SQ232 SYD-SIN sæde 17A. Berrettet fra en røvkedelig KrisFlyer Gold lounge i SIN. Flad fornemmelse efter business, samtidig med at vide jeg først er hjemme om ~26 timer, efter stop i både DME or ARN
Det sæde kan egentligt ikke anbefales, men nu var det jo bare en OPUP og på en dagsflyvning var det OK. Det er halvt oppe på siden af galleyen og det giver noget støj.
Startede med champagne, tror det er den samme som SAS, både på jorden og efter takeoff med varme nødder. Blev også tilbudt godt med refills i luften, men var startet med øl i loungen klokken 10, så jeg måtte holde lidt igen.
View attachment 11214
View attachment 11215
Forretten bestod af laks, det kunne jeg godt have været foruden, men fik et glas riesling til der var drikbart men ikke fantastisk. Hvis man er mindre kræsen end mig var der sikkert nogle gode valgmuligheder til hovedret, men jeg fandt ikke noget der lød helt perfekt og så valgte jeg beef fillet, hvilket nok var en fejl da tilbehøret ikke faldt i min smag og selvom bøffen havde lidt lyserød farve så var vi stadig i luften
Tilgengæld var det en helt fantastisk servering med is og knas! og god ost.
View attachment 11216
View attachment 11217
View attachment 11218
View attachment 11219
Nåede at få en lur, jeg lejede lige med sæddet og fandt håndtaget bagpå hvor det skulle lægges ned, og var så ved at gå på toilettet, men en stewardesse nåede at fange mig inden jeg kom væk og tilbød at lave min seng, og den var klar da jeg kom tilbage... Billedet er efter brug... Række 17 er bulkhead så man har "meget benplads" i stedet for et hul i sæddet foran, men det hjælper ikke rigtigt når man risikere at falde ned hvis man ikke ligger på skrå, som billedet måske viser. De første gange jeg så billeder troede jeg egentligt at man endte med en bred firkantet seng nærmest ligesom NH og sikkert andre har det på first, men der er boksen til fødderne fra sæddet bagved så man skal ligge skråt, og sengen var egentlig ikke så lang igen heller. Derudover var der noget velkro til den "maddress" der ligger ovenpå, og det passede ikke helt sammen, så nogle gange begyndte sokkerne at sidde fast i det. Det var meget godt til en lur, men det er altså ikke den perfekte seng.
View attachment 11220
View attachment 11221
Da jeg vågnede fik jeg en kop kaffe, stewardesserne gik ofte igennem kabinen, var opmærksomme og utrolig nemme at få fat i. Blev tilbudt nødder til kaffen, lidt underlig kombination, så jeg gemte dem til bagefter. Det sidste måltid startede de med at servere bagerst i kabinen (hele øvreetagen er business) og jeg så et par burgere komme igennem og tænkte det måtte være book the cook, og det så godt nok lækkert ud. Det vidste sig at det var det ikke, så jeg endte også med wagyu beef burger, som var super lækkert! Godt med ost (der nåede at stivne lidt for meget), men bedste måltid i luften jeg længe har haft.
View attachment 11222
Sluttede af med en singapore sling!
View attachment 11223
Jeg er lige kommet i tanke om at der er en Thai lounge i SIN der godt nok lukker kl 21, men stadig... nogen der har erfarringer med den?
Click to expand...