Her er det langruteprogram som SAS har planlagt for den kommende vinter – Tokyo er tilbage igen

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS har opdateret deres ruteprogram for vinteren og det ser ud til at Tokyo Haneda er sat på programmet også.

Det vil så være den første flyvning til Haneda lufthavnen, da SAS tidligere har fløjet til Narita. Det var planen at det skulle være startet op tidligere, men dette lufthavnsskift blev udskudt grundet corona krisen.

SAS har sat billetter til salg på ruten fra København og til Tokyo Haneda lufthavnen.

Alle ruterne er sat til salg på enten SAS hjemmesiden eller via dit fortrukne rejsebureau.

Der er forsat ikke nogen langruter planlagt fra Oslo eller Stockholm.

Oversigt over vinterens langruter fra SAS

  • Copenhagen – Beijing Capital 
    • 1 ugentlig afgang fra den 23. oktober og 2 ugentlige afgange fra 30. november
  • Copenhagen – Chicago O’Hare 
    • 5 ugentlige afgange
  • Copenhagen – Newark
    • 7 ugentlige afgange
  • Copenhagen – San Francisco 
    • 2 ugentlige afgange og 4 ugentlige afgange fra 1. december
  • Copenhagen – Shanghai Pu Dong 
    • 1 ugentlig afgang og 3 ugentlige afgange fra 1. december
  • Copenhagen – Tokyo Haneda 
    • 2 ugentlige afgange fra den 27. oktober og 3. ugentlige afgange fra den 6. december
  • Copenhagen –Washington Dulles 
    • 2 ugentlige afgange og 3 ugentlige afgange fra den 4. december



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Frank siger

    Afgangene til Tokyo har været til salg i over 1 mdr. men bemærk at alle afgange frem til 15/12 er planlagt med A330 eller 340. Så sent som i tirsdags var det kun afgangene frem til d. 8/11 som var planlagt med A330/A340.

    Bemærk også at CPH-HND d. 13/12 er planlagt med en A340, mens retur flyvningen HND-CPH d. 15/12 er planlagt med en A350, hvilket selvfølgelig ikke kan lade sig gøre. Dette var også tilfældet med afgange CPH-HND d. 6/11 og retur HND-CPH d. 8/11 så sent som i tirsdags, men idag er HND-CPH 8/11 ændret til en A340.

    At planlægge CPH-HND-CPH med A330/A340 svare til de afgange ud af CPH som er planlagt med B737. De bliver højst sandsynligt aflyst 3 uger før afgang.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Frank,
      Tak for din kommentar.
      SAS har selv meldt ud at de prøver ruten af og ser om den kan skabe et grundlag. Er der ikke et grundlag, så vil SAS naturligvis ikke gennemføre flyvningerne. Så vi vil nok se enkelte blive aflyst alt efter load af både passagerer og fragt.
      vi tænker også at SAS lige skal rydde lidt op i equipment in use på ruten, så det afventer vi i de næste par uger.
      Hilsen
      InsideFlyer

  2. Frank siger

    Indtil videre går deres oprydning af equipment in use på ruten den forkerte vej. Som jeg skrev tidligere har afgangene været tilsalg i over 1 mdr. allerede, og der er ikke sket nogen ændring siden de blev sat til salg, bortset fra at fly typen på de fleste afgange i November i denne uge er ændret fra A350 til A340, hvilket plejre at være et tydeligt tegn på at det er planen at aflyse afgangen.

    SAS har så mange longhaul fly i overskud pt. at det ikke giver mening at bruge en A340 på ruten til Tokyo.

    Derudover giver det ikke mening at flyve til Tokyo pt. med de indrejse restriktioner der er der pt. Og der er desværre ikke noget der tyder på at de vil blive ændret forløbig. I August stod der i bunden af restriktionerne at de forventes ophævet med udgangen af August. Det skete ikke, og der er ikke længere nogen slut dato på hvornår de forvents ophævet.

    • Allan siger

      Om ruten bliver til noget eller ej fra slut oktober er nok svært at sige. Men at SAS evt vælger at bruge A340 istedet for A350 (selvom de ikke har en mangel på disse) kan der faktisk godt være en logisk forklaring på, nemlig vægt og ikke mindst balance. A350 er et fantastisk fly, men den er vægt og balance følsom med hensyn til cargo hvis der ingen eller kun få pax er ombord. Nærmere bestemt er den “næse tung” og kan med ingen eller få pax ikke lastes helt op med cargo PGA balancen. Det er bagerst i flyet der skal pax med for kompensere for vægt fordelingen for at kunne tage maksimum cargo med. Da man må antage at det primære på denne rute pt vil være cargo (som på de fleste long-haul flyvninger pt) så er det ikke usandsynligt at SAS vælger A340 frem for A350 af denne grund. A330 er ikke et alternativ PGA den kortere rækkevidde.

      • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

        Hej Allan,
        Tak for din kommentar. Det får det bestemt til at give meget god mening, hvis A350’eren har dette balanceproblem. For det er helt sikkert at der ikke er mange passagerer med på disse langruter og de drives primært af fragten.
        Hilsen
        InsideFlyer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *