Udenrigsministeriets frarådning af rejer på nær 3 lande frem til 31 aug.

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Daniel K, 29/5/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Der er jo heller ingen, der forhindrer mig i at hoppe i havnen i Aarhus eller ud foran toget på banegården. Og her er risikoen for at komme i problemer vel noget større end ved at rejse med SAS til Spanien eller Grækenland.
     
    Kenneth K, Nj4220 og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Forhåbentlig er der det - om ikke andet, så din egen samvittighed.

    At hoppe i havnen skader dig selv (med mindre du er en god svømmer) - at hoppe ud foran et tog kan også have livsødelæggende konsekvenser for andre - ikke mindst lokoføreren. :(
    (jeg ved godt det blot var et eksempel, men nogle ting bør der imho ikke spøges med..)
     
    Thorkild "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Det er jeg fuldt ud klar over / ligesom de fleste andre er. Ingen grund til at
    Det er da vel heller ingen som påstår. Men som du selv påpeger i en anden tråd så kan der bl.a. være udfordringer med at finde en forsikring der dækker. Og så er udskamningen af de der tager afsted jo allerede betydelig. Ganske ucharmerende. Udskamningen altså
     
    Senest redigeret: 7/6/20
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Der da et hav af ting der forhindre en i at rejse ud. Mange arbejdspladser kræver 2 ugers karantæne, hvis man rejser ud så er det er jo allerede to ud af typisk tre ugers ferier der går med det. Udover det så er det mange steder ilde set, og man risikere udskamning.

    Så JA du kan rejse i teorien, men regeringen har gjort det meget svært at rejse, ja faktisk umuligt for de fleste. Hvad deres motiv er kan man spekulere over, men jeg kan blot konstatere at, hverken sundhedsstyrelsen eller statens serum institut står i kø for at bakke op, hvilket måske er det der bekymre mig mest. Var de kommet med en sundhedsfaglig vurdering af alt det her der bare gav mening, så havde I ikke hørt noget brok fra min side, men det gør de jo ikke, da det ikke er regler de har "opfundet".:confused:
     
    Offlyer, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Det du nævner her som begrænsninger er: dit arbejde og andre folks meninger..
    Mette har vel intet med dette at gøre.
    Er helt enige med jer i, at hun godt snart kan slippe tøjlerne, men at sige, at hun nærmest holder folk fanget i Danmark, er ikke korrekt.

    Min egen personlige mening: Tillad rejser til alle lande, som har samme smittetryk som DK
     
    T4L, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"

Del denne side