Troels' rejselog - 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af tbh, 4/1/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 23 i 2016
    Fly nr:
    UU341
    Route: RUN-JNB
    STD: 7.50 ATD: 7.46
    STA: 10.15 ATA: 9.57
    Sæde: 2A
    Load: 80% i Y+, 97% bagi
    Fly: F-ONGA (737-800)
    Point: 0
    Kommentarer:
    Jeg var blevet syg med feber dagen inden så det var ikke sjov at stå op kl 4.15 (havde fået besked på 3.30, der kunne være meget trafik og bla bla) Kom afsted lige efter 5, og som jeg havde forventet var vi i lufthavnen 5.30. 4 timers søvn er også rigeligt når man er syg jo! I check-in blev jeg spurgt om udprintet billet, hvilket jeg ikke forstod. Det var så den viderer billet fra Syd Afrika, og jeg fandt den frem på min PC... Heldigt at jeg havde gemt den, da der ingen WiFi var med 3 som ikke har partnere der. Efter 10-15 minutter i telefonen lykkedes det hende at få mig tjekket ind og jeg skulle over i et service center hvor de havde printet min reservation. Besværligt, men det mente de var nødvendigt til Syd Afrika, hvis min pc løb tør for strøm eller sådan noget... Det havde jeg klaret fint i Hong Kong.
    Boarding pass sagde boarding 6.50, hvilket jeg tvivlede på, men det gjorde alligevel at jeg fik lov til at gå i gennem den lange paskontrol kl 6.30 efter de sidste farveller. Det tog ca. 20 min, og da der ikke stod noget på gaten blev det til et besøg i loungen. Den var ikke så spændende, så jeg var klar til boarding 7.10 og det startede ret kort efter.
    Ikke så interessant flyvning, jeg frøs og svedte, havde det ikke helt godt og kunne ikke spise så meget. Predeparture drinks inkluderede denne gang ikke champagne, det var først fremme på vognen til canapeerne kort før landing på denne tur. Morgenmaden var OK tror jeg, men heller ikke mere. Jeg fik sovet en lille smule.
    Ved landing i Syd Afrika var der lang kø til immigration, ca. 30 min. Jeg havde tidligt spottet af de havde sådan et varmekamera hvilket som jeg nok forventede gav mig 'problemer'. Måtte med hen til medical center, ellers en sød dame der fulgte mig, der blev ved med at snakkede om en eller anden film hvor prinsen var dansk. Jeg udfyldte en form hvor jeg måtte bekræfte at jeg havde haft feber, men de målte igen og besluttede sig for at lade mig gå.. pyyyh. Baggagen var allerede kommet og så videre til Avis, hvor jeg måtte vente 45 minutter da jeg havde booket en weekendrate der ikke kunne udleveres før 12. Det var ikke så sjovt i træk, men havde ikke rigtigt mod på at slæbe mere rundt på min ca. 40 kg baggage. I det mindste var der en vanddispenser... og en kaffeautomat der ikke virkede..
    Jeg overlevede køreturen til hotellet i den forkerte side, men måtte også der vente ca. 45 minutter på værrelset. Tilgengæld blev der kviteret med ca. 18 timer i sengen. Og også rimelige mængder her de efterfølgende 2 dage, og nu er jeg ved at være OK igen, så går turen via IST til CPH i aften, hvor jeg har hele 3 dage inden næste tur!
     
    Beaglen, Ulrik, CHA211 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Syg og så via Istanbul. Du er da også uheldig. Håber du kommer godt hjem!
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 24 i 2016
    Fly nr:
    TK39
    Route: JNB-IST
    STD: 18.45 ATD: 19.12
    STA: 5.15 ATA: 5.22
    Sæde: 28A
    Load: ~75%
    Fly: TC-JNZ (A333)
    Point: 4700
    Kommentarer:

    Kom alt for tidligt til JNB og fik afleveret bilen. Check-in åbnede først 3 timer før en TK afgang 1 time før min, så jeg fandt en restaurant og fik brændt nogle af de sidste Rand jeg havde af. Spiste nærmest intet, men det var stadig det meste jeg havde fået et par dage.

    Jeg gik tilbage og fik set at de satte køsystem op, sjovt at se hvordan køen til business/*G blev fyldt helt op med 20+ mennesker mens der kun stod 2 i kø til economy da de åbnede. Jeg var den første og efter lidt bøvn med bagage label printeren kom jeg igennem og så security, immigration og lounge hvor jeg kunne få set det sidste af F1. Jeg så en ung pige snige 4 flasker vand i tasken på en gang og tænkte at det var lige i overkanten, men så havde jeg mindre dårlig samvitighed da jeg senere selv tog 1,5 af dem (de var små). Det viste sig at være heldig jeg havde taget dem, da der ikke var meget servering i flyet.

    I gaten kom jeg i snak med en lokal, der spurgte om det hvor jeg kom fra var tilladt at give ”et par klap” til børn der ikke opførte sig ordentligt. Han virkede ellers meget fornuftig og var super flink.

    Priority boarding til en bus der blev lidt mindre fyldt end de gør i CPH, det var OK. Flyet var allerede godt befolket da det JNB er et teknisk stop fra MPM. Vi ventede rimelig længe efter 2. bus havde været der og jeg var lige ved at tro at flyet var så fuldt at det ville være muligt at få economy lie flat i midten, men desværre kom den til sidst. Heldigvis frit gangsæde (2-4-2), da pitch var noget af det værste jeg nogensinde har prøvet. Der kom høretelefoner og ammenity kit, hvilket jeg var imponeret over inkluderede slippers i economy! Og gode slippers, langt langt langt bedre end SAS Business slippers.

    Vi kom i luften noget forsinket uden begrundelse, flyet var ellers ankommet tidligt. Jeg var helt udmattet hvilket passede meget godt men tænkte jeg heller måtte nippe til noget mad, hvor valget var pasta med spinat eller kylling. Jeg prøvede pastaen, der virkelig ikke var en success. Jeg troede ellers jeg havde hørt bedre om TKs mad. Nå derefter var det desperate forsøg på at sove og fik da også noget, men svært at finde sig godt tilpads. På 1 sæde havde det været et helvede. Så vidt jeg husker blevet morgemaden ikke serveret aaalt for tidlig, hvilket var imponerede i economy. Tilgengæld var den uspiselig.

    Første landing i Tyrkiet og jeg kunne ikke se nogen tegn af et militær kup. Til gengæld havde de glemt at tænde for AC i transit security, hvor det kogede. Samtidig lykkedes det over 50 mennesker at snyde sig forbi køen fordi ’vagten’ der skulle lade handicappede komme igennem var gået væk. Velkommen til Istanbul… Øv!
     
    PENSIONISTEN, Henry, alexanderln og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Interessant samtale og spændende, at en lokal vil vide det:

    "I gaten kom jeg i snak med en lokal, der spurgte om det hvor jeg kom fra var tilladt at give ”et par klap” til børn der ikke opførte sig ordentligt. Han virkede ellers meget fornuftig og var super flink."
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Han mente vist at der var en pige i gaten der trængte til at blive opdraget lidt på, men mest fra en episode før jeg var kommet til gaten. Han forklarede også hvordan han normalt ikke gjorde det, men hvis hans datter virkelig ikke makkede ret så kunne der godt komme lidt og så kunne de snakke om det bagefter. Jeg forklarede at det gik ikke og min holdning var at det ikke burde være nødvendigt og det ikke skulle gøres, selvom jeg godt kunne følge at nogle børn kunne trænge til det en gang i mellem... Men også voksne for den sags skyld.
    Nå, men det passede meget godt ind på de mange super flinke mennesker jeg synes man mødte dernede. Det var en fornøjelse at snakke med folk og jeg oplevede det altid positivt at spørge hvis jeg havde brug for hjælp.
     
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 25 i 2016
    Fly nr:
    TK1783
    Route: IST-CPH
    STD: 07.30 ATD: 7.54
    STA: 9.50 ATA: 9.30
    Sæde: 27K
    Load: 90%?
    Fly: TC-JIZ (A333)
    Point: 1.300
    Kommentarer:

    Havde ca. 20 minutter I loungen, der blev brugt til at drikke en flaske vand. Ventetiden på badende var 2timer ovenpå og 30 minutter nedenunder, desværre. Jeg havde ikke energi til at vade mere rundt så fik ikke set så meget, men imponerende så det ud.

    Da jeg kom til gaten var boarding allerede gået i gang, men heldigvis kunne jeg snige mig uden om det meste til en *G/business kø der dog var en del børnefamilier i. I modsætning til sidste tur havde jeg her massere af benplads med emegency exit row, men så til gengæld en større jysk pige ved siden af. Selvom hun prøvede på ikke at gøre det, så fyldt hun godt, lige ind på min side af armlænet…

    Morgenmaden her var lidt mindre uspiselig og jeg fik lidt mad i mig, og endnu en lur. Ved ankomst til CPH var pas kontrol lukket, så jeg tog transit security og automaten og forsøgte med lounge som beskrevet i god mandag tråden. SAS svar på min email var at jeg skulle have haft adgang og de beklagede. Jeg skrev også samtidig om min baggage oplevelse da jeg kom hjem fra Hong Kong, hvor de svarede at det var fint at leveringsfirmaet gjorde det de måtte jo gerne give 6 timers interval de havde sikkert travlt. Svartiden var god, men jeg ville ikke kalde mig gode venner med SAS diamant mailen efter det. Det er sku for ringe at det tager dem 32 timer at få baggage leveret fordi de ikke kunne få det med i Stockholm, lover prioritet og skidt og møj og så siger det er ok at det bliver leveret 23.40.

    Det havde ikke så meget med TK at gøre, men for at opsummere hvad min holdning er til dem efterfølgende: til den rette pris og når der er nogle point i det kan jeg godt klare dem igen i economy. IST var intet problem nu. Det der trak hele oplevelsen ned var komfort på første fly, det havde sku været hårdt i 10 timer med sidemand. Hvis jeg havde været friskere og havde haft (væsentligt!) længere tid i IST havde det nok været mindre slemt.

    Jeg glemte egentligt også at nævne at panelet ved vinduet i første fly virkede lidt lyst, så med mindre jeg lænede i mod det, raslede det under hele flyvningen. Ikke noget vildt men lidt irriterende og på et kun 2 år gammelt fly.
     
    clager, PENSIONISTEN, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 26 i 2016
    Fly nr:
    SK402
    Route: CPH-ARN
    STD: 7.20 ATD: 07.31
    STA: 8.30 ATA: 8.23
    Sæde: 3A ( & 3C)
    Load: 40%
    Fly: SE-REU (737, øv… denne flyvning har været fløjet af 736 alle foregående dage)
    Point: 1250
    Kommentarer:

    Man skal tidligt op når man skal via ARN til LAX, 5.01 gik det første S-tog, hvilket betød hjemmefra 4.30, hvor det I det mindset var ved at blive lyst.

    Lidt kompliceret at forklare check-in damen at 2 bookinger, hvor den ene var til LAX og den anden til SBA og vi var checket ind og en kuffert hvert sted og det var rigtigt vi skulle bo på samme hotel alligevel. Det gik alt sammen, igennem fast track og lidt morgenmad i en utrolig tom lounge.

    Tog i mod morgenmad der levede op til forventningerne om at være den samme kedelige boks som altid. Fik en af hver slags smoothie så vi kunne få prøvet begge, jeg mangede starfruit & yuzu. Vi var begge enige om at vi savner mango versionen!

    Tidlig ankomst i ARN gav os ca. 30 min i guldstuen, hvor jeg aldrig kommer mig over at de ikke har lavet det bedre med toiletter. Kun 3 stks og det ene var ude af drift.
     
    asf, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 27 i 2016
    Fly nr:
    SK939
    Route: ARN-LAX
    STD: 9.55 ATD: 10.09
    STA: 12.15 ATA: 11.50
    Sæde: 23A ( & 2H)
    Load: 100% i C, ~40% i Y, 95% i M
    Fly: LN-RKT (A333)
    Point: 15.000
    Kommentarer:

    Av av av, det gjorde helt ondt i hjertet at dreje til højre når boardingkortet sagde venstre, men det var en dagsflyvning og med den mængde business jeg har fløjet i år kunne jeg næsten ikke være bekendt ikke at overlade pladsen til den bedre halvdel. Pointene ryger jo stadig ind på min konto!

    Der var ved boarding blevet annonceret at det KUN var business/guld der blev boardet, ikke PLUS uden guld. Det blev overholdt, imponerende! Ellers var det intet at mærke om plus før vi var i luften, og IFE sagde ”goodbye” og blev først genstart et stykke tid efter fasten seat belt sign blev slået fra, så der gik længe til der kunne ses film. Jeg havde frit sæde ved siden af så massere af plads til laptop, opladning, ekstra pude osv. Fik et glas sparkling wine og cashew nødder af en stewart der var i godt humør og så kom en mindre oplagt air hostess og spurgte om jeg også skulle have noget at drikke til maden. Ingen fanta, så det blev til en Sprite. Den air hostess var jeg ikke begejstret for, utrolig så mange af de i dette tilfælde middel aldrende stewardesser der slet ikke er oplagte, det var det samme hver gang hun var forbi. Det lød som om det var hårdt for hende, hun fyldte også godt, specielt en gang hvor jeg lige stak ud på gangen fordi jeg skulle have min taske ned og hun tonsede ind i mig…

    Der var mulighed for torsk eller kylling i karry, hvor sidst nævnte var ganske udmærket dog uden at være for meget mad. Efterfølgende fik jeg sovet et par timer hvilket gik OK i det stadig ganske udemærkede PLUS sæde. Største problem i mine øjne er stadig at komme ud når personen foran er reclined. Fik været nede bagi og hente en smoothie og en chokoladebar hvilket gik uden problemer blot ved at fortælle sæddenummer.

    WiFi fungerede for en gangskyld nærmest upåklageligt af flyinternet! Endda på en dagsflyvning, jeg var ret imponeret. Den bedre halvdel fik det også til at virke et par timer inden landing og så kunne jeg fortælle hende at hun godt kunne komme ned og besøge proletariatet bagi. Det blev et kort besøg, det var bedre foran! Godt vi ikke flyver hjem samme dag!

    Den lette anretning før landing bestod af noget skinke og utrolig tør salat, og lidt stegt aubergine. Jeg var ikke kæmpe fan, men ok trængte til kaffen og valrhonachokoladen var god. Nå ja, der havde også været en polar rulle halvvejs igennem, ingen valgmuligheder her, kun ost.

    LAX og immigration er altså ikke spændende, heller ikke med automater til ESTA holdere. Efter automaten og dertilhørende kø var der ca. 30 min kø til en rigtig person der skulle stemple og endnu en gang fingeraftryk og billede. Ellers super flink immigration officer. Han spurgte hvordan man udtalte mit navn og efter jeg svarede sagde han ”I’ll be right back” og løb ned af en trappe. Da han kom tilbage fortalte hvordan han blev ved med at lægge folks pas på skranken i et hjørne fordi man ikke skulle bruge det videre hen, men bare i den tid vi havde set havde 2 grupper så glemt dem så han måtte løbe efter dem. Han spurgte hvor vi skulle hen og lød meget begejstret over Lake Tahoe.

    Baggage bælte 5 sagde alt baggage fra SAS var delivered, men det var et helt tomt bælte. Vi spurgte en medarbejder der sagde vi nok skulle vente. Det troede jeg ikke på og heldigvis kom der et højtaleropkald om at det stod ved bælte 9, og der var det hele allerede kommet. Kæmpe kø til customs men heldigvis bevægede den sig hurtigt, og så ud og møde de gamle og få en kop kaffe inden jeg skulle videre mod SBA.

    Som lidt perspektiv til mit 'snobberi' havde den bedre halvdel (første gang i business) nogle af samme kritikpunkter som jeg selv har, det er alt for sjælendt at de kommer rundt og tilbyder drinks etc, samt at der er for mange af de flight attendants der burde flyttes til afdelinger hvor de ikke skulle have kontakt med kunderne. Måske også steder hvor de rent faktisk skulle arbejde lidt. Vi var begge enige om at der var en ung stewardesse der gjorde det helt fantastisk (hun må have arbejdet over det hele) og en måske to af stewarderne der gjorde det godt, men resten var mere miss end hit i begge kabiner. det var vist 3 forskellige begreb for kabinepersonalet (4), ups!
     
    alexanderln, Beaglen, klausbm og 8 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @tbh
    - Skønne beskrivelser.
    - Hvor ville det være rart, hvis SAS-ansvarlige læste sådanne beretninger, især om crew.
     
    Peter F., Beaglen, Schwert og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning Nr: 28 i 2016
    Fly nr:
    UA5039
    Route: LAX-SBA
    STD: 16.50 ATD: 17.04
    STA: 17.40 ATA: 17.23
    Sæde: 2A
    Load: ~75%
    Fly: N929SW (CRJ200) Første gang i en CRJ200 tror jeg nok!
    Point: 600
    Kommentarer:

    18 minutters flyvning var godt nok ikke meget! Der var en ellers meget sød stewardesse der var lidt svær at forstå med sin kinesiske accent og så utrolig hurtigt hun snakkede. Der var rimelig mange announcements og hun havde dem alle memoreret. Udover announcements nåede hun en tur gennem kabinen for at samle skrald. Kaptajenen annoncerede inden afgang at forventet flyvetid var 16 minutter, vi fik dog hele 18 i luften.

    Bagefter hen til Enterprise hvor jeg åbenbart havde fået en intermediate i stedet for en compact. Af en eller anden grund var prisen blevet ~$5 mere end da jeg bestilte, men fik at vide det var lettere at få rettet når jeg afleverede bilen, hvilket viste sig at være rigtigt. Efter denne flyvetur manglede der 240 point for at opretholde diamant :)
     
    Schwert, clager, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 29 i 2016
    Fly nr:
    UA5148
    Route: SBA-LAX
    STD: 6.03 ATD: 6.29
    STA: 7.03 ATA: 6.55
    Sæde: 2A
    Load: 100%
    Fly: N929EV (CRJ200)
    Point: 600
    Kommentarer:

    Ankom til SBA lige knapt 12 timer før afgang, da billeje ville være væsentligt dyrere for en ekstra dag samt hoteller koster en bondegård omkring Santa Barbara. Og jeg ville alligevel skulle op klokken …. om natten. Nåede forbi In N’ Out på vejen til lufthavnen og fik en double double med fries og strawberry shake, jeg ville også gerne have været forbi en wholefoods for forsyninger til natten over, men det viste sig desværre at der ikke var tid.

    Aflevering af bil gik langt over forventning, jeg kom til at tage registreringspapirerne med da de lå under kontrakten i handskerummet, men det var ikke noget problem, det ville han tage sig af. Så fortalte jeg om prisforskellen da jeg havde samlet bilen op og han spurgte så om prisen var det den skulle have været, og så gik det hele op. Det var så fordi jeg havde samlet bilen op en lille time for tidligt og det havde kostet godt $5, men da jeg afleverede den til tiden var det blevet fjernet igen. Det var ikke beskrevet på den måde på det jeg havde skrevet under på, men han viste det og det var jo løst. Han spurgte om jeg så var tilfreds og det sagde jeg at jeg var bortset fra at bilen ikke have været helt fyldt op da jeg samlede den op, men jeg havde desværre først set da jeg var kommet afsted. Havde taget et billede da jeg havde kørt under 1 mile, han gad ikke engang se det men spurgte bare hvor meget der manglede der om hvor meget jeg havde fyldt den op. Så tog han $10 af prisen (+tax). I sidste ende var jeg meget tilfreds. Forhåbentligt er det næstsidste gang jeg betaler young driver surchage.

    Jeg hentede boardingpass med det samme men kunne ikke komme af med min kuffert før om morgenen, men en ellers flink united check-in dame der tilbød hjælp til moteller og ting da jeg spurgte om råd til bænke i lufthavnen. Jeg meldte dog ud at jeg var for nærrig og smilte indvendigt ved tanken om min business billet.

    Der var en Embraer 175 der havde problemer med en vinge så de måtte aflyse en afgang hvilket gav noget påstyr i lufthavnen. Det var dog godt at se at personalet var flinke udover at de meldte ud at der ikke var hoteller i byen. Der er ingenting i den lufthavn, så de personalet hentede drikkevarer og myslibarer fra deres vendingmachines til et par gamle damer der var strandet.

    Efter ikke så meget søvn kunne jeg checke in kl 04, hvor der dog var ved at komme lidt kø fordi flyvningen der blev aflyst i også forudsagede en 6½ times forsinkelse i dag. Og ingen besked, kun til dem der checkede baggage, alle de andre fandt først ud af det i gaten. Selv piloterne mødte op ved flyet uden at vide noget. Det var lidt komisk at overvære.

    Da boarding for os var lige ved at begynde røg strømmen i hele lufthavnen i et splitsekund. Det resulterede i at alle IT systemer skulle genstartes, så boarding kort blev læst manuelt og der blev skrevet ned. Det gik og vi kom afsted men kun en lille forsinkelse. Denne gang lød den planlagte flyvetid på et par og tyve minutter, vi endte med 26 minutter. Flyvningen forgik nogenlunde som forrige, dog blev der serveret et glas vand hvilket var ret imponerende på den strækning.
     
    clager, Nicki Lolk Sørensen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 30 i 2016
    Fly nr:
    SK940
    Route: LAX-ARN
    STD: 14.15 ATD: 14.32
    STA: 10.00 ATA: 9.47
    Sæde: 2A
    Load: 99-100%
    Fly: LN-RKT
    Point: 15.000
    Kommentarer:

    Som andre også har nævnt herinde er det lidt trist med ingen rollover points når løber så mange point ind og man lige har genopnået diamant… Hvis bare de point var kommet om en måned! Det er nok eneste gang lige foreløbigt at det bliver et problem alligevel.

    Jeg havde ca. 7 timer i LAX og vare lige ved at være nervøs for at skulle vente 3 timer (check in åbner 10.15) da damen var skeptisk ved at lade mig komme i kø til sikkerhedskontrol, da hun mente det ikke var godt nok at jeg var checket in hos united og jeg skulle gøre det hos ”what airline are you flying with?”. Hun lod mig slippe igennem men sagde at det ikke var sikkert at TSA agenterne ville lade mig gå igennem. Der var halvlang kø med en del afgange til Asien, så jeg kiggede lidt efter fasttrack, men der var ikke noget at se. SAS hjemmeside sagde at SAS Business (ikke guld/diamant/plus) havde fasttrack, men jeg tænkte at det sikkert var TSA Pre og krævede et rigtigt SAS boardingpass, så det ville ikke være værd at vente 3 timer på.

    Jeg kom igennem og havde ca. 2 timer ind til loungen åbnede 9.15, hvilket blev brugt på at lade telefonen og få afskaffet nogle mønter til morgenmad hos Panda Express, da køen af asiater der ville have amerikansk kinesisk mad var forsvundet.

    Star Alliance loungen i LAX er dejlig, med stort udvalg af mad, øl og vin. Gode siddepladser og terrasse med udsigt til gates, desværre ikke så meget runway udsigt. Jeg var igennem morgenmadsmenuen og senere frokost der inkluderede nudelbar, laks i kokos og karry, en del desserter og forskellige ting. Jeg fik vist lukket øjnene et par minutter en hel del gange efter foregående nat.

    På trods af at mit boardingpas sagde boarding 20 min før afgang gik jeg til gate en lille time før, hvor der også stod boarding 45 min før afgang. Det blev nogle minutter forsinket da de blev ved med at forsøge at kalde på nogle over deres højtalersystem der slet ikke kunne høres. Der var kæmpe kø til priority boarding og ingen til ”go”. Det var så i givet fald sikkert også over halvdelen af flyet der havde priority boarding når man også inkluderede børnefamilier der kunne gå allerførst. Synes de sagde noget med kun business og guld først (uden direkte at sige ikke plus endnu), men igen med det højtalersystem gjorde det ingen forskel hvad de sagde.

    I sidste ende kom vi om bord, fik et halv glas champagne. Jeg tror hele besætningen var Svensk og ikke ikke af den unge generation, så som det vist oftest ender for mig. Der var en af dem jeg kom i kontakt med jeg synes ok om, resten af besætningen virkede ikke yderligere servicemindede. Jeg synes altid jeg læser at det er hit & miss med SAS besætninger, i mit tilfælde er det mest sidstnævnte.

    I luften kom vi og der var (meget) varme nødder, hvor cashewnødderne endnu en gang var bløde. Jeg spurgte om ginger ale til, og fik 2 dåser da de var så små, så lidt credit til den stewardesse. Dugen kom på bordet inden dette. Til forret var valget mellem lobster tail eller noget kalv der så helt gennemstegt ud, så jeg valgt hummer, som jeg aldrig rigtigt har spist før. Uden at have meget at sammenligne med var det OK, lidt sejt og tilbehøret (noget radise og mango) smagte ikke af så meget.

    Hovedretten havde valg mellem sværdfisk, beef filet, noget pasta vegetar og kyllingebryst. Der var et eller andet trøffelpasta eller noget ved kyllingen der ikke tiltalte mig så valgte bøffen med kartoffelmos der havde peberrod i. Kartoffelmosen var det bedste, bøffen var helt gennemstegt og tør. Jeg havde ellers hørt gode ting om catering ex-LAX, men det var skuffede! Dessert bestod af af en kage, kokos is, frugt og 2 slags ost med det dejlige syltetøj til. God ost og is, kagen var lidt tør, der havde været flødeskum til så jeg hos naboen men af en eller anden grund havde jeg ikke fået det. Jeg havde nær heller ikke fået min dessertvin til, men nåede at fange stewardessen mens hun var ved næste række.

    Da jeg var færdig med min dessert ville jeg lade vandet, hvilket ikke var så pæn en oplevelse som jeg havde forventet på business. Det blev dog værre senere. Der var en del børn i kabinen (minimum 5 ud af 32) og de var vist ikke alle lige velopdragne. Som mand overlevede jeg toiletbesøget, og ville så tilbage til mit sæde, men det var tid til dat købe duty free hvilket personen bag mig ville. Jeg tænkte jeg godt kunne stå de par minutter, og der var 2 personer ved vognen så den ene burde i hvert fald kunne se mig. Da de endelig blev færdige med den person gik de så bare videre til rækken bagved der også skulle handle. Jeg ville gerne sove så spurgte om jeg kunne komme forbi. Ja stewardessen skulle bare lige have sin kollega med på at flytte sig. Det skete så ikke og de færdiggjorde 2. kunde og træk vognen videre ned mod toilettet hvor jeg stod. Ok tænkte jeg, så måtte det være den vej de ville lade mig komme forbi og jeg gik tilbage og ventede i galleyen så de kunne komme forbi, men fandeme nej, så gik de sku i gang med 3. kunde der ville købe duty free. Jeg synes i forvejen næsten 3 timer for middagen var for længe når jeg gerne ville sove så jeg blev lidt rasende indvendigt og besluttede mig for at bare gå forbi vognen hvor der lige knap nok var plads. Det lykkedes med et ordentligt skub fra stewardessen der gik baglæns uden at se sig for samtidig med jeg gik frem og spurgte om jeg kunne komme forbi. Dårlig oplevelse.

    Jeg kom forbi og kunne så spørge en 3. stewardesse om de ikke havde madrasser, hun så lidt forundret men jo det havde de da og så måtte hun jo hellere dele ud til alle der var interesseret. 3 timer inde i en redeye ville jeg mene at det burde have været delt ud. Der kom heller ingen slippers, men gad ikke spørge.

    Nå, så til den gode ting ved flyvningen! Jeg fik sovet en masse. Morgemads service blev startet ca. 1t40 før landing, og jeg havde sagt ja til at blive vækket da jeg tænkte jeg nok ville vågne alligevel.

    Jeg var i gang med at få sædet op til siddeposition, så fik en dug ved siden jeg selv kunne ligge på bordet. Jeg tænkte det var fint, så kunne jeg lige løbe ud og snuppe en Illy, men tough luck, det var allerede pillet ned, så den stod på Nescafé Gold til en ellers også kedelig og ligegyldig morgenmad. OK - den sluttede med en donut, det fungerede meget godt. Der var heller ingen hotel towels inden den blev serveret, og det havde der ligeledes heller ikke været før nødderne i starten af flyvningen.

    Jeg fik det mest vigtige som var en god seng over Atlanten, som jeg tror har reddet mig for meget jetlag, men jeg synes service niveauet er lidt tyndt. Det bliver godt til oktober at få prøvet LH & AC longhaul C så jeg kan få noget mere at sammenligne med.


    Som ekstra detaljer har jeg lige konfereret med de gamle som har været på nogenlunde samme tur og må sige at det gør mig endnu mere skuffet over hvor inkonsistent det er og hvor stort problem det er med mangel på servicemind. Mine forældre har hverken på hjem eller udtur fået madras (deres første tur i SAS ny C, så de vidste ikke de skulle spørge heller), og de har ligesom mig ikke fået hot towels på hjemturen fra LAX. Mener de sad på række 2(?!) og første valg af mad var ikke tilgængeligt og i stedet for en beklagelse var det noget i stil med ”det er der ikke, hvad vil du ha’?” fordi han havde fortalt mulighederne og ikke nævnt den som ellers stod i menuen… Derudover har vi alle været enige om at det er skræmmende så hurtigt kabinerne bliver slidte og de ikke bliver gjort ordentligt rene. Der er nærmest huller i gulvtæpperne, de er slidt helt ned og vi har oplevet pletter fra spildte drinks på borde/armlæn og krummer. Jeg var ved at tænkte der også måtte være noget galt med mig (for høje forventninger, for sippet), men når jeg tænker det igennem og får det bekræftet fra andre så er det da nogle latterlige ting som de ikke kan finde ud af. Det er skuffende med det potentiale der er!

    og så et billede af Lake Tahoe
    IMG_20160802_152131.jpg

    og ANZ der landede mens vi lettede:
    IMG_20160802_143204.jpg
     
    mhsalv, Schlandy, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 31 i 2016
    Fly nr:
    SK1423
    Route: ARN-CPH
    STD: 13.30 ATD: 13.42
    STA: 14.40 ATA: 14.38
    Sæde: 2F
    Load: ~95%
    Fly: SE-RJU (737-700)
    Point: 1250
    Kommentarer:

    Efter 3½ time i ARN (rimelig langt layover der er nødvendigt nogle dage fra LAX, måske sommer?) var det tid til at komme hjem. Kabinepersonalet på denne flyvning var hovedsageligt (på nær purser) noget yngre end foregående og de var i langt bedre humør. Smilende og glade, serverede hvad der blev spurgt om og spurgte om folk var interesseret i andet. Kaffen var med på vognen med det samme og det blev tilbudt refills efter de havde været i gennem GO. Jeg fik chokolade, smoothie (savner stadig mango) og en flaske vand.

    Ankomst til CPH kunne jeg ikke dy mig for at gå ind i loungen og spørge om de havde nogen god grund til at jeg kunne komme ind i dag, til en drage der ellers smilte så jeg var lige ved at lade være. Det svarede hun ikke på, men sagde at hun ville åbne porten. Få det nu automatiseret når i insisterer på de porte, ankomst som EBD på SK longhaul C (ok via ARN, sikker på resultatet havde været det samme direkte..), hvad er grunden til at gaten ikke kan programmeres til at kende det?

    Nå, ind kom jeg og var lige så skuffet som i ARN over at der var salmon always salmon, meeeen! Små mini pizzaer. Både små, og mini! Men de var da ok som lidt andet (måske er jeg bare barnlig nok til at synes om dem, det viste min kommentar ved indgangen vist også..)

    Ned til bagagen hvor der som forventet var rimelig kaos. Ved bånd 6 var der 2 flys baggage (inkl fra IAD) i gang med at komme og 4 min til mit fly fra ARN. Øv bøv, mange mennesker. Nå, som om det ikke var godt nok var min bagage selvfølgelig ikke med. Jeg tog et nummer og løb lidt frem og tilbage mellem bånd og skranke for at lægge mærke til det. Til mit held var de ~15 mennesker der stod i kø ikke *G, så jeg kom faktisk til som den næste efter have taget min nummer (tog stadig godt 10 min).

    Damen bemærkede at jeg kom løbende da mit nummer kom op og hun virkede som om det var en god ting at jeg var blevet ved med at kigge på båndet. Der var ikke så meget pis med hende, udover lidt humor, hun spurgte hvordan den så ud og jeg fortalte der var en af de billige som de gav væk. Hun kommenterede om de havde givet mig den, og det var da gavmildt. Jeg bemærkede at det gjorde de når de smadrede ens kuffert og jeg var uenig, for det var noget forfærdeligt lort som jeg aldrig skulle have mere af. Hun bekræftede at det ikke var en blå sportstaske, for sådan en var der åbenbart i LAX med samme tag nummer. Det viste sig dog at min alligevel også var i LAX. Hun var egentlig fin hende medarbejderen, jeg foretrak at det gik hurtigt og vi vist begge var enige om hvordan situationen var og vidste at der ikke var en pind at gøre. Jeg fik skrevet under, fik et bagage nummer i hånden og bekræftet at de ville ringe og så var jeg på vej hjem efter kun et par minutter.

    Fik en SMS om at den ville komme med samme rute hjem næste dag, hvilket den gjorde. Leveringsfirmaet synes dog først de skulle ringe til mig 2 dage efter jeg kom hjem og sige at den ville komme mellem 17&24… Min mor (business, EBS, far som EBG på samme tur) havde et par dage forinden først fået sin 00:15 så jeg så ikke frem til at skulle bruge fredag aften/nat på at vente på det. Nå, jeg nævnte om de ikke havde fået kufferten i går og sagde der vel ikke var så meget valg, de måtte bare sende den, men det var ikke ligefrem diamant service. 3 minutter efter ringede manden igen og sagde han havde snakket med sin chef og da jeg var premium kunde kunne de sende den med Express, så den ville være her inden for 2 timer. Det passede og kun 46½ time forsinket var jeg genforenet med min kuffert.


    Lidt et sidespring, men bare for at fortælle om oplevelser så havde skrevet til diamant mailen og kommenteret på da de for 1½ måned siden leverede min kuffert 23:40 efter at have lovet den ville være der inden 22 da jeg ikke ville vente oppe og havde fået at vide hvor meget diamant prioritet der var. Svaret lød at de måtte levere mellem 18:00 og 00:00, ingen kommentarer til at der skulle være noget som helst diamant service. Så bare de lyver sig ud af telefonsamtalen, intet problem. Men dog en bekræftelse i at jeg var berettiget til at komme i loungen da jeg ankom med TK samt en beklagelse, det ville hun tage op med dem i CPH.

    Nu skal jeg ikke flyve med SK før i oktober med min *A C tur til SEA, og inden da kun min tur til PDL så jeg håber på at der kan komme lidt mindre brok, inden jeg går hen og bliver ”den mindre gamle sure mand”.
     
    clager, Kristian, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @tbh jeg tror du må lave et indlæg om dine forfærdelige oplevelser på Nationen og se om de ikke har lige så meget sympati for dine first world problems som vi har her :D:D:D

    Nå men spøg til side så er det jo træls når man rejser meget og de små ting ikke fungerer; og det kan vi to vel godt blive enige om at de desværre for ofte ikke gør for SAS...
     
    asf, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    De gange, min bagage er kommet med et senere fly, end jeg, har jeg bedt om at få den leveret til min arbejdsplads. Og har SAS altid gjort i Aarhus.
     
    PENSIONISTEN, isolCBflyer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er sket før, men lige i dag havde jeg ikke planer om at tage på arbejde mellem 17 og 24. Med min kære moars bagage blev en arbejdsplads foreslået, men da receptionen var lukket i en frokost pause eller noget i den stil, så de ikke kunne få deres 6-7 times interval på et tidspunkt der passede dem, så ville de ikke levere dertil.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kom lidt bagud igen, så her er fra min tur til PDL:

    Flyvning nr: 32 i 2016
    Fly nr:
    KL1126
    Route: CPH-AMS
    STD: 9.55 ATD: 10.02
    STA: 11.15 ATA: 11.06
    Sæde: 3A
    Load: 90ish
    Fly: PH-BGN (737)
    Point: 1875 til Flying Blue
    Kommentarer:

    Fik prøvet CPH express og CPH appartments for første gang, begge fungerede fint, ikke så meget kø til security alligevel. Ombord var det en noget anderledes service end SAS kan præstere på disse ruter, Mr. Tbh, utroligt smilende personale. Maden levede ikke helt op til hvad det så ud til i Menuen men det røg ned. Ville egentligt gerne have en kaffe til desserten, men der var vist ikke rigtigt tid på denne korte flyvning så det blev ved juice.

    IMG_20160820_102253.jpg IMG_20160820_102258.jpg
     
    clager, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 33 i 2016
    Fly nr:
    KL1693
    Route: AMS-LIS
    STD: 12.45 ATD: 13.24
    STA: 14.45 ATA: 15.08
    Sæde: 2A
    Load: rimelig fuld
    Fly: PH-BXP (738)
    Point: 2873 til Flying Blue
    Kommentarer:

    Endnu engang smilende og god service. Kunne fornemme at de gik rundt og tog madønsker efter status eller sådan noget, men til vores held var vi ikke sidst. Vi fik det ønskede, der dog skuffede meget. Småkagerne til kaffen var til gengæld udmærkede
    Planen havde lidt været at tage et hurtigt smut ind til byen med 4:15 i Lissabon, men med hvad der blev til en halv times forsinkelse i da vi kom til gaten droppede vi det. Der var så også utrolig kø til transfer desk hvor vi skulle have vores SATA boarding pass, hvor vi hældigvis kunne tage businesskøen for der stod ~20 mennesker der skulle ombookes og der var kun 2 åbne skranker, hvor personalet ikke virkede specielt kompetente.
    Det tog alligevel også noget i stil med en halv time før vi kom til, med personer der kom løbende udefra og sprang ind og fik en til at hjælpe dem... De havde vist været der før, men det var lidt underligt. Det var ikke populært da det så blev vores tur og vi kunne springe economy turisterne over, men det lykkedes og jeg fik lidt dræber øjne, selvom jeg synes jeg havde været flink og forklaret vi bare skulle have et nyt boardingpass... Spurgte hvilken lounge og fik at vide det var ANA (igen ikke NH) loungen, hvilket viste sig at være løgn. Ned til blue lounge hvilket nok er den værste lounge jeg har været i nogensinde. Lidt dårligere end de værste united clubs, eneste brugbare var en nespresso maskine. Det blev til en halv time og så ud i terminalen hvor vi faldt over en pizzahut :)
    IMG_20160820_140130.jpg IMG_20160820_142133.jpg
     
    Nicki Lolk Sørensen, THammer, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik aldrig færdiggjort ovenstående tur, så nu kommer der lige 4 i en så jeg er klar til min SEA tur :)
    Flyvning nr: 34 i 2016
    Fly nr:
    S4129
    Route: LIS-PDL
    STD: 19:00 ATD: 19.21
    STA: 20.15 ATA: 20.18
    Sæde:
    Load:
    Fly:
    CS-TKK (A320)
    Point:
    Kommentarer:

    Efter ventetid og pizzahut i LIS blev der boardet på a320’eren. Til mit påhængs store utilfredshed havde sæderne en funktion så armlænene var flyttet ind mod midten så man havde bedre sæder i business.
    Ingen pre departure drink, men i luften fik vi noget at drikke og nogle nødder inden maden. De havde ikke sparkling wine. Maden var faktisk udmærket, det så noget underligt ud med noget sort pasta og en kyllingefillet med noget ost i. Det var forholdsvis simpelt, men smagen var langt bedre end KLM, hvor det ellers lignede så meget. Uden at det var noget prangende var service fin, smilende stewardesse, der havde lidt problemer med engelsk. Der var en anden passager i business som spurgte om vi ikke også havde været med hele vejen, for han var på samme ’billettype’!

    Flyvning nr: 35 i 2016
    Fly nr:
    S4220
    Route: PDL-LIS
    STD: 08.25 ATD: 09.11
    STA: 11.30 ATA: 11.54(~13.00)
    Sæde: 2K(?, vindue)
    Load:
    Fly:
    CS-TRY (A332)
    Point:
    Kommentarer:

    Vi var i lufthavnen inden check-in åbnede efter en nat på hotel Micra. Ingen problemer da de åbnede, udover at der allerede var kommet en kø og inden business kø var, så vi fik lov at vente lidt. Lounge i PDL havde et rimelig kedeligt udbud, men hyggelig indretning selvom den var meget mørk.

    Vi boardede vist nok ca. til tiden, mener vi skulle igennem paskontrol. Af en eller anden grund blev vi bare holdende. Det resulterede i 46 minutters forsinkelse ved afgang og alle planer om at nå et smut til Lisbon by var droppet (det var de nok i forvejen da der var strejker i portugal). Dårlig service hele vejen i flyet, det var koldt og de havde så kun 9 tæpper med så da vi spurgte var der ikke nogle tilbage. Servering foregik med en arm strakt ud i en retning og blikket i den anden. Morgenmaden var ikke værd at spise, og for resten sad min stol fast i næsten liggende position. Jeg spurgte stewardessen om hun kunne gøre noget ved det, inden hun serverede min mad, men det måtte vente. Hun kom tilbage over en time senere, ikke meget før landing og spurgte om det virkede nu…. Det gjorde det så, men jeg havde måtte spise i en underlig position.

    Da vi landede i LIS havde vi så misset vores slottid så vi holdt og måtte vente i flyet. Efter 10 minutter var der stadig ikke noget nyt, og lige pludseligt fik vi bare besked om at det ville tage længere tid end forventet at få en gate. Så måtte toiletterne gerne bruges, men man måtte ikke tage ting ned fra hattehylderne. Mit påhæng ville bruge toilettet men fik besked på at gå tilbage det var jo i brug. Det var så lige anderledes når det var stewardessernes venner, de måtte gerne. De måtte også gerne tage ting ned fra hattehylderne. Og kunne få drikkevarer i galleyen. Jeg forklarede mit påhæng at selvfølgelig måtte hun ikke stå derude, eller tage sin taske ned, hun kendte jo ikke stewardesserne personligt. Det virkede også som om der var andre der mente servicekonceptet var forfejlet. Der gik langt over en halv time inden der blev delt vand rundt i kabinen, og kort derefter kørte vi så ind til gaten. Så kom næste problem, der var ikke nogen til at køre jetbroen. Vi kom godt en time forsinket ind til en lang kø i transitsecurity.


    Flyvning nr: 36 i 2016
    Fly nr:
    KL1694
    Route: LIS-AMS
    STD: 15.35 ATD: 18.10
    STA: 19.35 ATA: 21.32
    Sæde: 2A
    Load:
    Fly:
    PH-BXR (739)
    Point:
    Kommentarer:

    Jeg overvejede om vi skulle gå helt ud og tage normalt security (vi burde jo have fast track), men den lange kø i transitsecurity var jo grundet strejke, så vi kunne ikke vide om det var det samme udenfor. Vi blev, og efter det vi hørte i flyet var det vist et held for det tog over 3timer for nogle at komme igennem security.
    Derfor også den store forsinkelse. Jeg spurgte i gaten om de kunne rebooke os til TAP direkte til CPH, men nop det ville de ikke. KLM ville heller ikke gøre noget på facebook og sagde at jeg skulle snakke mede dem i gaten. Det var latterligt, kunne se på google at flyet var rykket så meget at vi ville misconnecte, men det skrev de ikke i lufthavnen. Vi boardede ca. til planlagt afgang, og fik så lov at sidde i flyet alle de timer. Det var ret frustrerende, men de var flinke til at komme rundt med en stroopwaffel og vand.
    Da vi endelig kom i luften kom de som på udturen rundt og tog madønsker efter status. Jeg tror der har været nogle upgrades og alle i kabinen havde status undtagen os og 2 andre, så der var kun fisk at vælge i mellem da de kom til os. Øv, de havde kylling i rød karry der så godt ud, og også virkeligt lugtede dejligt. Det virker rigtig nedladende at selvom man sidder i betalt business så starter de på række 1 med at spørge om mad, så ned på række 4, 3 og til sidst række 2. De var ellers flinke nok stewardesserne og fattede at jeg var ligeglad med fisk, da jeg spurgte om de havde flere nødder. Det havde de så ikke, men jeg fik lidt småkager.
    Vi ankom længe efter vores forbindelse skulle være gået og så over til en automat og få nyt boardingpass og en voucher på 10€til mad /15€ til duty free på flyet / 1.000 FB miles. De blev til det mellemste. Videre ned til arrivalservice hvor man som skypriority kom ind og sidde mens de gav hotelvoucher og fortalte at baggagen automatisk kom videre og man fik et kit med en XXXL t-shirt, tandbørste og sådan lidt crap. Det blev til en nat på Hilton hvilket jeg var godt tilfreds med da diamond statusen gav en upgrade og lounge.

    Flyvning nr: 37 i 2016
    Fly nr:
    KL1125
    Route:
    STD:
    07.55 ATD: 8.10
    STA: 09.10 ATA: 9.03
    Sæde: 2A
    Load:
    Fly:
    PH-BGF (737)
    Point:
    Kommentarer:

    Dette var alt for tidligt at skulle op, men i det mindste morgenmad i hilton loungen og så direkte til gate. Fik brugt voucheren fra forsinkelsen og fik nogle kager, en chokoladebar og noget makeup. Kaptajnen var kvinde og snakkede flydende dansk, hollandsk og engelsk. Det var meget imponerende. Det blev annonceret at det kunne være lidt turbulent ved landing, men det var egentligt ikke så slemt.
     
    asf, Henrik Olsen, Kristian og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyvning nr: 38 i 2016
    Fly nr:
    SK1460
    Route: CPH-OSL
    STD: 15.30 ATD: 16.06
    STA: 16.40 ATA: 16.56
    Sæde: 2A
    Load: 99%
    Fly: LN-RCZ(B738)
    Point: 938
    Kommentarer:
    Langt om længe ude og flyve igen :) Fuldt proppet flyver, fik en polarrulle. Intet valg, men vi endte med en med ost og en med kalkun. Dertil en smoothie og en flaske vand. Det var lidt surt med forsinkelsen eftersom aftenen skulle bruges på en tur til Oslo by. WiFi virkede uden problemer, men ellers er der er ikke meget at sige om sådan en kort tur på plus, det er jo bare det der engang hed economy, eller lidt kedligere koncept…
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side