så meget at gøre. Jeg har fået point fra forrige flyvning, men ikke denne og tvivler på at jeg kan retro claime når mit EB nummer har været på boardingpasset, selvom de ikke giver point :’( Edit: det var ændret alligevel, 1258 RDM!

    Priority boarding gik fint og igen frit midtersædde i en fint belagt 777-300ER. Jeg blev bedt om at tage høretelefonerne ud, hvilket jeg var ret utilfreds med, så spurgte hvorfor. Det var så bare til safety videon, og måtte også gerne have dem i hvis jeg tilsluttede dem IFE. Det var så høj lyd at det skulle jeg ikke nyde noget af, men hun kunne bare have sagt fra starten af at det var til deres safety video, det lød som om det var til hele starten hun mente.

    Vi kom i luften og det var en snaksagelig kaptajn der havde lidt britisk accent tror jeg. I hvert fald ikke Etiopisk, modsat 1st officer. I luften kom vi og der blev serveret end sandwich med ”beef”, hvilket det ikke lignede. Det var lidt svært at tykke brødet over og da jeg kom ind til 2. bid i kødet blev jeg nødt til at spytte det ud og skylle det væk. Føj! Et par timers lur, så blev det annonceret at vi fløj forbi Kilimanjaro, desværre til den forkerte side så jeg fik ikke det udsyn, men stadig spændende udsigt meget af vejen når det ikke var skyet. Første gang jeg flyver over det kontinent.
    Anden servering var mere spiselig, ”lasagne” eller fisk, koldt ris med noget ting, hvid chokolade desertting, salt kiks og en bolle med smørreost. Saltkiksene var det bedste, men det meste røg ned. Jeg skulle køre i sydafrika så det blev til en ginger ale som tilbehør. Måske noget lidt stærkere kunne have hjulpet på at få mig over i venstre side.

    Indflyvningen gik meget normalt ind til vi var lige kommet over landingsbanen og der kom et vindpust. Det var alligevel rimelig meget 773 kan vippe af lidt vind, og vi fik da ramt jorden, med alle hjul, men så kom der ellers lyd fra motorene igen og vi fik lov at tage en rundte og prøve igen. Der gik ca. 5 minutter inden kaptajnen fortalte at grundet windsheer havde vi af sikkerhidsmæssige årsager lavet hvad der i teknisk sprog hedder en missed approach. Der var vist en del passagerer der blev ret nervøse, jeg havde prøvet ud fra bedste viden at forklare at det skete nogle gange, at der kunne være flere grunde men der ikke var noget at være nervøs for. Der blev mulighed for lidt mere ’sightseeing’ af hvad der ligner nogle forfærdelige fattige områder i udkanten af Joburg og så gik anden landing uden problemer og med klapsalver!

    Map:
    et809.png

    Jeg var hurtigt ude af flyet (de holdte economy til business var kommet af), men jeg nåede først til immigration, hvor der var ingen kø, men alligevel en lang kø labyrint at komme igennem. Fik lov at vente ca. 15 min på baggage og blev slemt skuffet da jeg opdagede at min strømadapter ikke virker til deres underlige stik her. Øv bøv, havde knapt 20% strøm til at finde vej til hotellet. Priority kunne de ikke finde ud af, men det tog ikke så længe før min kom. Fandt en vodaphone shop efter customs, og så var der 500 MB 4G til lige knapt 100 DKK der holder i 30 dage, så begge mine 3 dages ture til JNB. Videre til Avis hvor jeg fik en Hyundai i20 (havde bestilt næst billigste, Polo) og blev tilbudt valget mellem de 2 hvor jeg spurgte hvad hun ville foreslå. Hun sagde polo, men for some reason endte det med i20’eren alligevel. Hun var flink og var lykkedes med at tilføje mit AWD nummer som jeg havde haft problemer med, og jeg var egentligt lidt ligeglad, så det gik. På næste tur spørger jeg nok om poloen.

    Jeg blev gladeligt overrasket over at der var et USB stik i bilen så jeg troede jeg kunne lade telefonen. Snydt igen, efter 15 min døde telefonen og jeg havde ingen anelse om hvor jeg skulle hen. Ind på en tankstation, som ikke havde en lader til bil, men et kort til 50 kr. Så var der en flink mand der sagde at jeg skulle køre til et shopping center ikke så langt derfra og der lykkedes det at finde en lader til bilen! Noget nemmere og til 75 kr var det vist en god deal! En time senere end forventet lykkedes det mig at finde hotellet, uden at være foret alt for meget vild i skumle kvarterer. Og til 100 kr for sim og 75kr for lader er det noget billigere end at have lejet en GPS, men det kunne nok godt have betalt sig at være lidt bedre forberedt. Jeg blev bare snydt af USB stik der stjal strøm i fly og bil, samt langsom opladning i ADD.
     

    Attached Files:

    alexanderln, *flyer, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Gode og medlevende beskrivelser. Må jeg foreslå en powerbank til din næste rejse :)
     
    CHA211, tbh og *flyer "Synes godt om dette"
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 22 i 2016
    Fly nr:
    UU342
    Route: JNB-RUN
    STD: 11.20 ATD: 11.43
    STA: 16.55 ATA: 16.55
    Sæde: 2A
    Load: 50% I economy extra, lidt mere i Y
    Fly: F-ONGA (738)
    Point: 0
    Kommentarer:

    Jeg prøvede lidt efter 23 at ringe for at at få et wake up call, men ingen svarede og så tænkte jeg at jeg nok hellere bare sove, hvilket gik uden problemer til at starte med, men med mine fortsatte traumer efter februar blev det noget halv dårlig søvn hvor jeg vågnede mange mange gange!

    Nå, op kl 7, i bad og den sidste morgenmad på hotel loungen. Nåede lige at barbere mig inden første møde med ’svigerfar’ :O Kørte til lufthavnen uden problemer, jeg havde dog håbet på at møde en tankstation lige ved lufthavnen, men den så jeg første skilte til da jeg var kørt ind i en bane der vist kun var busparkering og car rental return. Jeg lykkedes med at par hundrede meter ikke helt reglementeret bakketur og så mod en udkørsel fra lufthavnen var der lige pludseligt skilte til en tankstation på lufthavnens område. Under 200 kr for benzin til min tur i Pilanensburg og til/fra lufthavnen, det var overkommeligt. Ham der tankede bilen fik 15 Rand (knapt 7,5DKK) fordi han var flink og fandt knappen til benzin lågen og gav direktioner tilbage til udlejningstedet. Han var helt utrolig glad!

    Avis virkede også flinke, nu venter jeg spændt på om de finder på noget spændende.

    Igennem lufthavnen var der en mand der meget gerne ville vise mig vej, jeg fortalte ham at jeg viste godt hvor jeg skulle hen, hvilket fik ham til at sige at jeg ikke skulle være bekymret, han arbejdede i lufthavnen. Helt sikkert! Det gik (selvom han længe fulgte med), og hen til check-in hvor pas skulle checkes inden jeg måtte stille mig i kø, og så blev jeg spurgt om jeg var på business fordi jeg var på vej i den kø, hvortil jeg svarede ’confort’ hvilket hun undrede sig over men jeg pegede på skiltet bag hende hvor det stod, de har ikke business på denne korte rute.

    I security var der 2 i kø foran mig, men jeg fik at vide jeg skulle gå hen til næste hvor de sendte mig tilbage og jeg fik lov til at vente ekstra for nu var der kommet flere i kø. Jeg havde købt en oplader i Joburg som var dyr nok til at jeg kunne få tax refund (14%) hvilket løb sig op i ca 50 kr. Der var så ca. en 5’er i fee for at få en check, og de sagde jeg skulle cashe den i travelex eller hvad det hedder. De ville have godt 12 kr ekstra for at cashe den, så ind til videre har jeg stadig en check.

    Videre til Bidvest Lounge som var OK, fik lidt røræg, pølse, croissant, ost, juice of kaffe. Ikke noget vildt men nok et lidt bedre udvalg en guldstuens morgenmad i mine øjne. Jeg gik til gate tidligt og fik købt lidt Anthon Berg chokolade, med cocktails i… Mohitto, cosmopolitan, daquiry i en chokolade flaske… Ved ikke hvor godt det er, men det er en gave! En halv time efter boarding skulle have begyndt fik den SA A340 der holdt ved vores gate endelig pushback, de havde vist problemer med at få det sidste baggage ombord. Jeg undrede mig over om de virkelig ikke havde kunne finde en gate til vores fly i 40 min fra det det var landet, men så begyndte barding godt en halv time forsinket og vi skulle så boarde gennem gate A5, til gate A4, snydt igen!
    IMG_20160703_111155.jpg
    IMG_20160703_112041.jpg
    Ombord kom der pre departure drinks (fulde glas) champagne, tropical juice eller vand. Der var aviser og i luften blev der delt ipads med 4 film på engelsk og 4 på fransk, samt 3 episoder af 2 franske tv serier og 3 episoder af 1 engelsk tv serie. Ikke noget vildt, men jeg fik set en fransk film med engelske undertekster der var… Fransk inspirerede! I luften fik vi også ammenity kits der på de fleste punkter (minus tandbørste) punkter var lige over SAS’ business class kit, meget godt af premium economy!
    IMG_20160703_112820.jpg
    IMG_20160704_000234.jpg
    Champagne til nødderne, det var Nicolas Feuilatte, igen godt for premium economy, men jeg synes bedre om SAS’. Der var valg mellem noget beef og fisk, grundet mangel på menu var stewarden ikke sikker på typen af fisk, men han viste mig den og jeg endte med at vælge fisk. Det var udmærket, god forret og lækker dessert selvom jeg måtte skille mig af med nogle vindruer. Fik en dejlig tør hvidvin til, hørte ikke så meget andet end at den var fra Sydfrankrig.
    IMG_20160703_121118.jpg
    Så blev det det tid til at vælge i mellem om nerverne skulle dulmes eller om jeg skulle prøve at holde mig nogenlunde sober til at gøre et nogenlunde indtryk på den bedre halvdels familie. Ugh.

    Under desserten kom der noget turbulens hvilket triggede fasten seatbelt skiltet, og det forblev på resten af turen. Det kostede deværre halvdelen af min kaffe, men i det mindste blev det inden for bakken. Jeg spurgte stewarden og selvfølgelig måtte lavatories bruges. Jeg er ikke sikker på om det var en forglemmelse at de stadig var på. Sad i solsiden, skal nok sørge for også at have venstre side på retur turen, men lige pludselig fik jeg set at vi var over land igen, hvilket måtte være Madagaskar!
    IMG_20160703_133108.jpg
    (ok, ikke det mest sigende billede, men første gang jeg er over madagaskar)

    Som om jeg ikke havde fået nok at spise med 2x morgenmad og frokost på flyet var skulle vi også igennem canapeer. Eggplant, laks & kammusling, et stykke oksekød og noget kylling. Lækkert, men meget mere mad end det var meningen jeg skulle have haft, bliver nok også overfodret efter landing :O
    IMG_20160703_144805.jpg
    Jeg fik en cola til og samtidig med jeg fik den begyndte nedstigning! Jeg havde desværre fået den forkerte side så der ikke var udsigt til meget andet end vand lige ind til landingen, der i øvrigt var utrolig hård da vi fik forreste hjul ned. Det var dog muligt at se lidt igennem flyet og det ligner en spændende vulkan ø hvor jeg skal bruge de næste 2½ uge!

    Og lige som en fodnote kunne de ikke finde ud af priority luggage og der var ca. 15 min ventetid på trods af vi var det eneste fly der ankom.

    og her også en Air Maritius A330, de flyver også A340 MRU-RUN som er 4 miles kortere end CPH-AAL.
    IMG_20160703_150147.jpg
     
    Nicki Lolk Sørensen, clager, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 22,5 i 2016
    Fly nr:
    "Excellence overflight tour"
    Route: route.png
    STD: 7.30 ATD: 7.29
    STA: 8.25 ATA: 7.24
    Sæde: Vinduesplads bag piloten
    Load: 100%
    Fly: F-OINP ( Aerospatiale AS355 Ecureuil 2 / Twin Squirrel 2)
    Point: 0
    Kommentarer:
    Her et par billeder fra min helikopter tur i Reunion. Det var desværre ikke så nemt at få nogle fornuftige billeder ud af det når jeg samtidig filmede og prøvede at nyde turen i stedet for at se den i gennem skærmen på min telefon. Jeg har 55 minutters video fra min søsters gopro, som jeg håber på at få redigeret et par fornuftige minutter ud af i løbet af august, så kan det være der også kommer en video. Hvis man har muligheden er det en fantastisk oplevelse, det giver et godt adrenalin rush at flyve ud over en bjergryg og der ligepludselig er mange hundrede meter til jorden i stedet for hvad der virkede som under 10, eller at flyve tæt på klippevæggene i en kløft. Eller hurtigt ind mod en klippevæg og så bremse hårdt og stige op! Jeg forstod efterfølgende at jeg udover piloten var den eneste der ikke var ved at blive en lille smule flyvesyg undervejs, dog heldigvis ingen 'uheld'.
    IMG_20160710_065536.jpg

    IMG_20160710_074351.jpg

    IMG_20160710_074428.jpg

    IMG_20160710_074531.jpg

    IMG_20160710_074541.jpg
    Som sagt ikke nemt med gode billeder, men hvis man forestiller sig at det ikke er sløret...
    IMG_20160710_075912.jpg
    De har nogle fantastiske bjergveje, som sikkert nok er lidt farlige at køre på specielt med fransk kørsel. De får dog en til at drømme om at have lidt mere end en Renault Megane
    IMG_20160710_080532.jpg
    Krateret i Le Volcan, som vist nok skal bestiges lørdag :)
     

    Attached Files:

    clager, RasmusH, Schlandy og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,786
    Point:
    113
    Skide være med billederne. Oplevelsen har højeste prioritet og det ser ud som en herlig tur!

    Bliver så irriteret over folk, som kun kigger på deres telefon og i kameraet. Så kunne de lige så godt blive hjemme og se et rejseprogram i fjernsynet.
     
    CHA211, isolCBflyer, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side