OT: hvorfor kan det være så svært, at faktachecke ting? "Flyet er indrettet med 48 business sæder og er det eneste rent business class fly i SAS regi. Det har tidligere i samme version fløjet for Lufthansa fra New York." - ifølge Privatair selv er det 44 sæder: http://privatair.com/aircraft/boeing-737-700-sas-44c-0.html Tibage til topic... - flyet kan hverken flyve CPH-IAH (ifølge GC er der 5.183 miles) eller ARN-IAH (der er 5.195 miles) og rækkevidden for flyet er 5.000 miles.. - der var fra SVG-IAH 4.844 miles.. - så ja, man skal flyve "trekanten" og så ved jeg ikke om noget af ideen med ruten er gået af, altså det direkte element til IAH... en "vild tanke" var CPH-DUB-IAH og så igennem paskontrol der, så man lander indenrigs i US.. - afsted lidt tidligere og lande lidt tidligere
Mulighederne jo noget begrænset -- trods alt -- når man tænker på at: Rækkevidden er 5.000 miles Der skal være tilstrækkelig business class efterspørgsel Produktet er ringere end på SAS normale afgange og end konkurrenternes Så det er vel kun nordamerika der passer på beskrivelsen og selv da er mulighederne vel begrænset. Måske CPH-BOS, OSL-ORD (men virker som om load factor fra CPH ikke er ideel allerede) eller ARN/OSL-IAD? Jeg tror ikke rigtigt på mellemlanding i Irland da det ikke virker som SAS stil og selv da er der >5.000 miles til SFO så vestkysten kommer alligevel ikke i spil.
Måske slette aftenafgangen fra CPH-EWR med denne 44 sæders bandit og så bruge det fly som kommer i overskud på andre nye destinationer?