Velkommen til SAS Dreams

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 11/11/16.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Tænker at det er meget krudt at bruge på at sende 20 personer afsted. Men hvad er omkostningen contra indtjeningen for SAS tænker I?

    Hvad er der tilbage på bundlinien når alle omkostninger inklusiv løn til de SAS ansatte er betalt. Er det noget der tjenes penge på?
     
    Henry og MatthiasWagner "Synes godt om" dette.
  2. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Med det begrænsede antal pladser tror jeg ikke SAS har nogen intention om at tjene penge på Dreams.

    Jeg tror deres forventning er at Dreams i sig selv løber rundt og går i 0 + så derudover at give:
    · Muligheder for loyale (og betalingsvillige) kunder til at bruge deres point
    · Give SAS en (markedsføringsmæssig) "kant" til andre selskaber. Så næste gang man hører "Hvad er forskellen på SAS og alle de andre", så kan man svare: "SAS går virkelig op i rejser, det kan du ses ved at de laver de her spændende events".
    · For alle dem der synes det ser spændende ud, men ikke vil bruge så mange penge (de fleste af os ;) ), kan blive inspireret til en anden rejse (jeg har ikke råd til det her, men så tager jeg et smut til X i stedet!)

    Jeg ser det som positivt at de gør det, og håber da også selv en dag at tage med :)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Kan kun være enig i, at dette ikke er en pengemaskine for SAS. Og jeg kan da også kun se dette som profilering. Er også med på, at SAS gerne vil signalere eksklusivitet, hvilket denne dream jo fuldt ud gør.

    Men jeg undrer mig over prisen: 2000 point + 35.700 kroner. Jeg havde forventet at skulle betale langt flere point og lidt færre kroner.
     
    MatthiasWagner og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Ved vi om der reeelt er nogen der køber disse rejser? Synes priserne er helt latterligt høje og en tur til Kiruna kan du arrangere billigere selv.
     
    Thorbjoern og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Glemte at nævne, at prisen er for 2 personer :)

    Og så er der fuldt program:
    • Sightseeing
    • Ture med "snowmobile"
    • Tur med hundeslæde
    Dertil kommer fuld forplejning på udvalgte restauranter.

    Det fulde program er her: https://www.flysas.com/en/explore/s...fCXrrfgAmmtI8clAOojU2BUjBcIOG9fnJkyB0FSrw_wcB Noget af et langt link - men kan ikke et kortere

    Det er naturligvis dine egne præferencer, der afgør, om turen er pengene værd. De 2000 Eurobonuspoint er OK - men jeg ville nok ikke prioritere at bruge de 35K til en sådan tur.
     
    Thorbjoern og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Ja det noterede jeg mig.
    Kiggede selv på en tur derop sidste år arrangeret af http://www.kirunaguidetur.com/Product.aspx?cID=10&pID=3
    Her kommer man altså afsted i 3 dage og får det samme eksl. 12 retters, men tænker at du kan få nogle besøg på NOMA/Geranium for de resterende 20.000kr
     
    T4L, Kenneth K, danielstrandby og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Så kom den nye SAS drøm i en e-mail:

    Explore the Faroe Islands with SAS Dreams

    Longing to escape the noise of the city? Why not join SAS Dreams on a magical trip to the unspoiled and unique Faroe Islands. We will take you on a fantastic weekend filled with scenic hiking, bright moss green mountains, stunning views, fresh sea air and some of the best food experiences from Faroese and Nordic cuisine.

    No wonder that New York Times Style Magazine has called the Faroe Islands “a sort of spectacular Nordic version of Hawaii”.

    Best wishes from SAS Dreams
    WE ARE TRAVELERS

    Pris for 2 personer: 2.000 EB point + 33.900 DKK
    Rejseperiode: 3 - 5 maj 2019

    Læs mere her: https://www.flysas.com/en/explore/s...a0TRLQwj8A==&dclid=CJLt24fCrOACFVZbDAodBxwKow
     
    Henrik Olsen, CHIP og Kenneth K "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Jeg undres virkelig over at der i det hele taget opkræves nogen form for EuroBonus point for denne tur (lige som den sidste). At opkræve 2.000 point og så lige 33.900,- dkk er da helt ligefyldigt?!!?
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Prismæssigt kan IF FoodieTur godt være med, den kan godt laves billigere og også med nogle steder hvor SAS ikke kan komme ind ;-)
     
    Henrik Olsen, Jeblin, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Det er vel fordi turen skal være et eksklusivt tilbud udelukkende til EuroBonus medlemmer. Og så kan SAS jo ikke bare acceptere, at folk melder sig ind i EuroBonus og tager alle de attraktive pladser i dette supertilbud. Vi kan jo risikere, at folk, der aldrig har prøvet at spise en polarrulle, kommer først til mølle. Og SAS derfor må skuffe mange meget loyale EuroBonus medlemmer.

    Så newbies, der ikke har fået 2000 point ind på kontoen, kommer altså ikke med.

    Jeg kan ikke se anden forklaring;)
     
    Henrik Olsen, asf, Kristian og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så er det da vist os' betalt, som vi ville sige heroppe:eek:
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Hmm, jeg flyver derop i plus 3-6. maj - der plejer ellers altid at være god plads i plus sektionen, men nok ikke denne gang... :(
    Kan selvfølgelig håbe, at alle andre også synes det er håbløst dyrt - men tror nu nok der skal være en flok nordmænd, der finder tilbuddet interessant.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    På Færøerne? :)
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ikke helt, men godt fanget :oops:.

    Har kun været på øerne én gang, og det var med båd - et stop på vej til Island.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Prisen er faktisk meget rimelig forudsat, at:
    • Turen er målrettet til vore skandinaviske brødre:D:D:D
    • Der er fri bar fra flyet letter til det lander:eek::eek::eek:
    Men det er også nok til, at jeg ikke melder mig til
     
    Kenneth K, Ulrik, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Leo Winther Plougmann

    Leo Winther Plougmann Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Den tur er alt for dyr. I samme weekend kan den bestilles meget billigere fra Billund. I andre weekender nok endnu billigere.

    1. Turen er en pengemaskine.

    el.

    2. Der er er andre der får den gratis fx Pandion el. “Nøglemedarbejdere”.

    Det er at gøre grin med selv den rige kunde at sende sådan et tilbud. Min kollega fra Færøerne var ved at tabe næse og mund...

    Det ville være god stil om det kunne bestilles med bonuspoint, det kunne jo være dyrt alligevel. Desværre er det for svært for almindelige danske kunder at finde en bonusrejse med SAS.

    SAS må have lavet en forretningscase, hvor de benhårdt vil satse på den absolutte elite. Sjov tilgang for et tre stjernet selskab uden første klasse.

    Som almindelig turist, der kun bruger 20 - 40.000 kr. om året på flyrejser er der ingen incitament til loyalitet. Men det anviste tilbud viser SAS igen, at de er helt ligeglad med den almindelige turist.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    Jeg vil give SAS ros for at tilbyde sådanne ture i Skandinavien. Det kunne jo få andre EB medlemmer til at arrangere sådanne ture selv.

    Jeg kan kun være enig i, at turen er dyr. Men når der er kunder til disse rejser, er der jo et marked for sådanne dreams. Men, det er helt klart et andet segment, end det, jeg tilhører.
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    udbud og efterspørgsel. De ønsker jo ikke 200 deltagere på disse ture. Så sælg så dyrt man kan med "få" deltagere.
     
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,791
    Point:
    113
    En god ven fik dette spørgsmål til eksamen på Handelshøjskolen for mange år siden: Hvad skal et rugbrød koste?

    Professoren havde forventet svaret: "Det kunderne vil betale".
     
    SebastianBruun, Ulrik, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side