Er fri bagage ved SAS snart slut for de billigste billetter?

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Er fri bagage ved SAS snart slut for de billigste billetter, og kommer SAS snart med nye billetkoncept? Dette spørgsmål florere i øjeblikket på internettet efter at Lufthansa i sidste uge ændrede deres billetkoncept.

Det store spørgsmål som presser sig på er netop nu, er om SAS vil til at fjerne det frie bagage og sædevalg på de allerbilligste billetter. Det er noget som de andre store flyselskaber i Europa allerede har gjort – senest Lufthansa i sidste uge på alle deres Europæiske ruter med start per 1. oktober 2015.

I Dagens Nyheter siger Cathrine Sandgren hos SAS følgende:

– Vi ser alltid över vår biljett- och prisstruktur för att hitta lösningar som passar våra kunder och SAS nätverk och produkter, för att kunna ge våra kunder fler valmöjligheter. Men vi kommer inte att förändra några av våra nuvarande produkter.

SAS indførte deres nuværende billetkoncept med SAS Go, SAS Plus og SAS Business i 2013. Der var det meget tydeligt at SAS ønskede at sige at der “Altid med SAS er frit sædevalg og bagage inkluderet i prisen”. Det ser ud til at vi snart ser SAS følge efter efter de andre flyselskaber.

SAS har de sidste to års tid brugt meget tid på deres "Altid med SAS..."
SAS har de sidste to år brugt meget tid på deres “Altid med SAS…” billetkoncept

 

Det er at følge markedets udvikling at ændre billetkonceptet. Det har været helt normalt i USA igennem længere tid at skulle betale et gebyr for at vælge sæde på forhånd eller indchecke bagage (udover ens carry-on). Siden er de europæiske flyselskaber kommet med, således at SAS er en af de sidste, som endnu ikke har indført det.

Vi har her på Bonusfeber spået om dette i længere tid, og ser det som en helt naturlig del af udviklingen i markedet. Det er dog ikke noget vi anser som 100% positivt, da det kan at gøre det sværere at sammeligne priserne på tværs, grundet der er stor forskel i de forskellige gebyrer selskaberne i mellem.

Det primære som vi advarer lidt i mod, er at det kommer til at gælde for de mest loyale kunder, som er Eurobonus medlemmer. Disse bør, som tak for loyaliteten, ikke betale for disse ting, da de lægger en anselig omsætning ved SAS i forvejen. Det er på dette område at SAS bør passe lidt på, da det vil fjerne forskellene mellem SAS og konkurrenterne.

Hvad syntes du om denne udvikling og hvornår tror du der sker noget? Skriv gerne dine kommentarer i nedenstående kommentarfelt.

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. pedanten siger

    Mange budskaber taber værdi, når de afslører fundamental mangel på sproglig korrekthed. Det hedder ikke “da de ligger en betydelig omsætning”. Det hedder “da de lægger en betydelig omsætning”. Uha, uha. Elementært, kære Henrik.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Holger,

      Vi er helt enige og tak for din kommentar. Håber trods alt du fik lidt ud af det alligevel 🙂

      Artikelen er opdateret.

      Hilsen
      Henrik

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *